Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади Фастівської міської ради
Пт, 28/04/2017 - 07:20 | Адміністрація2
ПРОЕКТ
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Р І Ш Е Н Н Я
Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади Фастівської міської ради
З метою більш ефективного використання та збереження об’єктів комунальної власності, у відповідності до Закону України “Про оренду державного та комунального майна”, Постанови Кабінету Міністрів України від 04.10.1995р. № 786 «Про Методику розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу» (із змінами та доповненнями), беручи до уваги висновки та рекомендації постійних депутатських комісій, керуючись п. 31 ст. 26, п. 5 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Методику розрахунку і порядок використання плати за оренду майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади Фастівської міської ради, згідно з додатком №1.
2. Визнати таким, що втратило чинність рішення Фастівської міської ради від 24.05.2007р. №5-ХХI-V «Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади Фастівської міської ради»
3. Ввести в дію Методику розрахунку і порядок використання плати за оренду майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади Фастівської міської ради з моменту набрання чинності даного рішення.
4. Сектору раціонального використання майна провести перерахунок орендної плати до діючих договорів оренди.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на секретаря міської ради та постійну комісію міської ради з питань комунальної власності та житлово-комунального господарства і розвитку місцевого самоврядування.
Міський голова М.В.Нетяжук
Додаток №1
до рішення міської ради
від
№
М Е Т О Д И КА
розрахунку і порядок використання плати за оренду майна,
що знаходиться у комунальній власності територіальної громади
Фастівської міської ради
1. Методику розрахунку і порядок використання плати за оренду комунального майна територіальної громади Фастівської міської ради розроблено відповідно до закону України „Про оренду державного та комунального майна” з метою створення єдиного організаційно-економічного механізму справляння плати за оренду цілісних майнових комплексів, їх структурних підрозділів, нерухомого майна (будівель, споруд, приміщень) та окремого індивідуально визначеного майна підприємств, організацій, що знаходяться у комунальній власності територіальної громади Фастівської міської ради.
2. Розмір орендної плати встановлюється договором оренди між орендодавцем та орендарем.
У разі визначення орендаря на конкурсних засадах орендна плата, розрахована за цією Методикою, застосовується як стартова, а її розмір може бути збільшено за результатами такого визначення.
Якщо майно орендується бюджетними організаціями, орендна плата вноситься за рахунок коштів, передбачених кошторисами на їх утримання.
3. Орендна плата є платежем, який вносить орендар орендодавцеві незалежно від наслідків господарської діяльності.
До плати за оренду індивідуально визначеного майна не включаються витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги , які відповідно до укладених угод зобов’язуються надавати орендарю підприємство, організація, господарське товариство, на балансі яких перебуває це майно.
4. У разі визначення орендаря на конкурсних засадах орендна плата, розрахована за цією методикою, застосовується як стартова, а її розмір може бути збільшено за результатами такого визначення.
Орендна плата за цією Методикою розраховується у такій послідовності: визначається розмір річної орендної плати. На основі розміру річної орендної плати встановлюється розмір орендної плати за перший місяць оренди, яка фіксується у договорі оренди. З урахуванням розміру орендної плати за перший місяць оренди.
У разі коли термін оренди менший чи більший за одну добу або за один місяць, то на основі розміру місячної орендної плати розраховується добова.
5. Розмір річної орендної плати за цілісні майнові комплекси підприємств визначається за формулою:
Опл = (Воз + Внм) х Сор.ц
________________________________,
100
де Опл - розмір річної орендної плати, грн.; Воз - вартість основних засобів за незалежною оцінкою на час оцінки об'єкта оренди, гривень; Внм - вартість нематеріальних активів за незалежною оцінкою на час оцінки об'єкта оренди, гривень; Сор.ц - орендна ставка за використання цілісних майнових комплексів підприємств, визначена згідно з додатком 1.1.
6. Розмір річної орендної плати у разі оренди окремого індивідуально визначеного майна (крім нерухомого майна) встановлюється за згодою сторін, але не менш як 10 відсотків вартості орендованого майна, а у разі коли орендарем є суб’єкт малого підприємництва – не менш 7 відсотки вартості орендованого майна. Орендодавець може здійснювати незалежну оцінку майна, що передається в оренду.
7. У разі оренди нерухомого майна (крім оренди нерухомого майна фізичними та юридичними особами, зазначеними у пункті 8 цієї Методики) розмір річної орендної плати визначається за формулою :
Опл = Вп х Сор, де
Вп – вартість орендованого майна, визначена шляхом проведення незалежної оцінки, грн.;
Сор – орендна ставка, визначена згідно з додатком 2.
Якщо орендоване нежитлове приміщення є частиною будівлі (споруди), то оцінка вартості цього приміщення проводиться безпосередньо або опосередковано з урахуванням вартості будівлі (споруди) в цілому за формулою :
Вп = Вб : Пб х Пп., де
Вп – вартість орендованого приміщення, яке є частиною будівлі (споруди), грн.;
Вб – вартість будівлі (споруди) в цілому (без вартості підвальних приміщень, якщо вони не експлуатуються орендарем), визначена шляхом проведення незалежної оцінки, грн;
Пп – площа орендованого приміщення, кв.м;
Пб – площа будівлі (споруди) в цілому (без площі підвальних приміщень, якщо вони не експлуатуються орендарем), кв.м;
8. Розмір річної орендної плати за оренду нерухомого майна бюджетними організаціями, комунальними підприємствами, державними та комунальними закладами охорони здоров'я, музеями, які утримуються за рахунок державного та місцевих бюджетів, національними художніми колективами та концертними організаціями, яким надається фінансова підтримка з бюджету, державними та комунальними телерадіоорганізаціями, редакціями державних і комунальних періодичних видань та періодичних видань, заснованих об’єднаннями громадян, державними науково-дослідними установами, навчальними закладами, трудовими і журналістськими колективами, підприємствами зв’язку, що їх розповсюджують, Товариством Червоного Хреста України та його місцевими організаціями, асоціаціями органів місцевого самоврядування із всеукраїнським статусом а також інвалідами з метою використання під гаражі для спеціальних засобів пересування становить 1 гривню.
Орендна плата у розмірі, встановленому згідно з абзацом першим цього пункту, не застосовується у разі оренди нерухомого майна для розміщення засобів масової інформації:
· рекламного та еротичного характеру;
· заснованих в Україні міжнародними організаціями або за участю юридичних чи фізичних осіб інших держав, осіб без громадянства;
· в яких понад 50 відсотків загального обсягу випуску становлять матеріали зарубіжних засобів масової інформації;
· заснованих за участю юридичних або фізичних осіб, до сфери діяльності яких належить виробництво та постачання паперу, поліграфічного обладнання, технічних засобів мовлення.
У разі укладення міжурядових угод розмір плати за оренду нерухомого майна підприємства із забезпечення функціонування дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав, представництв міжнародних міжурядових організацій в Україні Державного управління справами встановлюється на умовах взаємності.
9. Розмір місячної орендної плати за перший місяць після укладання договору оренди чи перегляду розміру орендної плати розраховується за формулою:
Опл
Опл.міс. = _________ х Іп.р. х Ім., де
12
Опл – річна орендна плата, визначена за цією Методикою, грн..;
Іп.р. – індекс інфляції за період з початку поточного року (у разі нерухомого майна – з дати проведення незалежної оцінки) до дати укладання договору оренди або перегляду розміру орендної плати;
Ім. – індекс інфляції за перший місяць оренди.
10. Розмір орендної плати за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування розміру місячної орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць.
11. Терміни внесення орендної плати визначаються у договорі.
12. Суми орендної плати, зайво перераховані орендарем, зараховуються в рахунок наступних платежів або повертаються платникові в 14-денний термін від дня одержання його письмової заяви.
Секретар міської ради Н.М.Датко
Додаток № 1.1
до методики розрахунку плати за оренду майна, що знаходиться у комунальній власності Фастівської міської ради
ОРЕНДНІ СТАВКИ
за використання цілісних майнових комплексів підприємств
Найменування
|
Орендна ставка у відсотках до вартості майна
|
Цілісні майнові комплекси підприємств:
|
|
- тютюнової промисловості, лікеро-горілчаної та виноробної промисловості, радгоспів заводів (що виробляють виноробну продукцію)
|
25
|
- з виробництва електричного та електронного устаткування, деревини та виробів з деревини, меблів, з організації концертно-видовищної діяльності та виставкової діяльності, ресторанів, морського, залізничного та автомобільного транспорту, торгівлі, випуску лотерейних білетів та проведення лотерей, кольорової металургії, нафтогазодобувної промисловості
|
20
|
- електроенергетики, газової, хімічної і нафтохімічної промисловості, чорної металургії, зв'язку, швейної та текстильної промисловості, ресторанного господарства (крім ресторанів), з виробництва транспортних засобів, устаткування та їх ремонту, виробництва машин та устаткування, призначеного для механічного, термічного оброблення матеріалів або здійснення інших операцій, з виробництва гумових та пластмасових виробів, лісового господарства, рибного господарства, целюлозно-паперової промисловості, переробки відходів, видобування неенергетичних матеріалів, з надання додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій, паливної промисловості, побутового обслуговування
|
16
|
- сільського господарства, харчової промисловості (крім лікеро-горілчаної та виноробної промисловості), радгоспів-заводів, крім тих, що виробляють виноробну продукцію), металообробки, освіти, науки та охорони здоров'я, легкої (крім швейної та текстильної) промисловості, з виробництва будівельних матеріалів
|
12
|
Інші об’єкти
|
10
|
Секретар міської ради Н.М.Датко
Додаток № 1.2
до методики розрахунку плати за оренду майна, що знаходиться у комунальній власності Фастівської міської ради
ОРЕНДНІ СТАВКИ
за використання нерухомого комунального майна
Використання орендарем нерухомого майна за цільовим призначенням
|
Орендна ставка у відсотках до вартості майна
|
1. Розміщення казино, інших гральних закладів, гральних автоматів
|
100
|
2. Розміщення пунктів продажу лотерейних білетів, пунктів обміну валюти
|
45
|
3. Розміщення :
|
30
|
- фінансових установ, ломбардів, бірж, брокерських, дилерських, маклерських, рієлторських контор (агентств нерухомості), банкоматів
|
|
- ресторанів з нічним режимом роботи
|
|
- торговельних об’єктів з продажу ювелірних виробів, виробів з дорогоцінних металів та дорогоцінного каменя, антикваріату, зброї
|
|
- офісних приміщень операторів телекомунікацій, які надають послуги рухомого (мобільного) зв’язку, операторів та провайдерів телекомунікацій, які надають послуги доступу до Інтернету
|
|
4. Розміщення :
|
25
|
- виробників реклами
|
|
- салонів краси, саун, турецьких лазень, соляріїв, кабінетів масажу, тренажерних залів
|
|
- торговельних об’єктів з продажу автомобілів
|
|
- зовнішньої реклами на будівлях і спорудах
|
|
- аптеки, що реалізують готові ліки
|
|
5. Організація концертів та іншої видовищно-розважальної діяльності
|
25
|
6. Розміщення суб’єктів господарювання, що провадять туроператорську та турагентську діяльність, готелів
|
22
|
7. Розміщення суб’єктів господарювання, що провадять діяльність з ремонту об’єктів нерухомості
|
21
|
8. Розміщення :
|
20
|
- клірингових установ
|
|
- майстерень, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт автомобілів
|
|
- майстерень з ремонту ювелірних виробів
|
|
- ресторанів
|
|
- приватних закладів охорони здоров’я
|
|
- суб’єктів господарювання, що діють на основі приватної власності і провадять господарську діяльність з медичної практики
|
|
- розміщення торговельних об’єктів з продажу окулярів, лінз, скелець
|
|
- суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сфері права, бухгалтерського обліку та оподаткування
|
|
- редакцій засобів масової інформації :
|
|
рекламного та еротичного характеру
|
|
тих, що засновані на Україні міжнародними організаціями або за участю юридичних чи фізичних осіб інших держав, осіб без громадянства
|
|
тих, де понад 50 відсотків загального обсягу випуску становлять матеріали іноземних засобів масової інформації
|
|
тих, що засновані за участю суб’єктів господарювання, одним із видів діяльності яких є виробництво та постачання паперу, поліграфічного обладнання, технічних засобів мовлення
|
|
9. Розміщення :
|
18
|
- крамниць-складів, магазинів-складів
|
|
- турбаз, мотелів, кемпінгів, літніх будиночків
|
|
- торговельних об’єктів з продажу:
|
|
непродовольчих товарів, алкогольних та тютюнових виробів
|
|
промислових товарів, що були у використанні
|
|
автотоварів
|
|
відео- та аудіопродукції
|
|
10. Розміщення фізкультурно-спортивних закладів, діяльність яких спрямована на організацію та проведення занять різними видами спорту
|
5
|
11. Розміщення:
|
15
|
- суб’єктів господарювання, що надають послуги, пов’язані з переказом грошей
|
|
- бірж, що мають статус неприбуткових організацій
|
|
- кафе, барів, закусочних, буфетів, кафетеріїв, що здійснюють продаж товарів підакцизної групи
|
|
- ветеринарних лікарень (клінік), лабораторій ветеринарної медицини
|
|
- суб’єктів господарювання, що провадять діяльність з організації шлюбних знайомств та весіль
|
|
- офісних приміщень
|
|
- антен
|
|
- суб’єктів господарювання, що провадять діяльність з вирощування квітів, грибів
|
|
12. Розміщення :
|
13
|
- закладів ресторанного господарства з постачання страв, приготовлених централізовано для споживання в інших місцях
|
|
- суб’єктів господарювання, що надають послуги з утримання домашніх тварин
|
|
13. Розміщення :
|
12
|
- складів
|
|
- суб’єктів господарювання, що діють на основі приватної власності і надають послуги з перевезення та доставки (вручення) поштових відправлень (кур’єрська служба)
|
|
- стоянок для автомобілів
|
|
14. Розміщення :
|
10
|
- комп’ютерних клубів та інтернет-кафе
|
|
- ветеринарних аптек
|
|
- рибних господарств
|
|
- приватних навчальних закладів
|
|
- шкіл, курсів з навчання водіїв автомобілів
|
|
- торговельних об’єктів з продажу книг, газет і журналів, виданих іноземними мовами
|
|
- суб’єктів господарювання, що здійснюють проектні, проектно-вишукувальні, проектно-конструкторські роботи
|
|
- видавництва друкованих засобів масової інформації та видавничої продукції, що друкуються іноземними мовами
|
|
- редакцій засобів масової інформації, крім зазначених у пункті 8 Методики та пункті 8 цього додатка
|
|
15. Проведення виставок непродовольчих товарів без здійснення торгівлі
|
10
|
16. Розміщення торговельних автоматів, що відпускають продовольчі товари
|
9
|
17. Розміщення :
|
8
|
- кафе, барів, закусочних, кафетеріїв, які не здійснюють продаж товарів підакцизної групи
|
|
- аптек, що реалізують готові ліки
|
|
- торговельних об’єктів з продажу продовольчих товарів, крім товарів підакцизної групи
|
|
18. Розміщення :
|
7
|
- торговельних об’єктів з продажу ортопедичних виробів
|
|
- ксерокопіювальної техніки для надання населенню послуг із ксерокопіювання документів
|
|
- фотоательє
|
|
19. Проведення виставок образотворчої та книжкової продукції, виробленої в Україні
|
7
|
20. Розміщення :
|
6
|
- їдалень, буфетів, які не здійснюють продаж товарів підакцизної групи
|
|
- фірмових магазинів вітчизняних промислових підприємств-товаровиробників, крім тих, що виробляють товари підакцизної групи
|
|
- об’єктів поштового зв’язку на площі, що використовується для надання послуг поштового зв’язку
|
|
- суб’єктів господарювання, що надають послуги з перевезення та доставки (вручення) поштових відправлень
|
|
- хімчисток
|
|
- майстерень з ремонту електропобутових товарів
|
|
- торговельних об’єктів з продажу поліграфічної продукції та канцтоварів, ліцензованої відео- та аудіопродукції, що призначається для навчальних закладів
|
|
21. Розміщення :
|
5
|
- перукарень
|
|
- державних закладів охорони здоров”я, що частково фінансуються з державного бюджету, та закладів охорони здоров”я , що фінансуються з місцевого бюджету
|
|
- оздоровчих закладів для дітей та молоді
|
|
- санаторно-курортних закладів для дітей
|
|
- державних навчальних закладів, що частково фінансуються з державного бюджету, та навчальних закладів, що фінансуються з місцевого бюджету
|
|
- майстерень з ремонту одягу
|
|
- торговельних об’єктів з продажу книг, газет і журналів, виданих українською мовою
|
|
- відділень банків на площі, що використовується для здійснення платежів за житлово-комунальні послуги
|
|
22. Розміщення :
|
4
|
- їдалень, буфетів, які не здійснюють продаж товарів підакцизної групи, у навчальних закладах та військових частинах
|
|
- громадських вбиралень
|
|
- камер схову
|
|
- майстерень з ремонту взуття
|
|
- майстерень з ремонту годинників
|
|
- видавництв друкованих засобів масової інформації та видавничої продукції, що видаються українською мовою
|
|
23. Розміщення :
|
3
|
- аптек на площі, що використовується для виготовлення ліків за рецептами
|
|
- суб’єктів господарювання, що надають ритуальні послуги
|
|
- майстерень художників, скульпторів, народних майстрів площею менш як 50 кв.метрів
|
|
- органів місцевого самоврядування
|
|
- науково-дослідних установ, крім бюджетних
|
|
24. Розміщення :
|
2
|
- аптек, які обслуговують пільгові категорії населення
|
|
- організацій, що надають послуги з нагляду за особами фізичними чи розумовими вадами
|
|
- бібліотек, архівів, музеїв
|
|
- лазень, пралень загального користування
|
|
- дитячих молочних кухонь
|
|
- торговельних об’єктів з продажу продовольчих товарів для пільгових категорій громадян
|
|
25. Розміщення :
|
1
|
- закладів соціального захисту для бездомних громадян, безпритульних дітей та установ, призначених для тимчасового або постійного перебування громадян похилого віку та інвалідів
|
|
- державних та комунальних позашкільних навчальних закладів (крім оздоровчих закладів для дітей та молоді) та дошкільних навчальних закладів
|
|
26. Розміщення транспортних підприємств з:
|
|
- перевезення пасажирів
|
15
|
- перевезення вантажів
|
18
|
27. Розміщення кінозалів
|
6
|
28. Розміщення творчих спілок, громадських, релігійних та благодійних організацій на площі, що не використовується для провадження підприємницької діяльності і становить:
|
|
- не більш як 50 кв. метрів
|
1
|
- понад 50 кв. метрів
|
2
|
29. Розміщення громадських організацій інвалідів на площі, що не використовується для провадження підприємницької діяльності і становить :
|
|
- не більш як 100 кв. метрів
|
1
|
- для частини площі, що перевищує 100 кв. метрів
|
7
|
29.1. Розміщення суб'єктів господарювання, що виготовляють рухомий склад міського електротранспорту
|
5
|
29.2. Розміщення наукового парку, його засновників, партнерів наукового парку, що реалізують проекти наукового парку
|
10
|
29.3. Розміщення дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав, представництв міжнародних міжурядових організацій в Україні (крім договорів, орендна плата за якими врегульована міжурядовими угодами)
|
6
|
30. Інше використання нерухомого майна
|
15
|
31. Розміщення професійних творчих працівників на площі (творчі майстерні), що не використовується для провадження підприємницької діяльності і становить:
|
|
- не більш як 50 кв. метрів
|
1
|
- для частини площі, що перевищує 50 кв. метрів
|
3
|
Орендні ставки для орендарів – вітчизняних юридичних і фізичних осіб, що є суб’єктами малого підприємництва, які провадять виробничу діяльність безпосередньо на орендованих виробничих площах (крім офісів), застосовуються з коефіцієнтом 0,7.
Секретар міської ради Н.М.Датко
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення Фастівської міської ради
«Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади Фастівської міської ради»
I. Визначення проблеми
Відповідно до вимог чинного законодавства (Закони України «Про засади державної регуляторної політики», «Про оренду державного та комунального майна», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо орендних відносин», Постанова Кабінету Міністрів України "Про Методику розрахунку і порядок використання плати за оренду державного майна" зі змінами та доповненнями), яке встановлює єдині організаційні і правові засади використання комунального майна шляхом передачі його в оренду, виникла необхідність затвердження Методики розрахунку орендної плати за оренду майна, що є комунальною власністю територіальної громади Фастівської міської ради (далі – Методика)
Проблема, яку планується розв'язати шляхом розробки та затвердження Методики полягає у встановленні розміру орендної плати при укладанні договорів оренди нерухомого майна та індивідуально визначеного майна згідно з чинним законодавством.
З огляду на вищенаведене, вирішення окресленої проблеми неможливе за допомогою ринкових механізмів, та потребує негайного правового врегулювання органами місцевого самоврядування .
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи)
|
Так
|
Ні
|
Громадяни
|
V
|
|
Держава
|
V
|
|
Суб’єкти господарювання:
|
V
|
|
у тому числі суб’єкти малого підприємництва
|
V
|
|
II. Цілі державного регулювання
Проект рішення є нормативно-правовим актом, який спрямований на удосконалення правового регулювання майнових відносин (оренди майна територіальної громади) між органами місцевої влади і суб`єктами господарювання та удосконалення порядку розрахунку орендної плати, за користування майном, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Фастів.
Цілями прийняття даного регуляторного акту є:
· Збільшення доходів міського бюджету.
· Запровадження єдиного алгоритму встановлення розрахункового рівня орендної плати.
· Врахування змін діючого законодавства у сфері оренди.
· Врахування інтересів орендарів.
· Забезпечення інтересів територіальної громади міста Фастова.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
Під час розробки проекту рішення Фастівської міської ради «Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади Фастівської міської ради», було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:
Альтернативи
|
Переваги
|
Недоліки
|
Залишити дану ситуацію без змін.
|
Відсутні
|
Дана альтернатива є неприйнятною у зв'язку з тим, що цілей правового регулювання не буде досягнуто.
|
Залишити дану ситуацію без врегулювання, надати сторонам можливість самостійно вирішувати питання щодо розрахунку та розміру орендної плати
|
Відсутні
|
Дана альтернатива є неприйнятною для органів місцевого самоврядування у зв'язку з тим, що в цьому випадку не буде забезпечено стабільних надходжень коштів до міського бюджету
|
Прийняття запропонованого акта
|
Дана альтернатива є актуальною та адекватною ситуації, що склалася та досягає завдань регулювання.
|
Відсутні
|
Вирішення проблеми, можливе лише шляхом нормативного закріплення, тобто прийняття проекту рішення «Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади Фастівської міської ради» розроблено з метою приведення зазначеного регуляторного акту у відповідність до Закону України «Про оренду державного та комунального майна». За допомогою чинних регуляторних актів проблема не може бути вирішена, оскільки законодавчі акти, на підставі яких вони були розроблені, зазнали змін. Відповідно до ст. 19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», органам місцевого самоврядування надаєтьсяправо затверджувати методику розрахунку орендної плати та пропорції її розподілу між відповідними бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем для об’єктів, що перебувають у комунальній власності.
IV. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми
Для розв’язання визначеної проблеми після набрання чинності регуляторним актом буде вжито наступні заходи:
- оприлюднення рішення Фастівської міської ради «Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади Фастівської міської ради»на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради.
V. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту
Досягнення цілей, поставлених перед регулюючим впливом запропонованого проекту регуляторного акту, пов’язане з його прийняттям. Його впровадження дозволить удосконалити порядок розрахунку орендної плати, привести у відповідність до діючого законодавства організаційно-економічний механізм передачі в оренду майна територіальної громади міста, позитивно вплине на ефективність поповнення бюджету та дозволить зменшити деякі ставки. Прийняття зазначеного регуляторного акту дасть можливість привести Методику розрахунку і порядок використання плати за оренду майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади Фастівської міської ради, у відповідність до вимог Закону України «Про оренду державного та комунального майна».
Зміна та зменшення деяких розмірів орендних ставок за використання комунального майна обумовлено наступним.
Беручи до уваги пропозиції мешканців, у зв’язку з відсутністю у місті кінотеатру та з метою залучення інвестицій та підтримки підприємництва було прийнято рішення щодо виділення орендної ставки - п.27 Розміщення кінозалів 6%.
З метою залучення молоді до занять різними видами спорту та підтримки фізкультурно-спортивних закладів, враховуючи звернення ГО Київські федерація «Дзю-Дзюцу» комісійно було прийнято рішення встановити орендну ставку 5% для п.10 Розміщення фізкультурно-спортивних закладів, діяльність яких спрямована на організацію та проведення занять різними видами спорту.
За зверненням релігійної організації - Свято-Воскресенської парафії УПЦ Київського патріархату, було зменшено орендну ставку п.28 Розміщення творчих спілок, громадських, релігійних та благодійних організацій на площі, що не використовується для провадження підприємницької діяльності і становить: не більш як 50 кв. метрів 1%, понад 50 кв. метрів 2%.
VI. Очікуванні результати прийняття запропонованого регуляторного акта
1. Ефективність використання ресурсів територіальної громади міста Фастів.
2. Забезпечення дотримання вимог чинного законодавства щодо оренди комунального майна.
3. Вдосконалення єдиного економічного механізму при проведенні розрахунку орендної плати за користування майном, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Фастів.
Прийняття рішення дозволить привести у відповідність до вимог діючого законодавства методику розрахунку орендної плати за користування майном, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Фастів, спростити передачу в оренду комунального майна, шляхом попереднього вивчення попиту на об’єкти оренди, при цьому повною мірою буде збережено прозорість організації орендних відносин.
Сфера впливу
|
Вигоди
|
Витрати
|
Органи місцевого самоврядування
|
Приведення у відповідність до вимог діючого законодавства методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади Фастівської міської ради.
Прозорість при передачі в оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Фастів.
|
Витрати робочого часу, пов’язані з підготовкою та виконанням вимог регуляторного акта.
|
Суб’єкти підприємницької діяльності
|
Передача в оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади Фастівської міської ради.
Прозорість при передачі в оренду майна.
|
Витрати передбачені діючим законодавством, а саме: орендна плата за користування майном, що належить до комунальної власності територіальної громади Фастівської міської ради.
|
Територіальна громада міста Фастів
|
Поповнення місцевого бюджету, ефективне використання комунальної власності.
|
Відсутні
|
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Строк дії запропонованого регуляторного акту необмежений з можливістю внесення до нього змін та його відміни (або його окремих положень) у разі зміни чинного законодавства та з інших поважних причин.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Кількісні показники, які характеризують наслідки дії регуляторного акта:
- надходження до місцевого бюджету м. Фастів коштів від оренди об’єктів комунальної власності;
- кількість укладених та переукладених договорів оренди;
- загальна площа орендованих приміщень (кв.м.).
Якісні показники:
1. Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;
2. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та громадянами, пов’язаними з виконанням вимог акта;
3. Рівень проінформованості суб’єктів господарювання та громадян з основними положеннями акта очікується на рівні 100% за рахунок оприлюднення регуляторного акту в мережі Інтернет, на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради та її виконавчого комітету.
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності регуляторного акта буде проводитися відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308.
Базове відстеження буде здійснюватися до набрання чинності регуляторного акта.
Повторне відстеження буде проведено через рік після набрання чинності актом, але не пізніше, ніж через два роки. Повторне відстеження результативності регуляторного акта проводитиметься шляхом порівняння результативності показників, визначених під час проведення базового відстеження.
Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться із значеннями аналогічних показників, встановлених під час повторного відстеження.
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта
проекту рішення сесії Фастівської міської ради
«Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади Фастівської міської ради»
Виконавець заходів відстеження – Сектор раціонального використання майна Фастівської міської ради.
Цілі прийняття акта - Удосконалення нормативно-правової бази при передаванні в оренду майна міської комунальної власності суб'єктам господарювання, орендних ставок для деяких суб'єктів господарювання, більш повне врахування норм державного регулювання питань оренди державного та комунального майна.
Строк виконання заходів з відстеження– 14 днів (05.10.16-18.10.16 р.)
Тип відстеження заходів– базове.
Заходи, які були виконані з відстеження результативності - вивчення чинного законодавства : Постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.06р. №1846 “Про внесення змін до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна”, Закону України «Про оренду державного та комунального майна», п. 31 ст. 26, п. 5 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Метод відстеження результативності – аналіз відповідно до статистичних даних.
Аналіз отримання значень показників результативності –
Відстеження результативності регуляторного акта проводилось відділом з питань раціонального використання земель та майна Фастівської міської ради на підставі показників щодо кількості укладених та переукладених договорів оренди комунального майна, загальних площ орендованих приміщень та надходження до місцевого бюджету м. Фастів коштів від оренди об’єктів комунальної власності;
Кількісні показники результативності акта:
Показники результативності
|
За 9 міс.
2015 року
|
За 9 міс.
2016 року
|
Кількість укладених договорів оренди
|
28
|
59
|
Загальна площа орендованих приміщень, (кв.м.)
|
1597,87 м²
|
2445,27м²
|
Надходження коштів до місцевого бюджету від оренди, (грн.)
|
64239грн.
|
104666грн.
|
Якісні показники:
1. Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта – (за 9 місяців 2016 року) - 59 договорів оренди з фізичними та юридичними особами, на які поширюється дія регуляторного акту, що становить 0,63% від загальної кількості суб’єктів господарювання зареєстрованих на території міста Фастів;
2. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та громадянами, пов’язаними з виконанням вимог акта - реалізація проекту рішення передбачені діючим законодавством, а саме: орендна плата за користування майном, що належить до комунальної власності територіальної громади Фастівської міської ради.
3. Рівень проінформованості суб’єктів господарювання та громадян з основними положеннями акта очікується на рівні 100% за рахунок оприлюднення регуляторного акту в мережі Інтернет, на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради та її виконавчого комітету.
Висновки та рекомендації
Прийняття рішення виконавчим комітетом Фастівської міської ради «Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади Фастівської міської ради» дозволить удосконалити порядок розрахунку орендної плати, привести у відповідність до діючого законодавства організаційно-економічний механізм передачі в оренду майна територіальної громади міста та позитивно вплине на ефективність поповнення бюджету міста.
Оцінку результатів реалізації регуляторного акта та ступінь досягнення визначених цілей буде здійснено при проведені повторного та періодичного відстежень результативності регуляторного акта згідно вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».