Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Про погодження місцевого Плану економічного розвитку міста Фастова на період до 2022 року»
ПРОЕКТ
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
Від №
м. Фастів
Про погодження місцевого Плану економічного
розвитку міста Фастова на період до 2022 року»
З метою вирішення спільних проблем мешканців міста та реалізації спільних завдань щодо економічного зростання, підвищення конкурентоспроможності, інвестиційної привабливості, якості життя у місті через ефективне використання ресурсів та реалізацію спільних інтересів влади, громади та бізнесу, діючи у відповідності до Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», керуючись вимогами ст.40, п.1 ч.2 ст.52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет вирішив:
1.Погодити місцевий План економічного розвитку міста Фастова на період до 2022 року, що додається.
2. Подати на затвердження міської ради місцевий План економічного розвитку міста Фастова на період до 2022 року.
Міський голова М.В.Нетяжук
Додаток до рішення
виконавчого комітету міської
ради
№_______________
від ______________
МІСЦЕВИЙ ПЛАН
ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ
МІСТА ФАСТОВА
на період до 2022 року
Фастів
2017
Паспорт
місцевого Плану економічного розвитку міста Фастова на період до 2022 року
Назва
|
Місцевий План економічного розвитку міста Фастова
на період до 2022 року |
Дата затвердження
|
“____”______________ 2017 року
|
Замовник
|
Фастівська міська рада
|
Головні розробники
|
Управління економіки та міжнародного співробітництва
|
Відповідальні за виконання програмних заходів
|
Виконавчий комітет Фастівської міської ради
|
Основні цілі
|
А. Розвиток бізнесу
В. Залучення інвестицій
С. Якість життя
|
Основні завдання
|
1.Сприяння розвитку багатопрофільної економіки.
2. Покращення підприємницького клімату.
3. Активна інвестиційна діяльність.
4. Створення системи маркетингу міста.
5. Екологічна безпека та енергоефективність.
6. Освіта впродовж життя та духовний розвиток особистості.
7. Здоровий спосіб життя та соціальний захист людини.
|
Розділи місцевого Плану економічного розвитку
|
Вступ
Методологія
Опис процесу робіт
Аналіз місцевої економічної ситуації міста
Результати SWOT-аналізу розвитку міста
Стратегічні напрями (бачення) та цілі
Впровадження та моніторинг реалізації місцевого Плану
Узгодженість місцевого плану з програмними та стратегічними документами
|
Строки реалізації
|
2017 - 2022 роки;
|
Основні джерела фінансування заходів
|
– міський бюджет;
– інвестиційні кошти;
– інші джерела
|
Система організації контролю за виконанням
|
Координацію за виконанням здійснює міський голова. Щорічний контроль за виконанням Плану здійснює постійна депутатська комісія з питань підприємницької діяльності, інвестицій, міжнародних зв’язків, промисловості, транспорту, зв’язку та торгівлі з питань бюджету, економіки та фінансів.
|
ЗМІСТ
· місцевий План є результатом роботи представників трьох секторів громади - місцевої влади, бізнесу, неурядових громадських організацій, що дозволило отримати достатньо пропозицій щодо планів дій та завдань від усіх зацікавлених сторін для забезпечення сприйняття мешканцями міста рішень
· місцевий План визначив конкурентні переваги міста, де існують ресурси, які при належній організації та об’єднанні зусиль, можна використовувати для вирішення найбільших проблем місцевого економічного розвитку. Тому стратегічний документ зосереджено на напрямках, які нададуть для економічного розвитку найбільші шанси в майбутньому
· Питання інфраструктури, розвитку місцевих підприємств, залучення інвестицій і забезпечення гідної якості життя взаємопов'язані, тому успішна робота над ними можлива лише за умови сприйняття їх як цілісної системи. Поліпшення в одному з питань сприятиме поліпшенню в інших
· місцевий План пов’язаний із іншими документами стратегічного характеру і довгостроковими та середньостроковими програмами, які вже прийняті міською радою і виконуються її виконавчим комітетом
· Стратегічне планування - це не одноразова подія, з певним початком і кінцем, навпаки, це ефективний інструмент менеджменту і нескінченний процес, який повинен тривати безперервно, бо зовнішні і внутрішні чинники постійно змінюються. Спираючись на це його потрібно постійно коригувати
4. АНАЛІЗ МІСЦЕВОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ СИТУАЦІЇ МІСТА
Фастів – місто обласного значення, адміністративний центр Фастівського району та багатогалузевий промисловий центр. Місто розташоване за 68 км на південний захід від столиці України м. Київ на берегах річки Унава. Сусіди: Фастівського регіону на заході – Попільнянський район Житомирської області, на сході – Васильківський район Київської області, на півночі – Макарівський район Київської області, на півдні – Сквирський та Білоцерківський райони Київської області. Відстань до найближчого аеропорту (“Київ”) – 62 км.
Загальна площа Фастова – 4 315 га. В місті проживає майже 50 тис. чоловік, з них: 46% - чоловіків та 54% - жінок. Працездатного віку населення – 61,5 %.
Фастів – великий залізничний вузол, де розміщений центр залізничних рефрижераторних перевезень «Рефрижераторна вагонна компанія» ПАТ «Українська залізниця», Моторвагонне депо, станція Фастів-1, Фастівська дистанція колії. Одне з найпотужніших залізничних підприємств на пострадянському просторі – моторвагонне депо станції Фастів Південно-Західної залізниці. Їхні електропоїзди забезпечують перевезення майже половини населення України. На дільниці обслуговування довжиною більше двох тисяч кілометрів, що проходять територією десяти областей нашої країни – Тернопільської, Рівненської, Хмельницької, Вінницької, Житомирської, Київської, Чернігівської, Сумської, Полтавської – виходять електропоїзди з моторвагонного депо Фастів.
Промисловий потенціал міста було сформовано в радянський період, коли у Фастові працювали три заводи союзного підпорядкування: «Червоний жовтень», «ЗЕТО», «Факел». Після трансформації системи господарювання частина працівників (орієнтовно 7 тис.) були вимушені звільнитись і зараз працюють на підприємствах Києва, куди щодня їздять на роботу.
Фастів має великі промислові традиції, та на даний час підприємствами міста виробляється така продукція: хімічна, електротермічна, нафтопереробне та газоспоживне обладнання, меблі, оливи та мастила, швейні вироби, пиво та безалкогольні напої, борошно, поліграфічна продукція, упаковка для продуктів харчування, хліб та хлібобулочні вироби.
Основні обсяги експортно-імпортних операцій в місті Фастові здійснюються такими промисловими підприємствами: ЗАТ «Оболонь» «Пивоварня Зіберта», ТОВ «Компанія «Юнівест Маркетинг», ПрАТ «Елопак-Фастів», ПАТ «Факел», ТДВ «Електронагрівач», ТОВ «Завод Технічних Масел Аріан», логістичний термінал «ФЛК-Інвест»,ТОВ НВО ФЗХМ «Червоний жовтень», ТОВ «Крайзель - Будівельні матеріали» і ВАТ «Київський завод металовиробів ім.Письменного», ТОВ «ЕКО-Втор», ТОВ «Полігрін», Фастівський ХПП.
Засновниками підприємств у Фастові є компанії з України, Німеччини, Норвегії, Китаю, Кіпру.
Сьогоднішній Фастів - це місто з широкою мережею освітянських закладів, високим рівнем навчально-виховного процесу. В місті функціонують: автодорожній технікум, центр професійно-технічної освіти, 10 загальноосвітніх шкіл, ліцей-інтернат, вечірня школа, 12 дошкільних навчальних закладів, 4 позашкільних навчальних заклади, навчально-реабілітаційний центр. В загальноосвітніх школах навчається 5145 учнів, які в старших класах мають змогу вибрати собі профіль навчання: математичний, природничий, інформаційних технологій, української чи іноземної філології, правовий.
Наші випускники продовжують навчання у вишах як України, так і інших країн. Культурно-мистецькі надбання Фастова принесли йому особливо гучну славу не лише в Україні, а й за кордоном. Місто стало відомим за межами держави як унікальний і самобутній центр формування і розвитку юних обдарувань, численних талантів, наукових досліджень.
Місто Фастів є членом Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» з 1998 року.
Проаналізувавши статистичну інформацію, можна визначили сильні та слабкі сторони, можливості та загрози для міста, провести загальний SWOT-аналіз міста, а також SWOT-аналіз за визначеними пріоритетними напрямками розвитку. SWOT-аналіз став підставою для підготовки реалістичних планів дій, які повинні допомогти громаді міста максимально скористатися існуючими порівняльними перевагами та мінімізувати ризики.
Аналіз внутрішніх факторів та використання потенціалу міста (слабкі та сильні сторони) було проведено на підставі Постанови Кабінету Міністрів України № 1186 від 16 листопада 2011 року за наступними категоріями:
· Природно-ресурсний потенціал;
· Економічний потенціал;
· Науково – технічний потенціалі;
· Стан навколишнього природного середовища;
· Трудовий потенціал;
· Просторово-економічний потенціал;
· Людський потенціал;
· Розвиток інфраструктури
Аналіз співвідношення потенціалу міста із зовнішнім середовищем (можливості та загрози) було проаналізовано за наступники категоріями:
· Зовнішньоекономічна та зовнішньополітична ситуація;
· Макроекономічна ситуація;
· Геоекономічне та геополітичне положення;
· Демографічна та соціальна ситуація
Загальний SWOT–аналіз розвитку міста
Аналіз внутрішніх чинників (сильних і слабких сторін)
Природно-ресурсний потенціал
|
|
Сильні сторони
|
· Сприятливі природні та кліматичні умови для ведення розвиненого сільського господарства;
· Значні поклади корисних копалин для виробництва будівельних матеріалів (щебеню, глини, пісок та інше) в регіоні;
· Наявність великої за площею річки та озер придатних для організації рекреаційних зон;
Запаси промислової деревини через наявність лісів поблизу міста
|
Слабкі сторони
|
· Обмежені ресурси землі для розширення виробництва та ведення бізнесу;
· Високий вміст заліза у підземних водах
|
Економічний потенціал
|
|
Сильні сторони
|
· Диверсифікована економіка міста;
· Велика кількість потужних промислових підприємств;
· Наявність підприємств із іноземним капіталом;
· Стабільна харчова галузь будівництва та поліграфія;
· Створений індустріальний парк «Фастіндастрі»;
· Високий відсоток безробітних із повною вищою освітою;
· Динамічне зростання сектору малих і середніх підприємств;
· Розвинута мережа фінансових установ;
· Добре розвинута інженерно-транспортна інфраструктура;
· Наявність сучасних комунікаційних систем і мереж (Інтернет, зв’язок).
|
Слабкі сторони
|
· Низька експортна орієнтація місцевої економіки;
· Низький рівень інвестицій у місцеву економіку;
· Недостатній досвід міжнародної інвестиційної діяльності;
· Високий ступінь зносу основних виробничих фондів і застарілі засоби виробництва;
· Нерозвинена сфера будівництва;
· Низький рівень територіального маркетингу міста (промоція міста);
· Недостатність фінансових ресурсів місцевого бізнесу для здійснення інвестицій;
· Недостатній рівень розвитку інституційної інфраструктури підприємницької діяльності (бізнес-центри, бізнес-інкубатори, АРР);
Обмеженість земельних ресурсів міста та вільних площ
|
Науково-технічний потенціал
|
|
Сильні сторони
|
· Високий освітній рівень населення;
· Застосування інноваційних методів управління великими підприємствами;
· Наявність в структурі великих підприємств лабораторій, дослідницьких відділів;
· Наявність сучасних комунікаційних систем і мереж (Інтернет, зв’язок).
|
Слабкі сторони
|
· Застарілі технології виробництва та обладнання, висока енергоємність та матеріалоємність виробничої діяльності;
· Відсутність наукових та науково-дослідних установ, ВУЗів;
· Недостатній рівень інноваційної активності підприємств;
· Низький рівень впровадження інформаційних технологій підприємствами та установами;
· Наукові розробки та інноваційні технології недостатньо втілюються бізнесом;
· Слабко впроваджуються ІТ-технології в систему управління, у тому числі технологічними процесами;
· Відсутність координації взаємодії науки, бізнесу та освіти.
|
Стан навколишнього природного середовища та рівень природно-технічної безпеки
|
|
Сильні сторони
|
· Поступове переоснащення та втілення підприємствами сучасного обладнання та технологій, які зменшують шкідливі викиди, вплив на природне середовище;
· Запровадження енергозберігаючих заходів в систему житлово-комунального господарства, бюджетну сферу;
· Наявність значної кількості зелених насаджень.
|
Слабкі сторони
|
· Застарілі мережі водопостачання, водовідведення та очистки скидів;
· Відсутність достатнього фінансування екологічних проектів та програм;
· Наявність стихійних звалищ твердих побутових відходів;
· Незадовільний стан збирання і вивезення ТПВ
|
Людський та трудовий потенціал
|
|
Сильні сторони
|
· Високий рівень освіти трудових ресурсів міста;
· Висока підприємницька активність населення;
· Тенденція зменшення відсотку зареєстрованих безробітних станом на кінець року;
· Відсутність етнічних та релігійних конфліктів;
· Тенденція збільшення середнього розміру допомоги по безробіттю ;
|
Слабкі сторони
|
· «Старіння» населення;
· Збільшення відсотку безробітних із повною загальною середньою та повною вищою освітою;
· Відтік трудових ресурсів до міста Києва та за кордон;
· Наявність дефіциту кадрів на підприємствах міста;
· Відсутність програм навчання для підприємців;
|
Просторово-економічний потенціал
|
|
Сильні сторони
|
· Вигідне географічне і транспортне положення;
· Розвинута транспортна інфраструктура;
· Зручна залізнична розв’язка;
· Розташування між двома основними європейськими транспортними коридорами;
· Затверджений Генеральний план міста та містобудівна документація
|
Слабкі сторони
|
· Незадовільний стан транспортної мережі;
· Слабкий рівень розвитку рекреаційної та туристичної спроможності;
· Недосконала геоінформаційна система міста
|
Розвиток інфраструктури
|
|
Сильні сторони
|
· Розвинута транспортна мережа та дороги з твердим покриттям;
· Розташування в центрі розгалуження залізничних шляхів в різних напрямках
· Розвинута інфраструктура електро-, газо-, водо-, теплопостачання;
· Розвинута сфера послуг з перевезень пасажирів між містами та сільськими населеними пунктами, маршрутного таксі та вантажних перевезень;
· Високий рівень охоплення мешканців міст послугами ЖКГ;
· Активна робота місцевої влади зі сприяння створенню ОСББ;
· Розвинута система медичних закладів та установ соціального захисту;
· Наявність культурних, спортивних та навчальних закладів;
· Запровадження енергозберігаючих технологій в систему ЖКГ, соціальну сферу;
· Функціонує інженерна та технічна інфраструктура;
· Розвинута мережа телефонного, мобільного та Інтернет зв‘язку.
|
Слабкі сторони
|
· Технічний стан більшості будинків, комунальне та технологічне обладнання потребує модернізації та ремонту;
· Фізичний знос очисних і каналізаційних споруд та мереж централізованого водопостачання, теплових мереж;
· Застарілий житловий фонд, його зношеність, недоступність сучасного житла для більшості мешканців, в т.ч. відсутність соціального житла;
· Мережа лікувальних закладів потребує подальшого розвитку;
· Кількість дошкільних закладів не задовольняє існуючої потреби;
· Недостатній кадровий резерв працівників бюджетних установ (вчителі, лікарі, працівники культури та спорту) відтік цих кадрів до Києва;
· Відсутність коштів для впровадження сучасних технологій з енергозбереження;
· Недостатня мережа спортивних майданчиків та спортивних споруд (тенісні корти, волейбольні і баскетбольні майданчики);
· Незадовільний стан матеріально-технічної бази закладів медицини, освіти, культури та спорту.
|
Бізнес середовище
|
|
Сильні сторони
|
· Створені інституції підтримки підприємництва;
· Працює Центр надання адміністративних послуг;
· Політика місцевої влади направлена на підтримку розвиток малого і середнього бізнесу;
· Наявність потужних промислових підприємств сприяє розвитку малого і середнього бізнесу;
Наявність вільних сегментів для ведення бізнесу.
|
Слабкі сторони
|
· Відсутність інфраструктури підтримки бізнесу;
· Малий бізнес зорієнтований переважно на діяльність у сфері торгівлі та громадського харчування;
· Відсутність регіональної Агенції з залучення інвестицій;
· Відсутній Бізнес-інкубатор, Бізнес-центр, тренінговий центр для підвищення знань підприємців, консультування з питань інвестування, організації діяльності малого і середнього бізнесу, не розроблені програми навчання для підприємців;
· Відсутність дешевих фінансово-кредитних ресурсів для бізнесу, фінансової підтримки підприємництва з місцевого бюджету;
Відсутня співпраця бізнесу і спеціалізованих учбових закладів щодо підготовки працівників необхідних спеціальностей та кваліфікацій.
|
Аналіз зовнішніх чинників (можливості і загрози)
Зовнішньоекономічна та зовнішньополітична ситуація
|
|
Можливості
|
· Припинення військових дій на Сході України;
· Інтеграція в ЄС;
· Поліпшення іміджу України;
· Проведення реформ щодо покращення умов ведення бізнесу в Україні;
· Децентралізація влади та збільшення фінансової спроможності міста;
|
Загрози
|
· Поглиблення міжнародної політичної кризи;
· Негативні зміни у національному законодавстві;
· Подальше підвищення цін на енергоносії;
· Відсутність необхідних реформ в сфері регіонального розвитку;
· Загострення чи продовження воєнного конфлікту на сході;
· Корупція у системі владі;
|
Макроекономічна ситуація
|
|
Можливості
|
· Нарощування міжнародної технічної допомоги;
· Відкритість економіки та ринків;
· Стабільний національний бізнес-клімат;
· Зростання продуктивності підприємств;
· Надходження інвестицій у зв’язку з поліпшенням іміджу України;
· Зменшення кредитної ставки, стабілізація національної валюти;
· Доступ до ринку інших країн без перешкод;
· Надходження зовнішніх інвестицій та нових технологій;
· Державна підтримка комунальної інфраструктури.
|
Загрози
|
· Висока іноземна конкуренція;
· Високі процентні ставки при отриманні кредитів;
· Нестабільність національної валюти та інфляція;
· Нові обмеження та регуляторні документи;
· Монополізація ринків;
· Подальша централізація бюджетних ресурсів.
|
Геоекономічне та геополітичне положення
|
|
Можливості
|
· Укрупнення адміністративно-територіальних одиниць;
· Впровадження електронного врядування;
· Удосконалення телекомунікацій;
· Створення сприятливого національного інвестиційного клімату;
· Державне стимулювання впровадження високотехнологічних та енергоефективних виробництв;
· Розвиток сучасних систем передачі інформації;
· Стабілізація законодавчої бази, впровадження європейських стандартів в політичну, судову, адміністративну, соціально-економічну систему України;
· Боротьба з бюрократією, створення прозорого, антикорупційного середовища;
· Упорядкування податкового законодавства;
· Сприятливе митне законодавство;
· Упорядкування земельного законодавства.
|
Загрози
|
· Відсутність адміністративно-територіальної реформи;
· Неврегульованість питання землекористування між містами та районами;
· Слабкий рівень впровадження новітніх технологій в економіку України;
· Техногенні катастрофи;
· Забруднення територій стихійними сміттєзвалищами
|
Демографічна та соціальна ситуація
|
|
Можливості
|
· Підвищення рівня життя в країні;
· Підвищення тривалості життя;
· Збільшення людських ресурсів за умови зростання внутрішньої міграції з найближчих регіонів;
· Покращення якості освіти.
|
Загрози
|
· Старіння населення;
· Зростання рівня наркоманії та алкоголізму серед молоді;
· Зростання рівня захворюваності населення;
· Зростання кількості правопорушень;
· Штучне розпалювання міжнаціональних конфліктів
|
Стратегічне бачення - це спільне, погоджене на основі консенсусу, уявлення жителів міста про те, яким місто має виглядати в майбутньому.
Стратегічне Бачення відображає результат, якого громада прагне досягти в результаті реалізації місцевого Плану економічного розвитку. Воно спирається на основні характеристики міста та стратегічні напрямки і стає головною ідеєю всього процесу стратегічного планування.
Стратегічне бачення міста
|
Фастів - місто ділових людей, з потужним промисловим потенціалом і розвиненою інфраструктурою. Привабливе для інвестицій та бізнесу, комфортне для життя, відпочинку та активного дозвілля
|
Таким чином, ми бачимо, що місія відображає існуючі конкурентні, історичні переваги економічного розвитку та інвестиційної привабливості міста.
Що суттєво відображають сформульовані стратегічне бачення та місію міста:
1. Місто прагне і надалі розвивати промисловий комплекс, який має бути конкурентоспроможним та позиціонуватиме місто як економічний центр Фастівського регіону.
2. Місто прагне забезпечити сталий розвиток через активне залучення інвестицій на територію міста, у тому числі сприяти інноваціям, застосуванню сучасних технологій виробництва та управління.
3. Міська влада здійснює заходи, направлені на диверсифікацію економіки, створюючи сприятливі умови для розвитку малого та середнього бізнесу та залучення інвестицій.
4. Місто впроваджує ефективні інструменти місцевого економічного розвитку, які базуються на ефективній співпраці та партнерстві влади, громади та бізнесу. Активно залучає до управління містом молодь та розвиває духовний і творчий потенціал населення, спираючись на історичні, мистецькі, творчі та сучасні конкурентні переваги міста.
5. Місто розвиває основу енергетичного та ресурсного забезпечення виробничих процесів інвестиційної діяльності. З цією метою розвиває комунальну інфраструктуру на підставі впровадження проектів енергоефективності та енергозбереження, підвищує якість надання комунальних послуг, сприяє розвитку ринку надавачів житлово-комунальних та комунальних послуг, вдосконалює менеджмент житлово-комунального господарства.
6. Місто, в першу чергу, прагне досягти високих стандартів якості життя в результаті підвищення конкурентоспроможності місцевої економіки та збільшення обсягів власних доходів місцевого бюджету, які можна спрямовувати на реалізацію міських соціальних програм.
7. Міська влада здійснює заходи, направлені на підвищення соціальних стандартів якості життя, як ступінь задоволення матеріальних, культурних і духовних потреб людини та розвиток молодіжного творчого потенціалу.
На основі проведеного SWOT−аналізу та визначеного стратегічного бачення зазначено стратегічні напрями: А. Розвиток бізнесу, В. Залучення інвестицій, С. Якість життя
Стратегічний напрям А. Розвиток бізнесу
Сталий економічний розвиток міста Фастова напряму залежить від виробничої діяльності 16 підприємств. Серед продукції, яка на них випускається: хімічне, електротермічне, нафтогазопереробне та газоспоживче обладнання, меблі, різноманітні оливи та мастила, швейні вироби, пиво, борошно, поліграфічна продукція, хліб та хлібобулочні вироби.
Споживчий ринок продовжує займати одне з провідних місць в соціальній інфраструктурі міста. На території міста діє 140 магазинів з продажу продовольчих товарів; 198 магазинів по продажу непродовольчих товарів; 37 закладів ресторанного господарства; 4 ринки та 1 торгівельний майданчик.
Серед економічно активних підприємств міста можна виділити такі:
ТОВ Компанія «Юнівест Маркетинг» - надає послуги по виготовленню поліграфічної продукції (журнали, каталоги, колекційні видання), пакувальної продукції, одноразового посуду з картону. За останній час підприємством було проведено реконструкцію виробничої інфраструктури (цехи, ангари), встановлено гідро стрілки та парогенераторної. Велика увага приділяється навчанню персоналу, для цих цілей залучаються іноземні спеціалісти. На базі ТОВ «Компанія „Юнівест Маркетинг“ утворилися нові підприємства за таким же напрямком діяльності: ТОВ «Юніверсал-Фолдер», ТОВ «Юнівест медіа», ТОВ «Юнівест Препрес».
ДП ЗАТ «Оболонь»- «Пивоварня Зіберта» - виробництво харчових продуктів. У 2006 році це підприємство відсвяткувало 100-річчя з дня заснування. З року в рік фастівські майстри пивоваріння неодноразово доводили, що вміють працювати на кінцевий результат, на зміцнення доброї репутації своєї продукції. На підприємстві введена в дію нова лінія наливу пива та безалкогольних напоїв, освоєно нові види продукції. Розширюються ринки збуту — продукція експортується майже у 20 країн світу, а з травня 2006 року в США.
ПАТ «Факел» - машинобудування, ремонт та монтаж машин та устаткування.
Володіючи найбільшою промисловою базою сучасного високотехнологічного обладнання і чудово збалансованою організацією роботи висококваліфікованого персоналу, підприємство в максимально стислі терміни може виготовляти вироби будь-якого ступеня складності. Виробляється широка номенклатура продукції, що дозволяє використовувати її в нафтогазовому комплексі, в т.ч. нафто- і газотранспортної системи, газо- і нафтопереробці, автозаправних комплексах; хімічної та нафтохімічної; харчової та слабоалкогольної; фармацевтичної та інших галузях промисловості.
ТОВ фірма «Промгазтехнологія» - займається виробництвом, проектуванням, монтажем і наладкою сучасного опалювального устаткування. Активно впроваджуються у виробництво обладнання для альтернативних джерел опалювання.
ТДВ «Електронагрівач» - підприємство з виробництва електроустаткування. На ТДВ «Електронагрівач» освоєно нові види продукції: вікна зі склопакетів, євробрус (для декоративного оздоблення будинків), нові види меблів. Для виробництва нової продукції закуплене нове обладнання.
ТОВ НВО ФЗХМ «Червоний Жовтень» - підприємство галузі машинобудування, ремонту та монтажу машин і устаткування.
ДП ВАТ Київський завод металовиробів ім.Письменного - металургія та обробка металу.
ПАТ «Елопак» Cпеціалізується на виробництві полімерної транспортної тари – пакетів «Пюр-Пак» та «РОЛ Фед» для фасування молочних та інших рідких продуктів.
ТОВ «Фастівський хлібокомбінат» - підприємство з сучасним обладнанням, яке виготовляє широкий асортимент продукції: хлібобулочні, дієтичні, діабетичні, пасхальні вироби, короваї та кондитерські вироби. Смачні та якісні вироби хлібокомбінату мають багато відзнак на різноманітних всеукраїнських та міжнародних виставках харчової промисловості.
ТОВ "Завод технічних масел "Аріан" (хімічна та нафтохімічна промисловість)
Сучасне підприємство предметом діяльності якого є розробка, випробування та виробництво дослідних і серійних партій технічних масел, присадок та іншої нафтохімічної продукції виробничо-технічного призначення. Розробка масел ведеться у власному науково-дослідному центрі із залученням провідних фахівців Українського інституту нафтопереробки «МАСМА» та інституту біоорганічної хімії та нафтохімії НАН України. Нові масла розробляються спільно з західноєвропейськими фірмами Адібіс, Шеврон та ін.
ТОВ «Крайзель-Будівельні матеріали» - підприємство з виробництва будівельних матеріалів.
ПАТ Фастівське швейне підприємство "Козак" працює виключно на давальницькій сировині за контрактом з іноземним замовником - фірма “Поларіс”(Австрія), а також вітчизняними замовниками- ТОВ “ОлТекс” та ПАТ “Швейне підприємство “Юність”.
Основний асортимент продукції, який випускає підприємство: брюки чоловічі, жіночі, спідниці, брюки шкільні, костюми для Міноборони.
Функціонує зерновий елеватор, який проводить сушіння та очистку зерна. На зерносховищі діє спеціалізована лабораторія.
Логістична компанія «ФЛК Інвест» - це оснащений новітнім обладнанням європейської якості складський комплекс, митний термінал, офісний центр та міні-готель. Зона митного контролю включає в себе вагову – до 60 тонн., митний склад – на 1200 палетомісць .
Незважаючи на ситуацію, яка склалася в державі підприємства міста продовжують працювати в стабільному режимі, впроваджують нові технологічні процеси та нові види продукції, зберігають робочі місця, здійснюють виплати заробітної плати без заборгованостей.
Продовження роботи підприємств щодо нарощування обсягів промислового виробництва та реалізації промислової продукції дасть можливість наповнювати бюджети усіх рівнів та вирішувати соціальні питання. З цією метою орган місцевого самоврядування бере участь у забезпеченні умов для підвищення рівня конкурентоспроможності промислових підприємств шляхом сприяння впровадження нових проектів, спрямованих на реконструкцію і технічне переозброєння виробничих потужностей, розширення та започаткування нових виробництв з випуску конкурентоспроможної продукції та формування експортного потенціалу.
В економіці міста намітилась позитивна тенденція реструктуризації та диверсифікації економіки. Цей процес характеризується створенням нових приватних середніх та малих підприємств з різними видами економічної діяльності. Близьке географічне розташування столиці України - міста Києва як великого ринку збуту товарів та послуг позитивно впливає на розвиток малих підприємств у секторі харчової промисловості, побутового обслуговування та торгівлі, поліграфії що внесло в економіку міста більше різноманіття виробничих видів діяльності. Малі підприємства також представлені легкою промисловістю, сферою будівництва, транспорту, обслуговування (ремонт обладнання, постачання комплектуючих, проектування, комп’ютерне обслуговування).
Місцевий бізнес (особливо малий) очікує від органів влади дієвого інформаційного обміну та реальної зацікавленості влади покращенням бізнес – клімату. Сучасний бізнес міста потребує спільних з місцевою владою дій щодо розвитку робочої сили, активного залучення інвестицій, отримання необхідної інформації щодо ресурсів та можливостей міста, надання місцевих податкових стимулів, формування в управлінні міста команди професіоналів з економічного розвитку.
Удосконалення регуляторних процесів, зняття штучних бар’єрів для виходу на ринок нових суб’єктів підприємницької діяльності, розширення сучасної інфраструктури підтримки підприємництва значно покращить бізнес-клімат у місті.
За результатами опитування підприємців основну підтримку, яку очікує сьогодні бізнес-спільнота від органу місцевого самоврядування - це: удосконалення механізму реального партнерства між органами місцевого самоврядування та бізнесом; формування розвиненої і дієвої, сучасної та інноваційної інфраструктури підтримки підприємництва; забезпечення ефективного функціонування центру надання адміністративних послуг; сприяння розвитку мережі фондів підтримки підприємництва, бізнес-центрів, бізнес-інкубаторів та технопарків, надання методичного забезпечення, сприяння створенню та розвитку мережі кредитних спілок в місті, як комплексної та доступної системи небанківських фінансових установ для покращення доступу підприємців до мікрокредитів.
Важливим для підприємництва є також залучення представників підприємницьких структур, громадських організацій, наукових установ до розробки та обговорення проектів нормативно-правових актів з питань підприємництва; сприяти проведенню семінарів на науково-практичних конференцій для працівників підприємницьких структур з метою розв’язання законодавчих актів та нормативно - правових документів, що регулюють підприємницьку діяльність.
Одними із найважливіших факторів, що впливають на розвиток підприємництва, є спільні з владою бізнес-проекти, наприклад, у формі державно-приватного партнерства, які б не тільки давали можливість отримувати прибуток, але й розвивали інфраструктуру міста.
Можливість отримання земельних ділянок, доступність будівель, виробничих та офісних приміщень також надзвичайно важлива для підтримки малих і середніх підприємств.
Важливо, щоб міська влада подбала про отримання бізнесом якісних управлінських послуг не тільки у підрозділах виконавчих органів міськради, а й у інших установах та організаціях (бізнес-центрах, бізнес-інкубаторах), що безпосередньо не належать до сфери управління виконавчих органів ради.
- розробці та впровадженню високорентабельних інноваційно-інвестиційних проектів;
- впровадженню ресурсо-, енергозберігаючих технологій;
- запровадженню механізмів та інструментів державно-приватного та соціально-корпоративного партнерства у реалізації інноваційних проектів;
- створенню та функціонуванню інноваційних структур (технопарків, інкубаторів);
- реорганізації існуючих та створенню нових промислових зон
Удосконалення механізму реального партнерства між органами місцевого самоврядування та бізнесом шляхом налагодження дієвої співпраці з галузевими та міжгалузевими асоціаціями роботодавців, продовження роботи у напрямку сприяння співпраці державних, громадських, профспілкових та інших організацій, з відповідними міжнародними структурами, організація ефективного діалогу між владою та бізнесом.
Оперативна ціль/проект А.1.1. Реорганізувати існуючі і створити нові промислові зони
Створення привабливих для бізнесу місць розташування або розширення виробничих потужностей шляхом визначення та підготовки земельних ділянок, які можуть бути задіяними у виробничій діяльності. Проведення повної інвентаризації землі існуючих промислових зон спільно з власниками, використання і реконструкції майнового комплексу діючих та недіючих підприємств та об’єктів комунальної власності міста. Створення інвестиційних пропозицій щодо промислових зон. Створення реєстрів «грінфілдів» та «браунфілдів». Забезпечення розробки необхідної технічної документації на кожну земельну ділянку, створення відповідних каталогів інвестиційних пропозицій та організація їх широкого оприлюднення.
Строк виконання: 2017 – 2018 роки
Міська рада/ виконавчий комітет/ відділ з питань раціонального використання земель/ управління економіки/ керівники промислових підприємств
Оперативна ціль/проект А.1.2. Реалізація соціально-корпоративних партнерств та проектів
Реалізація спільних інтересів влади та бізнесу в результаті реалізації проектів приватно-публічного партнерства та соціально-корпоративних програм, залучення додаткових приватних коштів в інфраструктуру міста, реалізація енергоефективних проектів. Аналіз напрямків перетину спільних інтересів, завдань, ризиків та вигід для громади та бізнесу. Аналіз можливостей застосування державно-приватного партнерства для будівництва, реконструкції та подальшого утримання об’єктів соціальної інфраструктури на довгострокову перспективу та інших сфер міста. Розробка проектів приватно-публічного партнерства та соціальних проектів. Проведення конкурсів, визначення переможців, укладення відповідних угод.
Строк виконання: 2017 – 2020 роки
Міська рада/ виконавчий комітет/ управління економіки/ відділ житлово-комунального господарства/ керівники комунальних підприємств/приватні компанії
Оперативна ціль/проект А.1.3. Створення ефективної діалогової платформи влади та бізнесу
Активізація діяльності бізнес – асоціацій (громадських об’єднань роботодавців та підприємців) міста, захист прав та інтересів бізнесу. Розвиток горизонтальних зв’язків між підприємствами та підприємцями, організація проведення круглих столів по обговоренню проблемних питань, обмін інформацією. Активізація роботи дорадчо-консультативних органів при міському голові, визначення напрямків співпраці, підписання угод та меморандумів про співпрацю між міською радою та компаніями міста. Визначення спільних напрямків роботи та співпраці між владою та бізнесом, підписання відповідних меморандумів про співпрацю та угод.
Строк виконання: 2017 – 2020 роки
Міська рада/ виконавчий комітет/ управління економіки/ організація роботодавців/ бізнес-асоціації/приватні компанії/підприємці
Забезпечення стабільних сприятливих умов для функціонування малого і середнього бізнесу.
Формування розвиненої і дієвої, сучасної та інноваційної інфраструктури підтримки підприємництва; забезпечення ефективного функціонування Центру адміністративних послуг за принципом організаційної єдності; розвиток мережі фондів підтримки підприємництва, бізнес-центрів, бізнес-інкубаторів та технопарків. Надавати методичне забезпечення, залучати представників підприємницьких структур, громадських організацій, наукових установ до розробки та обговорення проектів норм активно-правових актів з питань підприємництва; сприяти проведенню семінарів на науково-практичних конференцій для працівників підприємницьких структур.
Проведення досліджень ринку праці та проведення підготовки та перепідготовки кадрів для забезпечення бізнесу професійним трудовим потенціалом.
Впровадження електронного урядування в систему управління містом.
Забезпечити належним чином охорону правопорядку у місті шляхом створення муніципальної поліції.
Оперативна ціль/проект А.2.1. Створення ефективної інфраструктури підтримки бізнесу та надання послуг
Аналіз роботи існуючої інфраструктури підтримки бізнесу та ринку послуг для підприємців (консалтингова допомога, тренінгові програми). Створення умов для розширення інфраструктури підтримки бізнесу, залучення до міста нових банківських структур, інвестиційних та іпотечних фондів. Створення Бізнес-Центру (Коворкінгового центру): виділення приміщення, кадрове забезпечення, розробка бізнес-плану Центру та створення пакету послуг. Інформаційне забезпечення підприємців: створення веб-сайту, спеціалізованих сторінок, методичної літератури, забезпечення підприємців інформацією щодо місцевих нормативних актів та ресурсів нерухомості. Організація курсів англійської мови.
Строк виконання: 2017 – 2020 роки
Міська рада/ виконавчий комітет/ управління економіки/ організація роботодавців/ бізнес-асоціації/приватні компанії/підприємці
Оперативна ціль/проект А.2.2. Ефективна діяльність Центру адміністративних послуг
Створення Центру адміністративних послуг з метою поліпшення якості надання адміністративних послуг фізичним та юридичним особам міста. Організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень. Спрощення процедури та поліпшення якості надання послуг. Розташування центру у зручному місці з безперешкодним доступом з боку людей із обмеженими фізичними можливостями. Затвердження списку та Порядку надання адміністративних послуг. Матеріально-технічне оснащення Центру і створення «зони очікування»: забезпечення відвідувачів доступом до Інтернету, платіжними терміналами, телефонним зв'язком, безкоштовними бланками і формулярами. Впровадження системної інформаційної компанії про роботу Центру. Забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок надання адміністративних послуг, що надаються через адміністратора.
Строк виконання: 2017 – 2020 роки
Міський голова/ міська рада/ керівник Центру надання адміністративних послуг/реєстратори/ управління економіки/ приватні компанії/підприємці
Оперативна ціль/проект А.2.3. Впровадження електронного врядування в діяльність органу місцевого самоврядування
Організація державного управління, яке сприяє підвищенню ефективності, відкритості та прозорості діяльності міської ради з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій для формування нового типу громади, орієнтованої на задоволення потреб мешканців міста. Проведення інвентаризації та систематизації наявних інформаційних ресурсів міста, створення відповідного реєстру ресурсів. Створення інтегрованої інформаційно-аналітичної системи органів місцевого самоврядування. Матеріально-технічне та програмне забезпечення виконкому, закупівля комп’ютерного обладнання, ліцензійне програмне забезпечення. Впровадження єдиної системи документообігу органів місцевого самоврядування. Впровадження електронно-цифрового підпису в міськвиконкомі та підрозділах. Створення локальних баз даних. Впровадження сучасних технологій роботи з базами даних. Впровадження каталогу адміністративних та інформаційних послуг. Матеріально-технічне та програмне забезпечення мережі «точок доступу» (Єдине вікно). Монтаж локальних мереж, підключення до Інтернету. Організація підготовки та перепідготовки персоналу органів місцевого самоврядування (проведення навчання та сертифікації керівників та провідних спеціалістів ОМС).
Строк виконання: 2017 – 2020 роки
Міський голова/ виконавчий комітет міської ради/ спеціалізована компанія/ приватні компанії/підприємці/громадяни
Оперативна ціль/проект А.2.4. Забезпечити якісну охорону правопорядку міста через створення муніципальної поліції
Створення муніципальної поліції з метою забезпечення якісної охорони правопорядку. Матеріально-технічне забезпечення приміщення та кадровий підбір. Організація належного захисту майна, забезпечення прав і законних інтересів суб'єктів господарювання та фізичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування. Розвиток та вдосконалення сфери надання послуг з охорони власності та громадян. Забезпечення в межах визначених законодавством прав членів територіальної громади в сфері благоустрою міста, захисту прав споживачів, попередження та запобігання правопорушенням, що посягають на громадський порядок і громадську безпеку. Забезпечення супроводу та контролю за дотриманням умов видачі та виконання дозволів на: виконання планових та аварійних робіт на території міста у зв'язку з будівництвом, реконструкцією та ремонтом інженерних мереж тощо. Здійснення контролю за додержанням проектних рішень, вимог Державних будівельних норм та інших нормативних документів при виконанні забудовниками будівельних робіт та технічних умов на благоустрій тощо.
Строк виконання: 2017 – 2018 роки
Міський голова/ міська рада/ керівництво муніципальної поліції/ відповідні відділи міськвиконкому /громадські організації/ громадяни
Оперативна ціль/проект А.2.5. Провести дослідження стану місцевого ринку праці і створити ефективну систему підготовки, перепідготовки та закріплення трудових ресурсів
Міськрайонний центр зайнятості організовує проведення аналізу ринку робочої сили для виявлення потреб у кваліфікованій робочій силі згідно галузей виробництва і діючих підприємств, а також аналізу пропозицій ринку праці. На підставі проведеного аналізу розробляє комплекс заходів, спрямованих на забезпечення бізнесу необхідними кваліфікаціями та спеціальностями робочої сили. Проведення підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації осіб із числа незайнятого населення. Проведення превентивних профорієнтаційних заходів для вивільнюваних працівників з метою їх адаптації до умов ринку праці та запобіганню безробіття. Проведення «круглих столів» за участю фінансистів, економістів і роботодавців з метою сприяння у розробці для кожного підприємства програми закріплення висококваліфікованих спеціалістів та методів мотивації, в тому числі відкладеної (страхування життя, каси взаємодопомоги, пільгові споживчі кредити тощо). Запровадити систему семінарів-тренінгів для представників підприємницьких структур з проблем економіки, фінансів, менеджменту, корпоративних відносин, соціального партнерства. Організація виробничого навчання безпосередньо на виробництві з метою скорочення періоду адаптації до нового робочого місця. Створення умов для заохочення працевлаштування молоді, зокрема матеріальне заохочення роботодавців, які надають «перше робоче місце» випускникам навчальних закладів різних рівнів акредитації для роботи за спеціальністю, завчасне бронювання для таких випускників необхідної кількості робочих місць на підприємствах, в установах і організаціях.
Строк виконання: 2017 – 2020 роки
Міська рада/ міськрайонний центр зайнятості/управління економіки /підприємства/ підприємці
Зрозуміло, що аналіз деяких представників бізнесу не може абсолютно відобразити думку всієї бізнесової спільноти міста Фастова, але ці підприємства, як традиційні роботодавці, так і динамічний, зростаючий сектор малих і середніх компаній, репрезентують значну частину місцевої економіки, і дають можливість скласти відповідний аналіз стану інвестиційної діяльності міста, а також планування інвестицій підприємств на середньострокову перспективу.
Незважаючи на кризові явища підприємства планують розвивати виробництво та впроваджувати активну інвестиційну діяльність. Рушійною силою у створенні нових робочих місць є середні підприємства з кількістю працюючих до 250 осіб, де респонденти найбільш позитивно оцінюють перспективи на наступні роки. Залучивши інвестиції підприємства планують створити додаткові робочі місця.
Такі наміри є значним інвестиційним ресурсом для міста і місцева влада має прикласти максимум зусиль для створення сприятливого інвестиційного клімату та реалізації інвестиційних планів підприємств.
У той же час СПД наголошують на критичній нестачі власних коштів для зміцнення конкурентоспроможності своїх підприємств. Розуміючи стратегічне значення питання значна частина опитаних підприємців та підприємств висловились за необхідність залучення прямих іноземних інвестицій, а також інвестицій із інших регіонів України.
Серед «слабких» сторін міста, які заважають ефективному інвестуванню можна також зазначили: слабку інвестиційну діяльність та низький рівень інвестиційної привабливості міста, дефіцит кваліфікованих кадрів, поганий стан доріг, відсутність маркетингу території та єдиної бази даних інвестиційних продуктів в Інтернеті, відсутність потужних щорічних виставок-ярмарок, відсутність моніторингу з питань потреб бізнесу та мешканців, зношеність комунальної інфраструктури, корупція, бюрократія, відсутність бізнес-центру та системного навчання підприємців.
Для зміцнення конкурентоспроможності, покращення бізнес-клімату та майбутнього економічного розвитку території міста, необхідно: покращувати комунальну інфраструктуру, сприяти створенню нових робочих місць, особливо для молоді, розвитку сфери виробництва, м’якої інфраструктури підтримки малого та середнього бізнесу (консультування, розробка бізнес-планів), якісно та вчасно надавати адміністративні послуги, запровадити прозорі правила договірних стосунків із компаніями – монополістами по електро- та газопостачанню. Найбільшою популярністю серед підприємців користуються ідеї створення Центру підтримки бізнесу, надання допомоги підприємствам у розвитку робочої сили, очікування фінансової підтримки підприємств місцевою владою та надання їм податкових стимулів.
Необхідність професійної допомоги підприємствам від міської влади у сфері економічного розвитку та надання переваги місцевим фірмам у розміщенні замовлень позитивним вважає переважна більшість підприємців. Доволі високим є бажання представників великого і середнього бізнесу отримати допомогу у залученні інвестицій.
Дії щодо розробки стратегії маркетингу та промоція міста, формування привабливого іміджу території, забезпечення прозорості інформації про інвестиційні ресурси міста, підготовка інвестиційних продуктів («грінфілди», «браунфілди» та ін.), залучення до реалізації інвестиційних проектів міжнародних фондів та міжнародних програм вміння налагоджувати комунікації з потенційними інвесторами та надавати необхідний супровід важливим для міста проектам забезпечуватимуть спроможність території залучати зовнішні інвестиції та покращення інвестиційного клімату на території міста.
Об’єднання природних, матеріальних, фінансових, трудових та інтелектуальних ресурсів території міста, зміцнення економічних взаємозв’язків збільшують шанси інвесторів на отримання необхідного рівня прибутковості, підвищує привабливість території. Об’єднання зусиль влади, громади та бізнесу для спільного планування економічного розвитку значно покращить бізнес-клімат та надасть інвесторам необхідну інформацію про галузі та сфери для ефективного інвестування, сприятиме системності та послідовності дій для його здійснення.
Першочергові завдання міста по створенню привабливого інвестиційного клімату, це участь міста у міжнародних форумах, семінарах, конференціях, виставках та ярмарках бізнес-проектів; розробка інноваційно-інвестиційних проектів та їх промоція; розробка інвестиційних пропозицій згідно з європейськими стандартами; ефективне використання та об’єднання ресурсів громади; супровід реалізації інвестиційних проектів на території міста.
Стратегічний напрям С. ЯКІСТЬ ЖИТТЯ |
• контроль за реалізацію плану в цілому;
• оцінка ступеню досягнення прогресу за стратегічними напрямками, виконання стратегічних та оперативних цілей, надання інформації для уточнення та корегування цілей;
• підтримка в робочому стані структури стратегічного планування.
Система індикаторів моніторингу виконання стратегії
Індикатори потрібно розділяти на індикатори досягнення: Бачення; напрямів розвитку; Стратегічних цілей; Оперативних цілей. Можна обмежитись розробкою індикаторів досягнення Стратегічних цілей.
Рівні моніторингу:
1. Для визначення ефективності проекту (демонструють економічний розвиток і є важливими для органів місцевої влади):
2. Для визначення інвестиційної привабливості та стану економічного розвитку території в Україні.
Підсумки моніторингу підводяться чотири рази на рік у вигляді квартальних звітів. Фіксуються та аналізуються: а) ступінь виконання кожної задачі по проектах ; б) невиконані завдання, причини відхилення, пропозиції ; г) дані за індикаторами, що відображають результат реалізації проектів; г) оцінка потреб у фінансуванні; д) пропозиції щодо вдосконалення діючої системи моніторингу.
Пропозиції з корегування та змін до місцевого плану по стратегічним та оперативним цілям, проектам та завданням можуть вноситися:
• структурними підрозділами виконавчого комітету;
• депутатами міської ради;
• зацікавленими організаціями, установами, громадськими організаціями та особами (мешканцями).
Для всіх можливих форм організації процесу моніторингу головним є проведення ретельного відслідковування виконання завдань та реалізації проектів, коригування та актуалізація Плану при необхідності, з огляду на зміну ситуації, оскільки одні проекти будуть завершені, а деякі замінено іншими.
Члени постійної депутатської комісії з питань підприємницької діяльності, інвестицій, міжнародних зв’язків, промисловості, транспорту, зв’язку та торгівлі, повинні відстежувати, щоб стратегічні й оперативні цілі, завдання залишалися актуальними і реалізовувалися. Комісія збирається з встановленою періодичністю (але не менше раз на півроку) для оцінки досягнутих результатів та коригування запропонованих змін. Проекти рішень щодо змін до місцевого Плану економічного розвитку виносяться на розгляд міської ради.
8. Узгодженість місцевого плану з програмними та стратегічними документами
Стратегія передбачає стійке економічне зростання на основі інноваційного розвитку багатогалузевої економіки, запровадження високих стандартів якості життя, збереження та розвиток територій регіону.
Стратегією розвитку Київської області на період до 2020 року передбачені наступні стратегічні цілі:
1.Стійке економічне зростання на основі інноваційного розвитку багатогалузевої економіки
2.Висока якість життя людини
3.Збереження та розвиток територій
Місцевим планом економічного розвитку міста Фастова на період до 2020 року визначено стратегічні напрямки розвитку міста:
А. Розвиток бізнесу
В. Залучення інвестицій
С. Якість життя
Стратегічні напрями, визначені місцевим планом економічного розвитку міста Фастова на період до 2022 року сформовані відповідно до цілей Стратегії розвитку Київської області на період до 2020 року.
Впровадження та реалізація місцевого плану економічного розвитку міста Фастова на період до 2022 року сприятиме виконанню Стратегії розвитку Київської області на період до 2020 року і забезпечить: підвищення конкурентоспроможності, інвестиційної привабливості міста та області в цілому створення комфортних умов проживання міста - частини території області.
Реалізація бачення міста Фастова забезпечить економічний розвиток міста на базі розвитку традиційних виробництв, розвитку малого та середнього бізнесу, створення інвестиційної привабливості території, партнерства влади, громади та бізнесу.
Рух у напрямку диверсифікації економіки дозволить трансформувати місто з історично розвиненими традиційними галузями виробництва в сучасний багатофункціональний центр, який є органічним розвитком для переходу міста та області в цілому на новий щабель економічного розвитку, стійкості.
Керуючий справами виконкому Л.О. Тхоржевська