Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Київської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
Від _______ № ______
м.Фастів
Про встановлення граничних тарифів
на транспортні послуги з перевезення
пасажирів
Керуючись Законом України «Про автомобільний транспорт», пп.2 п.а ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 07.05.2010 року №278 «Про затвердження Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту» та враховуючи, що рішення пройшло процедуру регуляторної політики, виконавчий комітет вирішив:
1. Встановити граничні тарифи на транспортні послуги з перевезення пасажирів, згідно з додатком 1.
2. Затвердити тарифи на перевезення пасажирів на міському пасажирському транспорті згідно додатку 2.
- Сектору торгівлі та транспорту проконтролювати внесення змін перевізниками, які здійснюють перевезення пасажирів автомобільним транспортом на маршрутах загального користування, до паспортів маршрутів, а саме: у розділ «Таблиця вартості проїзду на маршруті» відповідно до додатку 2.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови Зикову О.Б.
Міський голова М.В. Нетяжук
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
№___ від ______________
Граничні тарифи на перевезення пасажирів на міському пасажирському транспорті
1. Вартість проїзду одного пасажира на міських маршрутах загального користування, що експлуатуються в звичайному режимі.
|
5,00
|
2. Вартість проїзду одного пасажира на міських маршрутах загального користування, що експлуатуються в режимі маршрутного таксі.
|
5,00
|
Керуючий справами Л.О. Тхоржевська
Додаток 2
до рішення виконавчого комітету
№___ від ______________
Тарифи на перевезення пасажирів на міському пасажирському транспорті
1. Вартість проїзду одного пасажира на міських маршрутах загального користування, що експлуатуються в звичайному режимі.
|
4,00
|
2. Вартість проїзду одного пасажира на міських маршрутах загального користування, що експлуатуються в режимі маршрутного таксі.
|
4,00
|
Керуючий справами Л.О. Тхоржевська
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради
«Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів»
проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради
«Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів»
Аналіз регуляторного впливу розроблено на виконання та з дотриманням вимог статті 8, 9 та 13 Закону України від 11.09.2003 №1160-ІV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (зі змінами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151).
Питання перевезення пасажирів громадським транспортом є сферою загальних інтересів підприємців та органів місцевої влади, а саме: для підприємців – це здійснення господарської діяльності з метою отримання прибутку, для громади – вирішення питання комфортного та своєчасного проїзду в межах міста, надходження коштів до місцевого бюджету.
Чинний тариф на проїзд в автобусах, що працюють у звичайному режимі руху та у режимі маршрутного таксі, в розмірі 3,50 грн. за одну поїздку з одного пасажира, встановлено рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради від 05.05.2017 року №187 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 20.01.2017 року №26 «Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів»». Дане рішення не покриває усіх витрат пов’язаних з перевезенням пасажирів.
Економічна ситуація в країні призвела до суттєвого підвищення цін на цілий ряд статей калькуляційних витрат виробничої собівартості послуг, зокрема, зріст розміру мінімальної заробітної плати у державі, вартості паливно-мастильних матеріалів, деталей та запчастин. Як наслідок, знизилась якість надання послуг з перевезення пасажирів, що викликає багато нарікань зі сторони мешканців міста. У зв’язку зі збитковістю перевезень перевізники не можуть забезпечити належну якість технічного стану автобусів, дотримання графіків руху на маршрутах та забезпечити безпеку руху, що в майбутньому може привести до аварійних ситуацій та дорожньо-транспортних пригод.
Дана проблема поширюється в межах всього міста та впливає на всіх членів територіальної громади, які користуються даним видом послуг і впливає також на суб'єктів господарської діяльності, які займаються пасажирськими перевезеннями.
Визначення причин проблеми
Механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування визначається Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженою Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17 листопада 2009 року № 1175.
Відповідно до пункту 1.6 Методики перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності перевізника, у тому числі в разі зміни вартості пального більш ніж на 10%.
В зв’язку з різким підвищенням з 01.01.2017 року рівня мінімальної заробітної плати (до 3200 грн.) значно зросли прямі витрати на оплату праці та податки, що сплачує перевізник згідно вимог законодавства, які безпосередньо впливають на формування собівартості тарифу на проїзд в міському транспорті.
Показники
|
2016 рік, грн.
|
Січень 2017 року, грн.
|
Підвищення, %
|
Дизельне пальне
|
17,00
|
20,00
|
17,6%
|
Заробітна плата
|
1378,00
|
3200,00
|
132,2%
|
Єдиний податок
|
275,60
|
640,00
|
132,2%
|
Враховуючи вищевикладене, на підставі звернення перевізників та у зв’язку із зміною умов виробничої діяльності та реалізацією послуг, що не залежать від господарської діяльності перевізників виникла необхідність перегляду тарифу на перевезення пасажирів у міському транспорті.
Дія регуляторного акта чітко регламентує відносини між громадою міста, суб’єктами господарювання в сфері надання послуг з перевезення пасажирів міським автотранспортом загального користування та органами місцевого самоврядування.
Після введення в дію регуляторного акта - рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів» суб’єктам господарювання-перевізникам буде надано можливість здійснювати діяльність з надання транспортних послуг без збитків.
Визначення основних груп (підгруп), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи)
|
Так
|
Ні
|
Громадяни
|
Х
|
-
|
Органи місцевого самоврядування
|
Х
|
-
|
Суб’єкти господарювання (перевізники), в т.ч. суб’єкти малого підприємництва
|
Х
|
-
|
Зазначити, чому проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів або за допомогою діючих регуляторних актів
Проблема підвищення рівня тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів у зв’язку з тим, що державою прийнята низка законів та інших нормативних документів, які регламентують діяльність виконавчих органів місцевого самоврядування в цьому напрямку, зокрема:
- відповідно до п.п.2 п.«а» ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчі органи міських рад мають повноваження встановлювати тарифи на транспортні послуги;
- відповідно до ст.10 Закону України «Про автомобільний транспорт» реалізація єдиної тарифної політики передбачає затверджену центральним органом виконавчої влади з питань автомобільного транспорту методику розрахунку тарифів за видами перевезень;
- наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009р. № 1175 затверджена «Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», яка визначає механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та є обов’язковою для застосування під час встановлення тарифів органами місцевого самоврядування на послуги пасажирського автомобільного транспорту.
Метою регуляторного акта є:
- приведення у відповідність тарифів на послуги з перевезення пасажирів до економічно обґрунтованого рівня і розрахункових витрат суб’єктів господарювання, які надають відповідні послуги;
- забезпечення безпеки та якості транспортного обслуговування населення на автобусних маршрутах загального користування у місті Фастів;
- створення прозорого конкурентного середовища, збільшення ефективності використання рухомого складу.
Вид
альтернативи
|
Опис альтернативи
|
Альтернатива 1
|
Збереження діючих тарифів, тобто вартість проїзду залишається незмінною
|
Альтернатива 2
|
Зниження витрат на паливно-мастильні матеріали, запчастини, поява можливості закупівлі автобусів на пільгових умовах
|
Альтернатива 3
|
Підвищення тарифів до економічно обґрунтованого розміру
|
Оцінка впливу вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Здійснення опису вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання, встановлення економічно обґрунтованого тарифу на послуги з перевезення пасажирів автобусами, що працюють режимі маршрутного таксі для впорядкування та покращення якості цих послуг у місті. Таким чином, єдиним можливим способом вирішення проблеми є перегляд існуючих тарифів на перевезення пасажирів і багажу автобусами на міських маршрутах загального користування шляхом приведення їх до економічно-обґрунтованого рівня.
Отже, прийняття запропонованого регуляторного акта є єдиним способом досягнення встановленої мети та врегулювання ринку перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування.
Оцінка впливу на сферу інтересів держави та місцевого самоврядування
Вид альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
|
Надходження до бюджету
|
Банкрутство автопідприємств.
Не надходження коштів до міського бюджету
Погіршення технічного стану рухомого складу, втрати кваліфікованих працівників унаслідок недоотримання належного рівня оплати праці, погіршення надання послуг автомобільним транспортом або зупинка роботи автобусних маршрутів, повна зупинка руху пасажирського автотранспорту.
Крім того, не виконуватиметься норма Методики щодо перегляду рівня тарифів у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності перевізника, у тому числі в разі зміни пального більш ніж на 10%
|
Альтернатива 2
|
Надходження до бюджету
|
Кошти на пільгове кредитування на оновлення автобусного парку
У відповідності до затверджених видатків міського бюджету на потреби життєдіяльності міста, відсутні вільні кошти, в зв’язку з чим не можливо виділити кошти перевізникам.
Вивільнити додаткові кошти за рахунок зменшення видатків на соціальні програми неможливе у зв’язку з тим, що це матиме негативну реакцію незахищених верств населення; ймовірний перерозподіл видатків міського бюджету за рахунок інших галузей (освіти, медицини, житлово-комунального господарства та інших) призведе до соціальної напруги; навантаження на міський бюджет є економічно невиправданим через відсутність стимулюючого фактора до вільної конкуренції в автоперевізників
|
Альтернатива 3
|
Збільшення надходжень до міського бюджету від сплати обов’язкових податків та платежів.
|
Необхідність підняття соціальних стандартів для населення.
Витрати часу та матеріальних ресурсів для:
- підготовки регуляторного акта та забезпечення виконання його вимог;
- проведення процедур з відстеження результативності його дії;
Виникне незадоволеність частини громадян міста підвищенням вартості проїзду, тим самим збільшиться кількість усних та письмових звернень до виконавчого комітету.
Збільшиться розмір необхідної компенсації за пільговий проїзд..
|
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
|
Збереження тарифів на колишньому рівні, тобто витрати на проїзд залишаться незмінними.
|
Погіршення технічного стану транспортних засобів, зменшення кількості рейсів на маршруті, тим самим погіршення якості надання послуг для громади міста.
|
Альтернатива 2
|
Збереження тарифів на колишньому рівні, тобто витрати на проїзд залишаться незмінними.
|
Виділення компенсації перевізникам в зв’язку з нерентабельним тарифом, вплине на зменшення видатків на соціальні програми, перерозподіл видатків міського бюджету за рахунок інших галузей (освіти, медицини, житлово-комунального господарства та інших).
|
Альтернатива 3
|
Підвищення якості надання транспортних послуг, покращення безпеки руху на дорогах.
|
Збільшить витрати громадянам за послуги перевезення.
|
|
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого, середнього, малого й мікропідприємництва, що виникають внаслідок дії регуляторного акта, буде однаковою за альтернативами, у зв’язку зі специфікою галузі.
Показник
|
Великі
|
Середні
|
Малі
|
Мікро
|
Разом
|
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць
|
0
|
0
|
2
|
9
|
11
|
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків *
|
0
|
0
|
18%
|
82%
|
Х
|
* У таблиці зазначено діючу кількість суб’єктів господарювання з метою здійснення коректного аналізу регуляторного впливу.
Вид
альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
|
Відсутні
|
- залучення додаткових джерел надходження обігових коштів;
- збитки перевізників від економічно необґрунтованих (застарілих) тарифів;
- погіршення технічного стану рухомого складу підприємств;
- втрата кваліфікованих працівників внаслідок недоотримання належного рівня оплати праці;
- банкрутство автоперевізників, що, насамперед, інвестували кошти в придбання нових автобусів.
|
Альтернатива 2
|
Відсутні
|
- залучення додаткових обігових коштів на впровадження заходів щодо зменшення витрат на паливо, та коштів на оновлення парку;
- витрати на провадження діяльності із забезпечення надання послуг у транспортній сфері;
- підготовка матеріалів та звітування до уповноваженого органу для отримання компенсації з міського бюджету;
- збитки від очікування надходжень компенсації з міського бюджету.
|
Альтернатива 3
|
- підвищення продуктивності та конкурентоспроможності суб’єктів господарювання;
- отримання вигоди від провадження діяльності з надання транспортних послуг на міських пасажирських маршрутах;
- можливість оновлення рухомого складу;
- гідна оплата праці найманого персоналу;
- безпека дорожнього руху пасажирського автотранспорту
|
Витрати на провадження діяльності із забезпечення надання послуг у транспортній сфері
|
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу
досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
|
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)
|
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
|
Альтернатива 1
|
1
|
Погіршення технічного стану рухомого складу, погіршення якості та безпеки послуг, втрати кваліфікованих фахівців, що в свою чергу, ставить під загрозу постійне задоволення потреб населення міста в автоперевезеннях.
|
Альтернатива 2
|
2
|
Не вирішується прийняттям регуляторного акта
Проблема буде частково вирішена, проте вільних коштів в міському бюджеті для покриття витрат перевізників в зв’язку з встановленим необґрунтованим тарифом відсутні. Вивільнити додаткові кошти за рахунок зменшення видатків на соціальні програми неможливе у зв’язку з тим, що це матиме негативну реакцію незахищених верств населення; ймовірний перерозподіл видатків міського бюджету за рахунок інших галузей (освіти, медицини, житлово-комунального господарства та інших) призведе до соціальної напруги; навантаження на міський бюджет є економічно невиправданим через відсутність стимулюючого фактора до вільної конкуренції в авто перевізників.
|
Альтернатива 3
|
4
|
Вказаний альтернативний спосіб забезпечить організацію стабільної роботи громадського транспорту.
При впровадженні зазначеної альтернативи будуть створені умови для реалізації вимог статті 10 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: «...тарифна політика на автомобільному транспорті має задовольняти підприємницький інтерес, забезпечувати розвиток автомобільного транспорту, стимулювати впровадження новітніх технологій перевезень, застосування сучасних типів транспортних засобів»
|
Сфера інтересів
|
Вигоди
|
Витрати
|
Органи місцевого самоврядування
Суб’єктів господарювання
Громадян
|
Реалізація державної
політики в сфері
автомобільного транспорту.
|
Додаткових витрат не передбачається.
|
Покращення умов
перевезення пасажирів.
|
||
Забезпечення
функціонування автобусних
маршрутів у місті.
|
||
Суб’єктів господарювання
|
1. Можливість здійснення
перевезення пасажирів за
економічно –
обґрунтованими тарифами.
|
Х
|
2. Можливість проведення
належних та своєчасних
ремонтів транспортних
засобів.
|
||
3. Досягнення сталих
економічних умов роботи
|
||
4. Задоволення
підприємницького інтересу
|
||
Громадян
|
Покращення умов автобусних перевезень населення
|
Збільшення вартості проїзду з 3,50 грн. до 5,00 грн.
|
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Механізмом розв’язання проблеми є прийняття рішення «Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів» та визнання таким, що втратило чинність рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради від 05.05.2017 року №187 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 20.01.2017 року №26 «Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів»».
Виконавчим комітетом Фастівської міської ради було проведено необхідне обчислення тарифу на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування відповідно до Наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 року №1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» із використанням допоміжної інформації з профільних джерел.
Автоперевізникам надані розрахунки тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту. Відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» гранична ціна (для пасажирів) - максимально або мінімально допустимий рівень ціни, який може застосовуватися суб’єктом господарювання. Таким чином, встановивши граничну ціну 5,00 грн. (тариф) замовник перевезень створює умови для розвитку автомобільного бізнесу, але, з метою захисту пасажирів від необґрунтованого збільшення вартості проїзду, регулює максимальну ціну, яку суб’єкт господарювання не може перевищувати.
Рішення набуває чинності з дати прийняття рішення виконкому.
Запропонований спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм зазначеного рішення всіма учасниками правовідносин у сфері надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Прийняття регуляторного акту дозволить сформувати прозорі, чіткі та зрозумілі правила поведінки суб'єктів підприємницької діяльності та споживачів на ринку пасажирських перевезень в місті Фастові.
Позитивними факторами можуть бути:
- збереження якості надання послуг з перевезення пасажирів на належному рівні;
- забезпечення окупності тарифів, покращення результатів фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання-перевізників міста.
Негативними факторами можуть бути:
- тимчасове падіння обсягів перевезень.
Непередбачуваними загрозами досягнення мети даного регуляторного акту є суттєві зміни у діючому законодавстві стосовно організації міських пасажирських перевезень, цінові коливання на ринку паливно-мастильних матеріалів.
Досягнення визначеної цілі планується шляхом прийняття рішення виконавчим комітетом Фастівської міської ради «Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів», тобто приведення у відповідність тарифів на послуги з перевезення пасажирів до економічно обґрунтованого рівня і розрахункових витрат суб’єктів господарювання, які надають відповідні послуги. Дія цього регуляторного акта надасть змогу забезпечити безпеку та якість транспортного обслуговування населення на автобусних маршрутах.
На дію даного регуляторного акту негативно можуть вплинути економічна криза та значні темпи інфляції, що погіршить фінансову стабільність суб’єктів господарювання, які надають відповідні послуги, призведе до ще більшого здорожчання пального та запчастин, шин до автомобілів. Відповідно даний тариф знову стане економічно необґрунтованим. Позитивно на дію даного рішення може вплинути економічне зростання в країні.
Державне регулювання рішення не передбачає утворення нового структурного підрозділу. Орган, який несе витрати пов’язані з розробкою регуляторного акту, контролем за його виконанням, проведенням аналізу та заходів по відстеженню результативності регуляторного акту - сектор торгівлі та транспорту виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Впровадження в життя цього рішення, у разі його прийняття, не потребує додаткових коштів із міського бюджету. Так як населення міста та суб’єктів господарювання буде поінформовано через засоби масової інформації. Збільшаться витрати у споживачів відповідної послуги, але буде забезпечена можливість отримати якісні послуги з перевезення.
Строк, який займають усі етапи прийняття регуляторного акту (розробка, оприлюднення, аналіз та інші регуляторні процедури) відповідно до плану діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету з підготовки проектів регуляторних актів на 2017 рік – Ш півріччя.
Заробітна плата розробника регуляторного акта за 1 год. становить 18,20 грн.
№
з/п
|
Процедура
регулювання суб’єктів малого й
мікропідприємництва
|
Планові витрати часу на процедуру, години
|
Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) грн./ годин
|
Оцінка кількості процедур за рік
|
Витрати на адмініструв ання
регулюванн я (за рік), грн.
|
1
|
Підготовка, організація обговорення та ухвалення проекту регуляторного акта
|
40,00
|
18,20
|
1
|
728,00
|
2
|
Реалізація рішення виконавчого комітету міської ради
|
4,00
|
18,20
|
1
|
72,80
|
3
|
Проведення процедур з перевірки
результативності дії регуляторного акта
|
20,00
|
18,20
|
1
|
364,0
|
4
|
Разом за рік*
|
1164,8
|
|||
5
|
Сумарно за п’ять років
|
5824,00
|
|||
* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації, та на кількість процедур за рік.
|
Посадовими обов’язками спеціаліста відділу економічного розвитку передбачено здійснення зазначеної діяльності, тобто додаткові витрати на адміністрування регулювання відсутні.
Витрати для суб’єктів господарювання, які виникають внаслідок дії регуляторного акта
Міська автобусна мережа складається із 19 маршрутів, які обслуговує 49 автобус. Витрати, що несе перевізник при затвердженні даного рішення на одиницю задіяного транспорту становлять 2 грн. (оновлення в салонах транспортних засобів інформацію про зміну вартості проїзду).
№
|
Витрати
|
За перший рік
|
За п’ять років
|
1
|
Витрати на оборотні активи (2 грн.*49 автобусів = 98 грн.)
|
98,00
|
490,00
|
|
Разом витрат
|
98,00
|
490,00
|
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
VIII. Визначення показників результативності акта
Для відстеження результативності дії регуляторного акта визначено такі показники:
Кількісні:
– кількість діючих міських автобусних маршрутів;
– кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акта (шт.);
– кількість автобусів, які виконують перевезення пасажирів на міських маршрутах;
– кількість скарг/звернень громадян на якість надання відповідних послуг;
Якісні (у бальній системі)*:
– показники якості надання послуг пасажирського транспорту загального користування (згідно з опитуваннями, консультаціями з громадськістю тощо)*;
– рівень поінформованості суб'єктів господарювання (перевізників) та громадян міста з основних положень акта.
* Оцінка здійснюватиметься за 6-бальною системою, за якою: 6 балів - досягнуто у високій мірі результат якісного показника, 5 балів - досягнуто на 100% якісного показника, 4 бали - досягнуто на 75% результату якісного показника, 3 бали - досягнуто на 50% результату якісного показника, 2 бали - досягнуто на 25% результату якісного показника, 1 бал - показника практично не досягнуто.
Відповідно до ч. 5 ст. 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації.
Таким чином, рівень поінформованості суб'єктів господарювання (перевізників) та громадян міста з основних положень акта очікується на рівні 100% за рахунок оприлюднення регуляторного акту в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради та її виконавчого комітету - fastiv-rada.gov.ua у розділі «Регуляторна політика» та у місцевій газеті «Перемога».
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності рішення.
Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік після впровадження регуляторного акта.
Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись через три роки з моменту проведення та публікування повторного відстеження результативності регуляторного акта.
Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися відповідальним за його розробку – сектором торгівлі та транспорту виконавчого комітету Фастівської міської ради шляхом аналізу статистичних даних та збір якісних показників.
У разі виявлення проблемних питань, вони будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта.
1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та детального переліку процедур, виконання яких необхідне для здійснення регулювання, заплановані в травні - червні 2017 року.
Порядковий
номер
|
Вид консультацій:
публічні консультації прямі
(круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі
(інтернет-форуми, соціальні мережі тощо),
запити
(до підприємців, експертів тощо)
|
Кількість
учасників
консультацій,
орієнтовно осіб
|
1
|
Робоча зустріч представників розробника (виконавчий комітет) з представниками перевізників
17.03.2017
|
6
|
Основні очікувані результати консультацій (опис):
1. Доведення до відома присутніх розрахунків та обґрунтування необхідності перегляду вартості проїзду в міському транспорті, визначення думки суб’єктів господарювання, представників громадських організацій, представників сектору торгівлі та транспорту, відділу внутрішнього фінансового контролю та аудиту щодо визначення оптимального рівня вартості проїзду з дотриманням вимог чинного законодавства.
2. Розгляд альтернативних пропозицій: встановлення тарифу в залежності від протяжності маршруту (встановлення «зональних» тарифів); збільшити інтервал руху між автобусами, тим самим скоротити витрати на його обслуговування та в такому випадку залишити вартість проїзду на рівні 2016 року.
|
2.Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва:
- кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання: 2 одиниці, питома вага яких складає 18%.
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання.
Міська автобусна мережа складається із 19 маршрутів, які обслуговує 49 автобус. Витрати, що несе перевізник при затвердженні даного рішення на одиницю задіяного транспорту становлять 2 грн. (оновлення в салонах транспортних засобів інформацію про зміну вартості проїзду).
№
|
Витрати
|
За перший рік
|
За п’ять років
|
1
|
Витрати на оборотні активи (2 грн.*49 автобус = 98 грн.)
|
98,00
|
490,00
|
|
Разом витрат
|
98,00
|
490,00
|
4. Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва.
Державне регулювання рішення не передбачає утворення нового структурного підрозділу. Орган, який несе витрати пов’язані з розробкою регуляторного акту, контролем за його виконанням, проведенням аналізу та заходів по відстеженню результативності регуляторного акту – сектор торгівлі та транспорту виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Строк, який займають усі етапи прийняття регуляторного акту (розробка, оприлюднення, аналіз та інші регуляторні процедури) відповідно до плану діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету з підготовки проектів регуляторних актів на 2017 рік – ІІІ півріччя.
|
Процедура регулювання суб’єктів малого й мікропідприємництва
|
Планові витрати часу на процедуру, години
|
Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) грн./ годин
|
Оцінка
Кілько-сті
процедур за рік
|
Витрати на адміністру-
вання
регулювання (за рік), грн.
|
1
|
Підготовка, організація обговорення та ухвалення проекту регуляторного акта
|
40,00
|
18,20
|
1
|
728,00
|
2
|
Реалізація рішення виконавчого комітету міської ради
|
4,00
|
18,20
|
1
|
72,80
|
3
|
Проведення процедур з перевірки результативності дії регуляторного акта
|
20,00
|
18,20
|
1
|
364,0
|
4
|
Разом за рік*
|
1164,8
|
|||
5
|
Сумарно за п’ять років
|
5824,00
|
|||
* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації, та на кількість процедур за рік.
|
Посадовими обов’язками спеціаліста сектора торгівлі та транспорту передбачено здійснення зазначеної діяльності, тобто додаткових витрат на адміністрування регулювання не буде.
5. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
№
з/п
|
Показник
|
Перший рік регулювання, грн.
|
За п’ять років, грн.
|
1
|
Сумарні витрати суб’єктів малого підприємництва на виконання запланованого регулювання
|
98,00
|
490,00
|
2
|
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
|
1164,80
|
5824,00
|
3
|
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання (рядки 1+2)
|
1262,8
|
6314,0
|
6. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
Для суб’єктів підприємництва, що працюють в транспортній галузі, коригуючим (пом’якшувальним) заходом є можливість установлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу автобусними маршрутами загального користування, розрахунок яких виконано відповідно Методики, що створить умови для захисту автоперевізників від провадження збиткової господарської діяльності, його коригування в спосіб, визначений чинним законодавством України.
Сектор торгівлі та транспорту,
6-31-02
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта
Проект рішення виконавчого комітету міської ради
«Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів»
Виконавець заходів відстеження – Сектор торгівлі та транспорту виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Цілі прийняття акта
- приведення у відповідність тарифів на послуги з перевезення пасажирів до економічно обґрунтованого рівня і розрахункових витрат суб’єктів господарювання, які надають відповідні послуги;
- забезпечення безпеки та якості транспортного обслуговування населення на автобусних маршрутах загального користування у місті Фастів;
- створення прозорого конкурентного середовища, збільшення ефективності використання рухомого складу.
Строк виконання заходів з відстеження– 5 днів (10.04.17 – 14.04.17 р.)
Тип відстеження заходів– базове.
Метод відстеження результативності – аналіз відповідно до статистичних даних.
Аналіз отримання значень показників результативності –
Відстеження результативності цього регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу інформації Сектору торгівлі та транспорту виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Показники результативності
Показник
|
2015 рік
|
2016 рік
|
1 квартал 2017 року
|
Кількісні
|
|
|
|
Кількість діючих міських автобусних маршрутів
|
20
|
19
|
19
|
кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акта (шт.)
|
12
|
12
|
11
|
Кількість автобусів, які виконують перевезення пасажирів на міських маршрутах
|
51
|
49
|
49
|
кількість скарг/звернень громадян на якість надання відповідних послуг
|
54
|
21
|
8
|
Якісні (у бальній системі)*
|
|
|
|
показники якості надання послуг пасажирського транспорту загального користування (згідно з опитуваннями, консультаціями з громадськістю тощо)*
|
3
|
2
|
2
|
рівень поінформованості суб'єктів господарювання (перевізників) та громадян міста з основних положень акта
|
100%
|
100%
|
100%
|
* Оцінка здійснюватиметься за 6-бальною системою, за якою: 6 балів - досягнуто у високій мірі результат якісного показника, 5 балів - досягнуто на 100% якісного показника, 4 бали - досягнуто на 75% результату якісного показника, 3 бали - досягнуто на 50% результату якісного показника, 2 бали - досягнуто на 25% результату якісного показника, 1 бал - показника практично не досягнуто.
Висновки та рекомендації
Прийняття рішення виконавчим комітетом Фастівської міської ради «Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів» дозволить сформувати прозорі, чіткі та зрозумілі правила поведінки суб'єктів підприємницької діяльності та споживачів на ринку пасажирських перевезень в місті Фастові та забезпечить безпеку та якість транспортного обслуговування населення на автобусних маршрутах загального користування у місті Фастів.
Оцінку результатів реалізації регуляторного акта та ступінь досягнення визначених цілей буде здійснено при проведені повторного та періодичного відстежень результативності регуляторного акта згідно вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Сектор торгівлі та транспорту,
6-31-02