Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Звіт тимчасової контрольної комісії по зверненню громадянки Коваль В.А.
Ср, 06/09/2017 - 08:54 | Адміністрація2
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
08500, м. Фастів Київської області, площа Соборна, 1, телефони: 6-02-16; 6-31-00
Р І Ш Е Н Н Я
№ 32-ХХХІ -VІІ
від 30.08.2017 року
Звіт тимчасової контрольної комісії
по зверненню громадянки Коваль В.А.
Заслухавши звіт голови тимчасової контрольної комісії по зверненню громадянки Коваль В.А. Онищука С. М., керуючись ст. 25, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
міська рада
В И Р І Ш И Л А:
Звіт тимчасової контрольної комісії по зверненню громадянки Коваль В.А. Онищука С.М. взяти до відома (додається).
Міський голова М. В. Нетяжук
Звіт тимчасової контрольної комісії
ТКК створена відповідно до рішення Фастівської міської ради №1-ХХХІХ-VI від 08.06.2017р.. Задачею комісії було вивчення питання законності рішень міської ради №19/42-Х-VI; №19/43-Х-VI від 12.05.2011 року та рішень №19/42-Х-VI; №19/43-Х-VI від 12.05.2011 року, а також законності дій посадових осіб виконавчого комітету міської ради, щодо надання у власність земельних ділянок громадянам міста на території бувшого піонерського табору «Унава» (вул. Петровського, 101 та вул. Петровського,103).
1. Комісією встановлено, що весною 2011 року відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Фастівської міської ради розроблено план детальної забудови території піонерського табору «Унава», шляхом розподілу всієї території табору на 23 земельні ділянки, з метою забезпечення можливості їх послідуючого надання громадянам для будівництва та обслуговування житлових будинків. Це було очевидне порушення закону, оскільки, відповідно до п.3 ст.8 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами. А відповідно до п.8ст.19 цього ж Закону детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою.
Оскільки на той час не було розробленого і затвердженого плану зонування територій міста, то надання дозволу на розробку детального плану забудови території і затвердження цього плану було компетенцією ради. Але рада не надавала такого дозволу і не затверджувала плану забудови території. Таким чином є ознаки перевищення владних повноважень начальником відділу містобудування і архітектури міськвиконкому Мірошниченком В.В., чий підпис і печатка стоять під детальним планом забудови території, та осіб які ставили йому таке завдання. Саме внаслідок таких дій стало можливе подальша розробка проектів землеустрою, щодо передачі зазначених ділянок у власність. Оскільки відповідно до п.3 ст.19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що на підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід’ємною частиною детального плану території.
Як пояснив Мірошниченко В. В. : «Таку роботу відділ робив не з власної ініціативи, очевидно була вказівка першого заступника міського голови, якому безпосередньо підпорядкований відділ». Документального підтвердження такого розпорядження не виявлено.
Але із 23 трьох ділянок, можливих до надання громадянам під забудову на цьому масиві, посадовими особами було запропоновано надання землі лише двом особам, стосовно яких на розгляд ради були винесені рішення №19/42-Х-VI та №19/43-Х-VI від 12.05.2011 року. Цими рішеннями і було надано дозвіл на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для будівництва і обслуговування житлових будинків громадянці Артеменко Валентині Миколаївні (Петровського, 101) та Проволовському Миколі Тарасовичу (Петровського,103). По даним відділу з питань раціонального використання землі, в реєстрі заяв на отримання земельних ділянок станом на 01.01.2011 року значилось 806 осіб, в тому числі 35 з довідками про інвалідність. Значна кількість заяв залишається без задоволення починаючи з 1993 року але вони до розгляду не брались. Тобто заяви мешканців міста, які майже тридцять років очікують на забезпечення конституційного права щодо отримання земельної ділянки ігноруються, натомість задовольняються лише заяви Проволовського М.Т., дата реєстрації заяви 04.01.2011 року та Артеменко В.М., дата реєстрації 10.01.2011 року. Такий вибірковий розгляд заяв свідчить про те, що посадовими особами виконавчого комітету міської ради, відповідальними за дотримання земельного законодавства, здійснювалось лобіювання саме цих заяв і очевидно, що саме заради їх задоволення було, з порушенням закону, розроблено план детальної забудови території, яка раніше належала піонерському табору.
Також очевидне ігнорування з боку посадових осіб прав інших громадян на отримання земельних ділянок під забудову, заяви яких були зареєстровані значно раніше, тобто є ознаки зловживання владою.
Є також підстави вважати, що ці дві земельні ділянки виділялись на підставних осіб, які начебто мали пільги на отримання землі з метою їх реалізації іншим набувачам, за схемою яка керувалась однією людиною. Так, дві заяви були подані в січні місяці 2011 року. Акт обстеження матеріально-побутових умов Проволовського М.Т. підписаний депутатом Кириленком О.Г. в день реєстрації заяви, тобто 04.01.2011 року. Акт обстеження матеріально-побутових Артеменко В.М депутатом Банаськом В.М. датований наступним днем після реєстрації заяви, тобто 11.01.2011 роком. Депутатами зроблені висновки про необхідність виділення земельних ділянок. Можна було б порадуватись за оперативну роботу депутатів та їх турботу про фастівчан, якщо не помічати 806 заяв, які десятками років залишаються нерозглянутими. Хто так швидко звів заявників із потрібними їм депутатами, комісія встановити не змогла. Привертає увагу висновок депутата Банасько В.М., який в акті зазначив: «Ходатайствуем о выделении земельного участка для индивидуальной застройки». Комісія не може однозначно стверджувати чи депутат Банасько В., у такий спосіб, підкреслював власну велич, чи відверто виражав позицію команди, за чиїм дорученням «ходатуйствував».
Обидва заявники, будучи забезпечені житлом в межах норми, посилались на пільги інвалідів, та додали копії посвідчень інвалідів другої групи. 12.05 2011 року їх заяви були задоволені рішенням ради і вони отримали дозвіл на розробку проектів відведення земельних ділянок. Обоє одночасно звернулись до ПП Фірма «Перший Крок» із заявою про виготовлення проектів землеустрою. 04.08.2011 року обидва проекти отримали висновки комісії про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а 18.08.2011 року обидва проекти були затвердженні рішенням ради №22/89-ХІІІ-VI та№22/90-ХІІІ-VI, в результаті чого претенденти на забудову отримали право на виготовлення державних актів на право власності на земельні ділянки. А вже 30.12.2011 року були зареєстровані обидва державні акти на право власності на зазначені земельні ділянки, Такі оперативні та синхронні дії людей похилого віку, які проживають в різних районах міста, не пов’язані родинними стосунками, та ще і мають вади здоров'я, на думку комісії, є доказом використання цих людей третьою особою, чи групою осіб.
В матеріалах справи Артеменко В.М. є копія посвідчення інваліда, із захворюванням яке лікарі визнали пов’язаним з наслідками аварії на ЧАЕС. Але це посвыдчення не давало їй право на позачергове отримання земельної ділянки. Оскільки п.20.ч.1.ст.20 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» передбачає обов'язкове відведення місцевими радами земельних ділянок для індивідуального житлового будівництв для тих хто потребує поліпшення житлових умов та перебуває на квартирному обліку. Згідно наявних документів сім'я Артеменко В.М., що складалась із трьох чоловік проживала в трьохкімнатній квартирі загальною площею 66,6 м.кв., жилою – 38,5. Тобто сім'я заявника була забезпечена житлом, не мала права на безоплатне поліпшення житлових умов і відповідно не перебувала на квартирному обліку.
Також є сумніви стосовно її намірів виступати в ролі забудовника, враховуючи стан здоров'я і вік. На момент подання заяви Артеменко В.М. виповнилось 74 роки. Підтвердженням також є той факт, що 28.12.2011 року, за два дні до державної реєстрації акту на право власності на земельну ділянку, нею було виписане доручення на Савенко Інесу Анатоліївну, а вже 05.08.2013 року в державному реєстрі прав був зареєстрований новий власник цієї земельної ділянки – яким виявився Савенко Сергій Олександрович, колишній чоловік Інеси Анатоліївни.
Також комісією встановлено, що наявна в матеріалах справи довідка до акту огляду МСЕК, видана Проволовському М.Т., не надає право останньому на пільги щодо отримання земельної ділянки під забудову. Тому дії посадових осіб міськвиконкому, які надали перевагу заявам Артеменко В.М. і Проволовського М. Т., але проігнорували 806 заяв зареєстрованих раніше, носять ознаки зловживання владою.
Проволовський М.Т., отримавши безкоштовно у власність земельну ділянку, не здійснивши жодних спроб будівництва, продав її Рудік Жанні Борисівні за договором купівлі-продажу. Відповідно до експертної оцінки, яка є обов’язковою при оформлені такого договору, вартість цієї земельної ділянки становить 110 тисяч грн..
Висновок комісії:
Відчуження земельних ділянок по вул. Петровського, 101 та Петровського, 103 стало можливим внаслідок протиправних дій посадових осіб міськвиконкому Фастівської міської ради, на яких згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та посадових обов’язків, відповідних положень і розпоряджень міського голови покладається обов’язок щодо забезпечення законності рішень міської ради при розгляді земельних питань. Такими особами в першу чергу є посадовці чиї підписи стоять під рішеннями ради, якими надавались дозволи на розробку проектів відведення земельних ділянок у власність та затверджувались ці проекти. Це тогочасний міський голова Пеньковий О.М., перший заступник міського голови Несторенко О. А., в.о. начальника відділу з питань раціонального використання землі Фастівської міської ради Гречанюк М. В., начальник юридичного відділу Бандерич В. Ю. та начальник відділу містобудування і архітектури Мірошниченко В.В.
В діях перерахованих посадових осіб вбачаються ознаки злочину передбачені ст.364 КК України (Зловживання владою чи службовим становищем); ст. 365. (Перевищення влади або службових повноважень); ст.367 (Службова недбалість). Оскільки експертна грошова оцінка двох незаконно відчужених земельних ділянок становить 220 тис гривень, цей злочин згідно ст.12 КК кваліфікується як такий, що спричинив тяжкі наслідки. Враховуючи передбачену ст. 364, та ст. 365 КК міру покарання для таких злочинів, їх термін давності згідно ст.49 КК складає 10 років.
Комісія пропонує:
1. На підставі висновків викладених у звіті комісії, міському голові забезпечити подання до поліції заяви про злочин стосовно посадових осіб в діях яких вбачаються ознаки злочину.
2. Після рішення суду, якщо буде встановлено факт удаваного правочину, щодо укладання договорів купівлі-продажу земельних ділянок по вул. Петровського, 101 та по вул. Петровського,103, юридичному управлінню міської ради розглянути можливість визнання нікчемними цих договорів, та визнання недійсними право власності на зазначені земельні ділянки.
Голова
тимчасової контрольної комісії Онищук С.М.
Теги: Рішення міської ради