Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Результати аудиту фінансового та відповідності КП ФМР "Фастівводоканал"
Відповідно п.1.2 Плану роботи відділу внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого комітету Фастівської міської ради на І півріччя 2017 року відділом проведено аудит фінансовий та відповідності КП ФМР «Фастівводоканал» за період з 01 січня 2015 року по завершений звітний період 2017 року.
Аудит проведено з 30.06.2017 по 01.09.2017 року. Проект аудиторського звіту вручено 01.09.2017 року.
Аудиторський звіт підписано 18.10.2017 року без заперечень.
В ході аудиту проведена оцінка діяльності підприємства щодо законності та достовірності фінансової та бюджетної звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів (договорів) з питань стану збереження активів стосовно законності та ефективності використання бюджетних коштів та коштів від основної (додаткової) діяльності.
В ході аудиту встановлено, що фінансово-господарська діяльність КП «Фастівводоканал» загалом є спрямованою на виконання основних статутних завдань і забезпечення соціальних гарантій працівників.
Проте, в результаті відсутності належної та ефективної системи внутрішнього контролю на різних етапах господарювання керівництвом та працівниками підприємства було допущено ряд недоліків та порушень.
Так, в періоді, що підлягав аудиту мали місце фінансові порушення на загальну суму 8616422,62 грн., в тому числі незаконні видатки в сумі 131918,13 грн., недоотримано доходів, що призвели до фінансових втрат в сумі 65870,40грн., недоотримано доходів, що не призвели до втрат в сумі 19429,30 грн., виникнення ризиків - в сумі 105935,75 грн. та інші фінансові порушення в сумі 8293269,04 гривень.
Вказане негативно вплинуло на фінансово-економічні показники та відповідно свідчить про необхідність посилення контролю та управлінського реагування.
Аудитом фінансових планів, стану їх виконання, встановлено недотримання термінів затвердження фінансових планів підприємства.
Так, проект фінансового плану з відповідними додатками на 2015 рік Підприємством складений, однак до Фастівської міської ради для затвердження поданий не в установлений термін (до 01 червня року, що передує плановому), чим не дотримано вимоги наказу Міністерства економіки України № 173 від 21.06.2005 (направлено фінансовий план листом від 13.06.2014 року №329, листом від 18.06.2014 року №336 , листом від 29.08.2014 року №499). Фінансовий план на 2015 рік Фастівською міською радою не затверджувався.
Фінансовий план на 2017 рік затверджений директором КП ФМР «Фастівводоканал» Соломахою І.В. та погоджений рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради 25.08.2016 № 358, що є не дотриманням наказу Міністерства економічного розвитку та торгівлі від 02.03.2015 № 205 та рішення Фастівської міської ради № 13-VІІІ-VІІ від 29. 01. 2016 року вимог п. 5 Порядку складання, затвердження та контролю за виконанням фінансових планів комунальних підприємств, затвердженого рішенням Фастівської міської ради № 13-VІІІ-VІІ від 29. 01. 2016 року.
Проведеним аналізом фінансових планів та Звітів про виконання фінансового плату встановлено, що фінансові плани на 2015-2017 роки не забезпечили збільшення показників рентабельності діяльності підприємства, активів та власного капіталу порівняно з плановими та прогнозними показниками на поточний рік, що не відповідає вимогам п.3 Порядку № 173, п.3 Порядку № 205 та п.3 Порядку № 13-VІІІ-VІІ.
Аудитом достовірності проведення безготівкових операцій в національній (іноземній) валюті, встановлено:
1) Підприємством здійснювалося перерахування коштів учбовим закладам за навчання працівників КП "Фастівводоканал", відповідно до п. 7.1.7 умов Колективного договору на 2015-2017 роки, прийнятого конференцією трудового колективу 19.12.2014 та зареєстрованого Управлінням соціального захисту населення Фастівського міськвиконкому від 14.01.2015р., яким передбачено оплачувати по виробничій потребі навчання в учбових закладах працівникам підприємства.
Між працівниками та КП «Фастівводоканал» укладалися договори згідно яких відповідні працівники зобов’язувалися відпрацювати на даному підприємстві не менше п’яти років після закінчення навчання за професією.
Однак, має місце один випадок не укладання відповідного договору на відпрацювання з працівником Омельянович А.В.
Так, між Київським національним університетом будівництва і архітектури (надалі-Виконавець) в особі ректора Кулікова П.С., з одного боку та КП "Фастівводоканал" (надалі-Замовник) в особі директора Соломахи І.В., з другого боку, укладено договір від 04.02.2013 №ЕК-17914 про підготовку бакалавра Омельянович А.В. за напрямком підготовки «Екологія» на Санітарно-технічному факультеті.
Вартість навчання за один навчальний рік складає 7200,00 гривень, оплата проводиться по семестрам (осінній семестр триває з 01 вересня до 31 січня, весняний з 09 лютого до 30 червня).
На підставі укладеного договору перераховано коштів в загальній сумі 24549,00 гривень.
Згідно останньої довідки виклику №28-19 про участь в сесії студента заочної форми навчання 5 курсу, Омельянович А.В. прибула до навчального закладу 01.06.2016 р. та склавши іспити вибула 20.06.2016 року
Згідно наказу в.о. директора Черненка В.В. від 21.06.2016 №88-к інженера з охорони навколишнього середовища Омельянович А.В. звільнено з займаної посади за власним бажанням.
Таким чином, внаслідок прийняття неефективних управлінських рішень керівником підприємства, а саме: не укладання договору на відпрацювання після закінчення навчання з Омельянович А.В., КП «Фастівводоканал» здійснено видатків в сумі 24549,00 гривень.
2) На підставі рахунку-специфікації від 27.06.2017 року №Рпи-7597-3485236 наданого ТОВ «САВ-Дістрибьюшн», КП «Фастівводоканал» платіжним дорученням №2925 від 03.07.2017 року оплачено (придбано) чотири мобільні телефони Nokia 105 (чорний) на загальну суму 2432,02 грн. (з ПДВ).
Відповідно рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради від 23.01.2015 року №38 «Про надання звітності комунальних підприємств Фастівської міської ради» (зі змінами) з метою забезпечення платоспроможності комунальних підприємств та забезпечення контролю за цільовим використанням коштів комунальні підприємства подають щоденно до 9.00 год. на затвердження фінансовий план на поточний день та звіт про проведені платежі.
Однак, оплата вищевказаних мобільних телефонів у затвердженому фінансовому плані за 03.07.2017 не погоджено.
Таким чином, видатки в сумі 2432,02 грн. проведено з недотриманням вимог рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради від 23.01.2015 року №38 (зі змінами) та свідчить про прийняття керівником неефективних управлінських рішень.
В ході аудиту повноти надходження, достовірності і правильності визначення доходів, проведено аналіз виконання договорів по наданню послуг з централізованого водопостачання та водовідведення та встановлено, що в договорах передбачена пеня за несвоєчасну оплату послуг, однак, КП «Фастівводоканал» не забезпечено нарахування пені з подальшим відображенням в рахунках на оплату послуг, чим порушено умови договорів та ст. 231 Господарського кодексу України.
Так, згідно п. 4.2 типового договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення термін оплати рахунків за надані послуги – протягом 3-х банківських днів з дати отримання споживачем рахунків, але не пізніше останнього робочого дня поточного місяця.
Пунктом 6.2.2 визначено що за несвоєчасне внесення платежів за послуги – шляхом сплати пені у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в розрахунковий період. Нарахування пені здійснюється за кожен день прострочення платежу, включаючи день оплати.
В результаті вищезазначеного КП «Фастівводоканал» протягом 2015, 2016 та на момент проведення аудиту не забезпечено отримання додаткових фінансових ресурсів, що призвело до недоотримання доходів підприємства.
В ході аудиту, вибірково здійснено обрахунок пені за несвоєчасну сплату рахунків за надані послуги централізованого водопостачання та водовідведення Фастівському комбінату комунальних підприємств, КП «Толока» ФОП Яковюк Г.В. та ФОП Анфьорова та встановлено, що КП «Фастівводоканал» недоотримано доходів в загальній сумі 19429,30 гривень
Крім того, згідно договорів про надання послуг з приймання та очистки стоків, прийнятих зливною станцією, розрахунок за виконані роботи проводиться згідно рахунку, виставленого в кінці кожного місяця на підставі довідки, наданої представником КОС та акту виконаних робіт.
Відповідна довідка складається начальником КОС за період з першого по останнє число звітного місяця на підставі даних Журналу зливної станції, в якому водій автомобіля котрий привіз РПВ повинен розписатися.
В ході аудиту Журналу зливної станції до перевірки не надано.
Відповідна організація проведення розрахунків не дає можливість достовірно визначити фактичний об’єм прийнятих стоків, оскільки існує вірогідність неврахування заїзду автомобілів в кінці місяця.
Альтернативою є запровадження талонної системи приймання стоків на КОС, що в свою чергу збільшить розмір обігових коштів на підприємстві.
Крім того, договорами передбачено, що у разі перевищення гранично допустимих забруднень в стічних водах, виставляються рахунки за встановленим тарифом з коефіцієнтом кратності К=5 та при відмові перевізника від участі у відборі проб, проводиться нарахування вартості послуг по прийманню РПВ з коефіцієнтом К=5 за розрахунковий місяць, в якому було порушення.
Аудитом встановлено, що відбір вищевказаних проб у перевізників КП «Фастівводоканал» протягом 2015, 2016 та І півріччя 2017 року не здійснював, що свідчить про недостатній контроль за рівнем забрудненості стічних вод та можливих втрат доходів підприємством.
Аудитор правомірності здійснення витрат на оплату праці встановлено, що КП «Фастівводоканал» у 2015-2017 роках здійснюється виплата заробітної плати з порушенням строків виплати, чим недотримано вимоги ст. 115 Кодексу законів про працю від, ст. 24 Закону України "Про оплату праці" (зі змінами та доповненнями) та п. 4.2.13 Колективного договору.
Аудитом дотримання порядку складання та затвердження та внесення змін до штатного розпису КП «Фастівводоканал», встановлено, що в недотримання п. 7.4.6 Статуту директором підприємства протягом 2015, 2016 та 2017 років затверджувався штатний розпис та вносилися до нього зміни без відповідного погодження із міським головою.
Внаслідок перевищення керівником підприємства своїх повноважень, за вказаний період, нараховано та виплачено заробітної плати працівникам КП «Фастівводоканал» в загальній сумі 86020,45 грн. та перераховано до державних фондів в сумі 19915,30 гривень.
Аудитом дотримання законодавства при нарахуванні та здійсненні виплат заробітної плати працівникам Підприємства за час відпустки встановлено, що в порушення п. 10 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.95 р. № 100 протягом 2015, 2016 та І півріччя 2017 року при розрахунку відпускних не застосовувався коефіцієнт підвищення тарифних ставок (окладів).
Так, у випадках підвищення тарифних ставок і посадових окладів на підприємстві відповідно до актів законодавства, а також за рішеннями, передбаченими колективними договорами (угодами), як у розрахунковому періоді, так в періоді, протягом якого за працівником зберігається середній заробіток, заробітна плата, включаючи премії та інші виплати, що враховуються при обчисленні середньої заробітної плати, за проміжок часу до підвищення коригуються на коефіцієнт їх підвищення.
Однак відповідне коригування при розрахунку відпускних працівникам підприємства в періоді, що підлягав аудиту не проводилося.
Відповідно листа Міністерства праці та соціальної політики від 24.10.2008 № 696/13/84-08 «Щодо застосування пункту 10 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.95р. №100» на госпрозрахункових підприємствах коригування заробітної плати провадиться з урахуванням їх фінансових можливостей. Тобто зазначена норма передбачає можливість госпрозрахункового підприємства у випадку скрутного фінансового стану дещо зменшити коефіцієнт коригування, але не позбавляє ці підприємства від коригування.
Протягом 2015, 2016 та І півріччя 2017 року наказ щодо зменшення коефіцієнту коригування не видавався.
Дане порушення призвело до недоплати заробітної плати всіма працівниками Підприємства протягом 2015, 2016 та І півріччя 2017 року.
В ході аудиту, вибірково проведено перерахунок відпускних у І півріччі 2017 року та встановлено недоотримання заробітної плати 96-ма працівниками КП «Фастівводоканал» в сумі 47329,64 гривень.
Крім того, як наслідок у зв’язку з невірним визначенням суми відпускних в подальшому визначення середньоденного заробітку для нарахування виплат по листках тимчасової непрацездатності проводилося в занижених розмірах, що призвело до недоотримання доходів працівників підприємства.
Аудитом дотримання законодавства при здійсненні операцій з оплати праці за суміщенням встановлено, проведення відповідних доплат у розмірах більших ніж передбачено п. 4.2.3 Колективного договору на 2015-2017 року від 09.01.2015 (Додаток №4), що призвело до безпідставного нарахування та виплати заробітної плати в сумі 21849,53 грн. та перераховано до державних фондів в сумі 6004,83 гривень.
Крім того у 2015 року здійснювалося нарахування та виплата доплати за суміщення посад керівникам структурних підрозділів підприємств, що призвело до нарахування та виплати заробітної плати з порушенням законодавства в сумі 2521,45 грн. та перераховано до державних фондів в сумі 554,72 гривень
Аудитом правильність відображення дебіторської та кредиторської заборгованості та стану претензійно-позовної роботи, встановлено не вжиття заходів КП «Фастівводоканал» щодо своєчасного стягнення заборгованості (проведення претензійно-позовної роботи), як наслідок закінчення строків її стягнення, тобто допущення втрати боржника в зобов’язанні на загальну суму 18541,40 грн., що є недотриманням вимог ст.256 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-1V, ст. 5, 6, п.2 ст.193, п. 2 ст.222 Господарського кодексу України від 06.11.1991 №1798-ХІІ, п.п.5,6,7 П(С)БО № 16 „Витрати”, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 №318, п.1 ст. 10 Закону України „Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні” від 16.07.99 р № 996 – Х IV.
Крім того, КП «Фастівводоканал» завищено в обліку кредиторську заборгованість з закінченим терміном позовної давності (більше 3-х років) в сумі 48358,00 грн., що є недотриманням вимог п. 5 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 11 «Зобов'язання», п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1996 №996-XIV.
Інвентаризація розрахунків з дебіторами та кредиторами періоді, що підлягав аудиту не проводилась, що є недотриманням вимог ст. 10 Закону України «Про бухгалтерській облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996, п 5,6 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого Наказ Міністерства фінансів України 02.09.2014 № 879.
Аудитом дотримання законодавства при здійсненні державних закупівель, встановлено що у 2016, 2017 роках КП «Фастівводоканал» не затверджено та не оприлюднено річні плани закупівлі, додатків до річних планів та звітів про укладення договорів, загальна вартість яких перевищує 1323794,32 гривень, чим недотримано вимоги абз.4 п.1. ст.2, ст. 4, 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, у 2017 році склад тендерного комітету затверджений з недотриманням вимог п.2. ст.11 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: секретарем тендерного комітету обрано інженера з комплектації устаткування і матеріалів Вишнивецьку Т.С., яка є депутатом Фастівської міської ради.
Аудитом стану збереження комунального майна, використання оборотних та необоротних активів, встановлено:
- заниження вартості активів на суму 8245229,22 грн. внаслідок не складання актів про введення в експлуатацію;
- не вжиття заходів керівництвом КП «Фастівводоканал» щодо розірвання договорів із ЗАТ «Київстар Дж.Ес.Ем.» та ТОВ «Астеліт» укладених без погодження з органами місцевого самоврядування;
- проведення ремонтних робіт каналізаційного колодязя приватної особи внаслідок чого понесено втрат орієнтовано на 1000,0 гривень;
- не забезпечено відповідний облік активів, які не придатні до використання або термін використання яких минув;
- оприбуткування металобрухту без визначення ціни;
- в період 2015 – 2017 роки на Підприємстві не проводилась інвентаризація активів та зобов’язань як щорічна, перед здаванням річної звітності, так і при зміні матеріально-відповідальної особи;
- відсутність інвентарних номерів на оборотних та необоротних активах;
- рахуються основні засоби, які не є окремо визначеними об’єктами;
- відсутність інвентарних карток на оборотні та необоротні активи, придбаних в 2015-2017 роках;
- відсутність на обліку 30 об’єктів нерухомого майна;
- не проведено роботу щодо забезпечення обліку безхазяйного майна визначеного рішенням сесії;
- передача в податкову заставу 6 одиниць спеціальних транспортних засобів загальною вартістю 354360,11 грн. без відповідного погодження засновника підприємства (Фастівської міської ради);
- не проведення планових попереджувальних ремонтів, що призводить до збільшення ризиків аварійних поривів;
- не здійснюється перерахування амортизаційних відрахувань на спеціальний рахунок та як наслідок не забезпечено виконання інвестиційної програми ;
- допускаються виправлення в дорожніх листах в частині показників спідометра, залишків пального в баку транспортного засобу;
- списання автомобільних шин с недотриманням вимог п. 7.1 Експлуатаційних норм середнього ресурсу пневматичних шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 20.05.2006 № 488;
- списання свінцових стартерних батарей колісних транспортниї засобів з порушенням п.8.2 Правил експлуатування акумуляторних свінцових стартерних батарей колісних транспортниї засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України 02.07.2008 №795.
Аудитом дотримання законодавства при отримані та використані бюджетних коштів, встановлено КП «Фастівводоканал» здійснювалося використання бюджетних коштів в сумі 99987,60 грн. на об’єкти, що за даними бухгалтерського обліку на балансі Підприємства не обліковуються, що призвело до незаконного використання бюджетних коштів та порушення Бюджетного кодексу України.
Аналіз отриманої в ході аудиту інформації свідчить про необхідність КП «Фастівводоканал» провести ряд заходів по вдосконаленню системи внутрішнього контролю та усуненню і недопущенню у майбутньому виявлених порушень та недоліків, що дозволить забезпечити збільшення доходів від основної та додаткової діяльності, раціональне використання наявних бюджетних асигнувань, та як наслідок покращить фінансовий стан підприємства.
За результатами аудиту КП «Фастівводоканал» рекомендовано:
- керівнику підприємства забезпечити проведення претензійно-позовної робити для недопущення втрат доходів підприємства;
- здійснювати нарахування пені за порушення строків оплати послуг, для недопущення втрати доходів підприємства в майбутньому;
- тендерному комітету підприємства дотримуватись вимог законодавства про публічні закупівлі;
- привести у відповідність до вимог законодавства строки виплати заробітної плати, не допускати в майбутньому наявності заборгованості по заробітній платі;
- дотримуватися норм чинного законодавства при проведенні нарахування та виплати заробітної плати працівникам підприємства;
- забезпечити усунення виявлених аудитом порушень та недоліків та не допускати їх в майбутньому;
- здійснювати затвердження штатного розпису та внесення до нього змін у відповідності Статуту підприємства;
- забезпечити виконання рішень виконавчого комітету Фастівської міської ради щодо подачі фінансового плану та звіту про проведення платежів;
- забезпечити перегляд тарифів на надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення для бюджетних установ та підприємств та приведення їх до економічно обґрунтованих розмірів;
- розглянути можливість запровадження талонної системи приймання стоків на КОС, що в свою чергу збільшить розмір обігових коштів на підприємстві;
- здійснювати контроль за рівнем забрудненості стічних вод, що надійшли на КОС від перевізників, а в разі перевищення застосовувати тариф в кратному розмірі (К=5);
- провести інвентаризацію основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, нематеріальних активів, незавершеного будівництва, грошових коштів в касі та на рахунках підприємства, дебіторської та кредиторської заборгованостей, об’єктів оренди, лізингу, зберігання майна, що знаходиться на підприємстві, на інших підприємствах, на підставі якої забезпечити облік окремо визначених об’єктів з присвоєнням відповідних інвентарних номерів. Забезпечити облік, виявлені під час інвентаризації об’єктів, що не обліковані на момент її проведення;
- забезпечити ведення інвентарних карток для обліку основних засобів відповідно до Методичних рекомендацій № 561 від 30 вересня 2003 р.
- провести інвентаризацію каналізаційних, водопровідних та електричних мереж та розробити технічно-нормативні документи по їх розгалуженню
- не допускати виправлень в дорожніх листах
- забезпечити виконання інвестиційної програми за рахунок амортизаційних нарахувань
- не допускати витрат, що не передбачені статутними документами підприємства
- провести роботу щодо обліку безхазяйного майна
- бюджетні кошти, використовувати відповідно до бюджетного законодавства
- провести дооцінку, переоцінку основних засобів, які мають нульову вартість, при цьому які експлуатуються підприємством
- забезпечити проведення планово-попереджувальних ремонтів
- при списанні автомобільних шин та свінцових стартерних батарей колісних транспортниї засобів дотримуватисьвимог Експлуатаційних норм середнього ресурсу пневматичних шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 20.05.2006 № 488 та Правил експлуатування акумуляторних свінцових стартерних батарей колісних транспортниї засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України 02.07.2008 №795.