Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Про внесення змін до рішення міської ради від 08.12.2011 року №6-XVIII-VI «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»
РІШЕННЯ
Керуючись Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо об’єктів нерухомості»№ 403 від 04.07.2013 року, яким внесено зміни до діючої редакції ст.265 «Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» Податкового кодексу України № 2755-VII (далі – Податковий кодекс), та статтею 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою збільшення потенційних джерел надходжень фінансових ресурсів до доходної частини бюджету міста,
В И Р І Ш И Л А:
1. Внести зміни до «Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» затвердженого рішенням міської ради №6-XVIII-VI від 08.12.2011 року.
1. У пункті 3:
підпункт 3.1 доповнити словами "в тому числі його частка";
у підпункті 3.2:
підпункт "б" доповнити словами "в тому числі їх частки";
підпункт "ґ" викласти в такій редакції:
"ґ) об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать фізичним особам, які відповідно до закону мають статус багатодітних або прийомних, або малозабезпечених сімей, опікунів, піклувальників дітей, але не більше одного такого об’єкта на сім’ю, опікуна, піклувальника";
доповнити підпунктом "е" такого змісту:
"е) об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину";
2. У пункті 4:
підпункт 4.1 доповнити словами "в тому числі його часток";
у підпункті 4.2 після слова "нерухомості" доповнити словами "в тому числі їх часток";
у підпункті 4.3 після слова "нерухомості" доповнити словами "в тому числі їх часток", а слова "площі об’єкта" замінити словами "площі кожного окремого об’єкта";
у підпункті 4.4 слова "податку кількох об’єктів оподаткування база оподаткування обчислюється окремо за кожним з таких об’єктів" замінити словами "податку - фізичної особи більше одного об’єкта оподаткування, в тому числі різних видів (квартир, житлових будинків або квартир і житлових будинків), база оподаткування обчислюється виходячи з сумарної житлової площі таких об’єктів з урахуванням норм підпункту 4.1 пункту 4 цього положення";
3) у пункті 5:
у підпункті 5.1:
в абзаці першому слова "об’єкта житлової нерухомості, що перебуває" замінити словами "об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають";
у підпункті "а" слово "квартири" замінити словами "квартири/квартир незалежно від їх кількості";
у підпункті "б" слово "будинку" замінити словами "будинку/будинків незалежно від їх кількості";
після абзацу третього доповнити новим абзацом такого змісту:
"в) для різних видів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 370 кв. метрів".
У зв’язку з цим абзац четвертий вважати абзацом п’ятим;
абзац п’ятий викласти в такій редакції:
"Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік)";
доповнити абзацом шостим такого змісту:
"Пільги із сплати податку не надаються на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності)";
доповнити підпунктом 5.2 такого змісту:
"5.2. Міська рада може встановлювати додаткові пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).
Органи місцевого самоврядування до 1 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта житлової нерухомості відомості стосовно пільг, наданих ними відповідно до абзацу першого цього підпункту";
4) у пункті 6:
підпункт 6.1 викласти у такій редакції:
"6.1. Ставки податку встановлюються за рішенням міської ради у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування";
доповнити підпунктами 6.2 і 6.3 такого змісту:
"6.2. Ставки податку для фізичних осіб встановлюються в таких розмірах:
а) не більше 1 відсотка - для квартири/квартир, житлова площа яких не перевищує 240 кв. метрів, або житлового будинку/будинків, житлова площа яких не перевищує 500 кв. метрів;
б) 2,7 відсотка - для квартири/квартир, житлова площа яких перевищує 240 кв. метрів, або житлового будинку/будинків, житлова площа яких перевищує 500 кв. метрів;
в) 1 відсоток - для різних видів об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності одного платника податку, сумарна житлова площа яких не перевищує 740 кв. метрів;
г) 2,7 відсотка - для різних видів об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності одного платника податку, сумарна житлова площа яких перевищує 740 кв. метрів.
6.3. Ставки податку для юридичних осіб встановлюються в таких розмірах:
а) 1 відсоток - для квартир, житлова площа яких не перевищує 240 кв. метрів, та житлових будинків, житлова площа яких не перевищує 500 кв. метрів;
б) 2,7 відсотка - для квартир, житлова площа яких перевищує 240 кв. метрів, та житлових будинків, житлова площа яких перевищує 500 кв. метрів";
5) у пункті 7:
підпункт 7.1 викласти в такій редакції:
"7.1. Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника житлової нерухомості відповідно до законодавчої бази.
у підпункті 7.2:
абзац перший викласти в такій редакції:
"7.2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 7.1 пункту 7 цієї статті, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом (Податковою інспекцією) за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком)";
доповнити абзацами третім та четвертим такого змісту:
"Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів";
підпункт 7.3 викласти в такій редакції:
"7.3. Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
розміру житлової площі об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
права на користування пільгою із сплати податку;
розміру ставки податку;
нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення - рішення";
2. Опублікувати дане рішення в офіційних ЗМІ.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань бюджету і фінансів, соціально - економічного, культурного розвитку та управління комунальним майном.
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання:
Відповідно Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо об’єктів нерухомості» від 04.07.2013 року № 403- VII визначено зміни та доповнення до статті 265 Податкового кодексу України, порядок їх адміністрування, компетенцію контролюючих органів та повноваження міських рад щодо встановлення їх рівня.
Внесеними змінами до статті 265 «Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» Податкового кодексу України визначено, що податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (надалі - податок), є обов’язковим для встановлення місцевими радами, які зобов’язані у визначений період прийняти відповідне рішення про встановлення ставок податку на об’єкти житлової нерухомості з розрахунку на календарний рік у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати, установленої на 1 січня звітного ( податкового) року для фізичних та юридичних осіб. Крім того, внесеними змінами Податкового кодексу передбачено, що міська рада може встановлювати додаткові пільги щодо сплати податку, який сплачується на відповідній території з об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій України.
Таким чином, з метою безумовного виконання вимог кодексу та недопущення суперечливих ситуацій, необхідно прийняти регуляторний акт, який установлюватиме ставки податку на об’єкти житлової нерухомості на території міста Фастова.
2. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання.
Визначення розміру ставок податку не може бути здійснено за допомогою ринкових механізмів, так як податок на нерухоме майно є новим видом податку, який до теперішнього часу не застосовувався на території України, а встановлення розмірів місцевих податків і зборів згідно з кодексом можливе лише шляхом прийняття міською радою відповідного регуляторного акта.
3. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючого регуляторного акта або внесення змін до нього.
Альтернативних способів досягнення зазначених цілей немає. Відповідно чинного законодавства внесено зміни до рішення Фастівської міської ради « Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» від 08.12.2012р. №6-XVIII-VI.
4. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, у тому числі здійснення розрахунку очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, територіальної громади та органів місцевого самоврядування внаслідок дії регуляторного акта.
Відповідно до вимог кодексу платниками податку є фізичні і юридичні особи, які є власниками об’єктів житлової нерухомості, а вони, у свою чергу - часткою територіальної громади. У разі прийняття запропонованого регуляторного акта територіальна громада, як платник податку, буде мати лише особисті фінансові витрати на його сплату, а міський бюджет буде мати додаткові надходження від сплати податку, що надасть змогу направити їх на поліпшення соціальних гарантій територіальної громади. Щодо органів місцевого самоврядування, то для них прийняття цього рішення надасть можливість збільшення обсягів доходів до бюджету міста, а відповідно і його видатків, для забезпечення потреб громади та фінансування міських програм і не понесе ніяких додаткових витрат.
5. Визначення цілей державного регулювання.
Основною метою прийняття регуляторного акта є внесення змін до встановлених ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у місті Фастові з урахуванням бази оподаткування відповідно до вимог змін до Податкового кодексу , що забезпечить соціальну справедливість при оподаткуванні об’єктів нерухомості та стабільні надходження до міського бюджету від сплати встановленого податку.
6. Визначення та оцінка всіх прийнятних альтернативних способів досягнення визначених цілей, у тому числі тих, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин.
У ході пошуку альтернативних способів досягнення визначених цілей доцільно розглянути такі можливості:
- пропозицію відмови від уведення в дію запропонованого акта;
- здійснення регулювання нормативним актом іншого органу;
- установлення диференційованого рівня податку.
У разі відмови від уведення в дію запропонованого регуляторного акта не буде забезпечено безумовне виконання вимог чинного законодавства.
Здійснення регулювання нормативним актом іншого органу не є можливим у зв’язку з тим, що право самостійно встановлювати розмір податку відповідно до чинного законодавства належить міській раді шляхом прийняття відповідного рішення.
За умови того, що кодексом уже передбачається диференційований підхід до визначення розміру податку, який залежить від розміру площі, неможливо прийняти нормативний акт із визначенням диференційованого рівня податку.
7. Аргументація щодо переваг обраного способу досягнення визначених цілей.
Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним з огляду на можливість виконання та ефективну реалізацію регуляторного акта, який повністю відповідає повноваженням міської ради відповідно до Закону України « Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо об’єктів нерухомості», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Лише у такий спосіб можна вирішити зазначені проблеми найкращим чином, ураховуючи інтереси територіальної громади, платників податку та органів місцевого самоврядування.
8. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначених проблем шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.
Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.
9. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта.
Після впровадження всіх механізмів щодо адміністрування податку на державному рівні, із прийняттям цього регуляторного акта передбачаються надходження коштів до бюджету міста від сплати податку.
10. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, територіальної громади та органів місцевого самоврядування.
Досягнення цим регуляторним актом визначених цілей вплине на витрати територіальної громади (платників податку) у вигляді коштів на сплату податку, але й надасть вигоди, а саме додаткові надходження до бюджету міста для направлення їх на поліпшення соціальних гарантій тієї ж територіальної громади.
11. Обґрунтування щодо вигод, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені.
Після отримання сформованого Державного реєстру речових прав на нерухоме майно можливо буде визначити кількісні показники результативності дії запропонованого регуляторного акта, а саме обсяг надходжень до міського бюджету від сплати податку.
Крім кількісних показників, до вигод належить забезпечення поліпшення соціальних гарантій населення та фінансування міських програм за рахунок збільшення надходжень коштів до міського бюджету, у тому числі від сплати податку.
12. Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання, які повинні впроваджувати та виконувати їх.
Упровадження та виконання вимог регуляторного акта не залежить від ресурсів органу місцевого самоврядування, а платники податку повинні сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, по ставках, передбачених проектом цього рішення, та відповідно до норм, передбачених внесеними змінами до діючої редакції ст.265 Податкового кодексу України, відповідно до Закону України « Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо об’єктів нерухомості».
13. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта.
У подальшому внесення змін до зазначеного рішення можливе у разі зміни чинного законодавства України або виникнення необхідності у нормативному врегулюванні певних правовідносин.
14. Обґрунтування запропонованого терміну дії регуляторного акта.
Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений.
За підсумками аналізу відстеження його результативності, а також у разі потреби та з прийняттям урядом нормативних актів, до нього теж будуть уноситися відповідні зміни згідно з регуляторною процедурою.
15. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.
Після внесення змін в законодавчу базу, впровадження на державному рівні всіх механізмів адміністрування податку, пропонується здійснювати оцінку показників результативності дії регуляторного акта за показниками надходження коштів до бюджету міста.
16. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності дії регуляторного акта у разі його прийняття.
У зв’язку з тим, що для визначення рівня результативності дії регуляторного акта необхідно використовувати виключно статистичні дані, повторне відстеження буде здійснено через рік після набрання його чинності.
За результатами проведеного відстеження буде можливо порівняти показники базового та повторного відстежень. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом унесення відповідних змін до регуляторного акта.
Періодичне відстеження планується проводити один раз на кожні наступні три роки, починаючи від дня закінчення заходів щодо повторного відстеження його результативності.
Виконавець заходів з відстеження – фінансове управління Фастівської міської ради (Фастівське відділення Васильківської ОДПІ ГУ Мін доходів у Київській області)
Цілі прийняття акта:
- дотримання чинного законодавства;
- збільшення надходжень до міського бюджету.
Строк виконання заходів з відстеження – 10 днів (01.10.2013р. -10.10.2013р.)
Тип відстеження – базове
Заходи, які були виконані з відстеження результативності - вивчення Закону України « Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо об’єктів нерухомості» №403 від 04.07.2013 року, яким внесено зміни до діючої редакції статті 265 Податкового кодексу України.
Метод відстеження результативності – статистичний метод та аналіз надходження коштів від зазначеного податку до бюджету міста.
Кількісні та якісні значення показників результативності:
- кількість платників податку (об’єктів житлової нерухомості; власників будинків, квартир та їх часток); 2013р.- 0.
- надходження до місцевого бюджету від сплати податку за об’єкти житлової нерухомості від фізичних та юридичних осіб; 2013р.-0.
Висновки та рекомендації:
Регуляторний акт розроблено у зв’язку із необхідністю внесенням змін до податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у місті Фастові відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо об’єктів нерухомості» № 403 від 04.07.2013 року, яким внесено зміни до діючої редакції статті 265 Податкового кодексу України.
Прийняття даного рішення дасть можливість забезпечити збільшення надходжень до міського бюджету, кошти якого спрямовуються на утримання бюджетної сфери та вирішення соціально-економічних проблем міста.
Рекомендовано даний проект регуляторного акта винести на розгляд сесії міської ради.