Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Щодо результатів проведеного аудиту у Комунальному підприємстві Фастівської міської ради «Фастівське БТІ»
Відповідно п.1.2 Плану роботи відділу внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого комітету Фастівської міської ради на І півріччя 2018 року відділом проведено аудит фінансовий та відповідності КП Фастівської міської ради «Фастівське БТІ» за період з 2016, 2017 та завершений звітний період 2018р.
Аудит проведено з 13.03.2018 по 23.04.2018 року.
Аудиторський звіт підписано 04.05.2018 року без заперечень.
В ході аудиту проведена оцінка діяльності підприємства щодо законності та достовірності фінансової звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів (договорів) з питань стану збереження активів стосовно законності та ефективності використання коштів від основної (додаткової) діяльності.
В ході аудиту встановлено, що фінансово-господарська діяльність КП «Фастівське БТІ» загалом є спрямованою на виконання основних статутних завдань і забезпечення соціальних гарантій працівників.
Проте, в результаті відсутності належної та ефективної системи внутрішнього контролю на різних етапах господарювання керівництвом та працівниками підприємства було допущено ряд недоліків та порушень.
Так, в періоді, що підлягав аудиту мали місце порушення на загальну суму 830030,62 грн., в тому числі, що призвели до втрат в сумі 808323,62 грн., та не призвели до фінансових втрат в сумі 21800,00 гривень.
Аудитом достовірності проведення безготівкових операцій в національній (іноземній) валюті, встановлено після ліквідації ПАТ «Банк Київська Русь» Фастівським БТІ не проводилася претензійно-позовна робота щодо повернення коштів в сумі 418986,72 грн. на його реєстраційні рахунки, що є недотриманням вимог ст.256 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-1V, ст. 5, 6, п.2 ст.193, п. 2 ст.222 Господарського кодексу України від 06.11.1991 №1798-ХІІ, п.1 ст. 10 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р № 996–ХIV.
Відсутність проведення цивільно-правової роботи, і як наслідок не забезпечення з боку КП «Фастівське БТІ» законних інтересів щодо повернення коштів на поточні рахунки в порядку, передбаченому Господарським та Цивільним кодексами України, призвело їх втрати в сумі 418986,72 гривень.
Перевіркою повноти нарахування і перерахування за 2017 рік частини чистого прибутку (15%) до міського бюджету, встановлено в недотримання Фастівським БТІ п. 16 рішення Фастівської міської ради від 29.12.2016 року № 2-ХХІІ-VІІ «Про міський бюджет на 2017 рік», пункту 35 статті 64 Бюджетного кодексу України, станом на 01.03.2018 та на момент проведення аудиту внаслідок не сплати частини чистого прибутку загальним фондом міського бюджету недоотримано коштів в загальній сумі 5552,00 гривень.
24.04.2018 порушення усунуто, шляхом перерахування відповідної суми до загального фонду міського бюджету
Аудитом правомірності здійснення витрат на оплату праці, встановлено порушень на загальну суму 320446,9 грн.., а саме:
- в результаті невірного введення до штатних розписів посади головного бухгалтера, завищено розмір посадового окладу і як наслідок зайво нараховано та виплачено заробітної плати на загальну суму 119121,83 грн. та перераховано до державних цільових фондів внески на загальну суму 26206,80 грн.;
- у зв’язку з неправильним визначенням протягом 2017-січня-березня 2018 рр. розрахункової величини при розрахунку винагороди за вислугу років, безпідставно нараховано та виплачено заробітної плати всім працівникам Фастівського БТІ в загальній сумі 58449,60 грн. та перераховано до державних цільових фондів в загальній сумі 12858,91 грн.;
- виплата премій в розмірі, що не відповідає Колективному договору та призвело до безпідставних видатків на загальну суму 1200,00 грн. та перераховано до державних цільових фондів коштів в сумі 264,00 грн.;
- при розрахунку відпускних не застосовувався коефіцієнт підвищення тарифних ставок (окладів), що призвело до недоотримання заробітної плати працівниками КП «Фастівське БТІ» в сумі 7952,50 грн., зайво нараховано відпускних в сумі 371,67 грн. та перераховано до державних цільових фондів в сумі 81,77 грн.;
- обчислення середньої заробітної плати за останні два місяці роботи при обрахунку матеріальної допомоги на оздоровлення, проводилося з урахуванням лікарняних, відпускних, а не за фактично відпрацьований час та призвело до недоотримання заробітної плати двома працівниками БТІ в сумі 2597,31 грн.;
- нарахування та виплата доплати за виконання обов’язків водія без відповідних підтверджуючих документів (подорожніх листів, розпорядчих документів на використання транспортного засобу) внаслідок чого необґрунтовано проведено відповідну оплату протягом 2016, 2017 та Ікв.2018 рр. в загальній сумі 29881,15 грн. та перераховано до державних фондів 6573,85 грн..;
- недотримання умов контракту укладеного з директором БТІ при нарахуванні заробітної плати, що призвело до безпідставного витрачання коштів підприємства в сумі 20666,13 грн. та перераховано до державних цільових фондів в сумі 4546,55 грн.;
- укладання договорів ЦПХ на виконання робіт (послуг), що передбачені посадовими обов’язками головного бухгалтера, внаслідок чого необґрунтовано проведено відповідну оплату протягом 2016-2017 рр. в загальній сумі 16247,00 грн. та перераховано до державних фондів 3574,34 грн.;
оплата послуг водія по договору ЦПХ без відповідних підтверджуючих документів (актів виконаних робіт (послуг), подорожніх листів, розпорядчих документів на використання транспортного засобу) внаслідок чого необґрунтовано проведено відповідну оплату протягом травня-серпня 2016р.. в загальній сумі 3005,00 грн. та перераховано до державних фондів 661,10 грн..
Аудитом правильність відображення дебіторської та кредиторської заборгованості та стану претензійно-позовної роботи встановлено, що станом на 01.04.2018 на Підприємстві рахується кредиторська заборгованість на суму 21,8 тис. грн., яка виникла у липні 2013 року.
Відповідно до даних бухгалтерського обліку визначити контрагента за яким рахується дана кредиторська заборгованість не є можливим у зв’язку відсутністю оборотно-сальдової відомості з розшифруванням вищевказаної суми.
Таким чином, КП «Фастівське БТІ» завищено в обліку кредиторську заборгованість з закінченим терміном позовної давності (більше 3-х років) в сумі 21800,00 грн. та внесено недостовірні дані у фінансову звітність за відповідні роки, що є недотриманням вимог п. 5 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 11 «Зобов'язання», п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1996 №996-XIV.
Крім того, інвентаризаційною комісією інвентаризація касових операцій та розрахунків з дебіторами та кредиторами періоді, що підлягав аудиту не проводилась, що є недотриманням вимог ст. 10 Закону України «Про бухгалтерській облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996, п 5,6 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого Наказ Міністерства фінансів України 02.09.2014 № 879.
Аудитом дотримання законодавства при здійсненні державних закупівель, встановлено, що на Підприємстві для організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт та послуг на засадах колегіальності в прийнятті рішень тендерний комітет не створений, уповноважена особа за організацію та проведення процедур закупівлі не призначалася, чим не дотримано ст. 11 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10 квітня 2014 року №1197-VII, ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (який введено в дію з 01.08.2016 року)
Хоча, відповідно до ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» до замовників належать юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання та якщо органам місцевого самоврядування належить частка у статутному капіталі суб’єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків.
Аудитом встановлено, що БТІ не були подані Звіти про проведення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти (форма №1-торги) за І, ІІ та ІІІ квартали 2016 року, чим недотримано вимоги Наказу Державної служби статистики України від 12.11.2014 № 334.
З 01.08.2016 року та на момент проведення аудиту річний план закупівель та додаток до нього не затверджувався та не оприлюднювався в системі Prozzoro, чим недотримань ст.4, 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Аудитом стану збереження комунального майна, використання оборотних та необоротних активів, встановлено ведення інвентарних карток обліку основних засобів, не у відповідності до затверджених форм, не проведення переоцінки основних засобів, вартість яких дорівнює нулю, не визначення ліквідаційної вартості в обліковій політиці
Перевіркою правильності використання паливно-мастильних матеріалів встановлено, що протягом 2016, 2017 та І кварталу 2018 року списання палива проводилося за фактичним використанням, без застосування норм, визначених Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті затверджено наказом Міністерства транспорту України від 10.02.98 р. N43, без складання первинних документів, що підтверджують використання службового автомобіля.
Розпорядчі документи щодо використання службового автомобіля на виїзди працівників для виробничих потреб в межах міста та району на Підприємстві відсутні.
Враховуючи вищевикладене КП ФМР «Фастівським БТІ» не забезпечено правильне оформлення документів, що підтверджують використання автотранспорту, і як наслідок здійснено безпідставне списання палива протягом 2016, 2017 та І кварталу 2018 рр. в загальній сумі 63245,00 гривень.
Крім того, Підприємством здійснено списання шин з недотриманням вимог п. 7.1 Експлуатаційних норм середнього ресурсу пневматичних шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 20.05.2006 №488, а саме: без врахування фактичного пробігу
Облікова політика підприємства не в повній мірі відповідає вимогам Положень (стандартів) бухгалтерського обліку України та Закону України про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України.
Аудитом фінансових планів, стану їх виконання, встановлено що фінансові плани не забезпечують в повній мірі збільшення показників рентабельності діяльності підприємства, активів та власного капіталу порівняно з плановими та прогнозними показниками на поточний рік, що призведе до неможливості в подальшому забезпечити якісне ведення діяльності підприємства та задоволення потреб територіальної громади міста.
Вказане негативно вплинуло на фінансово-економічні показники та відповідно свідчить про необхідність посилення контролю та управлінського реагування.
Аналіз отриманої в ході аудиту інформації свідчить про необхідність:
- забезпечити проведення претензійно-позовної робити для недопущення втрат доходів підприємства
- дотримуватись вимог законодавства про публічні закупівлі
- дотримуватися норм чинного законодавства при проведенні нарахування та виплати заробітної плати працівникам підприємства;
- забезпечити усунення виявлених аудитом порушень та недоліків та не допускати їх в майбутньому;
- здійснювати внесення до штатного розпису посад відповідно до Класифікатора
- перераховувати у встановлені терміни частину чистого прибутку до загального фонду бюджету
- проводити інвентаризацію касових операцій, дебіторської та кредиторської заборгованостей;
- при списанні автомобільних шин колісних транспортних засобів дотримуватисьвимог Експлуатаційних норм середнього ресурсу пневматичних шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 20.05.2006 № 488
- розробити на Підприємстві документи, що визначають порядок та законність використання транспортного засобу, а також визначити норми витрат палива при його використанні
- дотримуватись вимог чинного законодавства щодо складання фінансової звітності. Для розвитку діяльності підприємства та забезпечення громади міста необхідними послугами передбачати у фінансовій звітності та забезпечувати його виконання в частині капітальних інвестицій.
- ведення Інвентарних карток здійснювати у відповідності до законодавства, здійснити переоцінку основних засобів, вартість яких дорівнює нулю, в обліковій політиці визначити ліквідаційну вартість відмінну від нуля, списання запасних части, автомобільних шин здійснювати у відповідності до вимог законодавства.
- для забезпечення якісної та плідної діяльності підприємства облікову політику підприємства визначити відповідно до вимог Положень (стандартів) бухгалтерського обліку України та Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та рекомендацій листа Міністерство фінансів України від 21.12.2005 р. №31-34000-10-5/27793 Міністерство фінансів України.