Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Про затвердження тарифів вартості обслуговування торгівельної площі на ринку КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою»
Вт, 14/08/2018 - 12:43 | Адміністрація2
ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ
Відповідно до ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 14.08.2018 року в мережі інтернет на офіційному Веб-сайті Фастівської міської ради опублікується проект регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про затвердження тарифів вартості обслуговування торгівельної площі на ринку КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою».
Пропозиції та зауваження від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються протягом одного місяця з моменту опублікування проекту даного рішення.
Поштова адреса: 08500, м.Фастів пл.Соборна,1 каб.111, тел. 6-85-55
14.08.2018 рік
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про затвердження тарифів вартості обслуговування торгівельної площі на ринку КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою»
I. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Проблема, яку необхідно вирішити шляхом прийняття даного рішення, полягає у збалансуванні інтересів держави, органів місцевого самоврядування, користувачів послуг по обслуговуванню торгівельних місць Комунальне підприємство Фастівської міської ради «Центр торгівлі та благоустрою» (далі - КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою», підприємство), інших фізичних осіб-підприємців всіх суб’єктів господарювання та громадян, а також у забезпеченні якісних послуг для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють свою діяльність на КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою» та встановленні економічно обґрунтованих тарифів відповідно до вимог чинного законодавства на послуги по обслуговуванню торговельних місць.
Серед значної кількості ринків по місту Фастів КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою» являється єдиним комунальним ринком на території міста, що надає свої послуги за найнижчим тарифом. Послугами ринку для продажу продовольчих та промислових товарів користуються юридичні та фізичні особи. Утримання даного ринку здійснюється за рахунок коштів, сплачених за обслуговування торгівельних місць.
На даний час підприємство в своїй господарській діяльності керується тарифами на послуги по обслуговуванню торгівельних місць на ринку, ярмарках, що затверджені рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради від 13.07.2017 №214 «Про затвердження тарифів вартості обслуговування торгівельної площі на ринку КП «Фастівський міський ринок».
Розміри даних тарифів цілком не відповідають покриттю витрат, так як вони повинні відшкодовувати витрати на створення і утримання торгових місць, сплату податку на додану вартість та інші податки, що сплачуються з доходу, а не з прибутку та забезпечити рентабельність.
У розрахунку вартості затверджених послуг по обслуговуванню торгівельних місць на ринку та на ярмарках було проаналізовано фактичні витрати, які складалися у 2016 році та 1 квартал 2017 року, з урахуванням рентабельності.
З часу розрахунку вартості послуг пройшло більше року. За цей час значно зросли витрати КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою» на оплату заробітної плати, комунальних послуг, в тому числі, постачання електроенергії, на вивезення твердих побутових відходів та інші. Так, мінімальна заробітна плата зросла з 1378,00 грн. (з січня 2016р.) до 1450,00 грн. (з травня 2015 р.), 1600 (з грудня 2016р.), 3200,00 грн. (з січня 2017р.) та 3723,00 грн. (з січня 2018 р.).
Необхідно зауважити, що у 2017 році підприємство має збитки в розмірі 130,3 тис. грн., у зв’язку з тим, що затверджені тарифи не покривають витрати підприємства.
Для недопущення подальшого зростання збитковості підприємство повинно проводити жорстку економію коштів, не має можливості подальшого розвитку, удосконалення умов для здійснення торгівельної діяльності, а саме: благоустрою прилеглої до ринку земельної ділянки, створення сприятливих умов для торгівлі та інше.
Крім того, підпунктом 2 пункту а статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать встановлення в порядку і межах, визначених законом, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем), які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги.
Враховуючи вищевикладене, з метою стабілізації ситуації на ринку, організації та створення рівних, конкурентноспроможних можливостей для усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють торгівельну діяльність на ринку, для стабілізації роботи підприємства та недопущення зростання збитків, з метою упорядкування відносин та усунення порушень чинного законодавства, виникла необхідність встановлення нових тарифів вартості обслуговування торгівельного місця на ринку за адресою: м. Фастів, вул. Костельна, 9; за участь в торгівлі на ярмарках за адресами: м. Фастів, вул. Галафєєва, вул. Зигмунда Козара та вул. Небесної сотні, по вул. Шевченко між будівлями №49, №51 на прилеглій території привокзальної площі м. Фастів.
Розгляд та затвердження тарифів проводиться у відповідності до рівня витрат і доходів по кожному виду послуг. Враховуючи складну економічну ситуацію, при розрахунку нових тарифів включені мінімально необхідні витрати підприємства.
В розрахунку ціни до загальної собівартості витрат, пов'язаних з обслуговуванням торгівельних місць враховано 20% рентабельності та 20% податку на додану вартість.
Прийняття даного регуляторного акту призводить до впорядкування тарифної політики підприємства, дозволить сформувати прозорі, чіткі та зрозумілі правила поведінки суб’єктів підприємницької діяльності та споживачів на КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою» в місті Фастові.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи)
|
Так
|
Ні
|
Громадяни
|
+
|
|
Держава
|
+
|
|
Суб’єкти господарювання,
|
+
|
|
у тому числі суб’єкти малого підприємництва*
|
+
|
|
II. Цілі державного регулювання
Проект про затвердження тарифів вартості обслуговування торгівельного місця на ринку за адресою: м. Фастів, вул. Костельна, 9 та за участь в торгівлі на ярмарках за адресами: м. Фастів, вул. Галафєєва, вул. Зигмунда Козара та вул. Небесної сотні, по вул. Шевченко між будівлями №49, №51 на прилеглій території привокзальної площі м. Фастів розроблено з наступними основними цілями:
1. Забезпечити якісне і в повному обсязі надання послуг населенню та суб’єктам господарювання.
2. Встановити економічно обґрунтовані тарифи вартості обслуговування торгівельного місця на ринку по вул. Костельна, 9 та за участь у торгівлі на ярмарках КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою», у відповідності до вимог чинного законодавства України.
3. Реалізація державної політики ціноутворення на послуги з обслуговування торгівельного місця на ринку та ярмарках КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою».
4. Недопущення необґрунтованого зростання вартості вказаних послуг.
5. Відкритість та прозорість структури тарифів до споживачів.
6. Збільшення доходів міського бюджету.
7. Забезпечити своєчасну оплату підприємством та підприємцями податків та зборів.
8. Забезпечити беззбиткову та стабільну роботу КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою».
9. Недопустити виникнення на підприємстві заборгованості із заробітної плати.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей, аргументація переваг обраного способу
Під час розробки проекту «Про затвердження тарифів вартості обслуговування торгівельної площі на ринку КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою»», було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:
1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи
|
Опис альтернативи
|
Альтернатива 1
Зниження собівартості одиниці за надання послуги
|
Як альтернативний варіант неможливий, тому що відбувається процес зростання ринкових цін на матеріали, на послуги сторонніх організацій і підприємств, підвищується рівень мінімальної заробітної плати.
|
Альтернатива 2
Існуюча ситуація, тобто залишення тарифу без змін
|
Порушує дію чинного законодавства. Відсутність обґрунтованих економічних тарифів не забезпечує стабільну діяльність суб’єкта підприємницької діяльності, не покриває економічно обґрунтовані витрати підприємства, не дає можливості спланувати роботу ринку на перспективу. Враховуючи вказане, необхідно відмовитись від такої альтернативи.
|
Альтернатива 3
Залишення тарифу незмінним з частковим відшкодуванням витрат через дотації з міського бюджету
|
Передбачення у місцевому бюджеті компенсації витрат КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою» внаслідок регулювання тарифу, тобто покриття збитків від неповного відшкодування економічно обґрунтованих витрат в тарифі без його зміни. Дана альтернатива не може бути реалізована в зв’язку з недостатністю бюджетних коштів та відсутністю механізму відшкодування.
|
Альтернатива 4
Прийняття запропонованого проекту регуляторного акта - перегляд тарифу на послуги
|
Рішення забезпечує досягнення цілей державного регулювання та відповідає принципам державної регуляторної політики.
У рішенні встановлено економічно обґрунтовані тарифи на послуги КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою», відповідно до вимог чинного законодавства що надасть змогу підприємству належним чином забезпечити надання послуг у повному обсязі
|
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування
Вид альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
Зниження собівартості одиниці за надання послуги
|
Відсутні
|
Державна регульована ціна на послуги буде встановлена в розмірі, нижчому від економічно обґрунтованого розміру, згідно з вимогами статті 15 Закону України «Про ціни і ціноутворення» Фастівська міська рада зобов'язана буде відшкодувати підприємству
різницю між такими розмірами за рахунок бюджетних коштів.
|
Альтернатива 2
Існуюча ситуація, тобто залишення тарифу без змін
|
Відсутні
|
Державна регульована ціна на послуги буде встановлена в розмірі, нижчому від економічно обґрунтованого розміру, згідно з вимогами статті 15 Закону України «Про ціни і ціноутворення» Фастівська міська рада Київської області зобов'язана буде відшкодувати підприємству
різницю між такими розмірами за рахунок бюджетних коштів.
|
Альтернатива 3
Залишення тарифу незмінним з частковим відшкодуванням витрат через дотації з міського бюджету
|
Відсутні
|
Відшкодування витрат через дотації з міського бюджету
|
Альтернатива 4
Прийняття запропонованого проекту регуляторного акта - перегляд тарифу на послуги
|
Зміцнення довіри до влади за рахунок прозорості дій та встановлення економічно обґрунтованого розміру
плати за обслуговування торгівельної площі на ринку. Реалізація державної політики у
сфері ціноутворення та
регулювання цін,
виконання повноважень щодо встановлення й узгодження тарифів.
|
Витрати робочого часу, пов’язані з підготовкою регуляторного акта та виконанням його вимог
|
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
Зниження собівартості одиниці за надання послуги
|
Відсутні
|
Відсутні
|
Альтернатива 2
Існуюча ситуація, тобто залишення тарифу без змін
|
Відсутні
|
Підприємство може збанкрутіти і громадяни, що працюють на цьому підприємстві можуть
позбавитись своїх робочих місць. Погіршиться якість обслуговування споживачів, що користуються ринком,
оскільки адміністрація ринку не матиме можливості утримувати в належному стані його територію. Неналежна якість, наданих ринком
послуг.
|
Альтернатива 3
Залишення тарифу незмінним з частковим відшкодуванням витрат через дотації з міського бюджету
|
Відсутні
|
Відсутні
|
Альтернатива 4
Прийняття запропонованого проекту регуляторного акта - перегляд тарифу на послуги
|
Отримання кращого рівня обслуговування.
Забезпечення громадян, які користуються послугами ринку, ярмарків, якісними
послугами за економічно-обгрунтованими
тарифами.
|
Затрати часу на вивчення даного регуляторного акту.
Матеріальні витрати не передбачаються.
|
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник
|
Великі
|
Середні
|
Малі
|
Мікро
|
Разом*
|
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць
|
-
|
-
|
|
|
121
|
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків
|
-
|
-
|
|
|
100
|
*Регулювання стосується суб’єктів МСБ, які користуються та матимуть намір користуватися послугами КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою». Кількість суб’єктів МСБ, які планують користуватися послугами КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою» невідома. Тому до розрахунку взято кількість суб’єктів, які користуються послугами КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою» на даний час.
Вид альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
Зниження собівартості одиниці за надання послуги
|
Відсутні
|
Відсутні
|
Альтернатива 2
Існуюча ситуація, тобто залишення тарифу без змін
|
Відсутні
|
Відсутні
|
Альтернатива 3
Залишення тарифу незмінним з частковим відшкодуванням витрат через дотації з міського бюджету
|
Відсутні
|
Відсутні
|
Альтернатива 4
Прийняття запропонованого проекту регуляторного акта - перегляд тарифу на послуги
|
Забезпечення якісного надання послуг, належними умовами для здійснення підприємницької діяльності на території ринку, ярмарків
|
Оплата послуг КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою» за економічно обґрунтованими тарифами
|
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
|
Бал результативності (за 4-бальною системою оцінки)
|
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
|
Альтернатива 1
Зниження собівартості одиниці за надання послуги
|
1
|
Не відповідає нормам діючого законодавства
|
Альтернатива 2
Існуюча ситуація, тобто залишення тарифу без змін
|
1
|
Проблема продовжує існувати
|
Альтернатива 3
Залишення тарифу незмінним з частковим відшкодуванням витрат через дотації з міського бюджету
|
1
|
Виділення коштів з міського бюджету на компенсацію витрат на надання послуг внаслідок регулювання тарифу.
Дана альтернатива не може бути реалізована в зв’язку з недостатністю бюджетних коштів та відсутністю механізму відшкодування.
|
Альтернатива 4
Прийняття запропонованого проекту регуляторного акта - перегляд тарифу на послуги
|
3
|
Ця альтернатива забезпечує досягнення цілей державного регулювання та майже повною мірою дозволяє
вирішити проблему.
Враховуючи, довготривалість процедури затвердження
тарифів та відсутність можливості швидко змінювати розмір тарифу, альтернативі присвоюється бал «3»
|
Рейтинг результативності
|
Вигоди (підсумок)
|
Витрати (підсумок)
|
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
|
Альтернатива 1
Зниження собівартості одиниці за надання послуги
|
Відсутні
|
Не відповідність
вимогам чинного
законодавства
|
Проблема продовжує існувати
|
Альтернатива 2
Існуюча ситуація, тобто залишення тарифу без змін
|
Відсутні
|
Погіршиться якість обслуговування споживачів (продавців), що реалізують продукцію на ринку, ярмарках. В свою чергу, збиткова діяльність підприємства може призвести до його банкрутства, громадяни та підприємці, що працюють на ньому, можуть позбавитись
своїх робочих місць.
У разі залишення розміру плати у розмірі, нижчому від економічно обґрунтованого
розміру, згідно з вимогами статті 15 Закону України
«Про ціни і ціноутворення»
Фастівська міська рада зобов'язана відшкодувати
підприємству різницю між такими розмірами за рахунок бюджетних коштів.
|
Цілі прийняття
регуляторного
акта не будуть
досягнуті.
|
Альтернатива 3
Залишення тарифу незмінним з частковим відшкодуванням витрат через дотації з міського бюджету
|
Відсутні
|
Відсутні
|
Недостатність бюджетних коштів та відсутність механізму відшкодування.
|
Альтернатива 4
Прийняття запропонованого проекту регуляторного акта - перегляд тарифу на послуги
|
Реалізація державної
політики у сфері
ціноутворення та регулювання цін. Забезпечення якісного надання послуг
за економічно-обгрунтованими
тарифами.
|
Помірні додаткові витрати за рахунок зростання вартості наданих послуг.
Відсутність можливості
швидко змінювати розмір плати за послуги.
|
Найважливіші аспекти проблеми буде вирішено
Цілі прийняття
регуляторного
акта будуть
досягнуті
майже
повною
мірою.
|
Не значне збільшення вартості наданих підприємством послуг, отже, не значних витрат зазнають споживачі послуг ринків, ярмарків. Проте, за рахунок цих витрат буде забезпечено беззбиткову діяльність підприємства, що дасть можливість підприємству, зокрема, утримувати у належному санітарно-технічному стані торгівельну площу.
Таким чином, порівнявши вигоди і витрати, що виникають внаслідок
впровадження регуляторного акта, маємо загальний позитивний соціально-економічний ефект та робимо висновок про доцільність введення вартості послуг, які надаються КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою», що дозволить відшкодувати витрати підприємства та забезпечити його рентабельну роботу.
Рейтинг
|
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи
|
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
|
Альтернатива 1
Зниження собівартості одиниці за надання послуги
|
Не відповідає нормам діючого законодавства
|
Х
|
Альтернатива 2
Існуюча ситуація, тобто залишення тарифу без змін
|
Не сприяє розв’язанню
визначеної проблеми
Не прийнятна, адже не вирішує проблемних питань
|
Х
|
Альтернатива 3
Залишення тарифу незмінним з частковим відшкодуванням витрат через дотації з міського бюджету
|
Не прийнятна, у зв’язку з недостатність бюджетних коштів та відсутність механізму відшкодування.
|
Х
|
Альтернатива 4
Прийняття запропонованого проекту регуляторного акта - перегляд тарифу на послуги
|
Єдина можлива альтернатива:
Забезпечує досягнення
цілей державного
регулювання та майже
повною мірою відповідає
потребам у вирішенні
проблеми.
|
Головним зовнішнім чинником, який вплине на дію регуляторного акта, є зміни в чинному законодавстві України та стан господарських відносин у місті.
Неможливість швидко змінювати розмір плати за послуги у разі зростання складових
собівартості тарифу.
Незалежні від господарської діяльності підприємства причини, зокрема, зростання заробітної плати, комунальних послуг, електроенергії, тощо.
При внесенні змін до норм чинного законодавства або прийнятті нових, буде проведено моніторинг оцінки таких чинників та внесені відповідно зміни чи доповнення до регуляторного акта.
|
Запропонований спосіб відповідає діючому законодавству, а також дозволить стабілізувати фінансовий стан підприємства, не допускаючи погіршення якості послуг, або припинення їх надання. Затвердження цього регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня його прийняття.
На підставі вищевикладеного можна дійти висновку, що прийняття даного регуляторного акту забезпечує досягнення цілей державного регулювання та відповідає принципам державної регуляторної політики.
У ньому встановлено економічно обґрунтовані тарифи на послуги КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою», відповідно до вимог чинного законодавства що надасть змогу підприємству належним чином забезпечити надання послуг у повному обсязі.
V. Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми
Проблеми, якими обумовлено необхідність прийняття запропонованого нормативно-правового акта, вирішуються шляхом його запровадження. Внаслідок прийняття регуляторного акта, запроваджується детальний і прозорий механізм визначення та встановлення економічно обґрунтованого розміру за послуги підприємства. В зв’язку з відсутністю єдиної методики визначення вартості послуг ринків, основою для визначення розміру плати за обслуговування торгівельної площі на ринку, ярмарках в належному стані є розрахунок витрат, пов’язаних з безпосереднім наданням цих послуг. Зазначені розрахунки проводились у відповідності до положень (стандартів) бухгалтерського обліку.
Прийняття даного регуляторного акту забезпечить ефективну та беззбиткову господарську діяльність КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою», покращення якості наданих послуг населенню та суб’єктам господарювання, встановить економічно обґрунтовані тарифи з обслуговування торгівельного місця на ринку та ярмарках міста, забезпечить своєчасну сплату податків та зборів до місцевого бюджету.
Таким чином, даний регуляторний акт містить економічно обґрунтовані тарифи на послуги КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою», що позитивно вплине на роботу підприємства та покращення якості послуг в цілому.
Організаційні заходи для впровадження регулювання:
1. Проведення детального аналізу витрат на окремі види послуг, що надаються підприємством.
2. Розробка калькуляцій на послуги з обслуговування торговельного місця на ринку, ярмарках враховуючи витрати, що склалися на цей час окремо по кожному виду послуг.
3. Введення в дію регуляторного акта «Про затвердження тарифів вартості обслуговування торгівельного місця на ринку, за участь у торгівлі на ярмарках КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою».
4. Визнання тарифів на послуги ринку, ярмарків, що затверджені рішеннями виконавчого комітету Фастівської міської ради від 13.07.2017 №214 «Про затвердження тарифів вартості обслуговування торгівельної площі на ринку КП «Фастівський міський ринок» такими, що втратили дію.
5. Оприлюднення вартості послуг по обслуговуванню торгівельних місць на ринку, ярмарках в установленому порядку.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, складає 100%.
Здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (додаток 1 до Аналізу регуляторного впливу Тест малого підприємництва).
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Початок впровадження регуляторного акта з дати його прийняття. Термін дії запропонованого регуляторного акта невизначений або до внесення змін до законодавства України, прийняття нових нормативних актів. У разі потреби, до цього регуляторного акту вноситимуться зміни.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонується встановити такі статистичні показники:
1. Кількісні показники:
1.1 Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється дія акта (кількість платників послуг).
1.2.Проведення відстеження рівня поінформованості суб’єктів малого підприємництва, %
1.2 Обсяг послуг у вартісному виразі.
1.3 Розмір надходжень до місцевого бюджету пов’язаних із дією акта .
2. Якісні показники
2.1. Недопущення зниження обсягу послуг та запобігання випадкам неякісного обслуговування споживачів на місцях торгівлі КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою».
2.2. Рівень проінформованості суб’єктів господарювання та громадян з основними положеннями акта очікується на рівні 100% за рахунок оприлюднення регуляторного акту в мережі Інтернет, на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради та її виконавчого комітету.
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Базове відстеження проведене на стадії розробки проекту регуляторного акта.
Повторне відстеження результативності буде проведено через рік після набуття чинності регуляторним актом.
Періодичні відстеження - кожні три роки після прийняття регуляторного акта.
Метод проведення відстеження результативності – статистичний
Вид даних – статистичні дані, опитування.
Цільові групи осіб, що обиратимуться для участі у відповідному опитуванні – суб’єкти господарювання – заявники на отримання дозволу.
Комунальне підприємство
Фастівської міської ради
«Центр торгівлі та благоустрою»,
6-85-55
Додаток 1
до аналізу регуляторного впливу
ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)
малого підприємництва (М-Тест)
1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 01липня 2018 року по 13 серпня 2018 року.
№ п/п
|
Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)
|
Кількість учасників консультацій, осіб
|
Основні результати консультацій (опис)
|
1
|
Телефонні консультації
|
10
|
Роз’яснено підприємцям розрахунок тарифу вартості обслуговування торгівельної площі на ринку, ярмарках.
|
2
|
Робочі зустрічі
|
1
|
Роз’яснено підприємцям про необхідність підвищення тарифів вартості обслуговування торгівельного місця на ринку
|
3
|
Особисті зустрічі з окремими суб’єктами малого підприємництва
|
50
|
При зустрічах було роз’яснено тарифи вартості обслуговування торгівельного місця на ринку за адресою: м. Фастів, вул. Костельна, 9 та за участь в торгівлі на ярмарках за адресами: м. Фастів, вул. Галафєєва, вул. Зигмунда Козара та вул. Небесної сотні, по вул. Шевченко між будівлями №49, №51 на прилеглій території привокзальної площі м. Фастів
|
4
|
Телефонні розмови
|
8
|
Уточнення інформації щодо витрат суб’єкта господарювання на виконання вимог регулювання
|
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 121 (одиниця), у тому числі мікропідприємництва;
питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків).
Примітка: Регулювання стосується суб’єктів МСБ, які користуються та матимуть намір користуватися послугами КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою». Кількість суб’єктів МСБ, які планують користуватися послугами КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою» невідома. Тому до розрахунку взято кількість суб’єктів, які користуються послугами КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою» на даний час.
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
№ п/п
|
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання
|
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)
|
Періодичні (за наступний рік)
|
Витрати за
п’ять років |
1
|
Витрати пов’язані з оплатою за надані КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою» послуги
Формула:
ПУрічна = Пз х Т х Д, де
Пз - середня торгівельна площа на ринку на одного суб’єкта господарювання, який користується послугами підприємства, (кв.м);
Т – тариф вартості 1м² за обслуговування торгівельного місця за один день, грн.
Д- кількість робочих днів у році
Примітка. Розрахунок витрат (за перший рік регулювання, за наступний рік та за п’ять років сумарно) – середня величина сплати за надані послуги на одного суб’єкта господарської діяльності
Розрахунково: 14,020м2 (усереднений
показник загальної торгівельної площіна ринку) х 2,40 грн. (тариф за надані послуги ) х301=10128,05 грн.
|
10128,05
|
10128,05
|
50640,25
|
2
|
Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць
|
121
|
||
3
|
Сумарно, гривень
Формула:
відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 1 Х рядок 2)
|
1225494,05
|
1225494,05
|
6127470,25
|
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
|
||||
4
|
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
Формула:
витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм
*(середня зп. 3723 грн. на міс., сер. кільк. роб год. за місяць — 176, вартість 1 год. = 21,15грн.)
|
10,575
(0,5 год.
*21,15)
|
10,575
|
52,875
|
5
|
Процедури організації виконання вимог регулювання
Формула:
витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур
|
0
|
0
|
0
|
6
|
Процедури офіційного звітування
Формула:
витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік
|
0
|
0
|
0
|
7
|
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок
Формула:
витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік
|
-
|
-
|
-
|
8
|
Інші процедури (уточнити)
укладання договору про пайову участь (витрати часу = 0,5 год. на укладання договору; ср. зарплата відп. особи 3723 грн/місяць, 1 год. = 21,15 грн.
Формула 0,5 год.* 21,15 грн. = 10,575 грн.)
|
10,575
(0,5 год.
*21,15)
|
10,575
|
52,875
|
9
|
Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 4 +5 +6 + 7 +8)
|
21,15
|
21,15
|
105,75
|
10
|
Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць
|
121
|
||
11
|
Сумарно, гривень
Формула:
відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 9 Х рядок 10)
|
2 559,15
|
2 559,15
|
12 795,75
|
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів
малого підприємництва
Підприємство, для якого здійснюється розрахунок вартості регулювання:
Комунальне підприємство Фастівської міської ради «Центр торгівлі та благоустрою»
Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв
|
Планові витрати часу на процедуру
|
Вартість часу співробітника підприємства (заробітна плата)
|
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта
|
Оцінка кількості
суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання
|
Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень
|
1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання
1. надання консультаційних послуг суб’єкту;
2. прийняття та опрацювання звернення замовника про укладення договору про надання послуг;
3. укладання договору про надання послуг.
(середня зп. 3723грн. на міс., сер. кільк. роб год. за місяць — 176, вартість 1 год. = 21,15грн.)
|
1
|
21,15
|
1
(процедури:
Розраховує обсяг та оформлює договір)
|
121
|
2559,15
|
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання,
що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
- камеральні
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
- виїзні
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акту про порушення вимог регулювання
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6. Підготовка звітності за результатами регулювання
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7. Інші адміністративні процедури (уточнити):
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Разом за рік
|
Х
|
Х
|
Х
|
Х
|
2559,56
|
Сумарно за п’ять років
|
Х
|
Х
|
Х
|
Х
|
12 795,75
|
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
№ п/п
|
Показник
|
Перший рік регулювання (стартовий), грн.
|
За п’ять років, грн.
|
1
|
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання
|
1225494,05
|
6127470,25
|
2
|
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
|
2 559,15
|
12 795,75
|
3
|
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання
|
1228053,20
|
6140266,00
|
4
|
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
|
2559,56
|
12 795,75
|
5
|
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання (1+2+3+4)
|
1230612,76
|
6153061,75
|
ЗВІТ ПРО БАЗОВЕ ВІДСТЕЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА
Проект рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради
«Про затвердження тарифів вартості обслуговування торгівельного місця на ринку КП «Фастівський міський ринок»
Виконавець заходів з відстеження - Комунальне підприємство Фастівської міської ради «Центр торгівлі та благоустрою».
Мета прийняття акта - реалізація державної політики ціноутворення на послуги з обслуговування торгівельного місця на ринку КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою» та недопущення не обґрунтованого зростання вартості вказаних послуг.
Строк виконання заходів з відстеження - 8 днів (05.08.2018-13.08.2018)
Тип відстеження - базовий
Метод одержання результатів відстеження - Статистичний метод. Моніторинг показників ефективності дії регуляторного акту.
Заходи, які були виконані з відстеження результативності – вивчення фінансово-економічних показників згідно аналізу фактичних витрат за попередній рівень з урахуванням економічних умов сьогодення. В ході чого було виявлено незадовільний стан підприємства: збитки за 2017 рік склали 130,3 тис. грн., та надходження до бюджету у вигляді сплати частини чистого прибутку за 2017 рік склали 0 грн.
Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних.Дані про результативність отримуються шляхом накопичення протягом року інформації про кількість платників послуг, розміри надходження до місцевого бюджету пов`язаних із дією акта та обсяги наданих послуг у вартісному та кількісному виразі.
Кількісні та якісні значення показників результативності:
Показники
|
1 півріччя 2017
|
1 півріччя 2018
|
||||||||||||
Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється дія акта (кількість платників послуг)
|
131
|
121
|
||||||||||||
Обсяг послуг у вартісному виразі
|
Ринок по вул. Костельна, 9
|
Ярмарок по вул. Галафеєва
|
Ярмарок по вул. Зигмунда Козара
|
Ярмарок по вул. Небесної сотні
|
Ярмарок по вул. Шевченко між будівлями №49, №51 на прилеглій території привокзальної площі м. Фастів
|
Ринок по вул. Костельна, 9
|
Ярмарок по вул. Галафеєва
|
Ярмарок по вул. Зигмунда Козара
|
Ярмарок по вул. Небесної сотні
|
Ярмарок по вул. Шевченко між будівлями №49, №51 на прилеглій території привокзальної площі м. Фастів
|
||||
275,2 тис. грн. без ПДВ
|
84,3 тис. грн.
без ПДВ
|
38,6 тис. грн.
без ПДВ
|
24,9 тис. грн.
без ПДВ
|
3,6 тис. грн.
без ПДВ
|
384,9 тис. грн.
без ПДВ
|
63,1 тис. грн.
без ПДВ
|
36,3, тис. грн.
без ПДВ
|
20 тис. грн.
без ПДВ
|
4,8 тис. грн., тис. грн.
без ПДВ
|
|||||
Розмір надходжень до місцевого бюджету, пов’язаних з дією акту (у вигляді сплати чистого прибутку)
|
0
|
0,648 тис. грн.
|
||||||||||||
Проведення відстеження рівня поінформованості суб’єктів малого підприємництва, %
|
100
|
100
|
Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей:
Із затвердженням тарифів КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою» забезпечить реалізацію державної політики ціноутворення на послугу з обслуговування торгових місць на ринках та ярмарках, збільшить надходження до місцевого бюджету, створить рівні конкурентоспроможні можливості для усіх суб`єктів господарювання, які здійснюють торгівельну діяльність з метою упорядкування відносин та усунень порушення чинного законодавства. Оптимальним варіантом вирішення проблеми є встановлення економічно обґрунтованих тарифів. Як результат очікується збільшення реалізації з даного виду послуг і поліпшення фінансового стану підприємства.
Рекомендовано даний проект регуляторного акта винести на розгляд виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Комунальне підприємство
Фастівської міської ради
«Центр торгівлі та благоустрою»,
6-85-55
ПРОЕКТ
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Київської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
Від №
м. Фастів
Про затвердження тарифів вартості
обслуговування торгівельної площі
на ринку КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою»
Розглянувши подання КП Фастівської міської ради «Центр торгівлі та благоустрою» від « » __________ №_____ «Про затвердження тарифів вартості обслуговування торгівельного місця на території КП ФМР «Центр торгівлі та благоустрою», керуючись пп. 2 п. а ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет вирішив:
1. З 01 жовтня 2018 року затвердити тариф вартості 1м² за обслуговування торгівельного місця на ринку по вул. Костельна, 9, згідно додатку 1 в розмірі 2,40 грн. за один робочий день.
2. З 01 жовтня 2018 року затвердити тариф вартості 1м² за обслуговування торгівельного місця на ринку по вул. Костельній, буд. 9 без здійснення торгівельної діяльності, згідно додатку 2 в розмірі 1,80 грн. за один робочий день.
3. З 01 жовтня 2018 року затвердити тариф вартості 1м² за обслуговування додатково займаного місця для торгівлі на ринку по вул. Костельна, 9, згідно додатку 3 в розмірі 0,80 грн. за один робочий день.
4. З 01 жовтня 2018 року затвердити тариф за участь в торгівлі на ярмарку по вул. Галафєєва, згідно додатку 4 в розмірі 15,00 грн. за 1м² за один робочий день.
5. З 01 жовтня 2018 року затвердити тариф за участь у торгівлі на ярмарку по вул. Зигмунда Козара, згідно додатку 5 в розмірі 15,00 грн. за 1м² за один робочий день.
6. З 01 жовтня 2018 року затвердити тариф за участь у торгівлі на ярмарку по вул. Небесної сотні, згідно додатку 6 в розмірі 15,00 грн. за 1м² за один робочий день.
7. З 01 жовтня 2018 року затвердити тариф за участь в торгівлі по вул. Шевченко між будівлями №49, №51 на прилеглій території привокзальної площі м. Фастів, згідно додатку 7 в розмірі 15,00 грн. за 1м² за один робочий день.
8. Визнати такими, що втратили чинність рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради від 13.07.2017 року № 214.
9. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника міського голови Зикову О.Б.
Міський голова М. В. Нетяжук
Керуючий справами Л. О. Тхоржевська
Перший заступник міського голови О. Б. Зикова
За поданням:
директор КП «Фастівський міський ринок» А. В. Старушенко
Начальник управління економіки
та міжнародного співробітництва
виконавчого комітету міської ради А. С. Рябоконь
Начальник юридичного управління А. В. Мельниченко