Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Фастівське бюро правової допомоги інформує: повернення якісного та пошкодженого/неякісного товару
Вт, 11/12/2018 - 10:00 | Адміністрація2
Замінити або повернути якісну покупку до магазину значно простіше, а ніж товар з дефектом, але існують свої порядки, правила та нюанси.
Так, відповідно ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 від № 1023-XII покупець має право обміняти або здати якісний непродовольчий товар, якщо він не задовольняє його за габаритами, розміром, кольором, формою, фасоном або іншими властивостями, і тому не може бути використаний за призначенням.
Тому повернути товар належної якості до магазину або замінити його на інший, аналогічний можна, якщо дотримані наступні умови повернення товару:
1. його немає в переліку тих товарів, що не підлагяють обміну і поверненню;
2. він не використовувався і зберігся в тому вигляді, в якому його купували;
3. минуло менше 14 днів з моменту придбання товару. Далі повернення можливе лише по гарантії, або, якщо з об’єктивних причин пропустили встановлений законом строк, його можна відновити, звернувшись до суду;
4. в наявності є касовий або товарний чек.
Всі ці умови є вичерпними. Тобто якщо вони дотримані, можна сміливо йти до магазину.
Держава захищає інтереси всіх своїх громадян, тому, щоб не порушувати права інших споживачів, які придбають повернуту ким-небудь продукцію, постановою Кабінетом Міністрів України від 19.03 1994 за № 172 затверджено «Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну поверненню».
До товарів належної якості, які не підлягають обміну або поверненню відносяться:
1. Продовольчі товари.
2. Лікарські засоби.
3. Предмети сангігієни.
4. Фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір.
5. Корсетні товари.
6. Парфюмерно-косметичні вироби.
7. Перо-пухові вироби.
8. Дитячі іграшки м’які.
9. Дитячі іграшки гумові надувні.
10. Зубні щітки.
11. Мундштуки.
12. Апарати для гоління.
13. Помазки для гоління.
14. Гребінці, гребені та щітки масажні.
15. Сурдини (для духових музичних інструментів).
16. Скрипкові підборіддя.
17. Рукавички.
18. Тканини.
19. Тюлегардинні і мереживні полотна.
20. Килимові вироби метражні.
21. Білизна натільна.
22. Білизна постільна.
23. Панчішно-шкарпеткові вироби.
24. Товари в аерозольній упаковці.
25. Друковані видання.
26. Лінійний та листовий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником).
27. Аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом.
28. Вироби з натурального та штучного волосся (перуки).
29. Товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування т. д.).
30. Інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо).
31. Ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Таким чином, зазначений вище перелік товарів, що не підлягають обміну та поверненню є вичерпним.
Продавець має право відмовити в обміні або поверненні товару, включеного до переліку, якщо він відповідає всім вимогам. Повернути товар з цього переліку вдасться хіба що за згодою сторін.
Повернення неякісного/пошкодженого товару:
Якщо ж куплена річ неякісна, то покупець має право вимагати замінити або здати її в магазин без будь-яких обмежень.
Важливим моментом є те, що якщо на момент повернення ціна на товар зросла, то за законом мають повернути фактичну вартість. Якщо ж здається товар, що вже подешевшав, то все одно зобов’язані отримати суму, що заплатили.
Якщо розрахок робився кредиткою картою, то й гроші, будуть повертати на картку, при цьому потрібно мати такий перелік документів:
1. товарний/касовий чек;
2. паспорт;
3. картку з якої оплачували товар для запуску зворотної операції.
Гроші надійдуть на карту мінімум через 5 діб.
Якщо товар був куплений на ринку, без чека, право на повернення товару юридично не захищене.
Права споживача захищає закон, але, іноді, він більше на стороні продавців.
Отже, здійснивши покупку та вже вдома виявили, що товар з дефектом, то у такому випадку продавці зобов’язані повернути гроші, але для цього варто дотриматися певних правил.
В першу чергу це є строки, якщо мова йде про придбання товару неналежної якості, то обмеженя не в 14 днів, а гарантійним терміном на товар. При цьому на «сезонні речі» (одяг, взуття, хутряні та інші вироби), цей термін рахується з початку відповідного сезону.
Щодо продукції, на яку гарантійні строки або строки придатності не встановлені, право пред’явити продавцеві відповідні вимоги, якщо недоліки були виявлені, протягом 2 років, а відносно об’єкту будівництва - не пізніше 10 років з дня передачі.
Другою важливою особливістю є сама претензія. Так її можна направити продавцю або виробникові через відповідний сервісний центр.
В претензії можна вимагати:
- безкоштовно усунути недоліки в розумні терміни не більше 14 днів,
- пропорційно зменшити вартість неякісного товару,
- відшкодувати Ваші витрати на усунення дефектів товару.
Якщо річ ремонтують, то за Вашою письмовою вимогою на час ремонту мають надати з доставкою аналогічний товар.
До переліку таких товарів відносяться:
- телевізори,
- холодильники,
- мобільні телефони,
- чайники та інші побутові прилади.
Якщо ж протягом гарантійного строку помітили суттєвий недолік товару тобто недолік суттєво змінює товар, у порівнянні з тим, що передбачено договором для його усунення необхідно більше 14 календарних днів, він взагалі не може бути усунутий.
В такому випадку маємо право вимагати від продавця або повернення сплачених коштів, або заміни на такий же або аналогічний товар належної якості.