Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Про затвердження Правил утримання домашніх тварин у місті Фастові
РІШЕННЯ
домашніх тварин у місті Фастові
З метою забезпечення гуманного ставлення до домашніх тварин, додержання порядку і чистоти на території міста при їх утриманні, відповідно до ст.9 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження», ст.16 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», враховуючи Закони України «Про тваринний світ», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про ветеринарну медицину», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 02.06.2009р. №264 «Про затвердження Методичних рекомендацій з розроблення правил утримання домашніх тварин у населених пунктах», а також висновки та рекомендації постійних комісій міської ради, керуючись ст.25, п.12 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Правила утримання домашніх тварин у місті Фастові (додаються).
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань житлово-комунального господарства та постійну комісію міської ради з питань екології та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, соціального захисту населення.
до рішення міської ради
№_______ від________
утримання домашніх тварин у м.Фастів
Ці правила розроблені відповідно до Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про ветеринарну медицину», Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження», Закону України «Про тваринний світ», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Кодексу України про адміністративні правопорушення, наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 02.06.2009р. №264 «Про затвердження Методичних рекомендацій з розроблення правил утримання домашніх тварин у населених пунктах».
Правила поширюються на підприємства, установи, організації незалежно від форм власності (крім установ Міністерства оборони України, Державного комітету у справах охорони Державного кордону України, Державного митного комітету України, Міністерства внутрішніх справ України), а також на громадян, що утримують собак і котів у м.Фастів.
Собаки, коти, яких утримують громадяни (після реєстрації в державній ветеринарній установі, що обслуговує місто) є власністю і, як кожна власність, охороняються законом.
Законність набуття у приватну власність тварин повинна бути підтверджена відповідними документами, що засвідчують законність вилучення цих об’єктів з природного середовища, ввезення в Україну з інших регіонів, факту купівлі, обміну, отримання у спадок тощо, які видаються в установленому чинним законодавством України порядку.
Підприємства, установи, організації та громадяни – власники собак, котів, а також особи, яким вони передані, зобов’язані суворо дотримуватись санітарно-гігієнічних ветеринарно – санітарних вимог, а також цих Правил з обов’язковим забезпеченням безпеки для оточуючих.
Зміни до Правил рекомендується вносити за необхідністю.
Власники тварин мають право:
- утримувати не більше двох дорослих тварин у квартирі, в якій проживає одна сім'я, а також в будинках і квартирах, що належать громадянами на правах особистої власності;
- утримувати собак, котів у квартирі де проживає кілька сімей, лише за умови письмової згоди усіх дорослих мешканців квартири;
- утримувати собак, котів у розплідниках, притулках, зоокутках, дитячих, освітніх санаторно-курортних, оздоровчих та інших закладах за погодженням санітарно-епідеміологічної та ветеринарної служби міста;
- утримувати собак, котів у вільному вигулі на належній їм ізольованій, добре огородженій території (ізольованому приміщенні) на прив'язі або без неї з обов’язковим усуненням можливості заподіяння шкоди людям або іншим тваринам;
- утримувати собак, котів на підприємствах, установах, організаціях, а також у помешканнях громадян з метою охорони території. Тварини повинні знаходитись на прив'язі або без неї, мати обладнані приміщення для відпочинку. Сторожові собаки випускаються на територію лише після закінчення робочого дня, коли робітники та відвідувачі покинули територію. Територія, що охороняється, повинна бути ретельно загороджена, що унеможливлює проникнення тварин за її межі, мати місце для відпочинку тварин. За тваринами повинна бути закріплена відповідальна особа;
- відповідно до чинного законодавства України звертатись у лікувальні установи ветеринарної медицини міста у випадках, коли тварина потребує допомоги та одержувати відомості (довідки тощо) про клінічний стан здоров'я тварини або причини її загибелі;
- проводити виставки, ринги, займатися муштрою на спеціальних учбово-дресирувальних майданчиках. Статус такого майданчика надається йому рішенням виконавчого комітету міської ради після погодження з відповідними службами міста. Для майданчика розроблюються обов’язкові для виконання правила поведінки на ньому, закріплюється відповідальна особа;
- одержувати у встановленому порядку рішення органів місцевого самоврядування, посадових та службових осіб, що порушують їх право власності на тварин;
- на відшкодування шкоди, заподіяної твариною, або заподіяної власній тварині людиною, або іншою твариною, відповідно до чинного законодавства України;
- вносити пропозиції і брати участь в підготовці рішень органів місцевого самоврядування та виконавчої влади з питань утримання та поводження з тваринами у місті;
- створювати кінологічні клуби (спілки). Клуби (спілки) підлягають обов’язковій реєстрації в Управлінні державної ветеринарної медицини Фастівського району;
- виводити собак з житлових та ізольованих приміщень, територій, у загальні подвір'я або на вулицю на короткому повідку і наморднику, порід, перерахованих у додатку 1.1. Власник тварини або особа, що супроводжує тварину, повинні мати при собі ветеринарний паспорт даної тварини з відміткою про щеплення від сказу (за давністю не більше року) та засоби для прибирання екскрементів;
- перевозити тварин всіма видами громадського транспорту тільки з дотриманням правил, чинних на даному виді транспорту;
- вигулювати собак на спеціально відведених для цієї мети місцях – територіях, закріплених міською радою (вигульних майданчиках, при їх наявності);
- проводити стерилізацію собак, що знаходяться на закритій території і виконують охоронну функцію (крім органів Міністерства внутрішніх справ).
Власники тварин зобов’язані:
- створити належні умови утримання собак, котів (у т.ч. місце утримання, харчування), запобігати всіляким стражданням тварин та вжити необхідних заходів щодо попередження їх втечі;
- зареєструвати тварин віком від трьох місяців і старших за місцем постійного проживання або місцем перебування юридичної особи в житлово-комунальній організації (ЖЕК, кооперативі, ОСББ) та Фастівській районній державній лікарні ветеринарної медицини або ветеринарного лікаря, що має відповідну ліцензію. При первинній реєстрації тварин їх власникам видають реєстраційні свідоцтва або паспорти. Новопридбані тварини віком від трьох місяців і більше мають бути зареєстровані у десятиденний термін. Кошти за послуги, пов’язані з реєстрацією чи перереєстрацією домашніх тварин, сплачуються власником відповідно до встановлених тарифів, що встановлюються органами місцевого самоврядування. Від внесення плати за реєстрацію та перереєстрацію собак звільняються інваліди по зору, для яких собака слугує поводирем. Для реєстрації тварин власнику необхідно представити платіжне доручення про внесення плати;
- реєструвати (тимчасово) домашніх тварин, які належать фізичним або юридичним особам, місце проживання яких не є містом, в якому вони офіційно зареєстровані, якщо вони перебувають на території м.Фастів більше 45 діб;
- перереєструвати домашніх тварин в разі зміни місця проживання або зміни власника тварини;
- своєчасно подавати в житлово-комунальну організацію (ЖЕК, головам кооперативів, ОСББ) та Фастівську міську державну ветеринарну лікарню або ветеринарному лікарю, що має відповідну ліцензію відомості про придбання, вибуття чи переміщення тварини;
- щорічно представляти собак, котів віком від трьох місяців і старше у лікувальну установу ветеринарної медицини, що має відповідну ліцензію, за місцем проживання або місцем перебування юридичної особи для обов’язкового щеплення від сказу і лікувально-профілактичних обробок;
- до реєстрації, перереєстрації укласти договір обов’язкового страхування відповідальності власників собак за шкоду, яка може бути заподіяна третім особам на породи (розділ IV), які зазначені у додатку 1, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.07.2002р. №944 «Про затвердження Порядку і правил проведення обов’язкового страхування відповідальності власників собак за шкоду, яка може бути заподіяна третім особам». У разі відсутності договору страхування реєстрація, перереєстрація не проводиться.
- створити необхідні сприятливі умови для життя тварин (годівля, умови утримання, моціон тощо);
- не допускати жорстокого поводження з тваринами;
- не допускати використання тварин не за призначенням, у не властивій для даної породи роботі;
- тримати сторожових собак на прив'язі і спускати їх з неї лише на закритих територіях, що виключає можливість самовільного виходу або втечі тварин, з дотриманням заходів безпеки для людей та інших тварин. На огорожі повинна бути табличка з написом застережного змісту;
- не допускати боїв між тваринами;
- не допускати, щоб тварини забруднювали сходові клітки та інші місця загального користування у будинках, а також подвір'я, вулиці, площі, тротуари, стадіони, спортивні та дитячі майданчики, сквери, парки, газони, квітники тощо. При забрудненні проводити прибирання власними силами та за власні кошти;
- прибирати в усіх випадках екскременти тварин;
- вживати заходів для запобігання порушення тваринами в нічний час тиші в приміщеннях, де вони перебувають;
- не допускати безконтрольного розплоджування собак та котів;
- у разі зникнення (втечі) тварин вживати заходів для її пошуку;
- при захворюванні або травмуванні тварини негайно звертатись для надання їй допомоги в установу ветеринарної медицини;
- на вимогу Головного державного інспектора ветеринарної медицини м.Фастова доставляти тварин у Фастівську міську державну лікарню ветеринарної медицини для проведення обов’язкових профілактичних та лікувальних заходів;
- негайно повідомляти Фастівську міську державну лікарню ветеринарної медицини про випадки інфекційних захворювань або раптову загибель тварин, у разі потреби доставлять труб для розтину;
- негайно повідомляти травмпункти закладів охорони здоров'я про випадки укусу або травмування твариною людини, а також доставляти в лікувальну установу ветеринарної медицини собак та котів, які завдали або отримали укуси для проведення огляду та визначення умов карантину;
- при передачі на утримання тварин іншій особі передавати також паспорт або реєстраційне посвідчення цієї тварини. Утримувач тварини прирівнюється до власника і зобов’язаний виконувати ці Правила та нести передбачену ними відповідальність;
- у випадку загибелі тварин за власний кошт забезпечити поховання (кремацію або утилізацію) у спеціально відведеному для цього місці або спеціалізованій ветеринарній установі, а також зняти тварину з реєстрації в житлово-комунальній організації та Фастівській міській державній лікарні ветеринарної медицини;
- відшкодовувати нанесені тваринами збитки громадянам у встановленому чинним законодавством України порядку;
Виставки, покази, змагання тварин, які організовуються офіційно зареєстрованими у державній ветеринарній установі кінологічними клубами, товариствами іншими організаціями, проводяться з обов’язковим дотриманням ветеринарно-санітарних вимог після письмового дозволу Головного державного інспектора ветеринарної медицини м. Фастова з обов’язковою присутністю представника державної ветеринарної установи.
Підприємства, організації, установи, які утримують сторожових собак (породистих, безпородних) зобов’язані облаштувати вольєри, будки, на день зачиняти собак.
- утримувати тварин незареєстрованими та не імунізованими проти сказу;
- утримувати тварин у місцях загального користування багатоквартирних будинків – коридорах, підвалах, горищах, сходових клітинах тощо;
- продавати тварин у невстановлених для цього місцях;
- заводити собак, котів у приміщення магазинів, об’єктів громадського харчування, установ охорони здоров'я, культури, дошкільних установ та навчальних закладів, на території дитячих майданчиків та у місця, в яких є про це відповідні застереження;
- вигулювати собак у невстановлених для цього місцях. Собаки, перераховані у додатку 1.1., повинні супроводжуватися особами віком не молодше 14 років;
- вигулювати собак та виводити їх за межі помешкання чи садиби без утримання на повідках, а також без засобів для прибирання екскрементів;
- викидати чи захоронювати екскременти домашніх тварин у не відведених для цього місцях;
- вигулювати собак, перебуваючи у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння;
- купувати, продавати тварин, а також перевозити всіма видами міжміського транспорту в інші населені пункти без ветеринарного свідоцтва (форма 1 вет.), довідки та паспорта;
- жорстоко поводитися з собаками, котами та іншими звірами, залишати їх без догляду, проводити бої;
- викидати тварин, яких власник не може утримувати. Такі тварини можуть бути передані новим власникам або до притулків (за умови їх створення) чи піддані евтаназії. З питань перевлаштування можна також звертатись у товариства захисту тварин та до засобів масової інформації;
- викидати трупи тварин або самовільно закопувати їх в землю;
- передача тварин у власність (продаж, дарування та ін.) або користування особами віком до 14 років;
- утримувати собак, породи яких вказано в додатку 1.1., без укладання угоди про страхування відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 09.07.2002р. №944 цивільної відповідальності; бажано проводити підготовку (дресировку) тварин відповідними фахівцями.
Порядок реєстрації тварин описаний у розділі III «Обов’язки власників тварин». Організації, підприємства, установи, уповноважені на те органом місцевого самоврядування, у п’ятиденний термін з моменту реєстрації видають власнику зареєстрованої тварини реєстраційне посвідчення, особистий номерний знак (жетон), який повинен бути прикріплений до ошийника собаки і надають друковане видання Правил утримання домашніх тварин у м. Фастів, а також ознайомлюють власника домашньої тварини з ветеринарно-санітарними вимогами до її утримання.
Електронна ідентифікація домашніх тварин проводиться лікарем ветеринарної медицини.
За бажанням власника, працівники клубу любителів тварин або розплідника можуть клеймувати тварину.
Притулки для утримання тварин підлягають обов’язковій реєстрації в Фастівському державному районному управлінні ветеринарної медицини. Тварини в притулках підлягають огляду, обробкам, стерилізації, щепленням спеціалістами ветеринарної медицини.
Працівники ЖЕК, голови кооперативів, ОСББ зобов’язані:
- контролювати стан реєстрації тварин на території своєї зони обслуговування;
- ознайомлювати власників тварин з правилами їх утримання;
- повідомляти про розташування пунктів реєстрації та ветеринарних установ.
Відповідальні особи (керівники) підприємств, установ та організацій, на яких утримуються тварини, зобов’язані:
- слідкувати за своєчасною реєстрацією (перереєстрацією) тварин;
- забезпечувати проведення обов'язкових ветеринарних діагностичних та лікувально-профілактичних заходів, додержання цих Правил;
- повідомляти спеціальні підприємства по відлову про появу на території безпритульних тварин, сприяти виконанню ними своїх обов'язків;
- утримувати підвали, горища, інші технологічні та підсобні приміщення в будинках та спорудах закритими або відповідно обладнаними, що унеможливлює проникнення тварин.
Собаки, коти незалежно від породи, належності і призначення, в тому числі й ті, що мають нашийники та намордники, але знаходяться не на повідку у власників чи супроводжуючих осіб (уповноважених на це власниками) на вулицях, площах, ринках, скверах, садах, парках, пляжах, у громадському транспорті, загальних подвір'ях та інших, вважаються безпритульними і підлягають відлову відповідними службами.
Вилученню у власників підлягають собаки, коти та інші тварини у випадках, якщо на це є відповідні рішення суду, органів санітарно-епідеміологічного чи ветеринарного нагляду, а також тварини, що вдруге покусали людей, внаслідок порушення власником цих Правил. Відлов та вилучення (знищення) собак, котів та інших тварин проводиться визначеним спеціалізованим підприємством.
Відлов та вилучення собак, котів та інших тварин окремими громадянами забороняється, крім випадків, коли ці тварини явно загрожують здоров'ю та життю людей.
Відлов та вилучення собак, котів повинен проводитись гуманними методами, за відсутності сторонніх осіб, особливо дітей.
Відловлені собаки, коти та інші тварини протягом не менше 3 днів утримуються на карантинних майданчиках спеціалізованого підприємства (які визначаються виконавчим комітетом) і можуть бути повернуті власнику після огляду, обробок, щеплень та письмового погодження ветеринарної установи міста. Власник, який хоче повернути собі тварину, повинен надати реєстраційне посвідчення (паспорт) на тварину та сплатити вартість витрат по відлову та утриманню тварин. Також, відловлена тварина може перейти у власність іншої особи за умови дозволу державної ветеринарної служби, негайної реєстрації тварини новим власником, проведення обов’язкових лікувально-профілактичних заходів за рахунок нового власника.
Повернуті власникам тварини підлягають щепленню проти сказу.
Власники повернутих тварин зобов’язані протягом 30-ти днів утримувати тварин в ізольованому приміщенні і за вказівкою ветеринарної установи доставляти їх для огляду.
Для безпритульних тварин підприємства, установи, організації та окремі громадяни, за рішенням міської ради та за погодженням з санітарно-епідеміологічною та державною ветеринарною службами міста, можуть організувати притулки.
Притулки можуть бути створені в місцях, де можливо забезпечити належне утримання тварин та безпеку людей.
Притулки підлягають обов’язковій реєстрації в Управлінні ветеринарної медицини в Фастівському районі (Фастівській міській державній лікарні ветеринарної медицини). Тварини в притулках підлягають огляду, стерилізації, щепленням спеціалістами ветеринарної медицини.
У разі виникнення або загрози виникнення епізоотій регулювання чисельності тварин здійснюється відповідно до вимог, визначених законами України «Про ветеринарну медицину» та «Про захист населення від інфекційних хвороб».
Відповідно до закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» (ст.24) тимчасовій ізоляції підлягають собаки, коти та інші домашні тварини в разі, якщо на це є відповідне рішення органів санітарно-епідеміологічної служби та ветеринарної медицини, а також ті, що завдали тілесних ушкоджень людині або іншій домашній тварині. Якщо після проходження всіх передбачених законодавством процедур право власності на виловлених безпритульних тварин перейшло до територіальної громади м.Фастів і не має змоги утримувати їх у неволі, ці тварини можуть бути випущені на місце їх вилову. Перед випуском такі тварини обов’язково стерилізують (першочергово жіночі особини).
Операції вилову плануються і організуються з урахуванням структури та локалізації зграй безпритульних тварин у населених пунктах, беручи до уваги шляхи відтворення зграй (поява нових або заміщення тварин, які з різних причин зникли із зграї), яке відбувається за рахунок новонароджених цуценят з тієї ж зграї, або тварин із сусідніх територій.
Для перешкоджання народженню нових тварин, зграю стерилізують повністю і одночасно протягом 1-2 днів. У разі наявності опікунів зграї стерилізацію проводять за їх допомогою. У разі фінансових проблем стерилізацію проводять тільки жіночих особин.
Після стерилізації, щеплення та ідентифікації (можливо, на вуха пластикові бірки) собача зграя повністю повертається на місце колишнього мешкання. За зграєю здійснюється спостереження з метою попередження потрапляння до неї нових нестерилізованих і нещеплених тварин.
Відповідальність за порушення цих правил відповідно до чинного законодавства України (Правил благоустрою території м.Фастів, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України тощо) несуть громадяни – власники собак та котів, посадові особи підприємств, установ і організацій, що утримують тварин.
Контроль за дотриманням цих правил здійснюється Управлінням житлово-комунального господарства міської ради, посадовими особами Фастівського МВ ГУ МВС України в Київській області, ДЗ «Фастівська районна санітарно-епідеміологічна станція» МОЗ, державного районного управління ветеринарної медицини, Державної екологічної інспекції в Київській області, інспекторами відділу благоустрою Фастівського ККП.
Громадський контроль за дотриманням Правил утримання домашніх тварин у м. Фастів може здійснюватися представниками громадських організацій захисту тварин міста.
до Правил утримання
домашніх тварин у м.Фастів
визнаних як потенційно небезпечні
1. Акіта — іну.
2. Американський бульдог.
3. Американський стафордширський тер’єр.
4. Англійський мастиф.
5. Аргентинський дог.
6. Бельгійська вівчарка.
7. Бернський зенненхунд.
8. Бордоський дог.
9. Бразильська філа.
10. Бульмастиф.
11. Бультер’єр.
12. Доберман.
13. Кавказька вівчарка.
14. Кане корсо.
15. Мастіно неаполетано.
16. Московська сторожова.
17. Німецька вівчарка.
18. Німецький дог.
19. Перо преса канаріо.
20. Південноруська вівчарка.
21. Пітбультер’єр.
22. Різеншнауцер.
23. Родезійський ріджбек.
24. Ротвейлер.
25. Середньоазіатська вівчарка.
26. Тосаіну.
27. Чорний тер’єр.
28. Німецький боксер.
29. Фокстер’єр.
30. Ягтер’єр німецький.
31. Метиси вищезазначених порід з явними фенотипічними ознаками.
проекту рішення Фастівської міської ради
«Про затвердження Правил утримання домашніх тварин у місті Фастові»
Цей аналіз підготовлено згідно зі ст. ст. 1, 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004р. №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта».
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінка важливості цієї проблеми.
На теперішній час у місті склалася дуже не проста ситуація з питання утримання домашніх тварин, а саме: не ведеться у повному обсязі облік та реєстрація домашніх тварин, не достатньо контролюється правильність їх утримання, розмноження, своєчасність проведення вакцинації та стерилізації, що у подальшому призводить до збільшення популяції безпритульних тварин, які становлять підвищену небезпеку для життя та здоров’я мешканців міста, погіршує санітарно-епідеміологічний стан міста. Тому у даній ситуації необхідне державне втручання з метою встановлення чітких правил і вимог до власників домашніх тварин.
Цілі регулювання:
- забезпечення виконання вимог Законів України «Про захист тварин від жорстокого поводження», «Про благоустрій населених пунктів», «Про ветеринарну медицину».
- посилення відповідальності власників тварин за їх утримання;
- врегулювання відносин, що виникають у зв’язку з наявністю тварин у місті;
- врегулювання відносин між органами виконавчої влади, ветеринарними службами, санітарно-епідеміологічною станцією, органами місцевого самоврядування та власниками тварин;
- забезпечення безпеки життя мешканців міста;
- встановлення належного контролю за утриманням тварин.
2. Обґрунтування того, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання.
Проблема, яку передбачається розв’язати з прийняттям даного рішення, не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів у зв’язку з необхідністю визначення основних напрямів діяльності, що передбачають урегулювання відносин у сфері поводження з домашніми тваринами у місті Фастові, визначення прав і обов’язків власників домашніх тварин і відповідних органів у цій сфері.
Основними напрямами діяльності у сфері поводження з домашніми тваринами слід визначити:
1. Діяльність у сфері поводження з домашніми тваринами, що мають власників та з безпритульними тваринами.
2. Урегулювання нормативно-правового забезпечення питання утримання тварин у місті.
3. Інформаційно-просвітницька і виховна робота, спрямована на формування гуманного ставлення населення міста до тварин.
3. Обґрунтування того, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів, та можливості внесення змін до них.
Діючих регуляторних актів з питання утримання домашніх тварин у місті не існує. На виконання вимог Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» для урегулювання відносин між власниками домашніх тварин та органами, які мають повноваження у сфері утримання та поводження з тваринами, необхідним є затвердження Правил утримання домашніх тварин у місті Фастові.
4. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого акта, у тому числі здійснення розрахунку очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта.
Сфера інтересів
|
Вигоди
|
Витрати
|
Територіальна громада
|
- забезпечення безпеки життя та здоров’я мешканців міста;
- виховання гуманного ставлення до тварин шляхом формування високого рівня етичної свідомості та культури громадян;
- покращення санітарно-епідеміологічного стану міста;
- вирішення проблемних питань і конфліктних ситуацій, пов’язаних з утриманням домашніх тварин.
|
Реєстрація домашніх тварин
Вакцинація
|
Суб’єкти господарювання
|
- урегулювання відносин, що виникають у зв’язку з наявністю тварин у місті, у тому числі домашніх та безпритульних;
- урегулювання відносин між власниками тварин та органами, які мають повноваження у сфері поводження з тваринами;
- урегулювання нормативно-правового забезпечення питання поводження з домашніми тваринами та їх утриманням у місті.
|
Реєстрація домашніх тварин
Збір з власників тварин
Вакцинація
|
Органи місцевого самоврядування
|
- приведення нормативно-правової бази місцевого рівня з питання утримання домашніх тварин у відповідність до чинного законодавства;
- посилення відповідальності власників домашніх тварин за їх утримання;
- контроль за чисельністю безпритульних тварин;
- здійснення контролю за дотриманням ветеринарно-санітарних вимог;
- забезпечення епізоотичного благополуччя.
|
Інформування населення
|
5. Визначення цілей державного регулювання.
Запровадження даного регуляторного акту на території міста дозволить:
- підвищити рівень безпеки і комфортності середовища існування людини;
- забезпечити виконання вимог Законів України «Про захист тварин від жорстокого поводження», «Про благоустрій населених пунктів», «Про ветеринарну медицину», «Про забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних хвороб»;
- урегулювати нормативно-правові відносини між органами, що мають повноваження у сфері утримання домашніх тварин та власниками тварин;
- посилити відповідальність власників тварин за належне їх утримання;
- вирішити проблему виникнення безпритульних тварин;
- підвищити рівень еколого-етичної свідомості та культури у ставленні громадян до домашніх тварин;
- забезпечити суспільний спокій і підвищення моральності;
- поліпшити естетичний вигляд міста Фастова;
- поліпшити епізоотичний стан, знизити витрати на епідеміологічні заходи і лікування населення.
6. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей, у тому числі тих, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин.
В якості альтернативи до запропонованого нормативно-правового регулювання даного питання розглянемо можливість залишення ситуації без змін. Однак, такий підхід лише поглибить існуючу проблему і жодним чином не сприяє її вирішенню, а призведе до:
- збільшення кількості нападів домашніх тварин на людину;
- погіршення епідеміологічного та епізоотичного стану міста;
- збільшення кількості безпритульних тварин на території міста;
- погіршення санітарного стану території міста.
Прийняття запропонованого регуляторного акту дозволить забезпечити виконання вимог Законів України «Про захист тварин від жорстокого поводження», «Про благоустрій населених пунктів», «Про ветеринарну медицину», врегулювання нормативно-правових відносин між органами, що мають повноваження у сфері утримання домашніх тварин та власниками тварин, вирішити проблему виникнення безпритульних тварин на території міста.
7. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей.
Запропонований проект рішення розроблено на виконання вимог Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження», досягає мети регулювання відносин між власниками тварин та органами, які мають повноваження у сфері поводження з тваринами, забезпечує безпеку життя мешканців, контролює та вирішує проблему чисельності безпритульних тварин у місті, посилює відповідальність власників домашніх тварин за їх утриманням.
8. Механізми та заходи, які забезпечують розв’язання визначених проблем шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.
Для досягнення поставлених цілей пропонується застосувати наступні механізми та заходи:
- проведення роз’яснювальної роботи серед мешканців міста щодо дотримання вимог та рекомендацій належного утримання домашніх тварин.
- проведення обліку, реєстрації домашніх тварин, що дозволить встановити їх кількість;
- здійснення контролю за дотриманням власниками тварин нормативно-правових актів у цій сфері;
- притягнення винних осіб до відповідальності за порушення Правил утримання домашніх тварин у місті.
9. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта.
Можливості досягнення цілей регуляторного акту забезпечуються: встановленням контролю за виконанням власниками тварин Правил утримання домашніх тварин, притягненням винних осіб до відповідальності за їх порушення, відповідальним ставленням власників до тварин, яких вони утримують, урегулюванням нормативно-правових відносин між органами, що мають повноваження у сфері утримання домашніх тварин та власниками тварин.
10. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, територіальної громади та держави.
Законами України «Про захист тварин від жорстокого поводження», «Про систему оподаткування» встановлені обов’язкові витрати суб’єктів господарювання та громадян міста, які є мінімальними та пов’язані з оплатою зборів з власників тварин, які мешкають у місті.
Витрати органу місцевого самоврядування пов’язані із забезпеченням на території міста безпеки життя мешканців, санітарно-епідемічного благополуччя, формуванням гуманного та відповідального ставлення власників тварин до їх утримання, а також створення єдиного реєстру домашніх тварин.
11. Обґрунтувати, що вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені.
Не всі вигоди, яки виникають внаслідок дії цього регуляторного акту, можуть бути визначені кількісно. Серед них є такі, які не можливо визначити кількісно, але вони найголовніші: створення безпечних умов для здоров’я, життя та діяльності мешканців міста, покращення санітарно-епідеміологічного та епізоотичного стану міста, виховання гуманного ставлення до тварин. Таким чином, вигоди, отримані внаслідок дії запропонованого регуляторного акту, виправдовують ці витрати.
12. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта.
Зовнішні чинники (економічні та політичні) можуть прискорити або уповільнити вирішити проблемні питання у даній сфері. При виникненні змін у чинному законодавстві та за результатами базового відстеження результативності дії запропонованого регуляторного акта до нього будуть вноситися відповідні коригування.
13. Обґрунтувати запропонований строк чинності регуляторного акта.
Проект рішення Фастівської міської ради «Про затвердження Правил утримання домашніх тварин у місті Фастові» є регуляторним нормативно-правовим актом, який діє на невизначене коло осіб, є загальнообов'язковим до застосування на всій території міста Фастова, та строк дії якого не визначено.
14. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності дії регуляторного акта у разі його прийняття.
Результативність регуляторного акту в разі його прийняття буде визначатись за статистичними даними кількості зареєстрованих тварин, кількості випадків укусів тваринами людей. За цими даними після зазначеного строку буде встановлена ефективність введення в дію регуляторного акту.
Базове відстеження результативності буде проведене після набрання чинності цього рішення, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього рішення.
Повторне – через рік з дня набрання ним чинності.
Періодичне – раз на кожні три роки від повторного відстеження.
На підставі даних, отриманих при проведенні відстежень результативності регуляторного акту у разі його прийняття, буде можливо зробити висновки про досягнення очікуваних результатів та цілей регулювання.
У разі виявлення неурегульованих та проблематичних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта.
Проект рішення Фастівської міської ради «Про затвердження Правил утримання домашніх тварин у місті Фастові».
Виконавець заходів з відстеження – відділ з питань надзвичайних ситуацій, цивільного захисту населення та екології Управління житлово – комунального господарства Фастівської міської ради.
Ціль прийняття акта: врегулювання нормативно-правових відносин між органами, що мають повноваження у сфері утримання домашніх тварин та власниками тварин, вирішення проблеми виникнення безпритульних тварин на території міста Фастова.
Строк виконання заходів з відстеження – 20 днів (28.05.2012 – 15.06.2012).
Тип відстеження – базове.
Метод одержання результатів відстеження – аналіз статистичних даних.
Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних:
Відстеження результативності цього регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу інформації відділу з питань надзвичайних ситуацій, цивільного захисту населення та екології Управління житлово – комунального господарства Фастівської міської ради, ДЗ «Фастівська райСЕС» МОЗ.
Показники результативності:
Для відстеження результативності цього регуляторного акта, виходячи з цілей державного регулювання, обрано такі показники:
- кількість зареєстрованих тварин (у 2011 р. – 0);
- кількість зареєстрованих випадків укусів людей домашніми тваринами (у 2011 р. – 60 випадків);
- кількість випадків притягнення до адміністративної відповідальності за порушення цих Правил (у 2011 р. – 0).
Висновки та рекомендації:
Прийняття даного рішення сприятиме створенню безпечних умов для здоров’я, життя та діяльності мешканців міста, покращенню санітарно-епідеміологічного та епізоотичного стану міста, вихованню гуманного ставлення до тварин.
Рекомендовано висвітлювати заходи, що вживаються, у засобах масової інформації.
Відділ з питань надзвичайних ситуацій, цивільного захисту населення та екології Управління житлово-комунального господарства Фастівської міської ради.