Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
РЕГЛАМЕНТ ФАСТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Додаток
до рішення міської ради
(зі змінами та доповненнями згідно рішень міської ради №1-IV-VІ від 14. 12. 2010 року; №23-VII-VI від 24. 03. 2011 року, №5-ХХІХ-VІ від 30. 08. 2012 року, №2-L-VІ від 06.02.2014 р.)
РЕГЛАМЕНТ ФАСТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Виходячи із статті 140 Конституції України, Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Фастівська міська рада є представницьким органом місцевого самоврядування, представляє інтереси територіальної громади і приймає від її імені рішення, утворює виконавчі органи для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах визначених цим та іншим законами.
1.2. Загальний склад ради VІ скликання – 46 депутатів, визначений відповідно до статті 16 Закону України “Про вибори депутатів Верховної ради, Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”.
1.3. Склад ради – кількість депутатів, обраних до ради, повноваження яких визнано і не припинено в установленому законом порядку.
1.4. Правомочний склад ради – кількість депутатів, обраних до відповідної ради, повноваження яких визнано і не припинено в установленому законом порядку, яка становить не менш як дві третини від загального складу ради (32 депутати).
1.5. Рада вважається правомочною за умови обрання не менш як двох третин депутатів від загального складу ради.
1.6. У разі, якщо до ради обрано менше двох третин її складу до обрання необхідної кількості депутатів, продовжує здійснювати повноваження рада попереднього скликання.
1.7. У разі дострокового припинення повноважень деяких депутатів, внаслідок чого до складу ради входять менш як дві третини депутатів, до обрання необхідної кількості депутатів така рада вважається правомочною за наявності більше половини депутатів від загального складу ради.
1.8. Повноваження міської ради визначені розділом ХІ Конституції України та главою 1 Закону “Про місцеве самоврядування в Україні”.
1.9. Повноваження міської ради можуть бути достроково припинені у випадках, передбачених Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”.
1.10. У разі дострокового припинення повноважень депутата, входження до складу ради нових депутатів відбувається відповідно до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів».
1.11. Строк повноважень Фастівської міської ради становить 5 років.
ІІ. СЕСІЯ РАДИ
2.1. Міська рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
2.2. Сесія міської ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок – не рідше ніж один раз на місяць.
2.3. Сесії міської ради скликаються міським головою.
2.4. У разі невмотивованої відмови міського голови або неможливості його скликати сесію ради сесія міської ради скликається секретарем міської ради. Це передбачено такими випадками: відповідно до доручення міського голови, якщо міський голова без поважних причин не скликає сесію у двотижневий строк після пропозиції не менш як однієї третини депутатів від загального складу міської ради або виконавчого комітету, якщо сесія не скликається міським головою у строки, передбачені Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”.
2.5. У разі, якщо міський голова, секретар міської ради у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб’єктів, зазначених у п. 2.4 регламенту, сесія може бути скликана депутатами ради, які становлять не менш як одну третину складу ради (16 депутатів) або виконавчим комітетом міської ради.
2.6. Рішення про скликання сесії міської ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 20 днів до сесії, а у виняткових випадках (у разі скликання позачергової сесії) - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які пропонуються на розгляд ради.
2.7. Пропозиції щодо питань на розгляд сесії вносяться міським головою, постійними комісіями, депутатами, депутатськими фракціями та групами, виконавчим комітетом ради, загальними зборами громадян разом із розробленими проектами рішень не пізніше ніж за 2 робочих дні до скликання сесії з урахуванням та дотриманням вимог, передбачених в п. 2.6 Регламенту.
2.8. Сесія є правомочною при наявності на пленарному засіданні більше половини депутатів від загального складу міської ради (24 депутати).
2.9. В разі неможливості прибути на сесію депутат повинен повідомити про це міського голову або секретаря ради.
2.10. Сесія міської ради формує структуру та керівні органи ради і виконавчого комітету в трьохмісячний термін з часу обрання відповідного складу ради за поданням міського голови.
2.11. Міський голова може подавати на пленарне засідання сесії міської ради одні і ті ж кандидатури для обрання (призначення) секретаря, заступників міського голови, керуючого справами не більше двох разів впродовж двох найближчих пленарних засідань у терміни визначені п. 2.10.
2.12. У засіданні ради можуть брати участь особи, запрошені на сесію за дорученням міського голови, секретаря міської ради, постійних комісій ради.
2.13. Головуючий інформує сесію про присутність запрошених. Запрошені особи не повинні втручатись в роботу сесії. Вони зобов’язані утримуватись від проявів схвалення чи осуду шляхом оплесків, вигуків, та інших дій, дотримуватись порядку.
2.14. Запрошена особа, яка допускає грубі порушення порядку та не реагує на зауваження головуючого, може бути вилучена із зали за рішенням більшості присутніх депутатів.
2.15. Для запрошених відводяться окремі місця в залі засідання. Рада рішенням більшості присутніх депутатів може не погодитись з присутністю окремих осіб, що були запрошені на пленарне засідання.
2.16. Запрошені, які записались на виступ, можуть виступати з питань, що обговорюються на сесії, після виступу депутатів з усіх питань за згодою ради.
2.17. При наявності запрошених на засіданні ради головуючий зобов’язаний ознайомити їх на початку сесії зі змістом пп. 2.13-2.17.
2.18. Не допускається перенесення сесії розпорядженням міського голови без опублікування даного розпорядження в газеті «Перемога» не пізніше, ніж за 10 днів до дня проведення сесії.
2.19. Сесії ради проводяться гласно. У разі необхідності рада може прийняти рішення про проведення закритого пленарного засідання.
2.20. Реєстрацію депутатів, що прибули на сесію міської ради, проводить відділ з організаційного забезпечення діяльності ради до початку ранкового і вечірнього пленарних засідань.
Повторна реєстрація депутатів здійснюється перед кожним ранковим пленарним засіданням у разі, якщо сесія триває більше одного дня.
Результати реєстрації за підписом керівника відділу з організаційного забезпечення діяльності ради передаються головуючому на сесії.
2.21. На час проведення сесії міська рада може утворювати секретаріат у складі не менше трьох працівників відділів апарату міської ради.
Секретаріат сесії складає протокол сесії, проводить аудіо запис пленарних засідань, веде облік депутатів, що бажають виступити, реєструє звернення депутатів, їх запити, заяви і пропозиції, виконує інші функції.
ІІІ. ГОЛОВУЮЧИЙ НА СЕСІЇ
3.1. Сесію відкриває і веде міський голова, та у випадку, передбаченому п. 2.4 регламенту – секретар ради.
3.2. У випадку, передбаченому пунктом 2.5 регламенту, сесію відкриває і веде, за рішенням ради, один з депутатів міської ради.
3.3. В разі ухилення міського голови з будь-яких причин від головування на сесії чи коли розглядається питання «Про дострокове припинення повноважень міського голови» за протокольним дорученням сесії міської ради головує секретар міської ради або один із депутатів, якщо за дане протокольне доручення проголосували 24 депутати міської ради.
3.4. Головуючий на початку пленарного засідання доповідає про:
• результати реєстрації депутатів, що прибули на сесію;
• вибори лічильної комісії, затвердження її голови;
• утворення секретаріату сесії;
• ставить питання про відкриття, порядок денний та закриття сесії;
• контролює дотримання виступаючими положень регламенту ради;
• надає слово депутатам та запрошеним за списком, що сформований секретаріатом
сесії;
• оголошує заяви, повідомлення, інформації;
• ознайомлює сесію перед початком голосування із змістом проектів рішень і пропозицій та ставить їх на голосування за згодою більшості присутніх депутатів в порядку їх надходження;
• оголошує результати голосування, подані лічильною комісією та доводить депутатам інформацію про прийняття або відхилення рішення, що ставилося на голосування.
3.5. Головуючий зобов’язаний забезпечити можливість всім бажаючим депутатам взяти участь в обговоренні питань, створюючи їм рівні можливості для виступу згідно регламенту.
3.6. Головуючий не має права коментувати виступи депутатів, але може зробити зауваження, якщо виступ не по суті питання, що обговорюється.
3.7. Перед початком сесії головуючий або за його дорученням інша посадова особа інформує присутніх про виконання депутатських запитів, критичних зауважень, висловлених депутатам на попередній сесії.
ІV. СЕКРЕТАРІАТ СЕСІЇ
4.1. Для ведення протоколу рада обирає та затверджує в алфавітному порядку відповідального секретаря сесії з числа присутніх депутатів, а також затверджує членів секретаріату, якими є працівники апарату ради і виконкому. Секретаріат сесії обирається в кількості 3 осіб.
4.2. Вибори секретаріату сесії проводяться відкритим голосуванням, за списком чи персонально у порядку надходження пропозиції щодо кандидатур.
4.3. Відповідальний секретар сесії реєструє записки з проханням на виступи, точний час їх надходження, формує списки депутатів на виступи та передає цей список головуючому, веде облік виступаючих на сесії, реєструє запити, заяви, повідомлення депутатів, постійних комісій, депутатських фракцій та груп, проекти документів, листи-звернення громадян, організацій, в разі потреби за дорученням сесії організовує їх розмноження.
4.4. Здійснює контроль за роботою технічних засобів, аудіозаписів, складає протокол сесії.
4.5. В разі потреби звіряє тексти протоколів сесії.
4.6. Відповідальний секретар підписує протоколи сесії, а також ставить свій підпис під печаткою, яка закріплює протоколи.
V. ЛІЧИЛЬНА КОМІСІЯ
5.1. Утворюється радою в кількості 3 депутатів на період роботи сесії з метою чіткої організації процедур відкритого, поіменного та таємного голосування, забезпечення підрахунку голосів.
5.2. Вибори лічильної комісії проводяться відкритим голосуванням, за списком чи персонально у порядку надходження пропозицій щодо кандидатур.
5.3. На організаційному засіданні лічильна комісія обирає голову комісії, про що складається протокол, який доводиться до відома ради.
VІ. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СЕСІЇ
6.1. Сесія розпочинає роботу в час визначений міським головою за погодженням із Президією міської ради.
6.2. Через кожні 2 години роботи оголошується перерва на 20 хвилин.
6.3. Якщо сесія не розглядає всі питання, винесені на її розгляд до 18.00, робота сесії продовжується наступного дня або переноситься на інший день за згодою депутатів.
6.4. В кінці роботи сесії при наявності заяв постійних комісій, депутатських фракцій і груп, депутатів, відводиться час на “Різне” та для пропозицій на питання порядку денного на наступну сесію.
VП. ПОРЯДОК ДЕННИЙ РОБОТИ СЕСІЇ
7.1. Порядок денний формується міським головою на підставі пропозиції самого голови, постійних комісій, депутатських фракцій та груп депутатів, виконкому, загальних зборів громадян.
7.2. Всі пропозиції подаються в письмовій формі разом із розробленими проектами рішень (в друкованому та електронному варіанті) не пізніше ніж за 2 робочих дні до скликання сесії з урахуванням та дотриманням вимог, передбачених п. 2. 6 Регламенту.
Пропозиції повинні бути обґрунтованими та мати проекти рішень і пройти попереднє обговорення в постійних комісіях. Без попередніх висновків і рекомендацій постійних комісій, оформлених відповідним протоколом, пропозиції до розгляду на засіданні сесії не приймаються.
7.3. Порядок денний затверджується відкритим голосуванням простою більшістю присутніх на сесії депутатів.
VIII. ПРОЦЕДУРА ОБГОВОРЕННЯ ПИТАНЬ ПОРЯДКУ ДЕННОГО
8.1. Для доповідей на сесії ради надається до 25 хв., для співдоповідей – до 15 хв., для виступів – 7 хв., для повторних виступів, виступів по кандидатурах – до 3 хв., для виступів з процедурних питань – до 1 хв., заяв, запитань, повідомлень, довідок до 3-х хв., для заключного слова – до 5 хв. Депутат міської ради, на адресу якого іншим депутатом міської ради під час власного виступу були допущені будь-які висловлювання, має право на коментар протягом 1 хвилини. За згодою більшості присутніх депутатів час може бути продовжений.
8.2. Слово з процедурних питань надається депутату позачергово.
8.3. За наполяганням депутата, депутатської фракції чи групи їх пропозиції в обов’язковому порядку ставляться головуючим на голосування.
8.4. Промовець не повинен закликати до незаконних, насильницьких дій, утримуватись від вживання грубих та некоректних висловів. Він має дотримуватись етики.
8.5. При порушенні попереднього пункту, а також в разі відхилення виступаючого від питання, що обговорюється та від норм регламенту, головуючий може після попередження позбавити виступаючого слова.
8.6. Головуючий організовує обговорення питань порядку денного. Перед початком обговорення виносить проект рішення для прийняття його за основу. В разі не отримання більшості голосів при голосуванні знімає його з обговорення.
8.7. Перед припиненням обговорення проекту рішення головуючий інформує про кількість депутатів, що записалися на виступ, а також тих, що виступили, з’ясовує, хто наполягає на виступі.
8.8. Питання про закінчення обговорення проекту рішення вирішуються голосуванням за згодою більшості присутніх депутатів.
8.9. Доповідачі та співдоповідачі мають право на заключне слово. Питання їм задаються як письмово, так і усно.
ІХ. ДЕПУТАТСЬКІ ГРУПИ
9.1. Для спільної роботи по здійсненню депутатських повноважень депутати можуть на основі їх взаємної згоди об’єднуватися в депутатські групи.
9.2. Депутати об’єднаються в депутатські групи за спільністю проблем, які вони вирішують, або іншими ознаками.
9.3. Депутатська група може бути утворена в будь-який час протягом строку повноважень ради даного скликання за рішенням зборів депутатів, які виявили бажання увійти до її складу.
9.4. Депутати, які входять до складу депутатської групи, обирають особу, яка очолює депутатську групу.
9.5. Депутатська група реєструється рішенням міської ради за поданням особи, яка очолює депутатську групу, до якою долучається підписане депутатами цієї групи письмове повідомлення про сформування депутатської групи із зазначенням її назви, персонального складу та партійної належності членів групи та депутатів, які уповноважені представляти групу.
9.6. Депутатські групи можуть утворюватися на визначений ними період, але не більше ніж на строк повноважень міської ради.
9.7. Діяльність депутатської групи припиняється:
• у разі вибуття окремих депутатів міської ради, внаслідок чого її чисельність стає меншою трьох осіб;
• у разі прийняття депутатами міської ради, які входять до її складу, рішення про розпуск депутатської групи;
• після закінчення строку, на який депутати місцевої ради об’єдналися в депутатську групу, або строку повноважень відповідної ради.
9.8. Рада сприяє діяльності зареєстрованих нею депутатських груп, координує їх роботу і може заслуховувати повідомлення про їх діяльність.
Х. ДЕПУТАТСЬКІ ФРАКЦІЇ
10.1. Депутатські фракції формуються на партійній основі депутатами міської ради.
10.2. Порядок вступу до фракції та виходу з неї визначається самою фракцією. Депутат міської ради може входити до складу лише однієї фракції. Рішення про об’єднання депутатів у фракцію доводиться до відома депутатів міської ради головуючим на пленарному засіданні. Депутатська фракція реєструється рішенням міської ради.
ХІ. ПРАВА ДЕПУТАТСЬКИХ ГРУП ТА ФРАКЦІЙ
11.1. Депутатські групи та фракції мають право на пропорційне представництво у постійних та тимчасових комісіях ради. Перегляд складу комісій, у зв’язку з утворенням нових груп та фракцій в раді, можливий лише у випадку, якщо така пропозиція підтримується більшістю складу ради.
11.2. Депутатські групи та фракції можуть попередньо обговорювати кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження радою із запрошенням цих осіб на засідання відповідної групи чи фракції.
11.3. Депутатські групи та фракції мають право обов’язкового виступу представника з будь-якого питання, що розглядається радою.
11.4. Міський голова забезпечує зареєстровані депутатські групи та фракції можливістю користуватися приміщенням, необхідним обладнанням тощо для здійснення ними передбачених законодавством та цим регламентом функцій.
11.5. Депутатські групи, фракції мають право об’єднувати зусилля з іншими групами, фракціями для створення більшості в раді чи опозиції. Здійснювати інші права, передбачені Законами України.
ХП. ТИМЧАСОВІ КОНТРОЛЬНІ КОМІСІЇ ТА
ПОСТІЙНІ КОМІСІЇ МІСЬКОЇ РАДИ
12.1. Тимчасові контрольні комісії міської ради є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Контрольні комісії подають звіти і пропозиції на розгляд ради.
12.2. Рішення про створення тимчасової контрольної комісії ради, її назву та завдання, персональний склад комісії та обрання її голови вважають прийнятим, якщо за це проголосувало не менше однієї третини депутатів від загального складу ради.
12.3. Засідання тимчасових контрольних комісій ради проводяться, як правило, закриті. Депутати, які входять до складу тимчасової контрольної комісії та залучені комісією для участі в її роботі спеціалістів, експерти, інші особи не повинні розголошувати інформацію, яка стала їм відома у зв’язку з її роботою.
12.4. Повноваження тимчасових контрольних комісій припиняться з моменту прийняття радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії, а також у разі припинення повноважень ради, яка створила цю комісію.
12.5. До своєї роботи тимчасові контрольні комісії при потребі можуть залучати необхідних їм фахівців.
12.6. Перелік, функціональна спрямованість та повноваження постійних комісій висвітлюються в Положенні про Постійні комісії міської ради, затвердженого рішенням міської ради.
12.7. Організація роботи постійної комісії покладається на голову комісії.
ХIII. РІШЕННЯ РАДИ
13.1. Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні, інші акти у формі рішень.
13.2. Рішення ради приймаються на її пленарному засіданні після обговорення. Для його прийняття потрібна згода більшості від загального складу ради – не менше 24 голосів, крім випадків, передбачених Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”.
13.3. При встановленні результатів голосування до загального складу міської ради включається міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради і враховується його голос.
13.4. Пункти рішення приймаються простою більшістю голосів від кількості депутатів, присутніх на сесії.
13.5. Рішення міської ради приймається відкритим (у тому числі поіменним) або таємним голосуванням. Таємне голосування обов’язково проводиться у випадках, передбачених п. 4 та 16 ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (обрання за пропозицією міського голови на посаду та звільнення з посади секретаря ради, прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень міського голови).
13.6. Перед початком голосування головуючий уточнює формулювання пропозиції до проекту рішення, нагадує порядок голосування та кількість голосів, необхідних для прийняття рішення.
13.7. При відкритому голосуванні лічильною комісією підраховуються голоси депутатів, які голосували “за”, “проти”, “утримались”.
13.8. При поіменному голосуванні лічильною комісією складаються списки депутатів, які голосували “за”, “проти”, “утримались”. Результати передаються головуючому та вносяться до протоколу і за згодою сесії можуть бути оприлюднені в засобах масової інформації. Кожен із зазначених списків складається на підставі власноручного підпису навпроти свого прізвища.
13.9. Рішення міської ради у п’ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинено міським головою і внесено на повторний розгляд ради із обґрунтуванням зауважень. Рада зобов’язана у двотижневий строк повторно розглянути рішення. Якщо рада відхилила зауваження міського голови і підтвердила попереднє рішення двома третинами депутатів від загального складу ради, воно набирає чинності.
13.10. Рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, у відповідності до Порядку оприлюднення нормативно-правових актів, актів індивідуальної дії (крім внутрішньо організаційних), прийнятих Фастівською міською радою та її органами, проектів рішень, що підлягають обговоренню, затвердженого сесією міської ради, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень в дію.
13.11. Рішення ради набирають чинності з дня їх офіційного опублікування в офіційних місцевих друкованих засобах масової інформації, крім випадків, які можуть визначатися сесією.
13.12. Рішення ради з мотивів їхньої невідповідності Конституції або Законом України визначаються незаконними в судовому порядку, також можуть бути змінені, доповнені, скасовані міською радою лише на підставі та у спосіб, передбачений чинним законодавством.
13.13. Робочі матеріали сесії (рукописні записи та аудиозаписи на магнітофонну плівку) зберігаються в міській раді протягом року після чого знищуються.
13.14. За порушення депутатом під час роботи сесії норм регламенту до нього можуть бути застосовані такі міри депутатського впливу як:
• зауваження;
• позбавлення права виступу до кінця сесії.
Рішення з цього приводу приймається простою більшістю голосів від числа присутніх на засіданні депутатів.
ХІV. ДЕПУТАТСЬКИЙ ЗАПИТ, ЗАПИТАННЯ ТА
ЗВЕРНЕННЯ ДЕПУТАТА
14.1. Депутат або група депутатів мають право звернутися із запитом до керівників ради та її органів, міського голови, керівників підприємств, установ та організацій незалежно від їх форм власності, розташованих або зареєстрованих на відповідній території з питань, що мають суспільне значення і віднесених до відання ради. Заявлення запиту проводиться попередньо або на пленарному засіданні ради.
14.2. Запит має бути оформлений на депутатському бланку міської ради за підписом депутата чи групи депутатів із зазначенням дати.
14.3. Запит підлягає включенню до порядку денного пленарного засідання ради та розглядається в першу чергу. По ньому може проводитися обговорення і приймається рішення.
14.4. Орган або посадова особа, до яких звернуто запит, зобов’язані дати усну чи письмову відповідь на сесії ради. Відповіді розглядаються на пленарному засіданні, по них приймаються рішення.
14.5. Депутатський запит розглядається і вирішується у термін не більше одного місяця від дня його надходження, а якщо він не потребує додаткового вивчення, то невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня його отримання.
14.6. Депутатське запитання – це засіб одержання депутатом інформації або розяснення з тієї чи іншої проблеми. Запитання може бути усним або письмовим.
14.7. Термін розгляду запитання проводиться в місячний термін згідно норм регламенту міської ради. Запитання не включається до порядку денного сесії.
14.8. З питань депутатської діяльності депутат може використовувати депутатське звернення. Орган або посадова особа, до яких направлено звернення, зобов’язані розглянути його і дати відповідь негайно, а в разі необхідності додаткового вивчення чи перевірки – не пізніше як у місячний строк.
ХV. Р І З Н Е
15.1. З питань, які розглядаються в цьому розділі, рішення не приймаються. Голосуються простою більшістю від числа присутніх на засіданні і беруться до відома або доручаються відповідним службам, посадовим особам вивчити, розібратися, вирішити питання або підготувати відповідне рішення на наступну сесію чи засідання виконкому.
ХVІ. ПОГОДЖУВАЛЬНА РАДА
16.1. Погоджувальна рада міської ради є консультативно-погоджувальним органом ради, який утворюється з метою попереднього узгодження питань, що виносяться на розгляд сесій міської ради.
16.2. Погоджувальна рада міської ради є відповідальною в своїй діяльності перед територіальної громадою міста, міською радою та підзвітна раді.
16.3. Погоджувальна рада міської ради утворюється та функціонує на строк повноважень міської ради.
16.4. Погоджувальна рада міської ради є правомочною за умови присутності на засіданні Президії не менше половини членів Президії від її загального складу.
16.5. Склад Погоджувальної ради міської ради утворюється за участі міського голови, секретаря міської ради, голів постійних комісій міської ради, керівників депутатських фракцій та груп. До складу Погоджувальної ради входить за посадою начальник відділу організаційного забезпечення діяльності ради та її органів.
16.6. Головуючим на засіданнях Погоджувальної ради міської ради є міський голова. В разі відсутності міського голови повноваження головуючого на засіданнях здійснює секретар міської ради. Для ведення протоколу засідання Погоджувальної ради з числа присутніх на засіданні її членів обирається відповідальний секретар.
16.7. Організація роботи Погоджувальної ради покладається на міського голову. Міський голова скликає і веде засідання Погоджувальної ради, дає доручення її членам, організовує роботу щодо реалізації висновків і рекомендацій Погоджувальної ради міської ради.
16.8. Повноваження Погоджувальної ради міської ради:
16.8.1. Вносить пропозиції з питань порядку денного щодо раціональної організації та планування роботи міської ради та її органів.
16.8.2. Сприяє узгодженню позицій депутатів міської ради у разі виникнення спірних питань у роботі ради та її органів;
16.8.3. Координує та організовує діяльність постійних і тимчасових комісій міської ради;
16.8.4. Попередньо розглядає та аналізує проекти рішень порядку денного сесійних засідань міської ради та розробляє графік проведення засідань постійних комісій міської ради;
16.8.5. Надає постійним і тимчасовим комісіям міської ради для додаткового розгляду проекти рішень та інші матеріали ради, заслуховує повідомлення комісій про підготовлені ними висновки і рекомендації;
16.8.6. Розглядає питання скликання додаткових засідань постійних комісій міської ради та позачергових сесій міської ради;
16.8.7. Вживає заходів щодо забезпечення присутності депутатів на сесіях, вирішує інші питання, пов’язані зі скликанням і проведенням сесій міської ради;
16.8.8. Визначає необхідність розробки проектів рішень та інших документів міської ради на договірній основі, в разі необхідності направляє проекти рішень та інші документи ради на наукову, юридичну чи іншу експертизу, проводить інформаційний пошук або наукове дослідження;
16.8.9. Організовує перевірку пропозицій, проектів рішень, внесених до ради на їх відповідність завданням на розробку і вимогам щодо оформлення;
16.8.10.Організовує надання інформаційної, наукової, правової, матеріально-технічної та іншої допомоги постійним та тимчасовим комісіям міської ради.
16.8.11. За результатам вивчення і розгляду питань Погоджувальна рада міської ради готує висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації Погоджувальної ради міської ради приймаються більшістю голосів від її загального складу та підписуються головуючим на засіданнях Погоджувальної ради міської ради. В разі рівної кількості голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
16.8.12. Протоколи засідань Погоджувальної ради міської ради підписуються головуючим та відповідальним секретарем.
16.8.13. Протокол засідань Погоджувальної ради міської ради складає начальник відділу організаційного забезпечення діяльності ради.
РОЗДІЛ ХVП. Опозиційна діяльність депутатських фракцій (груп) та депутатів, які заявили про свою опозиційність
17.1. Поняття опозиційної діяльності та опозиційної депутатської фракції (групи)
Опозиційна діяльність в Фастівській міській раді – цілеспрямована поведінка депутатів, що передбачає здійснення контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування, створення альтернативних програм розвитку міста, відстоювання інтересів всіх громадян міста, викриття фактів корупції, нецільового використання бюджетних коштів, а також формування якісного кадрового потенціалу.
Опозиційна депутатська фракція (група) – депутатська фракція (група), яка на підставі рішення більшості депутатів, які входять до її складу, про яку на засіданні сесії оголошено про її створення, яка не підтримала призначення міського голови, його заступників та секретаря міської ради. Підтримкою призначення міського голови, його заступників та секретаря міської ради вважається голосування за всі або одне з таких рішень більшістю депутатів, які входять до складу депутатської фракції (групи).
Депутати, які не ввійшли до жодної з депутатських фракції (груп), також можуть заявити про свою опозиційність.
17.2. Права депутатів, які входять до опозиційних депутатських фракцій (груп)
Депутати, які входять до опозиційних депутатських фракцій (груп), та окремі депутати, які заявили про свою опозиційність, мають рівні права з депутатами, які входять до інших депутатських фракцій (груп), зокрема право на:
1) внесення пропозиції щодо розгляду питання про недовіру міському голові;
2) ініціювання питання щодо дострокового звільнення з посади міського голови, його заступників та секретаря ради;
3) ознайомлення в установленому порядку з протоколами і рішеннями сесій, постійних та інших комісій ради, розпорядженнями голови ради, службовою документацією виконавчого апарату ради та іншою інформацією, необхідною для виконання депутатських повноважень;
4) порушення в раді та її органах питання про необхідність перевірки роботи підзвітних та підконтрольних раді органів, підприємств, установ, організацій;
5) участь у дебатах, звернення із запитами та запитаннями доповідачам, співдоповідачам, головуючому на засіданні;
6) виступ з обґрунтуванням своїх пропозицій та з мотивів голосування;
7) ініціювання внесення проектів рішень або інших актів;
8) інші права відповідно до чинного законодавства та цього Регламенту.
Час на виступ з кожного питання, що розглядається на сесії ради, який надається депутатам, які входять до опозиційних депутатських фракцій (груп), не може бути меншим, ніж час, який надається депутатам інших депутатських фракцій (груп).
17.3. Особливості формування складу постійних комісій Фастівської міської ради
Призначення голів, їх заступників, секретарів та членів постійних комісій здійснюється за єдиним списком у цілому без обговорення на пленарному засіданні сесії ради. Це питання розглядається після прийняття рішення щодо обрання Голови, його заступників та секретаря ради.
Формування персонального та кількісного складу постійних комісій відбувається на паритетній основі між опозиційними депутатськими фракціями (групами), іншими депутатськими фракціями (групами) та окремими депутатами, в тому числі, депутатами, які заявили про свою опозиційність.
Призначення голів постійних комісій, до відання яких віднесено питання розвитку місцевого самоврядування, забезпечення свободи слова, ідеологічних переконань та віросповідань, гласності в діяльності міської ради та комісії з питань екології і ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, соціального захисту населення здійснюється за поданням опозиційних депутатських фракцій (груп).
Призначення секретарів постійних комісій, за винятком комісій, до відання яких віднесено питання захисту прав людини, охорони здоров'я, освіти, науки, культури, молодіжної політики, фізичної культури та спорту, здійснюються за поданням опозиційних депутатських фракцій (груп).
Внесення зазначених подань опозиційними депутатськими фракціями (групами) оформляється протоколом (письмовим рішенням), підписаним більшістю депутатів, які входять до відповідних опозиційних депутатських фракцій (груп).
Якщо між опозиційними депутатськими фракціями (групами) не досягнуто згоди щодо кандидатур на посади голів та секретарів постійних комісій, це питання вирішується шляхом жеребкування.
На окремих депутатів, які заявили про свою опозиційність, але не ввійшли до складу жодної опозиційної депутатської фракції (групи), не поширюються права таких депутатських фракцій (груп), передбачені цим Регламентом.
У випадку втрати депутатською фракцією (групою) статусу опозиційної (відкликання заяви про опозиційність або голосування за призначення керівництва ради), не пізніше наступної сесії, відбувається перерозподіл її квоти у представництві голів і секретарів відповідних постійних комісій.
17.4. Особливості формування складу тимчасових контрольних комісій Фастівської міської ради
Формування персонального та кількісного складу тимчасових контрольних комісій відбувається з урахуванням того, що не менше половини її складу формується опозиційними депутатськими фракціями (групами).
У випадку, якщо створення відповідних тимчасових контрольних комісій відбулося за ініціативою опозиційної депутатської фракції (групою), таку комісію очолює представник такої опозиційної депутатської фракції (групи).
Призначення секретарів тимчасових контрольних комісій відбувається виключно за поданням однієї з опозиційних депутатських фракцій (груп).
Якщо між опозиційними депутатськими фракціями (групами) не досягнуто згоди щодо кандидатур на посаду секретаря контрольної комісії, це питання вирішується шляхом жеребкування.
У випадку втрати депутатською фракцією (групою) статусу опозиційної (відкликання заяви про опозиційність або голосування за призначення керівництва ради), не пізніше наступної сесії, відбувається перерозподіл її квоти у складі відповідних тимчасових контрольних комісій.