Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Про міську комісію з питань дотримання вимог законодавства про працю, легалізації виплати заробітної плати, зайнятості населення та трудових відносин з найманими працівниками
З метою покращення роботи з легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення на території міста, на виконання заходів Програми легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення на території міста Фастова, яка затверджена рішенням Фастівської міської ради № 15 – LIV – VI від 03.07.2014, керуючись ст. 40 ЗУ « Про місцеве самоврядування в Україні, виконавчий комітет вирішив”:
1. Затвердити склад міської комісії з питань дотримання вимог законодавства про працю, легалізації виплати заробітної плати зайнятості населення та трудових відносин з найманими працівниками (додаток 1).
2. Затвердити склад рейдової мобільної робочої групи з питань легалізації оплати праці та зайнятості населення (додаток 2).
3. Затвердити положення про міську комісію з питань дотримання вимог законодавства про працю, легалізації виплати заробітної плати,зайнятості населення та трудових відносин з найманими працівниками (додаток 3).
4. Контроль даного рішення покласти на першого заступника міського голови Зикову О.Б.
Подання:
Заступник начальника управління соціального захисту населення – начальник відділу з питань праці Ю.М. Болілий
Перший заступник міського голови О.Б. Зикова
Начальник юридичного відділу А.В. Мельниченко
Нетяжук Михайло Володимирович - міський голова, голова комісії
Зикова Олена Борисівна - перший заступник міського голови, заступник голови комісії;
Бобоха Тамара Тихонівна - головний спеціаліст з питань оплати, нормування, продуктивності праці, трудових відносин та зайнятості населення управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради, секретар робочої групи ;
Васильченко Володимир Олексійович - керуючий справами виконкому;
Міщенко Олександр Григорович - заступник начальника - начальник Фастівського відділення Васильківської ОДПІ ГУ Міндоходів в Київській області (за згодою);
Поканевич Анатолій Васильович - начальник УПФУ у м. Фастові та Фастівському районі (за згодою);
Болілий Юрій Михайлович - заступник начальника УСЗН- начальник відділу з питань праці виконавчого комітету Фастівської міської ради;
Головчук Ірина Юріївна - головний спеціаліст з питань експертизи умов праці, альтернативної служби та взаємодії з соціальними фондами управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради;
Іщенко Валентин Петрович - директор Фастівської районної виконавчої дирекції Київського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (за згодою);
Скиданенко Андрій Володимирович - начальник відділу з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності виконавчого комітету Фастівської міської ради;
Бруй Лариса Максимівна - начальник відділу сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів виконавчого комітету Фастівської міської ради;
Барабаш Вікторія Олександрівна - директор Фастівського міськрайонного центру зайнятості (за згодою);
Ліпська Ірина Олексіївна - начальник відділу взаємодії з роботодавцями Фастівського міськрайонного центру зайнятості (за згодою);
Гульшін Олександр Іванович - начальник відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у Фастівському районі (за згодою);
Шандурська Вікторія Станіславівна - начальник відділу – державний інспектор з питань праці Територіальної державної інспекції з питань праці в Київській обл. (за згодою);
Лисих Катерина Ігорівна - начальник відділу економіки та соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Фастівської міської ради;
Ясінська Людмила Андріївна - головний спеціаліст відділу економіки та соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Фастівської міської ради;
Цедзинська Людмила Василівна - начальник відділу доходів фінансового управління виконавчого комітету Фастівської міської ради;
Наливайко Тетяна Федорівна - начальник відділу з питань раціонального використання земель виконавчого комітету Фастівської міської ради;
Бромірський Віталій Олександрович - в.о. начальника відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Фастівської міської ради;
Одрина Юрій Васильович - начальник Фастівського МВ ГУ МВС України в Київській обл. (за згодою);
Тимків Ігор Іванович - Фастівський міжрайонний прокурор (за згодою)
1. Міська комісія з питань дотримання вимог законодавства про працю, легалізації виплати заробітної плати, зайнятості населення та трудових відносин з найманими працівниками (далі- комісія) є тимчасовим дорадчим органом та утворюється виконавчим комітетом Фастівської міської ради з метою реалізації в повному обсязі повноважень, визначених чинним законодавством в частині забезпечення державних гарантій у сфері праці, підвищення рівня соціальної захищеності найманих працівників та відповідальності роботодавців за використання їх праці, проведення інформаційної, консультативної роботи серед населення в частині роз’яснення положень трудового законодавства, а також проведення роз’яснювальної роботи серед роботодавців щодо дотримання ними вимог чинного законодавства в частині використання найманої робочої сили та трудових відносин.
2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, розпорядженням голови Київської ОДА, міського голови, рішеннями Фастівської міської ради та її виконавчого комітету а також цим Положенням.
3. Основними завданнями діяльності комісії є:
- проведення інформаційної роботи серед населення в частині роз’яснення положень трудового законодавства;
- проведення роз’яснювальної роботи серед роботодавців щодо дотримання ними вимог чинного трудового законодавства в частині використання найманої робочої сили та запобігання фактів неофіційних трудових відносин;
- організація проведення з роботодавцями нарад, зустрічей, круглих столів та інших організаційних заходів з цих питань;
- вжиття заходів впливу до керівників з числа фізичних осіб, які використовують найману працю з порушенням вимог чинного законодавства шляхом забезпечення взаємодії з правоохоронними органами та територіальною державною інспекцією з питань праці в Київській області.
- здійснення аналізу стану справ та причин виникнення проблем, пов'язаних з легальною виплатою заробітної плати i зайнятості населення;
- забезпечення періодичного висвітлення у засобах масової інформації питань стану справ з легалізації виплати заробітної плати i зайнятості населення.
4. Комісія має право:
- одержувати статистичну інформацію та інші дані, необхідні для забезпечення діяльності комісії, від органів статистики, державної податкової інспекції, Пенсійного фонду України, міського центру зайнятості та інших місцевих органів державної виконавчої влади та структурних підрозділів виконавчого комітету;
- одержувати інформацію та інші дані від підприємств, організацій, установ, суб’єктів господарської діяльності з числа фізичних осіб - підприємців;
- запрошувати на свої засідання представників органів місцевого самоврядування, місцевих органів державної виконавчої влади, керівників підприємств, установ i організацій, фізичних осіб – підприємців, для розгляду питань щодо легалізації виплати заробітної плати i зайнятості населення та виявлених фактів порушень чинного законодавства.
5. Організація роботи комісії з питань легалізації заробітної плати та зайнятості населення:
5.1. Склад комісії та Положення про неї затверджується виконавчим комітетом Фастівської міської ради.
5.2. Формою роботи комісії є засідання, що проводяться за рішенням голови комісії, але не рідше, ніж один раз на місяць.
Комісія утворюється у складі голови комісії – міського голови, заступника голови комісії – першого заступника міського голови, секретаря та членів комісії.
Члени комісії мають право ініціювати проведення позачергових засідань. Рішення комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні членів і оформляється протоколом, який підписують голова та секретар комісії. Рішення комісії може бути оскаржено в установленому законодавством порядку.
5.3. Голова комісії організовує роботу та несе відповідальність за виконання покладених на комісію завдань.
Заступник голови виконує обов'язки голови комісії у разі його відсутності.
Секретар призначається з числа працівників управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради та проводить роботу з підготовки засідань комісії і оформлення протоколів.
6. Робочим органом комісії є рейдова мобільна робоча група з питань легалізації оплати праці та зайнятості населення, яка створена для здійснення заходів щодо виведення заробітної плати та зайнятості населення з “тіньового” сектора економіки та їх легалізації (далі – робоча група), склад якої затверджується розпорядженням міського голови.
6.1. Основні повноваження робочої групи відповідно до покладених на неї завдань:
- сприяння діяльності органів виконавчої влади щодо забезпечення легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення;
- проведення роботи зі збирання та моніторингу інформації про факти нелегальної виплати заробітної плати i зайнятості населення та використання зібраної інформації під час формування планів проведення обстежень суб‘єктів господарювання;
- здійснення рейдів - обстежень стану виконання суб’єктами господарювання вимог трудового законодавства безпосередньо у суб’єктів господарської діяльності, на підприємствах, в організаціях та установах.
6.2. Опис дій, що здійснює робоча група під час рейдів-обстежень на об'єкті:
- визначає відповідність кількості найманих працівників обсягам господарської діяльності, наявність оформлення трудових договорів з найманими працівниками, фактичну кількість працюючих робітників, кількість неоформлених, відповідно діючого законодавства, найманих працівників;
- на кожного суб’єкта підприємницької діяльності або юридичну особу, яка під час проведення обстеження використовувала найману працю без оформлення трудових відносин, складається довідка про проведення обстеження з питань легалізації робочих місць та заробітної плати, у якій указується факт неоформлених трудових відносин (додаток 1 до Положення).
- з кожного працівника, якого було виявлено при проведенні обстеження як працюючого без оформлення трудових відносин, беруться письмові пояснення щодо тривалості робочого часу, режиму роботи, рівня оплати праці та інше (додаток 2 до Положення). В разі відмови від надання пояснень, складаються відповідні документи про відмову та вказується кількість найманих працівників, які були виявлені членами робочої групи.
6.3. При встановленні фактів не оформлення трудових відносин між роботодавцем та працівником, роботодавцю надається 7 – ми денний термін для оформлення найманих працівників в добровільному порядку.
Якщо трудові відносини оформленні з порушенням вимог трудового законодавства, роботодавцю надається 7-ми денний термін з дати встановлення порушення для приведення трудових відносин у законодавче поле. Якщо трудові відносини суб’єктом підприємницької діяльності не оформлюються згідно чинного законодавства, матеріали перевірок передаються до правоохоронних органів для вжиття заходів відповідного реагування.
6.4. Робоча група має право:
- отримувати в установленому порядку від органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
- отримувати результати ризикоорієнтованого аудиту та моніторингу (перевірок), проведеного УПФУ у м. Фастові та Фастівському районі, Фастівським відділенням Васильківської ОДПІ, ТДІП в Київській області;
- проводити обстеження місць провадження підприємницької діяльності безпосередньо у суб’єктів господарської діяльності, на підприємствах, в організаціях та установах, фізичних осіб - підприємців;
- виявляти осіб, які фактично виконують роботу в інтересах суб’єкта господарської діяльності, та які підпадають під поняття «працівник», збирати докази щодо використання найманої праці без укладення трудового договору належним чином - шляхом письмового опитування працівника;
- одержувати від роботодавців необхідні письмові пояснення до виявлених порушень чинного законодавства та від найманих працівників щодо тривалості робочого часу та режиму роботи, рівня оплати праці та інше;
- за результатами вивчення та розгляду окремих питань, що стосуються порушення законодавства про працю в частині реєстрації трудових відносин роботодавцями з найманими працівниками, вносити пропозиції до відповідних органів для прийняття адміністративних чи інших заходів впливу до порушників;
- направляти інформацію про стан оформлення трудових відносин до Територіальної державної інспекції з питань праці в Київській області, правоохоронних органів та в засоби масової інформації;
- в разі недопущення членів робочої групи для здійснення обстеження місць провадження підприємницької діяльності вживати заходи відповідно до чинного законодавства.
7. Організація роботи робочої групи:
7.1. Формою роботи робочої групи є здійснення рейдів-обстежень, що проводяться за рішеннямголови робочої групи ( розпорядження міського голови), але не рідше одного разу на місяць згідно графіка, який затверджується головою комісії.
7.2. Проведення рейдів - обстежень здійснюється за участю представника Фастівського МВ ГУ МВС в Київській області при наявності у нього відповідного направлення на перевірку.
7.3. Робоча група підзвітна та підконтрольна комісії.
7.4. Робочу групу очолює заступник голови комісії.
До складу робочої групи входять представники виконавчого комітету Фастівської міської ради, УПФУ у м. Фастові та Фастівському районі, Фастівського відділення Васильківської ОДПІ, виконавчого комітету Фастівської міської ради, ТДІП в Київській області, Фастівського МВ ГУ МВС та інші.
8. Внесення доповнень та змін до цього Положення чи його скасування здійснюється за рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради.
І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.
Опис проблеми:
Сучасні процеси політичної та економічної перебудови України свідчать, що серед багатьох проблем, які потребують радикального вирішення, існує проблема тіньової економіки. Адже тіньовий обіг капіталів може стати одним із основних факторів нестабільності в державі та негативно впливати на економіку, соціально-політичне життя, духовні цінності суспільства.
Існування тіньової економіки невід’ємно пов’язано з наявністю тіньової зайнятості, коли громадяни, виконуючи роботу легально або нелегально, в обхід держави не сплачують податки та внески як в пенсійний, так і фонди державного соціального страхування.
Останнім часом набули розвитку нестандартні форми найму робочої сили, які лежать поза межами державного контролю та дозволяють роботодавцям уникати від довгострокової відповідальності за працівника, використовуючи його працю як товар.
Широко використовується така форма регулювання трудових відносин як укладання цивільно-правових договорів між роботодавцем та найманим працівником, яка взагалі не регулюється чинним трудовим законодавством.
Тіньова зайнятість набула найбільшого розвитку в торгівлі, громадському харчуванні, легкій промисловості, будівництві, на транспорті, в сфері надання різного роду послуг.
У контексті даної проблеми набувають гостроти питання щодо укриття реальних доходів як суб'єктами господарювання, так і громадянами. Так, офіційний рівень заробітної плати в малому бізнесі в 2 рази нижчий, ніж в традиційній сфері економіки. Така ситуація більшою мірою пояснюється дією принципу «виплати заробітної плати в конвертах».
Мають місце непоодинокі випадки ухилення підприємців від реєстрації як платників внесків до фондів державного соціального страхування.
Така ситуація має негативні наслідки як для економіки, так і для суспільства в цілому, а саме:
- втрачаються робочі місця,
- занижується фактичний рівень доходів населення, насамперед за рахунок приховування заробітної плати,
- недоотримує кошти місцевий бюджет, Пенсійний фонд та фонди державного соціального страхування внаслідок приховування тіньовими структурами своїх реальних доходів;
- для населення період неофіційної роботи не враховується до страхового стажу при призначенні та перерахунках пенсії. Вони залишаються соціально незахищеними у випадках хвороби, нещасного випадку на виробництві, безробіття, незаконного звільнення.
Обґрунтування необхідності державного регулювання:
З огляду на те, що виконавчий комітет міської ради забезпечує реалізацію державної політики у сфері трудових відносин, охорони праці, соціально належних умов праці, зайнятості населення, діяльність даної Комісії розглядається як конкретний напрям роботи, який спрямований на рішення саме цих питань.
Склад членів Комісії в більшій мірі формується з представників місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
У зв’язку з тим, що дана Комісія матиме міжвідомчий характер, тому є нагальна потреба врегулювання її діяльності шляхом затвердження Положення про «Про міську комісію з питань дотримання вимог законодавства про працю, легалізації виплати заробітної плати, зайнятості населення та трудових відносин з найманими працівниками».
Обґрунтування неможливості розв’язання проблеми за допомогою чинного регулювання:
На цей час з питань трудових відносин, сплати податків до бюджету та внесків до Пенсійного фонду України, фондів державного соціального страхування в країні прийняті та діють відповідні законодавчі акти.
Тобто система взаємодії між вище зазначеними структурами, яка б була спрямована на вирішення проблеми легалізації зайнятості та доходів, на сьогодні залишається не врегульованою.
Через малу чисельність штату Територіальна державна інспекція з питань в Київській області не має можливості суттєво впливати на зміну ситуації в частині дотримання роботодавцями вимог трудового законодавства в повному обсязі.
Врегулювання діяльності Комісії та затвердження Положення про неї, як регуляторного акту, розглядається як альтернативний варіант вирішення проблеми легалізації доходів та регулювання діяльності суб’єктів господарювання в частині забезпечення легального використання найманої робочої сили.
ІІ. Цілі державного регулювання
Чинним законодавством передбачено адміністративну та кримінальну відповідальність за порушення вимог законодавства про працю. Проте, ситуація, що склалась, потребує законодавчого врегулювання питання щодо посилення відповідальності роботодавців за порушення трудового законодавства, зокрема за нелегальне використання найманої робочої сили, а також запровадження заходів, спрямованих на посилення інтенсивності контролю за додержанням законодавства про працю суб’єктами господарювання.
Тому проект регуляторного акта спрямований на розв’язання зазначених у І розділі проблем в цілому. Основними цілями його прийняття є:
- забезпечення дотримання роботодавцями в повному обсязі вимог чинного законодавства в частині використання найманої робочої сили; сплати податків до місцевого бюджету та внесків до Пенсійного Фонду України та фондів державного соціального страхування.
- підвищення рівня соціальної захищеності найманих працівників.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей.
Під час розробки проекту Положення про Комісію було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:
1. Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.
У разі не прийняття даного регуляторного акту виконавчий комітету Фастівської міської ради, територіальні структури обласних державних органів влади, а саме: Фастівське відділення Васильківської ОДПІ ГУ Міндоходів в Київській області, УПФУ у м. Фастові та Фастівському районі, Фастівський міськрайонний центр зайнятості, Територіальна державна інспекція з питань праці в Київській області, відділ з питань праці управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради та виконавчі дирекції обласних відділень: Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ї Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, будуть діяти окремо, що не сприятиме в повному обсязі розв’язанню зазначеної проблеми, тобто при залишенні ситуації без змін можливе лише часткове досягнення визначених у попередньому розділі цілей.
На підставі вищевикладеного можна дійти висновку: від такої альтернативи необхідно відмовитися,оскільки ситуація, що склалася з використанням праці найманих працівників роботодавцями, потребує змін, які б забезпечили дійти до намічених цілей та удосконалити цей напрям роботи.
2. Внесення змін до існуючих регуляторних актів.
Для внесення змін до існуючих регуляторних актів знадобиться значні ресурси на державному рівні, до того ж цей процес при теперішній ситуації в країні може затягнутися на тривалий термін.
3. Прийняття цього регуляторного акта.
Цей регуляторний акт спрямований на розв’язання проблеми, визначеної розділі І аналізу регуляторного впливу, та відповідає принципам державної регуляторної політики.
Його затвердження забезпечить поступове досягнення встановлених цілей та допоможе вдосконалити відносини з суб’єктами господарювання шляхом проведення комплексних обстежень щодо дотримання вимог чинного законодавства при використанні найманої робочої сили.
ІV. Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми.
Для досягнення цілей, визначених у другому розділі аналізу регуляторного впливу, проектом цього регуляторного акта передбачено затвердження проектурішення «Про міську комісію з питань дотримання вимог законодавства про працю, легалізації виплати заробітної плати, зайнятості населення та трудових відносин з найманими працівниками» та Положення про вищевказану Комісію.
Проектом Положення про «Про міську комісію з питань дотримання вимог законодавства про працю, легалізації виплати заробітної плати, зайнятості населення та трудових відносин з найманими працівниками» визначені:
- завдання та основні напрями діяльності Комісії,
- права та обов’язки Комісії,
- склад її членів,
- система організація роботи.
Таким чином, даний регуляторний акт містить норми, які чітко регламентують адміністративні відносини між суб’єктами господарювання відносини, органами місцевого самоврядування, місцевими органами державної влади та іншими структурами, які мають повноваження державного нагляду (контролю).
Реалізація такого регуляторного акта забезпечить більш чітку та оперативну систему контролю за діяльністю суб'єктів господарювання з метою дотримання ними вимог чинного законодавства, сприятиме підвищенню рівня правової культури роботодавців та їх відповідальності за використання найманої робочої сили, також дозволить найманим працівникам в повному обсязі реалізувати свої трудові права.
Передбачається, що контроль буде здійснюватись шляхом:
- проведення планових та позапланових обстежень суб’єктів господарської діяльності. Проект спрямований на чітке визначення процедури їх проведення;
- організації проведення зіставлень баз даних між Фастівським відділенням Васильківської ОДПІ ГУ Міндоходів в Київській області та Фастівського міськрайонного центру зайнятості щодо стану використання найманої робочої сили суб’єктами підприємницької діяльності з числа фізичних осіб, в тому числі працюючих за цивільно-правовими угодами (договорами);
- проведення певної роз’яснювальної роботи щодо переваг легальної зайнятості з використанням засобів масової інформації.
V. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акту
Основним фактором впливу на дію регуляторного акту є внесення змін до чинного законодавства. Вплив може мати як позитивний (наприклад, у разі встановлення більш жорсткої відповідальності за порушення вимог чинного законодавства), так і негативний характер (наприклад, у разі зміни кола повноважень органів виконавчого комітету).
Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акту
Впровадження вимог цього регуляторного акта не потребує додаткових витрат з бюджету, оскільки здійснюватиметься в межах повноважень відповідних органів. Для адміністрування дій Комісії та контролю за її діяльністю немає необхідності створювати нові робочі місця.
Державний нагляд та контроль за додержанням вимог акта
Періодичність здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог регуляторного акту визначається Планом роботи міської комісії з легалізації робочих місць та затвердженим графіком перевірок.
Організація та координація діяльності Комісії покладається на управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради.
VІ. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта.
Аналіз вигод та витрат.
Результатом прийняття цього регуляторного акта має стати затвердження проектурішення «Про міську комісію з питань дотримання вимог законодавства про працю, легалізації виплати заробітної плати, зайнятості населення та трудових відносин з найманими працівниками».
Аналіз вигод та витрат від діяльності Комісії наведений у таблиці
Вигоди
|
Витрати
|
Сфера інтересів держави
|
|
1. Забезпечення реалізації державної політики в сфері праці та зайнятості населення
|
1. Додаткові витрати робочого часу органів державної виконавчої влади та інших структур, які мають повноваження державного контролю, на виконання завдань діяльності Комісії
|
2. Удосконалення системи взаємодії між всіма гілками виконавчої влади
|
|
3. Формування більш чіткої та оперативної системи контролю за діяльністю суб'єктів господарювання на місцевому рівні
|
2. Додаткові витрати робочого часу на контроль за виконанням регуляторного акту
|
4. Зменшення обсягу тіньової зайнятості
|
|
5. Підвищення рівня правової культури роботодавців та їх відповідальності за використання найманої робочої сили
|
|
6. Збільшення надходжень до місцевих бюджетів за рахунок поширення бази оподаткування
|
|
7. Збільшення надходжень до міського бюджету, Пенсійного фонду України та фондів державного соціального страхування
|
|
Сфера інтересів суб'єктів господарювання
|
|
1. Удосконалення системи взаємодії між суб’єктами господарювання, органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та іншими структурами, які мають повноваження державного контролю
|
1. Необхідність виконання в повному обсязі вимог чинного законодавства в частині використання найманої робочої сили, сплати податків до міського бюджету а також внесків до Пенсійного фонду України та фондів державного соціального страхування
|
2. Упорядкування проведення перевірок територіальними органами державної виконавчої влади та інших структур, які мають повноваження державного контролю
|
|
3. Зменшення витрат, пов’язаних з проведенням перевірок окремо кожним з числа органів державної виконавчої влади та інших структур, які мають повноваження державного контролю
|
|
4. Зниження рівня корумпованості органів державної виконавчої влади та інших структур, які мають повноваження державного контролю
|
|
Сфера інтересів громадян
|
|
1. Забезпечення реалізації права громадян на працю та пенсійне забезпечення
|
Не передбачено
|
2. Забезпечення соціальної захищеності громадян на випадок хвороби, безробіття, нещасного випадку на виробництві, незаконного звільнення
|
|
VІІ. Строк дії регуляторного акта.
Строк дії цього регуляторного акта встановлюється на необмежений термін, оскільки подолання проявів тіньової зайнятості не можливо за короткий час.
VІІІ. Показники результативності регуляторного акта.
Виходячи із цілей регулювання, визначених у ІІ розділі цього аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі показники:
1. Моніторингу діяльності Комісії:
- кількість обстежених суб’єктів господарювання;
- кількість виявлених порушників чинного законодавства;
- кількість виявлених тіньових робочих місць;
- кількість легалізованих тіньових робочих місць.
ІХ. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.
Базове відстеження результативності здійснюватиметься відповідно до ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Повторне відстеження результативності планується здійснити через рік після прийняття регуляторного акту, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом. Періодичні відстеження планується проводити один раз на кожні три роки, починаючи з дня виконання заходів щодо повторного відстеження, з метою подальшого вдосконалення рішення міської ради.
З огляду на показники результативності, визначені у попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися двома методами: статистичним та соціологічним.
У рамках статистичного методу відстеження буде проведено аналіз даних щодо кількості обстежених суб’єктів господарювання, виявлених порушників чинного законодавства, виявлених тіньових робочих місць, легалізованих тіньових робочих місць.
Виконавець заходів з відстеження – відділ з питань праці управління соціального захисту населення виконавчого комітету ФМР.
Мета прийняття акта: посилення соціального захисту працюючих громадян м.Фастова.
Строк виконання заходів з відстеження – 16 днів (1.10.2014 – 16.10.2014).
Тип відстеження – базовий.
Метод одержання результатів відстеження – аналіз статистичних даних, інформації відділу з питань праці управління соціального захисту населення виконавчого комітету ФМР, начальника відділу – державного інспектора з питань праці ТДІП у Київській обл.
Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних:
Відстеження результативності цього регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу інформації відділу з питань праці управління соціального захисту населення виконавчого комітету ФМР, начальника відділу – державного інспектора з питань праці ТДІП у Київській обл.
Кількісні та якісні значення показників результативності:
№
п.п.
|
Найменування показника
|
Показник
|
Рік відстеження
|
Примітки
|
1
|
Кількість обстежених суб’єктів господарювання
|
61
|
2013
|
|
2
|
кількість виявлених порушників чинного законодавства
|
60
|
2013
|
|
3
|
кількість виявлених тіньових робочих місць (неналежне оформлення трудових відносин)
|
29*
|
2013
|
*
|
4
|
кількість легалізованих тіньових робочих місць
|
29 *
|
2013
|
*
|
5
|
кількість проведених засідань міської комісії з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення
|
5
|
2013
|
|
6
|
кількість запрошених керівників на засідання міської комісії з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення (кількість заслуханих керівників)
|
98 (42)
|
2013
|
|
7
|
сума додаткових надходжень коштів до бюджету, фондів державного соціального страхування та Пенсійного фонду
|
8 700 грн.**
|
2013
|
**
|
Примітки: *під час перевірок виявлено 9 фактів використання робочої сили без належного оформлення; після проведення засідань комісії з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення добровільно укладено 17 договорів з найманими особами з боку фізичних осіб-підприємців і 3 особи зареєструвалися як фізичні особи-підприємці - 9+17+3=29;
** приблизна сума додаткових надходжень до міського бюджету.
Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей:
регуляторний акт має певний ступінь досягнення визначених цілей, результати реалізації його положень покращують життя людей. Зокрема захист конституційного права на працю: захист прав працюючих громадян на відпустку (додаткову та без збереження зарплати, відпустку з вагітності та пологів), захист прав працюючих громадян на оплату листа непрацездатності, захист прав працюючих громадян на соціальне страхування на випадок безробіття, захист прав працюючих громадян на достроковий вихід на пенсію, якщо вони працюють в шкідливих умовах та інші.