Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Начальник управління освіти - про підсумки та перспективи розвитку освітньої галузі Фастова
Чт, 27/08/2015 - 13:36 | Адміністрація3
Шановні учасники конференції!
Зміни в політичному, соціально-економічному житті нашої країни, зростаючі вимоги суспільства до якісної освіти спонукають як до радикальних реформ в українській освіті, так і до поступових кроків до її удосконалення.
На сьогодні триває реформування освітньої галузі нашої держави, мета якої стати розвиненою європейською державою, нарощувати свій науково-освітній потенціал.
У зав’язку з цим перед освітянами стоять завдання формування в молодих українців таких якостей, як прагнення до навчання впродовж життя, постійний пошук найкращих шляхів розв’язання життєвих проблем.
Робота управління освіти, всіх навчальних закладів була спрямована на задоволення освітніх потреб громадян щодо здобуття дощкільної, позашкільної, повної загальної середньої освіти, забезпечення рівного доступу до якісної освіти, реалізацію пріоритетних напрямків розвитку освіти, визначених серпневою конференцією педагогічних працівників минулого року, подолання наявних проблем, вирішення перспективних завдань.
Усі напрацювання в галузі освіти стали можливими завдяки глибокому розумінню учасниками навчально-виховного процесу необхідності оновлення освіти. Нові кроки в розвитку освіти будуть пов’язані з посиленням ролі місцевих органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, із залученням громадян до вирішення назрілих питань.
Шановні освітяни!
Якісна освіта і майбутнє – це ті аспекти, з позицій яких наша конференція повинна здійснити аналіз розвитку галузі освіти міста за минулий навчальний рік та визначити орієнтири на 2015/2016 н.р.
Але я дозволю собі відступити від традицій, що склалися і розпочати сьогоднішню доповідь з проблем національно-патріотичного та військово-патріотичного виховання. Адже формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю набуває сьогодні особливого значення. Адже саме патріотизм, громадянськість повинні об’єднувати українців, зберегти те, що протягом століть було нашою метою, – незалежну державу.
За словами В. О. Сухомлинського, патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується.
Героїчні, й водночас драматичні, й навіть трагічні події останнього часу надихають учнів, педагогів, батьків до відродження національної свідомості, проведення справжніх неформальних заходів, які не тільки удосконалюють систему патріотичного виховання дітей, але й мають на меті організацію справжньої реальної допомоги. Самовіддано всі учасники виховного процесу - учні, вчителі, батьки - включилися у волонтерський рух: плетіння маскувальних сіток, підготовку малюнків, листів воїнам АТО, збір продуктів харчування, речей, коштів тощо.
У кожному закладі освіти оформлено тематичні куточки, присвячені воїнам АТО. У ЗОШ №3 та Фастівському НВК встановлені Пам’ятні дошку на честь випускників Григоренка Дмитра та Володимира Шаповала, які загинули в АТО.
Зустрічі з воїнами, які відбувались в усіх школах міста, збір матеріалів про їхні подвиги, про життя справжніх громадян країни переконують молодь, що герої є і в наш час, що патріот – не книжне слово, не романтизований образ, а реальність.
Приємно спостерігати, як наші учні під час шкільних та міських заходів виконують Держаний Гімн України, тримаючи руку в області серця. Це і є своєрідним свідченням того, що паростки патріотизму міцно проросли в душах наших дітей, і це почуття справжнє, не підробне.
Уже багато зроблено для відродження системи патріотичного виховання молоді, проте ще є цілий пласт невирішених проблем. Нам усім слід перебудовуватися в питаннях добору тих форм і методів роботи з підлітками, які б максимально враховували особливості розвитку сучасного молодого покоління, їхні запити, захоплення, їхнє ставлення до соціальних змін, політичних подій і власну життєву позицію, що ґрунтуються на демократичному стилі взаємодії, сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи і креативності.
Важливу роль у патріотичному вихованні дітей та учнівської молоді відіграє педагог, його особистий приклад, його погляди та практичні дії, що мають бути взірцем для наслідування. Якість виховного процесу залежить від рівня підготовленості педагогів до кожного заходу; використання різноманітних методів і форм; відвертості, емоційності, оптимізму та активної патріотичної позиції вчителя; знання та вмілого врахування вікових й психологічних особливостей дітей.
Сьогодні освітяни, науковці, представники органів влади спільно з громадськими організаціями і батьківським активом працюють над розробкою нових програм з національно-патріотичного виховання, зараз в освітянській спільноті широко обговорюється Концепція національно-патріотичного виховання, затверджена наказом МОН від 16 червня 2015 року № 641, розробляються і втілюються нові проекти, проводяться експериментальні дослідження. Тому кожному педагогічному колективу слід активно долучитися до широкого обговорення положень Концепції, проведення заходів, що будуть актуалізувати порушені в ній питання і завдання та спонукатимуть до розроблення конкретних кроків з реалізації.
Але ніякі папери не замінять дитині теплої і щирої бесіди з батьками в сім’ї, живого спілкування учителя з учнем на уроці, поради і підтримки з боку класного керівника, спогадів сивочолого ветерана і зустрічі з героями сьогоднішніх днів. Усі ми, дорослі, маємо пам’ятати, що несемо спільну відповідальність за виховання наших дітей і безпосередньо впливаємо на формування молодого покоління своїм досвідом та своїм прикладом.
Серед сьогоднішніх солдатів, які несуть службу в зоні АТО, є учні загальноосвітніх навчальних закладів минулих років, які вивчали предмет «Захист Вітчизни» у досить недосконалій формі. Навчальна база кабінетів «Захисту Вітчизни», м’яко кажучи, була та залишається слабкою – один протигаз на всіх, дерев’яний макет автомата, розбирати який навчилися за паперовими інструкціями, та й викладачі предмету, не завжди фахові військові. Якщо говорити відверто, то допризовній підготовці приділялося недостатньо уваги, а інколи цей предмет був другорядним, швидше – прикрою необхідністю, введеною у державний базовий компонент.
Уже сьогодні до військово-патріотичного виховання та до військової справи почали підходити по-іншому. Прийшло усвідомлення того, що юнаки і дівчата ще зі шкільної лави повинні знати основи відповідно військової та медичної справи. З 2014-2015 навчального року введено додаткові 0,5 годин на вивчення предмету «Захист Вітчизни», з нового навчального року внесено зміни в програму курсу.
Із метою удосконалення змісту, форм та засобів патріотичного виховання учнівської молоді в місті цьогоріч проведено І етап Всеукраїнської військово-спортивної гри «Сокіл» («Джура»), в якому взяли участь команди восьми загальноосвітніх шкіл. Переможцем міського етапу стала команда ЗОШ №1, яка гідно представила місто на обласному етапі гри. Про систему національно-патріотичного виховання в цій школі ми ще сьогодні почуємо в обговоренні доповіді.
Разом із тим залишається ще ряд невирішених проблем щодо викладання предмету «Захист Вітчизни» та військово-патріотичного виховання:
оснащення кабінетів предмету «Захист Вітчизни» необхідними наочними матеріалами;
проведення навчально-польових зборів та стрільб, проведення медико-санітарної підготовки дівчат
викладання предмету «Захист Вітчизни» фаховими військовими.
Дошкільна освіта
Майбутнє України визначається рівнем освіченості її найменших громадян – дітей дошкільного віку. Знання та вміння, набуті в дитинстві, - це коріння. Чим воно міцніше, тим впевненіше почувається людина в житті. Саме тому триває постійний пошук шляхів творчого зростання дітей із урахуванням їхніх індивідуальних особливостей та можливостей зростати здоровими, вільними та щасливими.
Упродовж року проведено комплекс заходів щодо розвитку дошкільної освіти міста (створення умов для доступності дошкільної освіти, збільшення охоплення дітей дошкільною освітою та підвищення якості освіти).
В 2014-2015 н.р. в 12-ти дошкільних навчальних закладах виховувалось 2044 дитини, що на 75 більше, ніж в 13-14 навчальному році. Великою проблемою для міста залишається наявність значної черги в дитячі садки та переповненість груп в ДНЗ. Така ситуація зумовлюється міграційними процесами населення та збільшенням народжуваності дітей.
З однієї сторони – на 100 місць в садочках -166 дітей, з іншої – один з найнижчих серед міст Київської області, показник охоплення дітей дошкільною освітою – 48,2%. Для порівняння: Біла Церква – 67,5%, Переяслав=Хмельницький – 59%, Бровари – 57,4%, Бориспіль- 51,8%, Васильків, Обухів - 50%.
І вцьому немає нічого дивного, адже продовж останніх років мережа груп в садочках не змінювалась, а % охоплення зростав за рахунок збільшення наповнюваності груп.
Тому і основні задачі в сфері дошкільної освіти міста – зменшення черги в ДНЗ і відповідно збільшення охоплення дітей дошкільною освітою. З цією метою з 1 січня 2015 року відкрито додаткову групу в ДНЗ №5 «Сонечко». Це не потребувало значних капіталовкладень, оскільки для нової групи було використано приміщення однієї з груп дитячого будинку (в групі було здійснено косметичний ремонт силами працівників ДНЗ, меблі і обладнання залишились від дитячого будинку). На часі відкриття ще двох груп – в ДНЗ №10 та ЗОШ №11. В ЗОШ №11 практично закінчено реконструкція приміщення та реорганізація закладу в навчально-виховний комплекс «ДНЗ-ЗОШ». В ДНЗ №10 заплановано використати приміщення, яке наразі займає комітет самоорганізації населення мікрорайону Завокзалля, попередньо зробивши там капітальний ремонт. Для капітального ремонту ДНЗ №10 та реконструкції ЗОШ №11 в бюджеті розвитку міста передбачено майже 600 тис. грн.
Ще 57 тис. грн.. виділено на виготовлення проекту для відкриття дошкільної групи на базі ЗОШ №3.
Адмністраціями ДНЗ, працівниками управління освіти ретельно вивчаються потреби населення міста. Тому з 1 вересня в ДНЗ №8 «Джерельце» на базі ясельної групи буде функціонувати спеціальна група для дітей з проблемами опорно-рухового апарату, а в ДНЗ №6 «Казка» та ДНЗ №3 «Унава» будуть відкриті інклюзивні групи.
Відразу хочу сказати, що навіть найменша інформація про відкриття додаткових груп в садочках чи груп на базі шкіл викликає неабиякий резонанс серед жителів міста. Це дійсно свідчить про важливість і своєчасність тих завдань, які ми перед собою ставимо, адже списки дітей в нові групи формуються дуже швидко і задовго до відкриття самих груп.
Багато уваги працівники ДНЗ приділяють забезпеченню належної якості дошкільної освіти. Навчально-виховний процес в садочках здійснюється за освітніми лініями «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі», «Мовлення дитини», що забезпечує неперервність змісту освітніх ліній дошкільної та початкової ланок.
Для забезпечення повноцінного фізичного і загального розвитку дітей, цілеспрямованого виявлення розвитку їхніх різнобічних здібностей в дошкільних закладах міста функціонують 43 гуртки , якими охоплено 487 дітей. Завдання щодо організації гурткової роботи вирішуються у комплексі з іншими напрямами діяльності дошкільних закладів.
В місті сформовано мережу логопедичних пунктів в дев’яти дошкільних закладах (ДНЗ № 1 «Теремок», ДНЗ №4 «Зірочка», ДНЗ № 6 «Казка»,ДНЗ №7 «Журавлик», ДНЗ №8 «Джерельце», ДНЗ № 9 «Берізка», ДНЗ №10 «Малятко» ДНЗ №11 «Дзвіночок», ДНЗ № 12 «Віночок») та груп компенсуючого типу для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку: 2 санаторні для дітей з малими й затухаючими формами туберкульозу (ДНЗ № 4 «Зірочка», ДНЗ № 8 «Джерельце») та 3 логопедичні (ДНЗ № 2 «Ромашка», ДНЗ № 3 «Унава», ДНЗ № 5«Сонечко») для дітей з важкими вадами мовлення.
Навчально-виховний процес у дошкільних навчальних закладах міста у 2014/2015 навчальному році забезпечувало 199 педагогічних працівників.З них - 54 педагоги мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» 71 – «спеціаліст першої категорії», 58 – «спеціаліст другої категорії» всі інші «спеціаліст»
На реалізацію поставлених завдань та з метою підвищення фахової майстерності всіх категорій педагогічних працівників сплановано роботу методичних об»єднань „Палітра керівника”, „Творча лабораторія” методистів ДНЗ», „Підготовка дітей до школи”, „Музичний дивограй”, МО „Зернятко»(ранній вік), МО вчителів – логопедів та МО вихователів середніх груп. Завдяки інноваційним підходам до організації їх роботи методичні об»єднання стали лабораторією педагогічної майстерності, осередком перспективних ідей, провідним чинником розвитку інноваційної діяльності педагогів – дошкільників.
Всі дитячі садочки мають свої сайти в мережі Інтернет та підключені до всеукраїнської ІСУО (Інформаційна система управління освітою).
З метою забезпечення прозорості та об’єктивності формування черги в дитячі садочки з осені 2014 року в місті впроваджено електронну чергу в ДНЗ.
В ході підготовки до нового навчального року та впродовж навчального року в дошкільних закладах міста проведено заходи щодо зміцнення матеріально – технічного стану
За позабюджетні кошти дошкільні навчальні заклади щомісячно забезпечуються миючими, дезинфікуючими засобами та канцтоварами, проведено поточні ремонти групових приміщень (за потребою).
За кошти бюджету розвитку міста проведено реконструкцію каналізаційної системи ДНЗ № 4 «Зірочка».(93 тис. грн.) та виготовлено проектно-кошторисну докусентацію на реконструкцію даху в ДНЗ №6 «Казка»
Впродовж минулого навчального року адміністрації дошкільних закладів вживали заходів щодо економного використання енергоресурсів. З цією метою проведено часткову заміну: вікон (всього 196), вхідних дверей (16 шт.) внутрішній дверей (17 шт.), встановлення кранів Маєвського – 40 шт; проведено утеплення даху – (ДНЗ №11,12) та теплотраси - ДНЗ №10, оведено часткові ремонти каналізаційних та водогінних систем (ДНЗ№1,4,6,8,9,10,11,12).
В попередні роки всі дошкільні заклади пройшли державну атестаційну експертизу, спрямовану на визначення ефективності роботи дошкільного закладу. З них 4 дошкільні заклади атестовано з відзнакою (ДНЗ №1, 2, 4, 6), всі інші на достатній рівень.
Для вихованців ДНЗ організовано триразове гаряче харчування. Згідно чинного законодавства та рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради від 23.01.2015 року № 31 40% вартості харчування (5.60 грн.) відшкодовував міський бюджет, 60% (8,40 грн.) сплачували батьки. Для дітей в санаторних групах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – харчування безкоштовне, для багатодітних родин сума батьківської плати зменшена вдвічі. Управлінням освіти проведено конкурсні торги (тендер) на закупівлю продуктів харчування для дошкільних навчальних закладів та дитячого будинку, всі продукти мають сертифікат якості, здійснюється постійний моніторинг якості продуктів. Середній показник виконання натуральних норм харчування на початку 2015 року становив 72 %, що на 9 % вище ніж у минулому році. Проте зростання цін на продукти харчування зумовило погіршення якості самого харчування (погодьтесь тричі накормити дитину на 14 грн. є великою проблемою). Ми переглянули своє фінансове забезпечення і на 28 серпня на засідання виконавчого комітету внесено проект рішення про збільшення норм харчування на 1 дитину до 18 грн. на день. Звичайно хотілось би мати більшу суму, але це все, що ми на сьогоднішній день можемо собі дозволити.
Загальна середня освіта
Загальна середня освіта є основною і найпотужнішою ланкою освітянської галузі міста. Саме за її показниками в основному оцінюється стан освітянської галузі. У цій галузі продовжується реформування – модернізація змісту загальної середньої освіти, перехід на нові державні стандарти
Сутність змін пов’язана з необхідністю впровадження компетентнісно-спрямованої освіти. Реалізувати завдання, виголошені у стандартах, можна за умови, якщо навчально-виховний процес в школі буде «спрямовано на розвиток активності, самостійності, творчих можливостей кожного школяра, оскільки суспільство потребує особистостей, здатних свідомо діяти, приймати власні рішення, швидко адаптуватися до змін».
Протягом останніх років залишалась стабільною мережа загальноосвітніх навчальних закладів. Щорічно спостерігаємо збільшення кількості дітей, які навчаються в школах міста
2013-2014 н.р.-5044
2014-2015 н.р.-5145
2015-2016 н.р. – прогнозували збільшення на 150 учнів, порівняно з попереднім роком. Наразі триває рух учнів та завершення формування мережі. За попередніми даними -5366 учнів, на 220 учнів більше, ніж за попередній рік.
Звичайно такі цифри не можуть не радувати, але в 2015 році змінився принцип фінансування загальноосвітніх шкіл – тепер кошти ми отримуємо за рахунок державної освітньої субвенції, а вона для міста Фастова на 2015 рік виділена з розрахунку на кількість учнів станом на 1 січня 2014 року. Як ви бачите з цифр мережі – це 5044 учні.
За останні роки збільшилась наповнюваність класів в школах. В 2014-2015 н.р. середня наповнюваність класів по місту становила 23,6 учня. Але цей показник є одним з найнижчих в Київській області. Ну і слово середній означає, що у нас були класи з наповнюваністю від 15-16 до 32-34 дітей.
Якщо аналізувати середню вартість утримання одного учня в школах, то в 2014 році вона становила 6907 грн., найвищий показник в ЗОШ №11 – 10312 грн. та ЗОШ №7 -9863 грн., найнижчий - в ЗОШ №1 – 5882 та в школах №2 та №9 – 6471 грн. і 6490 грн. відповідно.
Одним із шляхів підвищення якості освіти є упровадження профільного навчання в старшій школі. Більше року тривають громадські обговорення проекту нової редакції Концепції профільного навчання в старшій школі. Проект викликав неоднозначну реакцію педагогів (і науковців, і практиків). Оцінки були різними, інколи діаметрально протилежними. Це стосувалося як розуміння концептуальних засад проблеми, так і бачення «архітектури» профільної освіти старшокласників та допрофільної підготовки учнів, контенту профільного навчання та контингенту учасників. Концепція на рівні «дорожньої карти» розвитку профілізації середньої освіти, безумовно, непогана, вона визначає зміст, структуру, способи організації профільного навчання та умови її реалізації, її можна взяти за основу підготовчої роботи як близької перспективи розвитку профільної освіти 2015-2018 років.
На сьогоднішньому етапі управлінням освіти, керівниками загальноосвітніх навчальних закладів вжито відповідних заходів щодо упровадження профільного навчання відповідно до тих умов, у яких ми сьогодні працюємо. Оскільки мережа закладів І-ІІІ рівня не змінилася, то й істотних змін в організації профільного навчання у 2014/2015 навчальному році не сталося.
Для порівняння
В 2013-2014 н.р. кількість старшокласників, охоплених профільним навчанням -373 із 556 (67,1%), в 2014-2015 н.р. – 378 із 480 (78,8%). Як бачимо зростання відсотка охоплення профільною освітлю зумовлене зменшенням кількості учнів старших класів.
55637367,15,948037878,811,7
Аналіз допрофільної та наступної профільної підготовки в закладах освіти показав, що в більшості з них прослідковується певна наступність та обґрунтованість введення профілю, хоча аналіз результативності участі в обласних олімпіадах свідчить про дещо інше. Але про результати олімпіад трохи пізніше.
В 2014 році закінчили 11-й клас 369 учнів, 37 з них нагороджені золотими і срібними медалями. В 2015 році ці показники становлять: 247 випускників ЗОШ та 23 медалісти. І в 2014 році і в 2015 році випускники-медалісти отримали цінні подарунки від спонсорів та меценатів.
І про результати ЗНО в школах. В цьому навчальному році державна підсумкова атестація в 11 класі з української мови пройшла у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Всі випускники загальноосвітніх шкіл та 2 учні вечірньої школи зареєструвались для проходження ЗНО 24 квітня 2015 року. В місті було організовано 2 пункти тестування (НВК та ліцей-інтернат), залучено наших педагогів до організації і проведення тестування.
За результатами ЗНО з української мови Українським центром оцінювання якості освіти складено рейтинг шкіл України, до якого увійшло 7264 шкіл, в яких 10 і більше учнів складали ЗНО.
Результати фастівських навчальних закладів
490 місце – ЗОШ №1
518 місце – НВК «ЛІТ-СЗОШ №9»
1264 місце – ЗОШ №2
2343 місце – СЗОШ №4
2397 місце – ЗОШ №7
4228 місце – ЗОШ №5
5374 місце – ЗОШ №3
ЗОШ №10 немає в рейтингу, оскільки кількість учнів, що здавали ЗНО менша, ніж 10.
Повний аналіз результатів ЗНО наших учнів в розрізі всіх предметів ще попереду. Ми такий аналіз здійснюємо щорічно та виносимо його на розгляд колегії управління освіти. В новому навчальному році підготовці 11-класників до ЗНО варто приділити ще більше уваги, оскільки державна підсумкова атестація в формі ЗНО буде проводитись не лише з англійської мови, а і з іноземної та історії чи математики.
Позашкільна освіта
В систему освітньої діяльності входить, звичайно, і мережа позашкільних навчальних закладів, а це: центр позашкільної роботи, станціях юних натуралістів, школа народної майстерності, дитячо-юнацька спортивна школа. В гуртках і секціях цих закладів в 2014-2015 н.р. навчалось близько 1700 учнів. Вони мають можливість отримувати позашкільну освіту на безоплатній основі за напрямками: художньо-естетичний, науково-технічний, еколого-на¬ту¬раліс¬тичний, краєзнавчий, гуманітарний, фізкультурно-спортивний, дослідницько-експериментальний, соціально-реабілітаційний. Успіхами і здобутками в роботі можуть прозвітуватися сьогодні всі позашкільні заклади. До найбільш вагомих варто віднести перемогу Станції юних натуралістів у відкритому Рейтингу позашкільної освіти «Золота когорта позашкільників»в грудні 2014 року.
Крім підготовки та участі вихованців ПНЗ в обласних і всеукраїнських конкурсах і змаганнях позашкільні навчальні заклади міста є активними координаторами міських конкурсів, в яких беруть участь та стають переможцями не лише їх вихованці, а й учні загальноосвітніх шкіл, а позашкільні навчальні заклади виступають в ролі центрів координації позакласної роботи.
Так традиційно в 2014-2015 н.р. проведено міські конкурси «Юний художник» та виставки-конкурси «Великодня» та «Тарасовими стежками» на базі Школи народної майстерності. Станція юних натуралістів є організатором та координатором природоохоронних та екологічних конкурсів і заходів, зокрема акцій по озелененню міста, а Центр позашкільної роботи провів міський фестиваль «Синьо-жовта Україна!» та міські етапи Всеукраїнських конкурсів юних фотоаматорів «Моя Україна» та «Неосяжна моя Україна».
Успішно працює на базі Центру позашкільної роботи орган учнівського самоврядування міста. Наші учні є активними учасниками всіх обласних зборів лідерів учнівського самоврядування та організаторами міських проектів та акцій. Налагоджена співпраця представників учнівського самоврядування з молодіжною радою при міському голові. Двічі проводились зістрічі лідерів учнівського самоврядування з міським головою. Учні-активісти мали змогу поставити міському голові питання, що стосуються розвитку міста та ролі молоді в його розбудові.
Більше десяти років у місті успішно функціонує, створений при Будинку творчості дітей та юнацтва (нині – Центр позашкільної роботи) клуб ”Надія” (керівник Бобовнікова Людмила Петрівна). Він практично охоплює всіх дітей з вадами здоров’я. Тут працюють гуртки, створено орган дитячого самоврядування, працює волонтерська група. Діти беруть участь в найрізноманітніших святах, екскурсіях, відпочивають та лікуються в санаторіях. Найбільшу допомогу надає клубу фонд „Фастівчани” (президент фонду - Кудряшов В.М.).
У вересні 2014 року введено додатково 0,5 ставки гурткової роботи в ЗОШ №7. Адміністрація ЗОШ І-ІІІ ст.№7 уклала угоду про співробітництво із Інститутом журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, і на базі школи розпочали роботу гуртки для учнів: "Юний журналіст" та "Культура комунікації". Гуртківці під керівництвом учителя-методиста Тимофіїва І.М. уже здобули низку перемог на фахових конкурсах.
Обдаровані діти
У 2014-2015 навчальному році у навчальних закладах міста проводилася активна робота з обдарованими учнями. Найбільш масово обдаровані учні були представлені у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін. Цього року учасниками шкільних етапів цих інтелектуальних змагань стали близько трьох тисяч школярів. У ІІ (міському) етапі брали участь близько 750 учнів, 181 з них стали призерами. На ІІІ (обласному) етапі наше місто представляли 54 учні у 16 олімпіадах (що на 4 олімпіади менше, ніж у минулому році) і вибороли 24 призових місця (три – І, сім – ІІ, 14 - ІІІ). Слід зазначити, що на відміну від минулого року, коли жоден учень з Фастова не став учасником ІV етапу олімпіад, всі три обласні переможці олімпіад цього року під час відбіркових турів вибороли право представляти Київщину на Всеукраїнському рівні. Це учні Фастівського НВК Пономаренко Дмитро (8 клас, географія), Крейман Данило (8 клас, хімія) та Радзієвська Олександра (10 клас, ІКТ). Пономаренко Дмитро став другим призером Всеукраїнського етапу.
Позитивні тенденції намітилися також і у роботі з обдарованими учнями у системі Малої академії наук. Дедалі активніше юні дослідники долучаються до науково-дослідницької діяльності. Зросла кількість учнів-членів шкільних відділень МАН. У 2014-2015 навчальному році на І (міський) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт було представлено 30 учнівських досліджень, що на 9 більше, ніж у минулому навчальному році. 17 науково-дослідницьких робіт 15 учнів (двоє мали по 2 роботи) захищали на обласному конкурсі. 10 науково-дослідницьких робіт були відзначені призовими місцями (І місце – 2 роботи, ІІ і ІІІ місця – по 4 роботи). Учні-переможці (Змаженко Олександра, 9 клас та Бережна Катерина, 11 клас, обидві – учениці ЗОШ І-ІІІ ст. №2) стали учасниками Всеукраїнського етапу конкурсу-захисту. Минулого року з 8 обласних призерів лише одна учениця виборола таке право. Обидві вище згадані юні дослідниці стали цього року третіми призерами на Всеукраїнському рівні.
Таким чином, за підсумками поточного навчального року м. Фастів має трьох призерів на Всеукраїнських етапах інтелектуальних змагань, що не може не тішити, оскільки протягом попередніх двох років нашим учасникам не вдавалося виборювати призові місця на цьому рівні.
Крім вище зазначених конкурсів, учні навчальних закладів міста брали участь у низці інших конкурсів, таких, як Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру», Міжнародний фізичний конкурс «Левеня», Міжнародний природничий конкурс «Колосок», Міжнародні конкурси «Соняшник» та «Геліантус», Міжнародний конкурс з української мови ім. П.Яцика, Всеукраїнський конкурс, присвячений Шевченківським дням «Об’єднаймося ж, брати мої», обласний поетичний конкурс «Зерна доброти» та багато інших. З двох останніх зазначених конкурсів учні Фастова вибороли одне ІІІ та одне І призове місце на обласних етапах.
Обдарованими учнями традиційно опікуються меценати. 21 квітня 2015 року за їх суттєвої підтримки управлінням освіти було організовано Свято обдарованих дітей. Депутат Верховної ради України Руслан Сольвар нагородив цінними подарунками призерів позашкілля. Фонд «Фастівчани», очолюваний депутатом Київської обласної ради Володимиром Кудряшовим, вже п’ятий рік поспіль відзначив річними стипендіями учнів-переможців обласних етапів інтелектуальних змагань, а також преміями – їхніх вчителів. Грошовими нагородами відзначили обласних призерів депутати Фастівської міськради Валерій Довгопол та Людмила Скурська. Всього на відзначення обдарованих дітей та їх педагогів було залучено коштів у сумі близько 15 тис. грн.
Методична робота
У структурі науково-методичної роботи управління освіти в 2014-2015 н.р. з'явилися нові форми організації фахового навчання педагогів міста у міжатестаційний період: педагогічні студії, фестивалі інноваційних технологій, методичні діалоги, консультпункт з надання допомоги дітям і дорослим з гострими емоційними розладами (для осіб, які постраждали від військових дій в зоні АТО), управлінський університет керівних кадрів тощо.
Удосконалена система науково-методичної роботи сприяє зростанню кількості високопрофесійних педагогів у навчальних закладах нашого міста. Про це свідчить якісний склад педагогічних працівників нашого міста, який один із найвищих в області: 98 % вчителів мають вищу освіту, 66% вчителів за результатами атестації мають кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії" (на 3% більше, ніж минулого року), 52% педагогів наших шкіл мають педагогічні звання "вчитель-методист" і "старший вчитель", збільшивши цей показник на 3% у порівнянні з минулим роком.
Важливий показник фахового рівня педагогічних працівників – їх співпраця із вищими навчальними закладами, освітніми установами та громадськими організаціями в Україні та за її межами. Особливо інтенсивні зв’язки педагогічної спільноти міста із Київським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів: біля 50 вчителів, вихователів, методистів є активними учасниками творчих, динамічних та проблемних груп, школи учителя-майстра, обласних шкіл передового педагогічного досвіду. Членами журі обласних олімпіад, конкурсів, був 21 педагогічний працівник міста.
Важливим чинником модернізації системи освіти та її інтеграції у європейський та міжнародний простір є співпраця із зарубіжними організаціями та установами. Найтісніші зв’язки навчальних закладів міста із Корпусом Миру США в Україні, із Програмою обміну майбутніх лідерів FLEX (СЗОШ №4, НВК "Ліцей інформаційних технологій - СЗОШ І-ІІІ ст. № 9"), Alekom-Tour: Education can be fun, видавництвами «МакміланЕд’юкейшн» та "Пірсон", Британською радою та Гете-інститутом у м.Києві.
В навчальних закладах міста впроваджується 14 напрямків інноваційної та дослідно-експериментальної діяльності. Це менше. ніж в попередні роки, проте результативність реалізації особистісно зорієнтованих і розвивальних моделей навчально-виховного процесу стала значно вищою.
Найбільш успішно працює в цьому напрямку педагогічний колектив ЗОШ І-ІІІ ст. №2. В цьому закладі створені умови для дослідно-експериментальної діяльності з проблем «Превентивне виховання учнів в умовах здоров’язберігаючого навчально-виховного простору» і «Упровадження курсу «Фінансова грамотність». Вагомих результатів з інноваційної діяльності досягли учителі початкових класів, які впроваджують науково-педагогічний проект «Росток». Саме колектив ЗОШ №2 став переможцем у огляді методичних кабінетів загальноосвітніх шкіл міста і був представлений на обласному огляді.
У 2014-2015 н.р. ЗОШ І-ІІІ ст. №10 стала опорною щодо впровадження гуманно-особистісної технології Ш.О.Амонашвілі. За проміжними підсумками майстер-класу заступника директора Шорик Т.К. авторський колектив учителів початкових класів видав методичний посібник «Уроки радості і успіху».
Міська опорна школа з проблем викладання іноземної мови в початкових класах працює в СЗОШ І-ІІІ ст. №4 під керівництвом учителя-методиста Забари О.Д.
В НВК «Ліцей інформаційних технологій – СЗОШ І-ІІІ ст. №9" в он-лайн режимі проходять заняття обласної школи передового педагогічного досвіду під керівництвом учителя-методиста Срібного О.М. «Організація роботи з творчо обдарованими дітьми з фізики». В цьому навчальному закладі упроваджується також новий науково-методичний проект «Інтелект України».
В умовах становлення і розвитку високотехнологічного інформаційного суспільства виникла потреба у стовідсотковому впровадженні в навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій. 2014-2015 н.р. став завершальним у підготовці педагогів міста за програмою курсів «Intel. Навчання для майбутнього». Всього навчено 410 педагогів. Наразі 97% педагогів загальноосвітніх закладів міста володіють теоретичними та практичними навичками роботи з комп'ютером і основами методу проектів.
У листопаді пройшов міський етап конкурсу веб-сайтів навчальних закладів та вчительських блогів, переможці якого стали учасниками обласного етапу. Це сайти ЗОШ №7, СЗОШ №4, НВК, ДНЗ №6, ШНМ. Веб-сайт ЗОШ №7 отримав звання лауреата обласного етапу конкурсу веб-сайтів.
Цього навчального року розпочали роботу блоги методичного об’єднання вчителів інформатики та методичного об’єднання вчителів фізики. Стали функціонувати навчальні блоги вчителів різних предметів, а методичний кабінет працює над створенням єдиного інформаційного простору.
Другий рік загальноосвітні школи та дошкільні заклади працюють з ІСУО (інформаційною системою управління освіти), якавключає набір засобів та інструментів, призначених для автоматизації управлінської діяльності органів управління освітою всіх рівнів, загальноосвітніх, дошкільних навчальних закладів. Завдяки цій системі цього року у нашому місті запрацювала електронна реєстрація дітей до дошкільних навчальних закладів.
За 2014/2015 н.р. управлінням освіти було проведено такі значимі спортивно – масові заходи, як ХVІ Спортивні ігри учнівської молоді міста, Спартакіада серед допризовної молоді, міські змагання "Футбольні надії Київщини" , "Олімпійське лелеченя", Кубок шкільного футболу серед збірних команд ЗОШ, міські змагання з легкої атлетики, "Діти - олімпійська надія", дитячо–юнацьку військово–патріотичну гру "Сокіл" ("Джура") та інші. Загалом за навчальний рік проведено 17 загальноміських спортивних заходів, в яких взяли участь близько 2500 учнів. Окрім міських заходів колективом тренерів та вчителів було проведено три обласних змагання.
Важливе значення для розвитку фізичного виховання в навчальних закладах міста мало проведення у 2014/2015 н.р. огляду-конкурсу стану фізичного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах.
.
Збірні команди школярів міста та команди ЗОШ протягом навчального року взяли участь в багатьох спортивних заходах обласного та Всеукраїнського рівнів.
За підсумками обласних змагань школярів міста вибороли:
ІІ місце - у фіналі Київщини в змаганнях "Старти надії" (СЗОШ №4)
І місце - у фіналі Київщини з баскетболу 3х3 (НВК "ЛІТ-СЗОШ №9) – дівчата 2000 р.н. і молодші)
ІІІ місце - у фіналі Київщини з баскетболу 3х3 (ЗОШ №1) – дівчата 1997 р.н. і молодші)
ІV місце - у фіналі Київщини з баскетболу 3х3 (НВК "ЛІТ-СЗОШ №9) – дівчата 1997 р.н. і молодші)
Команда НВК "ЛІТ СЗОШ №9 (дівчата 2000 р.н. і молодші) взяла участь у Всеукраїнських змаганнях х баскетболу 3х3 в м. Києві.
За підсумками ХVІ Спортивних ігор школярів міста кращими стали такі колективи: І місце - НВК "ЛІТ-СЗОШ №9
ІІ місце -ЗОШ №1
ІІІ місце - Ліцей - інтернат
В Спартакіаді допризовної молоді відповідно ЗОШ №3 – І місце, НВК "ЛІТ –СЗОШ №9" – ІІ місце, Ліцей-інтернат – ІІІ місце. За результатами гри "Сокіл" ("Джура"):І місце виборола ЗОШ №1, ІІ – ЗОШ №10, ІІІ –СЗОШ №4.
Соціальний захист
Важливим напрямом роботи управління освіти є робота з дітьми мало захищених категорій. А таких дітей щороку в місті стає все більше. У підпорядкуванні управління освіти перебуває Фастівський дитячий будинок, де сьогодні виховується 11 дітей. Рішенням виконавчого комітету в 2015 році встановлена вартість харчування для дітей дитячого будинку – 28 грн. на добу. Завдяки спонсорській допомозі раціон харчування дітей доповнено ласощами, медом, овочами і фруктами.
Спонсори також допомагають покращити умови проживання та матеріального забезпечення вихованців. Зокрема через централізовану бухгалтерію управління освіти отримано цільові кошти на одяг та взуття для вихованців в сумі 53 000.00 грн.В закладі проведено косметичні ремонти на суму, орієнтовно, 6 000.00 грн. (пофарбовано підлогу, панелі, дитячу площадку, залито бетоном пішохідну доріжку в місцях пошкодженого асфальту).За кошти Фастівського хлібзаводу придбано медикаменти на суму 2 тис. грн., миючі та дезинфікуючі засоби, а також канцтовари та учнівське приладдя для навчання в школі передано по акту від фонду „Фастівчани”.
Адміністрація дитячого будинку забезпечує захист прав та інтересів вихованців, виступає посередником між вихованцями та соціальним середовищем.
В 2015 році вихованці дитячого будинку вже не мали змоги оздоровлюватись за рахунок чорнобильських коштів. Проте, завдяки співпраці управління освіти та дитячої поліклініки, служби у справах дітей і сім’ї всі вихованці дитячого будинку вже оздоровились в дитячих санаторіях м.Ворзель та в санаторії „Чайка” м.Богуслав.
Централізованою бухгалтерією управління освіти щороку проводяться виплати дітям – сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування після досягнення ними 18-и річного віку.
Особлива увага в усіх навчальних закладах міста приділяється дітям з сімей учасників АТО та дітям-переселенцям. Практичними психологами проводиться консультативна роботи з учнями, педагогічними працівниками та батькам, які потребують психологічної допомоги в напрямах подолання гострих емоційних розладів і стресових станів.
В червні 2015 року для організації відпочинку та інтелектуального розвитку учнів з 02 по 15 червня 2015 року в загальноосвітніх навчальних закладах функціонували мовні табори, якими було охоплено більше 367 дітей.
В 2015 році виникла проблема щодо організації гарячого харчування учнів загальноосвітніх шкіл. Після внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» відмінено безкоштовне харчування дітей, які мають статус постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС. Для організації харчування міською радою додатково виділено 405 тисяч – для закупівлі продуктів харчування та 99 тисяч – для закупівлі посуду та обладнання. Управлінням освіти проведено процедури тендерних закупівель та укладено договори на постачання продуктів харчування в школи, відновлено технологічне обладнання для роботи їдалень. Силами загальноосвітніх навчальних закладів проведено косметичні ремонти в їдальнях. Маємо великі надії, що з введенням ставок кухарів в шкільних їдальнях з нового навчального року харчування дітей відновиться..
Протягом останнього року активно впроваджувалась відкрита і демократичаї державно-громадська система управління освітою. З жовтня 2014 року функціонує Рада освітян, на засіданнях якої за участю міського голови обговорюються питання щодо стабільного функціонування системи освіти міста, своєчасних виплат заробітної плати, надбавок та відпускних.
З метою поєднання державного та громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності в навчальних закладах в червні 2015 року пройшли звітування керівників дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів міста про свою діяльність у 2014-2015 навчальному році на загальних зборах (конференціях) педагогічного колективу, батьківського комітету, ради, піклувальної ради і представників громадськості.
В 2014-2015 році своєчасно здійснювалась виплата заробітної плати працівникам освіти. В повному обсязі виплачується 20% надбавка за престижність праці педагогічним працівникам закладів. В кінці 2014 року місто отримало дотацію для покриття недостаючих коштів на заробітну плату освітянам. Була виплачена заборгованість за 2012-2014 роки по відрядженнях. За підсумками 2014 року всі працівники закладів освіти отримали грошову винагороду.
Виплата відпускних в 2015 році здійснювалась своєчасно і в повному обсязі. Педагогічні працівники разом з відпускними отримали матеріальну винагороду на оздоровлення.
Одним з провідних напрямків в роботі управління освіти стало впровадження в закладах освіти заходів з енергоощадності і раціонального використання енергоресурсів, економії бюджетних коштів, які йдуть на енергозабезпечення об’єктів освіти і виконання ремонтних робіт.
З листопада 2014 року організовано щоденний облік показників лічильників води, тепла, електроенергії в усіх навчальних закладах міста. Всі навчальні заклади забезпечені приладами обліку енергоносіїв та води. Лічильники тепла і води передано на баланс відповідно КП «Фастівтепломережа» та КП «Фастівводоканал». За рахунок цих організацій восени 2014 року здійснена необхідна повірка лічильників, встановлено лічильники в тих закладах, де їх не було.
Завдяки ось таким результативним заходам ми не лише своєчасно розрахувались за спожиті енергоносії в опалювальний період 2014-2015 н.р., а й змогли зекономити 20 № тепла у порівнянні з опалювальним періодом 2013-2014 н.р.
Навчальними закладами за позабюджетні кошти здійснюються заходи по утепленню приміщень (заміна вікон та дверей, утеплення горищ та внутрішніх стін, встановлення кранів Маєвського).
Протягом року проводилась підготовча робота для отримання пільгового кредиту від Північної екологічної фінансової корпорації (НЕФКО) для впровадження заходів з енергозбереження. Для цього здійснено моніторинг споживання енергоносіїв закладами освіти і підготовлено матеріали для проведення енергоаудиту з метою визначення закладів, що мають найбільші проблеми з енергоощадливості.
За кошти бюджету розвитку міста проведено ремонтні роботи в закладах:
- закінчено ремонт даху НВК «ЛІТ-СЗОШ №9» (18 377,93)
- здійснено капітальний ремонт спортзалу ЗОШ №3 (84140 грн.)
-Здійснено реконструкцію системи водопостачання та каналізаційної системи ДНЗ№4 (92850,6 грн.)
-Проведено капітальний ремонт спортзалу ЗОШ №1 (90970,22 грн.)
-Здійснено капітальний ремонт даху ЗОШ №3 (469 992,00 грн.)
-Практично завершено капітальний ремонт фасаду НВК «ЛІТ – СЗОШ №9» (299 тис. грн.).
-Закінчується реконструкція приміщення ЗОШ №11 та відкриття в новому закладі дошкільної групи (299 тис. грн..)
-Триває капітальний ремонт приміщення ДЮСШ (299 тис. грн..) та відкладений з 2013 року капітальний ремонт ЗОШ №10 (305 тис. грн..)
Виготовлено проектно-кошторисну документацію та будуть здійснені
-Реконструкція даху ДНЗ №6 «Казка» (750 тис. грн..)
-Ремонт покрівлі ЗОШ №2 (299 тис.)
-Капітальний ремонт та відкриття нової групи в ДНЗ №10 «Малятко»
-Ремонт водо каналізаційної системи ЗОШ №7 (99 тис. грн..) та ремонт в приміщенні СЮН (50 тис. грн..)
-Ремонт вимощення НВК (67 тис. грн.)
-Заміна електропроводкив ЦПР (роботи також було відкладено з 2013 року, 78 297,62 грн.)
-Влітку було виділено ще 200 тис. грн.. на проведення ремонту даху СЗОШ №4
Всього для галузі «Освіта» в 2015 році на проведення капітальних ремонтів було виділено 3788 тис. грн.. І цей показник є не лише найбільшим за останні роки в місті, а і одним з найкращих в 2015 році в Київській області.
Специфікою м. Фастова щодо навантаження шкіл є наявність найбільшої в Київській області ІІ зміни (1637 учнів – 32 %). Частково проблему вирішують закінчення добудови ЗОШ №5 та ЗОШ №12. Після численних звернень міського голови, Фастівської міської ради в Київську облдержадміністрацію, Кабінет Міністрів України, Верховну Раду України 12 школа включена до переліку об’єктів, що будуть фінансуватись з Фонду регіонального розвитку за кошти державного бюджету.
Дорогі колеги!
Сьогодні ми вказали на свої недоліки і проблеми, назвали свої успіхи та перемоги, напрацювали низку нових завдань.
І все це ми зможемо зробити лише разом, в одній єдиній команді, удосконалюючи свою педагогічну майстерність, управлінську діяльність, починаючи від відділу освіти до керівника, вчителя і вихователя.
Саме педагоги завжди були, є і будуть головними постатями всіх змін, відповідальними за тих, хто проводить ці зміни, і за те, у якому напрямку рухається суспільство. Тож звертаюся до всіх педагогів: будьмо справжніми, і тоді у нас обов’язково будуть справжні учні, справжнє відчуття задоволення від роботи, яку виконуємо, і ми разом зможемо розраховувати на справжнє майбутнє і справжню міцну Україну.
Я дякую від щирого серця всім, хто робив свою роботу на високому професійному рівні, зацікавлено і творчо.
Завжди пам’ятаймо: все, що досягнуто в минулому – це тільки старт до нових педагогічних досягнень у майбутньому.
Бажаю всім нам у новому навчальному році виключно успішних та результативних кроків на шляху творення нової України для себе і майбутніх поколінь.
Щасливого і мирного 2015/2016 навчального року!
Начальник управління освіти Олена Давиденко