Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Про затвердження Порядку надання дозволу на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами на території міста Фастова
З метою вирішення питання поводженням з небезпечними відходами на території міста, запобігання їх негативному впливу на здоров’я людини і навколишнє природне середовище, відповідно до п.«л» ч.1 ст.21 Закону України «Про відходи», постанови Кабінету Міністрів України №1218 від 03.08.1998р. «Про затвердження порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів» (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України №289від 11.04.2012р.), а також враховуючи висновки та рекомендації постійних комісій міської ради, керуючись п.54 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
1. Затвердити:
1.1. Порядок надання дозволу на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами на території міста Фастова (додаток 1).
1.2. Форму Дозволу на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами на території міста Фастова (додаток 2).
2. Управлінню житлово–комунального господарства Фастівської міської ради надавати дозволи на експлуатацію об’єктів поводження з небезпечними відходами на території міста шляхом прийняття відповідних рішень на сесіях міської ради.
3.Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань житлово-комунального господарства та постійну комісію міської ради з питань екології та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, соціального захисту населення.
1.1. Порядок надання дозволу на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами на території міста Фастова (далі – Порядок) розроблено відповідно до законів України «Про відходи», «Про місцеве самоврядування в Україні» та постанови Кабінету Міністрів України №1218 від 03.08.1998р. «Про затвердження Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів» (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України №289 від 11.04.2012р.).
1.2. Порядок регулює видачу суб’єктам господарської діяльності дозволу на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами на території міста (далі – Дозвіл).
1.3. Суб’єкти господарської діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами зобов’язані отримати Дозвіл на експлуатацію зазначених об’єктів.
1.4. Дозвіл надається шляхом прийняття Фастівською міською радою відповідного рішення.
1.5. Дозвіл видається управлінням житлово–комунального господарства міської ради на підставі рішення Фастівської міської ради.
2.2. Об’єкти поводження з відходами – місця чи об’єкти, що використовуються для збирання, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження та захоронення відходів.
2.3. Власник відходів – фізична або юридична особа, яка відповідно до законодавства володіє, користується і розпоряджається відходами.
До заяви додаються:
- копія проекту ліміту на утворення та розміщення відходів;
- довідка про наявність спеціально відведених у встановленому законодавством порядку місць чи об’єктів розміщення відходів;
- відомості про склад і властивості відходів, що утворюються, а також ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища та здоров'я людини;
- довідка про нормативно допустимі обсяги утворення відходів;
- довідка про питомі показники утворення відходів;
- довідка про наявність установок (потужностей) з видалення відходів;
- довідка про наявність потужностей з утилізації відходів;
- копії договорів (контракту) на передачу відходів іншим власникам;
- довідка про обсяги токсичних відходів та обсяги утворення, використання і поставки відходів як вторинної сировини і відходів виробництва за поточний рік;
- копія висновку санітарно-епідеміологічної експертизи щодо об’єктів поводження з відходами;
- інформація стосовно розміщення відходів, накопичених за попередні роки;
- наказ про призначення відповідальних осіб у сфері поводження з відходами;
- звіт про виконання планових заходів у сфері поводження з відходами за попередній рік;
- перспективний план заходів у сфері поводження з відходами, спрямований на запобігання або зменшення обсягів утворення відходів і запобігання їх негативному впливу на навколишнє природне середовище та здоров'я людини.
- копія ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (у разі одержання лімітів на утворення та розміщення відходів, включених до розділу А Жовтого переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1120 від 13.07.2000р. «Про затвердження Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів»;
- перелік об’єктів поводження з відходами;
3.2. Заявник несе відповідальність за достовірність відомостей, зазначених у заяві та документах, що додаються до неї.
3.3. Управління житлово–комунального господарства міської ради після одержання заяви від суб’єкта господарської діяльності здійснює попередній розгляд питання щодо надання Дозволу та подає на чергову сесію міської ради для розгляду проект рішення про надання дозволу на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами на території міста Фастова.
У випадку невідповідності пакету документів переліку, визначеному у пункті 3.1. Порядку, Управління житлово–комунального господарства міської ради готує обґрунтовану відмову суб’єкту господарської діяльності щодо видачі Дозволу.
3.4. Після прийняття рішення про надання дозволу на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами на території міста Фастівською міською радою Управління житлово–комунального господарства міської ради оформлює Дозвіл за встановленою формою протягом 10 календарних днів.
При наданні суб’єктом господарювання заяви на отримання Дозволу у поточному році в дозволі (додаток 2) вказується термін дії – з моменту видачі дозволу до кінця поточного року.
При наданні суб’єктом господарювання заяви в поточному році на отримання Дозволу на наступний календарний рік дозвіл надається на термін з 01 січня по 31 грудня наступного календарного року.
3.5. У разі втрати (пошкодження) Дозволу суб’єкту господарювання видається дублікат на підставі його заяви.
Дійсний з _________________ до _________________
Рішення Фастівської міської ради №_______________ від _________________
Дозвіл видано _________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Адреса _______________________________________________________________________
Телефон ______________________________
Перелік заявлених відходів:
№ п/п
|
Перелік заявлених відходів
|
Клас
небезпеки
|
Запланована
кількість
|
Розміщення
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Начальник управління ____________ ____________________
(підпис) (ініціали, прізвище)
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінка важливості цієї проблеми.
Відповідно до Закону України «Про відходи» суб’єкти господарювання у сфері поводження з відходами зобов’язані мати дозвіл на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами. Надання такого дозволу відповідно до цього Закону та Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» віднесено до компетенції органів місцевого самоврядування. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України №1218 від 03.08.2002р. «Про затвердження Порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів» суб'єктам господарювання для отримання лімітів на утворення і розміщення відходів необхідно отримати дозвіл на експлуатацію об'єктів поводження з небезпечними відходами, який видається органом місцевого самоврядування у порядку, визначеному законодавством.
Проблема полягає в тому, що на теперішній час порядок видачі зазначеного дозволу на загальнодержавному рівні не визначено.
Прийняття регуляторного акта – рішення міської ради «Про затвердження Порядку надання дозволу на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходамина території міста Фастова» дасть змогу привести процедуру видачі дозволу на експлуатацію об'єкта поводження з небезпечними відходами відповідно до вимог чинного законодавства та забезпечити прозорість і ясність здійснення цієї процедури.
2. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання.
Визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує вирішення шляхом затвердження рішенням міської ради Порядку надання дозволу на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами на території міста, необхідність якого обумовлена Законом України «Про відходи», постановами Кабінету Міністрів України №1218 від 03.08.1998р. «Про затвердження порядку розроблення, затвердження і перегляду лімітів на утворення та розміщення відходів» (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України №289 від 11.04.2012р.) та №526 від 21.05.2009р. «Про заходи щодо упорядкування видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності».
У разі не запровадження регуляторного акта суб'єкти господарювання будуть позбавлені можливості отримувати ліміти на утворення та розміщення відходів та вимушені будуть нести фінансові збитки.
3.Обґрунтування того, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів, та можливості внесення змін до них.
Відсутній діючий регуляторний акт, за допомогою якого може бути розв'язана визначена проблема.
4. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого акта, у тому числі здійснення розрахунку очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта.
Сфера інтересів
|
Вигоди
|
Витрати
|
Для територіальної громади міста
|
Запобігання забрудненню навколишнього природного середовища
|
Економічні витрати відсутні
|
Для суб’єктів господарювання
|
1. Створення умов для отримання лімітів на утворення та розміщення відходів;
2. Забезпечення експлуатації об’єкта поводження з небезпечними відходами відповідно до вимог законодавства.
3. Підвищення прогнозованості, передбачуваності бізнесу.
|
Витрати не передбачаються, оскільки документи дозвільного характеру видаються на безоплатній основі
|
Для органів місцевого самоврядування
|
Нагляд та контроль у сфері поводження з небезпечними відходами
|
Витрати на видачу дозволів не збільшаться.
|
При впровадженні зазначеного проекту рішення відсутні додаткові витрати у всіх сферах інтересів.
5. Визначення цілей державного регулювання.
Метою регуляторного акта є розроблення порядку видачі дозволу на експлуатацію об'єкта поводження з небезпечними відходами відповідно до Законів України «Про відходи» та «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
Зазначений дозвіл входить до переліку документів, який мають надавати суб'єкти господарювання до Міністерства екології та природних ресурсів України для отримання дозволу на розміщення відходів.
Відсутність дозволу на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами є підставою для відмови Міністерства екології та природних ресурсів України суб’єкту господарювання у розгляді його заяви на отримання дозволів на розміщення небезпечних відходів та погодження лімітів на утворення та розміщення небезпечних відходів.
У разі відсутності у суб’єкта господарювання затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів, відповідно до чинного законодавства збір за розміщення відходів має сплачуватися ним у 10-кратному розмірі, що матиме для нього негативні фінансові наслідки.
6. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей, у тому числі тих, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин.
Альтернативним способом досягнення визначених цілей могло б бути затвердження процедури видачі дозволу на експлуатацію об'єкта поводження з небезпечними відходами на загальнодержавному рівні. На теперішній час термін внесення змін і доповнень до існуючої нормативно-правової бази не встановлено.
Затвердження порядку видачі дозволу на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами є найбільш досконалим способом досягнення визначених цілей. Перевага запропонованого способу полягає, насамперед, у забезпеченні впорядкованого механізму дозвільної процедури.
Іншим альтернативним способом є існуючий стан, що полягає у відсутності визначеного процесу видачі дозволу. Відсутність прозорої процедури видачі дозволів на експлуатацію об’єктів поводження з небезпечними відходами є підставою для відмови суб'єктам господарювання з боку Міністерства екології та природних ресурсів України у затвердженні лімітів на утворення та розміщення відходів.
7. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей.
Прийняття саме цього регуляторного акта дасть змогу здійснювати процедуру видачі дозволу на експлуатацію об’єктів поводження з небезпечними відходами прозоро, з урахуванням інтересів суб'єктів господарювання, а також забезпечить експлуатацію об'єктів поводження з небезпечними відходами з дотриманням вимог природоохоронного законодавства.
8. Механізми та заходи, які забезпечують розв’язання визначених проблем шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.
З прийняттям запропонованого регуляторного акта буде розв'язано визначену проблему шляхом впровадження механізму видачі дозволу, а дотримання суб'єктами господарювання вимог природоохоронного законодавства у сфері поводження з відходами на території міста дозволить запобігти забрудненню навколишнього природного середовища небезпечними відходами.
Порядок надання дозволу встановлює перелік підстав для прийняття відповідного рішення щодо відмови у видачі дозвільного документу та видачі його дубліката.
9. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта.
У разі прийняття запропонованого регуляторного акта можливе досягнення визначених цілей через упорядкування процедури видачі дозволу на експлуатацію об'єкта поводження з небезпечними відходами. Дозвіл видається Управлінням житлово–комунального господарства міської ради на підставі рішення Фастівської міської ради після перевірки наданого пакета документів та в разі відсутності підстав для відмови в його наданні. Це спонукатиме суб’єктів господарювання дотримуватися вимог чинного природоохоронного законодавства у сфері поводження з відходами.
Реалізація засад запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат.
10. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, територіальної громади та держави.
Досягнення визначених цілей не залежить від витрат суб'єктів господарювання, територіальної громади міста, органів місцевого самоврядування та не супроводжується ними.
11. Обґрунтувати, що вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені.
Вигоди, які виникатимуть внаслідок дії регуляторного акта, не можуть бути визначені кількісно. До якісних показників належать:
- запобігання забрудненню навколишнього природного середовища шляхом забезпечення експлуатації об'єкта поводження з небезпечними відходами відповідно до вимог чинного природоохоронного законодавства;
- дотримання суб'єктами господарювання вимог природоохоронного законодавства у сфері поводження з відходами.
12. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта.
Єдиним зовнішнім чинником, який може вплинути на дію запропонованого регуляторного акта, будуть зміни чинного законодавства у сфері поводження з відходами. При внесенні таких змін регуляторний акт підлягатиме коригуванню.
13. Обґрунтувати запропонований строк чинності регуляторного акта.
Регуляторний акт запроваджується на необмежений термін. При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні зміни та доповнення.
14. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.
До кількісних показників його результативності належить кількість:
- виданих дозволів на експлуатацію об’єктів поводження з небезпечними відходами;
- одержаних суб’єктами господарювання в Міністерстві екології та природних ресурсів України лімітів на утворення та розміщення небезпечних відходів.
15. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності дії регуляторного акта у разі його прийняття.
Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта здійснюватиметься до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій, зауважень та їх аналізу.
Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторного акта, в результаті чого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу показників дії цього акта, такі питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.
Періодичні відстеження планується здійснювати раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться із зазначеними аналогічними показниками, що встановлені під час повторного відстеження.
У разі виявлення неурегульованих та проблематичних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта.
Проект рішення Фастівської міської ради«Про затвердження Порядку надання дозволу на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами на території міста Фастова».
Виконавець заходів з відстеження – відділ з питань надзвичайних ситуацій, цивільного захисту населення та екології Управління житлово – комунального господарства Фастівської міської ради.
Ціль прийняття акта:
- визначення чіткого порядку видачі дозволу на експлуатацію об'єкта поводження з небезпечними відходами;
- зменшення забруднення навколишнього природного середовища;
- зменшення кількості підприємств – порушників природоохоронного законодавства.
Строк виконання заходів з відстеження – 20 днів (24.09.2012 – 14.10.2012).
Тип відстеження – базове.
Метод одержання результатів відстеження – моніторинг ефективності дії регуляторного акту.
Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних:
Відстеження результативності цього регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу даних про кількість заяв від суб’єктів господарювання щодо надання дозволу на експлуатацію об’єктів поводження з небезпечними відходами на території міста.
Показники результативності:
Для відстеження результативності цього регуляторного акта, виходячи з цілей державного регулювання, обрано такий показник:
- кількість заяв від суб’єктів господарювання щодо надання дозволу на експлуатацію об’єктів поводження з небезпечними відходами на території міста (у 2011 р. – 0).
Висновки та рекомендації:
Прийняття даного рішення забезпечить зменшення кількості небезпечних відходів, що накопичуються на території суб'єктів господарювання, більш чіткий облік утворення та утилізації відходів, запобігання їх негативному впливу на навколишнє природне середовище та здоров'я людини, а також виконання на належному рівні заходів з покращення стану навколишнього середовища.