Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Про затвердження Положення про порядок поховання померлих і надання ритуальних послуг на території міста Фастова
ОГОЛОШЕННЯ
На публічне обговорення (оголошення) виноситься проект рішення міської ради «Про затвердження Положення про порядок поховання померлих і надання ритуальних послуг на території міста Фастова» та аналіз його регуляторного впливу.
Пропозиції та зауваження до нього будуть прийматися від громадян суб’єктів господарювання, їх об`єднань, наукових установ та консультативно-дорадчих органів у здійсненні державної регуляторної політики в місячний термін, за адресою: 08500,м.Фастів, пл.Соборна,1, розробником – Відділ економічного аналізу та бухгалтерського обліку виконавчого комітету Фастівської міської ради за тел.60957 та на, на електронну адресу виконкому міської ради ( info@fastiv-rada.gov.ua).
04.06.2015
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Р І Ш Е Н Н Я
від 03.09.2015 № 18-LXX-VI
«Про затвердження Положення про порядок поховання померлих і надання ритуальних послуг на території міста Фастова»
З метою врегулювання діяльності з організації поховання померлих і надання ритуальних послуг на території міста Фастова та впорядкування відносин при наданні даних послуг, а саме: чіткому визначенні прав, обов’язків, відповідальності суб’єктів господарювання, які працюють на ринку ритуальних послуг, організації поховань і ритуального обслуговування населення, утримання кладовищ та інших місць поховань, на виконання Закону України “Про поховання та похоронну справу”, постанов Кабінету Міністрів України від 17.12.2003 № 1963 «Про затвердження Порядку поховання на території України громадянина, померлого на території іноземної держави, та опису зразка надгробка, що безоплатно споруджується на могилі померлої (загиблої) особи, яка має особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною», від 28.10.2004 № 1445 «Про затвердження Порядку проведення безоплатного поховання померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, учасників бойових дій і інвалідів війни», від 31.01.2007 № 99 «Про затвердження Порядку надання допомоги на поховання деяких категорій осіб виконавцю волевиявлення померлого або особи, яка зобов'язалася поховати померлого", з урахуванням наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 № 193 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо реалізації Закону України «Про поховання та похоронну справу», Указ Президента України №140/2015 від 12.03.2015 року та керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Положення про порядок поховання померлих і надання ритуальних послуг на території міста Фастова (далі – Положення, додається).
2. Відділу з питань житлово-комунального господарства виконавчого комітету Фастівської міської ради забезпечити у терміни, передбачені законодавством, інформування населення міста про зміст даного рішення.
3.Фастівському комбінату комунальних підприємств забезпечити реалізацію Положення.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань житлово-комунального господарства Яковюка Г.В.
Міський голова М.В. Нетяжук
Додаток до рішення
Фастівської міської ради
від 03.09.2015
№ 18-LXX-VI
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок поховання померлих та надання ритуальних послуг на території Фастівської міської ради
1. Загальні положення
1.1. Положення про порядок поховання та надання ритуальних послуг на території Фастівської міської ради (надалі - Положення) розроблено відповідно до Закону України "Про поховання та похоронну справу", Постанови Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 №1445 «Про затвердження Порядку проведення безоплатного поховання померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги і особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, учасників бойових дій і інвалідів війни», з урахуванням Наказів Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 №193 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо реалізації Закону України «Про поховання та похоронну справу», Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22.06.2006 № 208 «Про запровадження ритуальної символіки на автотранспортних засобах суб'єктів господарювання, що надають ритуальні послуги з перевезення тіла померлого», з метою врегулювання відносин при похованні та наданні ритуальних послуг на території Фастівської міської ради
1.2. Це Положення є обов'язковим для виконання всіма суб'єктами господарювання, які працюють на ринку ритуальних послуг на території Фастівської міської ради
1.3. Організацію поховання померлих, надання передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг (додаток 1) та ритуальних послуг, непередбачених цим переліком, а також реалізацію предметів ритуальної належності у місті здійснює Фастівський комбінат комунальних підприємств (надалі - ритуальна служба).
1.4. Надання ритуальних послуг та виготовлення предметів ритуальної належності може також здійснювати суб'єкт господарювання, що виявив бажання працювати на ринку ритуальних послуг (надалі - суб'єкт господарювання), який згідно із Законом України "Про поховання та похоронну справу" уклав договір з ритуальною службою про надання цих послуг (додаток 2).
1.5. Ритуальна служба та суб'єкт господарювання при наданні ритуальних послуг повинні керуватися у своїй діяльності Конституцією України, Законом України "Про поховання та похоронну справу", іншими нормативно-правовими актами у сфері поховання, а також цим Положенням.
1.6.Ритуальна служба зобов'язана:
- укладати договори-замовлення на організацію та проведення поховання;
- організовувати поховання померлих згідно з договорами-замовленнями;
- створювати рівні умови для поховання померлого незалежно від раси, кольору шкіри, політичних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак;
- розширювати номенклатуру ритуальних послуг для громадян з різними фінансовими можливостями;
- забезпечувати конфіденційність інформації про померлого;
- організовувати виконання робіт із благоустрою місць поховань відповідно до кошторису;
- забезпечувати функціонування місць поховань згідно зі статтею 23 Закону України "Про поховання та похоронну справу";
- безоплатно виділяти місця для поховання померлого чи урни з прахом померлого на кладовищі (у колумбарії в разі його створення);
- реєструвати поховання (підпоховання), перепоховання в Книзі реєстрації поховань та перепоховань померлих громадян (надалі-Книга реєстрації), намогильні споруди - в Книзі обліку намогильних споруд;
- видавати користувачу місця поховання свідоцтво про поховання та на замовлення громадян довідки про наявність поховання померлого на кладовищах міста;
- у разі осквернення могил, місць родинного поховання, навмисного руйнування та викрадання колумбарних ніш, намогильних споруд та склепів готувати та подавати до виконавчого комітету міської ради відповідний акт про суму та характеристику збитку;
- укладати із суб'єктом господарювання договори про надання ритуальних послуг;
- здійснювати інші функції відповідно до Закону України "Про поховання та похоронну справу".
1.7. Для укладення договору про надання ритуальних послуг суб'єкт господарювання подає на ім'я керівника ритуальної служби відповідну заяву та додає до неї такі документи:
а) копію довідки про включення до ЄДРПОУ для юридичної особи або про присвоєння ідентифікаційного номера для фізичної особи-підприємця;
б) копію Виписки з ЄДР;
в) перелік послуг, які пропонуються для надання суб'єктом господарювання;
г) режим роботи, номер телефону та місце знаходження.
Протягом 14 робочих днів від дня отримання заяви ритуальна служба укладає з суб'єктом господарювання договір про надання ритуальних послуг при наявності всього переліку документів, передбачених цим пунктом.
Безпідставна відмова в укладенні договору не допускається, вона повинна бути аргументована та надана письмово.
Договір про надання ритуальних послуг між ритуальною службою та суб'єктом господарювання укладається терміном на 3 роки, але за згодою сторін цей термін може бути іншим.
При зміні будь-яких відомостей, зазначених у документах, що додаються до заяви, суб'єкт господарювання повинен у 10-денний термін письмово повідомити про це ритуальну службу.
1.8. Суб'єкту господарювання забороняється надавати ритуальні послуги без укладення із ритуальною службою договору про надання ритуальних послуг та відповідного договору-замовлення (додаток 3) з виконавцем волевиявлення померлого або особою, яка зобов'язалася поховати померлого, на підставі свідоцтва про смерть (надалі - Замовник).
1.9. Ритуальна служба забезпечує безперешкодний доступ на територію кладовища (крематорію, у разі його створення) суб'єкта господарювання для виконання робіт, які зазначені в договорі про надання ритуальних послуг та договорі-замовленні на організацію та проведення поховання.
2.Організація та проведення поховання і надання ритуальних послуг населенню на території Фастівської міської ради
2.1. Організація місць приймання замовлень на ритуальні послуги та поховання громадян
2.1.1. У приміщеннях ритуальної служби, де проводиться оформлення договору-замовлення, у доступному для огляду місці повинні бути розміщені:
- витяги із Закону України «Про поховання та похоронну справу», інших нормативно-правових актів;
- Положення про порядок поховання та надання ритуальних послуг на території Фастівської міської ради;
- перелік ритуальних послуг із зазначенням вартості, особливостей та термінів виконання замовлення;
- необхідні мінімальні переліки:
вимог щодо порядку організації поховання та ритуального обслуговування населення;
окремих видів ритуальних послуг із зазначенням їх вартості, особливостей та термінів виконання;
інформація про: суб'єктів господарювання, з якими укладено договори про надання послуг, їх адреси, телефони та режими роботи;
режим роботи та номери телефонів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, що здійснюють захист прав споживачів;
режим роботи організації, що виплачує допомогу на поховання, відповідно до чинного законодавства України;
розклад роботи органів реєстрації актів цивільного стану (надалі -РАЦС) міста Фастів;
порядок пільгового обслуговування населення;
умови реєстрації поховань померлих та перепоховань;
вимоги щодо утримання та охорони місць поховань;
умови організації поховань за рахунок державного та місцевого бюджетів;
порядок утримання кладовищ та інших місць поховань;
книга відгуків та пропозицій.
2.1.2. Суб'єкт господарювання, який уклав з ритуальною службою договір про надання ритуальних послуг, забезпечує у доступному для огляду місці надання наочної інформації:
- перелік якої зазначено в пункті 2.1.1 цього Положення, крім абзаців 8,9;
- про місцезнаходження ритуальної служби, її адресу, телефон, режим роботи;
- про державну реєстрацію (копія виписки).
2.1.3. У місті Фастові у приміщенні моргу, РАЦСу на видному, доступному для громадян місці розміщується інформація про місцезнаходження ритуальної служби, номери телефонів та режим роботи.
2.1.4. Ритуальна служба та суб'єкт господарювання несуть відповідальність за відмову в реалізації прав Замовника та ненадання інформації, яка передбачена чинним законодавством.
2.1.5. Розміщення зовнішньої реклами про надання ритуальних послуг оформлюється та узгоджується згідно з чинним законодавством.
2.2.Порядок приймання, оформлення замовлення на поховання померлих та надання ритуальних послуг
2.2.1. Поховання тіла померлого покладається на виконавця волевиявлення померлого. Якщо у волевиявленні померлого немає вказівки на виконавця волевиявлення чи в разі відмови виконавця від виконання волевиявлення померлого, поховання здійснюється чоловіком (дружиною), батьками (усиновителями), дітьми, сестрою, братом, дідом або бабою, онуком (правнуком), іншою особою, яка зобов'язалася поховати померлого.
Зазначені особи можуть доручити здійснення поховання у відповідності з чинним законодавством іншій фізичній особі чи суб’єкту господарювання на підставі письмового договору, істотними умовами якого є:
найменування сторін;
предмет договору; перелік послуг, їх вартість, особливості та терміни виконання;
порядок розрахунків; права, обов'язки та відповідальність сторін;
умови зміни або припинення дії договору;
порядок вирішення спорів;
дата і місце укладення договору.
2.2.2. На підставі свідоцтва про смерть, виданого відділом РАЦС, Замовник звертається до ритуальної служби або суб'єкта господарювання для укладення відповідного договору-замовлення на організацію та проведення поховання не пізніше ніж за 24 години до їх проведення. Договір-замовлення заповнюється в двох примірниках, один з яких передається замовнику, другий - ритуальній службі або суб'єкту господарювання.
Після укладення договору-замовлення на організацію та проведення поховання Замовнику надається оформлений в установленому порядку рахунок-замовлення на надання ритуальних послуг, пов'язаних з організацією поховання та реалізацією предметів ритуальної належності. Ритуальна служба, суб'єкт господарювання зобов'язаний забезпечити приймання та оформлення замовлення, здійснити платну доставку цих предметів своїм транспортом за вказаною Замовником адресою, у разі відсутності транспорту - сприяти доставці атрибутів поховання.
Забороняється надання послуг без оформлення договору-замовлення.
2.2.3. У разі виникнення потреби в наданні додаткових ритуальних послугах, непередбачених укладеним договором-замовленням, їх виконання погоджується із Замовником і оформляється окремим договором-замовленням.
2.2.4. Замовник має право у процесі виконання замовлення внести до нього часткові зміни, які повинні бути прийняті ритуальною службою або суб'єктом господарювання за умови, що їх виконання технічно і технологічно можливе, та до оформленого договору-замовлення внесено відповідні зміни вартості послуг.
2.2.5. У разі надання неякісних ритуальних послуг із поховання та ритуального обслуговування, тобто таких, що не відповідають умовам договору-замовлення, Замовник має право вимагати від ритуальної служби або суб'єкта господарювання безоплатного надання послуги належної якості або відшкодування завданих збитків.
У разі придбання неякісних товарів ритуальної належності тобто таких, що неможливо використовувати відповідно до його цільового призначення, Замовник має право вимагати від продавця (виробника предметів ритуальної належності):
- безоплатного усунення недоліків товару;
- відшкодування зазначених збитків;
- заміни на аналогічний товар належної якості (якщо ціна на товар змінилася, перерахунок вартості не проводиться) або на такий самий товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) з відповідним перерахуванням купівельної ціни, що діяла на момент обміну;
- відповідного зменшення купівельної ціни зазначених товарів. Ритуальна служба, суб'єкт господарювання або продавець (виробник предметів ритуальної належності) не несе відповідальності за недоліки в наданих послугах (товарах), якщо доведе, що вони виникли з вини самого Замовника чи внаслідок непереборної сили - дії надзвичайної ситуації техногенного, природного або екологічного характеру, яка унеможливлює надання відповідної послуги.
2.2.6. Якщо ритуальна служба або суб'єкт господарювання не виконує, прострочує надання послуги згідно з договором-замовленням, відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів" за кожний день (годину, якщо тривалість виконання визначена в годинах) сплачує Замовнику пеню в розмірі 3% від вартості робіт, якщо такі не визначені сплачується неустойка у розмірі - 3% від загальної вартості замовлення (сплата пені не звільняє від виконання зобов'язань у натурі).
2.3. Вимоги щодо порядку організації та проведення поховання
2.3.1. Поховання померлих здійснюється лише на підставі свідоцтва про смерть та оформленого в установленому порядку договору-замовлення на організацію та проведення поховання.
2.3.2. За зверненням виконавця волевиявлення чи особи, яка взяла на себе зобов'язання поховати померлого, на території кладовища безоплатно виділяється місце для поховання померлого. На бажання виконавця волевиявлення чи особи, яка взяла на себе зобов'язання поховати померлого, для поховання двох чи більше померлих безоплатно виділяється місце для родинного поховання.
2.3.3. Кожне поховання померлого здійснюється в окремій могилі.
2.3.4. Поховання померлого громадянина проводиться не раніше ніж через 24 години після настання смерті. Як виняток, у разі наявності відповідних підстав, поховання може бути проведено в день оформлення документів.
2.3.5. Під кожну могилу надається ділянка таких розмірів:
Назва поховання
|
Розмір
|
||||
|
Земельної ділянки
|
Могили
|
|||
|
площа, м
|
довжина, м
|
ширина, м
|
довжина, м
|
ширина, м
|
Родинне
|
6,6
|
2,2
|
3,0
|
2,0
|
1,0
|
Подвійне
|
4,8
|
2,2
|
2,2
|
2,0
|
1,0
|
Одинарне
|
3,3
|
2,2
|
1,5
|
2,0
|
1,0
|
Урна з прахом
|
0,64
|
0,8
|
0,8
|
0,8
|
0,8
|
2.3.6. Для поховання померлих одиноких громадян, осіб без певного місця проживання, осіб, від поховання яких відмовилися рідні, невпізнаних трупів на кладовищах надається земельна ділянка під одинарне поховання. Поховання зазначених осіб здійснюється ритуальною службою за рахунок коштів міського бюджету.
2.3.7. За рішенням виконкому міської ради у місцях поховання можуть бути відведені сектори для почесних поховань, поховання померлих (загиблих) військовослужбовців (сектори військових поховань), а також сектори для поховання померлих за національною та релігійною ознакою.
Для почесних поховань за рішенням міської ради можуть відводитися земельні ділянки поза територією місць поховання, на яких створюються меморіальні бульвари, сквери, парки і кургани Слави.
Існуючі місця поховання не підлягають перенесенню, крім випадків постійного підтоплення, зсуву, землетрусу або іншого стихійного лиха.
Рішення стосовно перенесення місць поховання приймає міська рада.
2.3.8. Кожне поховання та перепоховання реєструється в спеціальній Книзі реєстрації поховань та перепоховань померлих громадян.
2.3.9. Після здійснення поховання виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка взяла на себе зобов'язання поховати померлого, як користувачу місця поховання (надалі-користувач) видається відповідне свідоцтво про поховання (додаток 4), яке дає право на встановлення намогильної споруди в межах могили, вирішення питання про проведення підпоховання, облаштування місця поховання, здійснення інших дій, які не суперечать чинному законодавству. Для одержання адміністративної послуги з оформлення свідоцтва про поховання до ритуальної служби подаються документи:
- паспорт особи-користувача місця поховання (оригінал і копія);
- лікарське свідоцтво про смерть померлої особи (оригінал і копія);
- свідоцтво про смерть померлої особи (оригінал і копія);
- розрахунковий документ, що підтверджує про сплату коштів за надану послугу.
2.3.10. На могилах (місцях родинного поховання), у межах наданої земельної ділянки, можуть установлюватися намогильні споруди та елементи благоустрою могили.
Для встановлення намогильної споруди користувач місця поховання подає до ритуальної служби такі документи:
- оригінал свідоцтва про смерть похованого;
- свідоцтво про поховання;
- документи, що підтверджують придбання намогильної споруди, її ціну та дату реалізації, гарантійний строк експлуатації;
- реквізити виконавця намогильної споруди.
Після виконання робіт з облаштування могили користувач зобов'язаний забезпечити прибирання території біля могили та винесення сміття до спеціально відведених місць на кладовищі.
Великогабаритне сміття (кам'яні пам’ятники, бетонні огорожі тощо), будівельне сміття після виконання робіт вивозяться самостійно виконавцем послуг за межі кладовища
Установлені намогильні споруди реєструються ритуальною службою в Книзі обліку намогильних споруд.
2.3.11. Безоплатне поховання померлих (загиблих) осіб, які мають особливі та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною , учасників бойових дій і інвалідів війни, військовослужбовців, осіб рядового, начальницького складу, працівників утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів України, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, захищаючи незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України проводиться відповідно до Порядку, визначеного Постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 № 1445 за рахунок коштів місцевого бюджету.
2.3.12. Поховання осіб, які померли внаслідок зараження особливо небезпечною інфекцією, здійснюється згідно із санітарним законодавством України.
2.3.13. Поховання померлих іноземців та осіб без громадянства здійснюється в порядку, визначеному Законом України "Про поховання та похоронну справу" та цим Положенням для громадян України, якщо інше не передбачено міжнародним договором України.
2.3.14. Перепоховання останків померлих допускається у виняткових випадках при наявності обґрунтованої причини.
Для прийняття рішення щодо здійснення перепоховання останків померлого особа, яка здійснила поховання, звертається до виконавчого комітету міської ради та подає такі документи:
- заяву з обґрунтуванням причин перепоховання;
- висновок органу санітарно-епідеміологічної служби про можливість ексгумації;
- лікарське свідоцтво про смерть померлої особи;
- довідку ритуальної служби про наявність місця на кладовищі в разі здійснення перепоховання останків на кладовищі міста;
- дозвіл виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради на поховання останків на кладовищі, яке розташовано поза межами міста.
За результатами розгляду поданих документів виконавчим комітетом міської ради згідно з регламентом приймається рішення про перепоховання останків померлого на інше місце поховання чи, у разі відсутності підстав, видається користувачу обґрунтована письмова відмова.
Ритуальна служба забезпечує оформлення договору-замовлення на перепоховання та призначає термін його проведення.
Ексгумація здійснюється, як правило, у зимовий період, через рік після поховання в пісчаних ґрунтах і через три роки - при похованні у зволожених ґрунтах важкого механічного складу та глиняних ґрунтах.
Ексгумація проводиться в присутності медичного працівника, участь якого при проведенні перепоховання забезпечує користувач.
Винятком з правил є перепоховання урни з прахом, а також ексгумація трупа, яка здійснюється згідно зі статтею 192 Кримінально – процесуального кодексу України.
Після ексгумації могила повинна бути засипана, поверхня ґрунту розрівняна та засіяна травою.
Про виймання останків із могили робиться запис у Книзі реєстрації, а при похованні в іншому місці - новий запис до Книги реєстрації.
2.3.15. Доставка тіл померлих до судово-медичної експертизи за направленням органів внутрішніх справ здійснюється за рахунок міського бюджету виключно спеціалізованою бригадою ритуальної служби.
.3.16. Перевезення тіл померлих громадян повинно здійснюватися автотранспортними засобами, які відповідають вимогам Наказу Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22.06.2006 № 208 «Про запровадження ритуальної символіки на автотранспортних засобах суб'єктів господарювання, що надають ритуальні послуги з перевезення тіла померлого», згідно з яким на вищезазначеному транспорті повинно бути нанесено ритуальну символіку.
2.3.17. Виконавчий комітет міської ради може прийняти рішення про часткове або повне припинення поховання померлих у разі закриття кладовища, якщо на території кладовища немає вільних місць для облаштування нових могил (колумбарних ніш), а поховання померлих можливо лише на місцях родинного поховання або шляхом підпоховання в могилах за згодою користувачів.
3. Порядок розміщення, облаштування, утримання та охорони місць поховань
3.1.Місця поховань (кладовища) повинні мати сплановану і впорядковану територію, упорядковані під'їзні шляхи, бути забезпечені транспортним зв'язком із населеним пунктом.
3.2. Територія місць поховань повинна бути обов'язково огороджена, поділена на ділянки-сектори, що відокремлюються поміж собою дорогами шириною 3,5 метрів із розрахунку одностороннього руху. Місця для роз'їзду автотранспорту повинні розташовуватися на перехресті доріг і мати радіус повороту. Проїжджа частина центральної дороги повинна бути шириною до 9м.
На території місць поховань розміщують:
- господарський двір, на якому розташовують допоміжні будівлі;
- будівлі, призначені для проведення громадських панахид: будинки трауру, ритуальні майданчики тощо;
- водопостачання для поливання зелених насаджень, шахтні колодязі, вода яких передбачена для технічних потреб відвідувачів та персоналу, а в разі їх відсутності використовують ємності для води;
- освітлення;
- спеціальні місця для розміщення контейнерів зі сміттям тощо;
- каналізовані громадські туалети з радіусом обслуговування 0,5 км, (за відсутності каналізації - туалети з водонепроникним вигрібом, до якого забезпечено вільний під'їзд асенізаційного транспорту).
Території місць поховань підлягають озелененню з найбільшим збереженням існуючих насаджень.
3.3.Сектори території місць поховань поділяються на ряди та місця, відстань між рядами повинна бути один метр, між ділянками поховань в ряду - 0,5 метрів.
3.4. На території місця поховання не можуть бути розташовані об'єкти іншої, крім комунальної форми власності, за винятком намогильної споруди, склепу та колумбарної ніші, елементів благоустрою, які є власністю особи, що придбала їх за власні кошти.
3.5. Будівництво, утримання і охорона місць поховання у місті здійснюється за рахунок коштів міського бюджету.
3.6.У разі осквернення могил, місць родинного поховання, навмисного руйнування чи викрадення колумбарних ніш, намогильних споруд та склепів відшкодування матеріальних збитків здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету з наступним їх відшкодуванням за рахунок винних осіб згідно із законом.
У разі крадіжок, осквернення чи пошкодження намогильної споруди, яка не зареєстрована в Книзі обліку намогильних споруд, відшкодування Замовнику матеріальних збитків не здійснюється.
У разі природного руйнування намогильних споруд, гарантійний термін яких скінчився, їх відновлення здійснюється за рахунок Замовника.
3.7. З метою раціонального використання земельних площ, відведених під кладовища, забороняється встановлення огорож на кладовищах.
Для подальшого запобігання засміченню кладовищ міста дозволяється висадка зелених насаджень на їх територіях лише низьких форм росту.
3.8. Забороняється проїзд автотранспортних засобів, у тому числі і приватних автомобілів (окрім транспорту спецпризначення та інвалідного), по території кладовищ без отримання на це відповідного письмового погодження ритуальної служби.
4. Контроль за виконанням Положення
Контроль за дотриманням Положення про поховання порядок надання ритуальних послуг на території Фастівської міської ради здійснює ритуальна служба разом з відділом з питань житлово-комунального господарства виконавчого комітету Фастівської міської ради. У разі необхідності до роботи залучаються спеціалісти інших установ та організацій міста.
Додаток 1
до Положення про порядок поховання та надання ритуальних послуг на території Фастівської міської ради
Необхідний мінімальний перелік окремих видів ритуальних послуг
1. Оформлення договору-замовлення на організацію та проведення поховання.
2. Оформлення свідоцтва про поховання.
3. Копання могили (викопування могили ручним або механізованим способом, опускання труни з тілом померлого в могилу, закопування могили, формування намогильного насипу та одноразове прибирання території біля могили).
4. Монтаж та демонтаж намогильних споруд при організації під поховання в існуючу могилу.
5. Кремація тіл померлих (у разі створення крематорію).
6. Поховання та підпоховання урни з прахом померлих у колумбарну нішу (у разі створення крематорію з колумбарієм), в існуючу могилу, у землю.
7. Зберігання урн з прахом померлих у крематорії (у разі його створення).
8. Організація відправлення труни з тілом чи урни з прахом померлого за межі України.
9. Запаювання оцинкованої труни.
10.Замощення урни з прахом померлого в колумбарну нішу (у разі створення крематорію з колумбарієм).
Додаток 2
до Положення про порядок поховання та надання ритуальних послуг на території Фастівської міської ради
ДОГОВІР
про надання ритуальних послуг
Фастівський комбінат комунальних підприємств (надалі – Ритуальна служба) в особі________________________________________________________________
(назва населеного пункту, прізвище, ім’я та по батькові, посада)
з одного боку, та суб'єкт господарювання ___________________ (надалі - Виконавець послуг) (назва суб'єкта господарювання)
в особі ___________________, з другого боку уклали цей договір про таке:
(прізвище, ім’я та по батькові)
1. Предмет договору
1.1. Предметом договору є надання ритуальних послуг, а саме:______________________________
1.2.Взаємовідносини між Ритуальною службою і Виконавцем послуг регулюються Законом України "Про поховання та похоронну справу", іншими законодавчими актами України та цим договором.
1.3. Господарські відносини між Ритуальною службою та Виконавцем послуг визначаються за згодою сторін.
2. Права сторін
2.1. Ритуальна служба має право:
2.1.1. Здійснювати організацію та проведення поховання.
2.2. Виконавець послуг має право:
2.2.1.Відповідно до договору-замовлення надавати ритуальні послуги, зазначені у пункті 1.1. цього Договору.
2.2.Самостійно, на підставі звернення виконавця волевиявлення або особи, яка зобов'язалася поховати померлого (надалі - Замовник), виготовляти та реалізовувати предмети ритуальної належності, якщо вони відповідають державним стандартам та затвердженій вартості, передбаченими законодавством (стаття 12 Закону України "Про поховання та похоронну справу").
3. Обов'язки сторін
3.1. Ритуальна служба зобов'язана:
3.1.1. При зверненні Замовника, забезпечити укладення договору-замовлення, урахувавши при цьому його побажання щодо Виконавця послуг.
3.1.2. Відповідно до договору-замовлення забезпечити організацію та проведення поховання померлого у встановленому законодавством порядку, з урахуванням волевиявлення померлого, висловленого при житті, а в разі його відсутності, з урахуванням побажання родичів. 3.1.3. У місцях оформлення договорів-замовлень надати Замовникові наочну інформацію, зазначену у пункті 2.1.1 Положення про порядок поховання та надання ритуальних послуг на території Фастівської міської ради.
3.1.4. Створити рівні умови для поховання померлих незалежно від їх раси, кольору шкіри, політичних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.
3.1.5. Забезпечити безоплатне виділення земельної ділянки для поховання труни з тілом чи урни з прахом померлого на кладовищі.
3.1.6. Створити рівні умови Виконавцю послуг.
3.1.7. Забезпечити своєчасне оформлення договору-замовлення та в термін __________________ (визначається сторонами )
передати замовлення Виконавцю послуг _____________________________________________
(механізм передачі замовлення конкретизується за домовленістю сторін)
3.2. Виконавець послуг зобов'язаний:
3.2.1. Подати до Ритуальної служби перелік ритуальних послуг, їх характеристику та вартість. У разі внесення змін до вартості ритуальних послуг Виконавець послуг забезпечує доведення нової ціни до Ритуальної служби шляхом________________________ (визначається за домовленістю сторін)
3.2.2. При наданні послуги з копання могили на кладовищі гарантувати збереження могил та намогильних споруд, інших елементів благоустрою могил, що розміщені поруч з новими похованнями, та відшкодовувати матеріальні збитки у разі їх пошкодження.
3.2.3. Видавати працівникам, що беруть участь у наданні ритуальних послуг, відповідні посвідчення.
4. Відповідальність сторін
4.1. Ритуальна служба несе відповідальність:
4.1.1. За ненадання інформації Замовникові про Виконавця послуг та перелік ритуальних послуг, що можуть надаватися ним.
4.1.2.За неякісну і несвоєчасну організацію, оформлення договору-замовлення, порушення термінів та неякісне надання ритуальних послуг, установлених договором-замовленням, згідно з Законом України "Про захист прав споживачів".
4.1.3. За недотримання положень чинного законодавства, стандартів та технологій при організації поховання померлих.
4.1.4. За безпідставну відмову Замовнику в оформленні договору-замовлення, виконавцем якого Замовник вибрав___________________________________, за невчасне передання
(назва суб'єкта господарювання)
на послуги Виконавцю послуг.
4.2. Виконавець послуг несе відповідальність:
4.2.1. За порушення термінів та неякісне надання ритуальних послуг, установлених договором-замовленням, згідно з Законом України "Про захист прав споживачів".
4.2.2. За недотримання вимог пункту 3.2.2 цього договору Виконавець послуг усуває пошкодження, відшкодовує матеріальні збитки в порядку, визначеному чинним законодавством (стаття 1192 Цивільного Кодексу України).
4.2.3. За недотримання положень чинного законодавства в частині вимог затверджених стандартів та технологій при наданні ритуальних послуг.
5. Порядок вирішення спорів
Спори і розбіжності, що можуть виникати внаслідок цього договору, за змогою вирішуватимуться шляхом переговорів між учасниками.
У разі неврегулювання спорів і розбіжностей шляхом переговорів їх розв'язання здійснюється в судовому порядку.
6. Інші умови ___________________________________________________________________
7. Прикінцеві положення
7.1. Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до _________20___ року.
7.2. Договір укладається у двох примірниках (по одному для кожної сторони), які мають однакову юридичну силу.
8. Адреса сторін
Ритуальна служба Виконавець послуг
Підпис керівника_____________ ___________________
М.П. М.П.
Додаток 3
до Положення про порядок поховання та надання ритуальних послуг на території Фастівської міської ради
ДОГОВІР-ЗАМОВЛЕННЯ
на організацію та проведення поховання
на організацію та проведення поховання
Цей договір-замовлення відповідно до положень Закону України ”Про поховання та похоронну справу” укладено між
Замовником___________________________________________________________________________________________________та Виконавцем_____________________________________________________________________________ (повна назва підприємства)
Предметом укладання договору-замовлення є:
організація та проведення поховання померлого, облаштування місця поховання (потрібне підкреслити) ____________________________________________________________________
(прізвище, ім’я та по батькові померлого)
____________________________________________________________________
(номер та дата видачі свідоцтва про смерть, ким видано)
на кладовищі _________________________________________________________________
(назва населеного пункту)
на вул._________________, ряд________________, сектор ______________, місце_____________ о ____ годині дня „_____” числа __________________ місяця 20 ___ року.
Розмір могили: стандартний, нестандартний (потрібне підкреслити).
Вид поховання: /потрібне підкреслити/
закопування в могилі труни з тілом померлого;
спалювання в крематорію труни з тілом померлого та закопування в могилі урни з прахом померлого;
спалювання в крематорію труни з тілом померлого та розміщення в колумбарію ніші урни з прахом померлого;
розвіювання праху померлого.
Виконавець зобов’язаний:
1. Організувати у визначені Замовником терміни надання у зазначених ним обсягах таких послуг з поховання, облаштування місця поховання:
№ з/п
|
Найменування послуг
|
Кількість
|
Ціна однієї послуги
|
ПДВ
|
Загальна сума
|
Примітка ***
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Ознайомити Замовника з порядком організації поховання, надання пільг при організації поховання та отримання необхідних послуг, інформацією про захист прав споживачів.
3. Забезпечити доставку предметів похоронної належності (додому, до моргу, лікарні, залу прощання тощо) ___________________________________________________________
о ______ годині „_____” числа ________________ місяця 20 ___ року.
4. Подати транспортні засоби для перевезення труни з тілом померлого за такою адресою ____________________________________________________________________________________
о _____ годині „_____” числа _____________ _____місяця 20 ___ року.
5. Забезпечити прибуття транспорту для обслуговування поховання та організатора обряду за адресою________________________________________
о _____ годині „_____” числа __________________ місяця 20 ___ року.
6. Забезпечити напис тексту на намогильній (тимчасовій) споруді такого змісту_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Забезпечити напис тексту на траурній стрічці до похоронного вінка такого змісту ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.Інші зобов’язання _________________________________________________________________
Відповідно до замовлених послуг Замовник зобов’язаний вчасно забезпечити оплату послуг та надати ритуальній службі, суб’єкту господарювання необхідні документи для організації поховання, облаштування місця поховання.
Відповідальність Виконавця:
а) якщо Виконавець не виконує, прострочує надання послуги згідно з договором-замовленням, відповідно до Закону України „Про захист прав споживачів” за кожний день (годину, якщо тривалість виконання визначена в годинах), він сплачує Замовникові пеню.
б) за порушення термінів та неякісне надання послуг, установлених договором-замовленням,
в) виконавець несе відповідальність згідно з вимогами Закону України „Про захист про споживачів”.
Порядок вирішення спорів:
Спори і розбіжності, які виникають внаслідок цього договору-замовлення, вирішуються шляхом переговорів між учасниками. У разі неврегулювання спорів і розбіжностей шляхом переговорів їх розв’язання здійснюється в судовому порядку.
З інформацією щодо надання пільг при оформленні поховання та отримання допомоги на поховання
Замовник ознайомлений _________________
(підпис замовника)
Вартість послуг становить _____________________________________________________
(сума словами)
Кошти отримано: готівкою, безготівковим перерахунком.
(необхідне підкреслити)
Договір-замовлення укладено_________________________________________
(дата та час укладення договору-замовлення)
Договір-замовлення набирає чинності з моменту його укладення і діє до моменту завершення наданих послуг, оплачених Замовником.
Договір підписали:
Замовник: __________________________________________________________
(підпис)
Виконавець (ритуальна служба, суб’єкт господарювання) ____________________________________________________________________
(підпис)
Адреса, за якою було укладено договір__________________________________
(місцезнаходження)
Печатка
Додаток 4 до Положення про порядок поховання та надання ритуальних послуг на території Фастівської міської ради
Свідоцтво про поховання
Видано ______________________________________________, користувачу місця поховання,
(прізвище, ім’я, по батькові)
родинного місця поховання (необхідне підкреслити), який „____” ___________ 20__ року
на ділянці № _____, ряд № _____, місце № _____ кладовища, розміщеного в ___________________________________ на вулиці _______________________,
(назва населеного пункту)
здійснив поховання померлого________________________________________
(прізвище, ім’я та по батькові померлого, номер свідоцтва про смерть)
Відповідно до статті 25 Закону України «Про поховання та похоронну справу» користувач має право на встановлення намогильної споруди в межах виділеної земельної ділянки для поховання чи надання згоди на встановлення намогильної споруди іншими членами родини; вирішення питання про проведення під поховання в зазначену могилу інших померлих членів родини, розпорядження щодо догляду за могилою; здійснення інших дій, пов’язаних із використанням місця поховання, якщо це не суперечить чинному законодавству.
Посада особи, яка надає свідоцтво ______________ _____________
(підпис) (ініціали, прізвище)
Печатка
Реєстраційний номер та дата видачі.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
Проект рішення Фастівської міської ради
«Про затвердження Положення про порядок поховання померлих і надання ритуальних послуг на території міста Фастова»
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінка важливості цієї проблеми.
Діяльність у галузі поховання здійснюється відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу», наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 № 193 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо реалізації Закону України «Про поховання та похоронну справу».
На теперішній час ритуальні послуги на території міста надають Фастівський комбінат комунальних підприємств та 5 суб’єктів господарювання.
З метою впорядкування відносин при наданні послуг, а саме: чіткому визначенні прав, обов’язків, відповідальності ритуальної служби, суб’єктів господарювання, які працюють на ринку ритуальних послуг, порядків організації поховань і ритуального обслуговування населення, утримання кладовищ та інших місць поховань, пропонується затвердити регуляторний акт – проект рішення Фастівської міської ради «Про затвердження Положення про порядок поховання померлих і надання ритуальних послуг на території міста Фастова».
2. Визначення цілей державного регулювання.
Цілями державного регулювання є: врегулювання правових відносин, між органами місцевої влади та ритуальної службою, суб’єктами господарювання у сфері надання ритуальних послуг
3. Визначення та оцінка всіх прийнятих альтернативних способів досягнення визначених цілей, у тому числі тих, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин
Прийняття даного рішення – перша альтернатива - надастьзмогувпорядкування відносин при наданні послуг, а саме: чіткому визначенні прав, обов’язків, відповідальності ритуальної служби, суб’єктів господарювання, які працюють на ринку ритуальних послуг, порядків організації поховань і ритуального обслуговування населення, утримання кладовищ та інших місць поховань
Не прийняття даного рішення – друга альтернатива призведе до неврегульованості правових відносин у галузі поховання між суб’єктами господарювання,які працюють на ринку ритуальних послуг, невпевненості споживачів в отриманні ритуальних послуг, відсутності прозорості у правових відносинах між ритуальною службою, суб’єктами господарювання,які працюють на ринку ритуальних послуг, а також громадянами які користуються ритуальними послугами.
Здійснення регулювання (затвердження положення) нормативним актом іншого органу не є можливим у зв’язку з тим, що відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу» вирішення зазначених питань належить до повноважень органів місцевого самоврядування
4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми
Механізмом розв’язання проблем, визначених у пункті 1 цього аналізу регуляторного впливу, є запровадження єдиних вимог до порядку організації поховання та надання пов’язаних з ним ритуальних послуг, а також до порядку розміщення, облаштування та утримання місць поховань, внаслідок чого можливе упорядкування відносин між ритуальною службою та суб’єктами господарювання, які працюють на ринку ритуальних послуг у відповідності до вимог чинного законодавства.
Ефективне впровадження методології проекту рішення забезпечить встановлення чіткого механізму відносин між ритуальною службою та суб’єктами господарювання, які працюють на ринку ритуальних послуг, шляхом укладання відповідних договорів, визначить порядок організації поховання та надання послуг, чітко зазначить обов’язки надавачів ритуальних послуг та прав замовника цих послуг, допоможе покращити обслуговування населення в галузі похоронної діяльності.
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.
Обставиною, що негативно впливає на досягнення визначеної цілі, є відсутність затвердженого «Положення про порядок поховання та надання ритуальних послуг на території Фастівської міської ради». Зазначеної цілі можливо буде досягти, затвердивши цей регуляторний акт, а реальною можливістю вирішення зазначених проблем, буде обов’язкове виконання цього регуляторного акта.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акту
У разі прийняття запропонованого регуляторного акта очікуються наступні результати:
- чітке визначення сфери дії ритуальної служби та суб’єктів господарювання, які працюють на ринку ритуальних послуг;
- упорядкування відносин між ритуальною службою та суб’єктами господарювання, які працюють на ринку ритуальних послуг
- визначення порядку організації поховання та надання зв`язаних з ним ритуальних послуг;
- затвердження порядку розміщення, облаштування та утримання місць поховання;
- підвищення якості похоронного обслуговування.
Прийняття зазначеного рішення дозволить упередити можливість виникнення непрозорих ситуацій між суб’єктами господарювання, територіальною громадою та органами місцевого самоврядування при наданні ритуальних послуг.
Сфера інтересів
|
Вигоди
|
Витрати
|
Територіальна громада
|
Урегулювання відносин при наданні ритуальних послуг, покращання обслуговування населення в галузі похоронної діяльності
|
Часові та грошові, пов’язані з отриманням документів та ритуальних послуг
|
Суб’єкти господарювання
|
Прозорість упровадження регуляторного акта, чітке зазначення прав та обов’язків надавачів ритуальних послуг, та механізм взаємодії з ритуальною службою
|
Витрат не передбачається
|
Органи місцевого самоврядування
|
Зменшення тіньового сектора при впровадженні діяльності в галузі поховання, створення стимулів для розвитку підприємництва, врегулювання відносин між органами місцевої влади та суб’єктами господарювання та територіальною громадою, щодо організації та здійснення поховань на території громади.
|
Пов’язані з утриман-ням, ремонтом та охороною кладовищ, перевезенням тіл до судмедекспертизи, похованням невідомих та самотніх осіб.
|
7. Строк дії регуляторного акту.
Строк чинності цього регуляторного акта планується не обмежувати, тобто постійний. Потреби визначити строк дії цього акта не існує через невизначеність строків, протягом яких будуть існувати правовідносини, що регулюються цим актом. За підсумками аналізу відстеження його результативності, а також у разі потреби з прийняттям урядом нормативних актів, до нього теж будуть вноситись відповідні зміни згідно з регуляторною процедурою.
8. Показники результативності регуляторного акта.
Показниками результативності дії регуляторного акта є:
- розмір надходження до місцевого бюджетів
- кількість укладених договорів між ритуальною службою та суб’єктами господарювання про надання ритуальних послуг
- кількість звернень громадян та суб’єктів господарювання щодо їхніх прав, які передбачені чинним законодавством та цим регуляторним актом;
Не всі вигоди, які виникатимуть унаслідок дії регуляторного акта, можуть бути визначені кількісно, серед них є якісні:
- покращення обслуговування населення у галузі поховання
- урегулювання правових відносин між ритуальною службою, суб’єктами господарювання, які працюють на ринку ритуальних послуг, а також громадянами, які користуються ритуальним послугами.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження
результативності акта
Відстеження результативності дії регуляторного акта буде здійснюватися шляхом аналізу звернень громадян і юридичних осіб, статистичних даних та інших облікових документів
Базове відстеження результативності акту проводиться під час розробки проекту регуляторного акту.
Повторне відстеження планується провести через рік після набуття чинності регуляторного акта. За результатами буде можливо порівняти показники базового та повторного відстежень. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта.
Періодичне відстеження планується проводити один раз на кожні наступні три роки, починаючи від дня закінчення заходів щодо повторного відстеження результативності.
Пропозиції та зауваження до проекту регуляторного акта «Про затвердження Положення про порядок поховання померлих і надання ритуальних послуг на території міста Фастова» від громадян, суб’єктів підприємницької діяльності будуть прийматись протягом місяця з дати його оприлюднення за адресою: 08500, м. Фастів, пл. Соборна,1 каб.111 та 312 відділ економічного аналізу та бухгалтерського обліку виконавчого комітету Фастівської міської ради і за тел. 04565 60957
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта
Проект рішення Фастівської міської ради «Про затвердження Положення про порядок поховання померлих і надання ритуальних послуг на території міста Фастова»
Виконавець заходів з відстеження - відділ економічного аналізу та бухгалтерського обліку виконавчого комітету Фастівської міської ради
Цілі прийняття акта - цілями державного регулювання є: врегулювання правових відносин, між органами місцевої влади та ритуальної службою, суб’єктами господарювання у сфері надання ритуальних послуг.
Строк виконання заходів з відстеження – 10 днів 25.05.2015 - 04.06.2015 рік
Тип відстеження - базове
Заходи які були виконані з відстеження результативності- вивчення чинного законодавства у галузі поховання ЗУ «Про поховання та похоронну справу», наказів Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2013 року №193,МБАтЖКГУ від 22.06.2006 року№208 та ін.
Метод відстеження результативності – аналіз статистичної інформації
Аналіз отримання значень показників результативності - здійснюватися шляхом аналізу звернень громадян і юридичних осіб, статистичних даних та інших облікових документів .
Кількісні значення показників результативності:
Період
|
розмір надходження місцевого бюджетів
|
кількість укладених договорів між ритуальною службою та суб’єктами господарювання про надання ритуальних послуг
|
кількість звернень громадян та суб’єктів господарювання щодо їхніх прав, які передбачені чинним законодавством та цим регуляторним актом
|
2014
|
-
|
0
|
706
|
2013
|
-
|
4
|
611
|
Висновки та рекомендації
Регуляторний акт має певний ступінь визначених цілей, результати реалізації його положень чітко регламентує правові відносини між, органами місцевої влади та ритуальної службою, суб’єктами господарювання у сфері надання ритуальних послуг.
Проект рішення міської ради розроблений з метою впорядкування відносин при наданні послуг, а саме: чіткому визначенні прав, обов’язків, відповідальності ритуальної служби, суб’єктів господарювання, які працюють на ринку ритуальних послуг, порядків організації поховань і ритуального обслуговування населення, утримання кладовищ та інших місць поховань, пропонується затвердити регуляторний акт – проект рішення Фастівської міської ради «Про затвердження Положення про порядок поховання померлих і надання ритуальних послуг на території міста Фастова».
За результатами проведеного аналізу рекомендовано цей проект рішення винести на обговорення міською радою.
Відділ економічного аналізу та бухгалтерського обліку
виконавчого комітету Фастівської міської ради