Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Про затвердження Порядку складання, затвердження та контролю за виконанням фінансових планів комунальних підприємств
ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ
Відповідно до ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 14.09.2015 року в мережі інтернет на офіційному Веб-сайті Фастівської міської ради опублікується проект регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проекту рішення Фастівської міської ради ««Про Порядок складання, затвердження та контролю за виконанням фінансових планів комунальних підприємств»
Пропозиції та зауваження від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються протягом одного місяця з моменту опублікування проекту даного рішення.
Поштова адреса: 08500, м.Фастів пл.Соборна,1 каб.111,
тел.6-09-57
14.09.2015 рік
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Р І Ш Е Н Н Я
від 29.01.2016 року № 13-VІІІ-VIІ
«Про затвердження Порядку складання, затвердження та контролю за виконанням фінансових планів комунальних підприємств»
Відповідно до п.20 частини першої ст.43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», керуючись ст.75, ст.77, ст.89 Господарського кодексу України, Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №205 від 02.03.2015 «Про затвердження Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки»
міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Порядок складання, затвердження та контролю за виконанням фінансових планів комунальних підприємств (далі – Порядок, додається).
2. Керівникам комунальних підприємств міста Фастова забезпечити своєчасне складання та подання на розгляд та погодження міським головою фінансових планів у паперовому та електронному вигляді до виконавчого комітету Фастівської міської ради.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань житлово-комунального господарства.
Міський голова М.В. Нетяжук
Додаток до рішення
Фастівської міської ради
ПОРЯДОК
складання, затвердження та контролю за виконанням фінансових планів
комунальних підприємств
1. Порядок визначає процедуру складання, затвердження (погодження) та контролю за виконанням фінансових планів комунальних підприємств (далі – Порядок) визначає процедуру складання, погодження, затвердження та контролю виконання фінансового плану підприємства комунальної власності територіальної громади міста.
2. Фінансовий план підприємства складається за формою згідно з додатком №1 до цього Порядку на кожний наступний рік з поквартальною розбивкою і відображає очікувані фінансові результати в запланованому році, джерела формування коштів та напрями їх використання з метою забезпечення діяльності і розвитку підприємства, а також виконання його зобов’язань. Фінансовий план підприємства також містить довідкову інформацію щодо фактичних показників минулого року та планових показників поточного року.
Під час складання фінансового плану, звіту про його виконання та підготовки пояснювальної записки підприємство може використовувати рекомендації, зазначені в додатку 2 до цього Порядку.
3. Фінансовий план повинен забезпечувати прибуткову діяльність підприємства, зростання валового прибутку та чистого фінансового результату (прибутку) (далі – чистий прибуток), розмір яких не може бути меншим, ніж планові та прогнозні показники поточного року, розраховані на базі фактично досягнутих показників поточного року з урахуванням прогнозного рівня інфляції. У разі зменшення чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), валового та чистого прибутку, обсягу сплати поточних податків, зборів (обов’язкових платежів) до державного бюджету порівняно з прогнозними та запланованими показниками поточного року підприємство обов’язково подає обґрунтування причин такого зменшення з відповідними розрахунками.
4. Проект фінансового плану комунальним підприємством з пронумерованими, прошнурованими та скріпленими печаткою сторінками у двох примірниках за формами згідно з додатками 1 та 2 до Порядку у паперовому та електронному вигляді подається до виконавчого комітету Фастівської міської ради, не пізніше 01 червня року, що передує плановому. До проекту фінансового плану комунального підприємства додається пояснювальна записка, яка містить результати аналізу його фінансово-господарської діяльності за попередній рік, а також показники фінансово-господарської діяльності та розвитку підприємства в поточному році та на плановий рік.
Фінансовий план підприємства за рік, що минув, не підлягає погодженню.
До проекту фінансового плану в паперовому та електронному вигляді додаються такі документи:
· фінансова звітність на останню звітну дату поточного року за формою, визначеною Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 “Загальні вимоги до фінансової звітності”, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07 лютого 2013 року № 73, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 лютого 2013 року за № 336/22868, зокрема баланс (звіт про фінансовий стан) (форма № 1) (з розшифруванням статей балансу, що становлять більше 10 відсотків валюти балансу), звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) (форма № 2), звіт про рух грошових коштів (форма № 3), звіт про власний капітал (форма № 4);
· податкова декларація з податку на прибуток підприємства за 12 календарних місяців минулого року;
· затверджені в установленому порядку стратегія розвитку та інвестиційний план підприємства на середньострокову перспективу (3–5 років);
· інформація про наявність у судах загальної юрисдикції судових справ майнового характеру, стороною у яких є підприємство, яка містить відомості про учасників справи, позовні вимоги, стан розгляду справи, а також інформацію про наявність (відсутність) виконавчих проваджень із зазначенням сторін виконавчого провадження, стану виконання рішення суду або інших виконавчих документів, сума яких підлягає сплаті або яку стягнуто на користь підприємства, наслідки виконання яких матимуть вплив на фінансовий стан підприємства (за наявності).
У разі, якщо проект фінансового плану підприємства не відповідає зазначеним вимогам, він вважається неподаним.
5. Розгляд та погодження проектів фінансових планів комунальних підприємств здійснюється міським головою, заступником міського голови з питань житлово-комунального господарства, відділом економічного аналізу та бухгалтерського обліку:
Відділ економічного аналізу та бухгалтерського обліку виконавчого комітету Фастівської міської ради після надходження проекту фінансового плану комунального підприємства, протягом двох тижнів здійснює аналіз проекту фінансового плану підприємства з обов’язковим порівнянням його показників з показниками фінансово-господарської діяльності підприємства за два попередні роки, приймає рішення щодо погодження фінансового плану або повернення його на доопрацювання та в письмовій формі повідомляє підприємство про прийняте рішення.
У разі повернення проекту фінансового плану на доопрацювання підприємство забезпечує його доопрацювання з урахуванням зауважень та подає його на повторне погодження протягом 10 робочих днів з дня надходження проекту до підприємства.
Відділ економічного аналізу та бухгалтерського обліку виконавчого комітету Фастівської міської ради до 01 вересня року, що передує плановому, з відміткою «Погоджено» надає проекти фінансових планів комунальних підприємств на погодження заступнику міського голови з питань житлово-комунального господарства.
Після погодження проектів фінансових планів комунальних підприємств заступником міського голови з питань житлово-комунального господарства, відділ економічного аналізу та бухгалтерського обліку виконавчого комітету Фастівської міської ради в термін до 01 жовтня року, що передує плановому,готує проект рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради про погодження фінансових планів комунальних підприємств і виносить на розгляд виконавчого комітету Фастівської міської ради.
6. Зміни до погодженого фінансового плану комунального підприємства можуть уноситись один раз на рік, у якому погоджувався такий фінансовий план, та не більше двох разів протягом планового року.
Зміни до фінансового плану комунального підприємства не можуть уноситись у періоди, за якими минув строк звітування.
Обов’язковому перегляду підлягають фінансові плани комунальних підприємств, які запланували чистого прибутку менше ніж 50 мільйонів гривень, але за результатами останнього звітного періоду - квартал фактично отримали або за прогнозними розрахунками мають отримати чистого прибутку 50 мільйонів гривень і більше.
Проект змін до фінансового плану комунального підприємства разом з пояснювальною запискою про причини таких змін та порівняльною таблицею готується підприємством і подається до виконавчого комітету Фастівської міської ради не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, у порядку, визначеному пункту 4 цього Порядку.
Проект зміненого фінансового плану розглядається та погоджується міським головою, заступником міського голови з питань житлово-комунального господарства, відділом економічного аналізу та бухгалтерського обліку виконавчого комітету Фастівської міської ради, .
Після затвердження зміненого фінансового плану комунального підприємства на фінансовому плані підприємства ставиться відмітка «Змінений» та дата погодження.
Мотивована відмова про підстави відхилення внесення змін до фінансового плану комунального підприємства надсилається в письмовій формі.
7. Контроль за своєчасним складанням фінансових планів комунальних підприємств, а також за виконанням показників погоджених фінансових планів комунальних підприємств здійснюють керівники цих підприємств. Відповідальність за достовірність та обґрунтованість планування показників несе керівник підприємства згідно з укладеним контрактом, у разі відсутності контракту – згідно посадової інструкції.
8. Звіт про виконання фінансового плану комунального підприємства в паперовому та електронному вигляді за формою, наведеною в додатку 3 Порядку , підприємство надає до виконавчого комітету Фастівської міської ради щокварталу в строки, установлені для подання фінансової звітності, разом з пояснювальною запискою щодо результатів діяльності такого підприємства за квартал та із зазначенням за окремими чинниками значних відхилень фактичних показників від планових.
Звіт про виконання фінансового плану комунального підприємства за IV квартал подається разом із звітом про його виконання за рік.
До звітів про виконання фінансових планів комунальними підприємствами додаються :
·баланс (звіт про фінансовий стан) підприємства на останню звітну дату з розшифруванням статей, що становлять більше 10 відсотків валюти балансу;
·звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) підприємства за останній звітний період.
9. За результатами звітного року до 01 квітня відділ економічного аналізу та бухгалтерського обліку виносить на розгляд виконавчого комітету Фастівської міської ради проект рішення про розгляд звітів про виконання фінансових планів комунальних підприємств з подальшим заслуховуванням на сесії Фастівської міської ради. За результатами заслуховування звітів про виконання фінансових планів комунальними підприємствами, депутати Фастівської міської ради можуть рекомендувати міському голові про звільнення керівників комунальних підприємств.
Додаток 2
До рішення
Фастівської міської ради
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо складання фінансового плану підприємства та звіту про його виконання, підготовки пояснювальних записок до них
щодо складання фінансового плану підприємства та звіту про його виконання, підготовки пояснювальних записок до них
І. Загальні питання
Фінансовий план підприємства (далі – фінансовий план) складається на рік з поквартальною розбивкою та відображає очікувані фінансові результати в запланованому році.
У розділі “Основні фінансові показники” фінансового плану, крім інформації щодо очікуваних фінансових результатів у запланованому році, зазначається також інформація згідно із стратегічним планом розвитку підприємства.
Фінансовий план містить інформацію щодо прогнозних показників на поточний рік, яка складається, виходячи з фактичної проміжної інформації та очікувань стосовно господарської діяльності підприємства в поточному році.
Фінансовий план складається за формою згідно з додатком 1 до Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки (далі – Порядок) і подається в паперовому та електронному вигляді у форматі Microsoft Excel.
Звіт про виконання фінансового плану складається щокварталу та за рік за формою згідно здодатком 3 до Порядку і подається в паперовому та електронному вигляді у форматі Microsoft Excel.
У звіті про виконання фінансового плану відображаються фактично отримані доходи і витрати та фактичне надходження і використання фінансових ресурсів за звітний період.
Підприємством, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку якого перевищує 50 мільйонів гривень, уважається суб’єкт господарювання державного сектору економіки, який за результатами фінансово-господарської діяльності фактично отримав у минулому році, планує отримати в поточному або плановому році за показником “Чистий фінансовий результат” (прибуток) (далі – чистий прибуток) 50 мільйонів гривень і більше.
Фінансовий план підприємства та звіт про його виконання складаються на методологічних засадах, визначених національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, міжнародними стандартами фінансової звітності та відповідними обліковими політиками, згідно з якими підприємство складає свою фінансову звітність. Фінансова інформація, яка не є складовою фінансової звітності, формується на методологічних засадах, які застосовуються підприємством відповідно до законодавства, податкової та статистичної звітності.
Консолідований фінансовий план формується відповідно до порядку складання консолідованої фінансової звітності та загальних вимог до розкриття інформації щодо складання консолідованої фінансової звітності.
Суб’єкти господарювання державного сектору економіки складають фінансовий план та звіт про його виконання за формами згідно з додатками 1 і 3 до Порядку.
Під час складання фінансового плану необхідно планувати граничні обсяги витрат у межах, установлених пунктом 13 постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2006 року № 1673 “Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів”.
У разі незатвердження (непогодження) фінансового плану в установленому порядку суб’єктам господарювання державного сектору економіки необхідно дотримуватися обмежень, установлених постановою Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2012 року № 899 “Про порядок здійснення витрат суб’єктами господарювання державного сектору економіки у разі незатвердження (непогодження) річних фінансових планів у встановленому порядку”.
У рядках, у яких передбачено розшифрування відповідних показників, зазначені суми повинні бути обов’язково розшифровані в таблиці 1 додатка 1 до Порядку.
ІІ. Розподіл чистого прибутку
Відрахування частини чистого прибутку державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями до державного бюджету та господарськими товариствами, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) належать державі, для виплати дивідендів здійснюються за нормативами та в порядку, визначеними законодавством України.
Підприємство може спрямовувати кошти до спеціальних (цільових) фондів, утворених відповідно до законодавства, та інших фондів, передбачених його статутними документами.
ІІІ. Рекомендації щодо заповнення таблиць 1–6 фінансового плану підприємства (додаток 1)
Таблиці 1 – 6 додатка 1 до Порядку є обов’язковими для заповнення.
3.1. Таблиця 4 “Капітальні інвестиції”
У рядку 4000 “Капітальні інвестиції, усього” відображаються обсяги інвестицій, які підприємство планує спрямувати протягом планового періоду на капітальне будівництво, придбання (виготовлення) основних засобів, придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів, придбання (створення) нематеріальних активів та модернізацію, модифікацію (добудову, дообладнання, реконструкцію) основних засобів. Зазначені обсяги інвестицій повинні відповідати інвестиційному плану підприємства на середньострокову перспективу (3–5 років) на відповідний період.
У звіті про виконання показників фінансового плану відображаються обсяги інвестицій, які підприємство спрямувало протягом звітного періоду на капітальне будівництво, придбання (виготовлення) основних засобів, придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів, придбання (створення) нематеріальних активів та модернізацію, модифікацію (добудову, дообладнання, реконструкцію) основних засобів.
3.2. Таблиця 6 “Інформація до фінансового плану” складається з дев’яти пунктів:
1) пункт 1 “Дані про підприємство, персонал та фонд оплати праці” містить інформацію про підприємство, відомості щодо середньооблікової чисельності осіб, фонду оплати праці та витрат на оплату праці, передбачених у плановому році. Окремо зазначається інформація щодо керівника підприємства, адміністративно-управлінського персоналу та інших категорій працівників (наводяться фактичні дані минулого року, а також планові показники минулого, поточного та планового років).
У разі збільшення витрат на оплату праці в плановому році порівняно з попереднім роком обов’язково подаються відповідні обґрунтування;
2) пункт 2 “Перелік підприємств, які включені до консолідованого (зведеного) фінансового плану” містить інформацію щодо:
переліку підприємств, які включені до консолідованого фінансового плану, що належать до сфери управління суб’єкта господарювання, та які включаються до консолідованої фінансової звітності підприємства;
переліку підприємств, які включені до зведеного фінансового плану, що належать до сфери управління органу, уповноваженого управляти державним майном або корпоративними правами держави.
У разі наявності підприємств, які не включені до консолідованого (зведеного) фінансового плану, надаються обґрунтовані пояснення;
3) пункт 3 “Інформація про бізнес підприємства” відображає всі види фінансово-господарської діяльності підприємства.
Плановий показник чистого доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) повинен відповідати показнику рядка 1000 “Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)” фінансового плану підприємства.
Фактичний показник чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) повинен відповідати показнику рядка 1000 “Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)” звіту про виконання фінансового плану підприємства;
4) пункт 4 “Діючі фінансові зобов’язання підприємства” містить інформацію щодо кредиторів, перед якими в підприємства є фінансові зобов’язання, виду кредитного продукту, суми одержаних кредитів, відсоткової ставки та графіка повернення кредитів;
5) пункт 5 “Інформація щодо отримання та повернення залучених коштів” містить інформацію про залучені та повернені кошти (короткострокові, довгострокові або інші фінансові зобов’язання), у тому числі за кредиторами;
6) пункт 6 “Витрати, пов’язані з використанням власних службових автомобілів” (у складі адміністративних витрат, рядок 1041) містить інформацію щодо витрат, пов’язаних з утриманням службових автомобілів суб’єкта господарювання державного сектору економіки;
7) пункт 7 “Витрати на оренду службових автомобілів” (у складі адміністративних витрат, рядок 1042) містить інформацію щодо витрат на оренду службових автомобілів, наявності договорів оренди, марки автомобіля, мети використання та дати початку оренди.
Загальна сума планованих витрат на оренду легкових автомобілів дорівнює показнику рядка 1042 фінансового плану.
Загальна сума фактичних витрат на оренду легкових автомобілів дорівнює показнику рядка 1042 звіту про виконання фінансового плану підприємства;
8) пункт 8 “Джерела капітальних інвестицій” заповнюється відповідно до таблиці 4 “Капітальні інвестиції” з обов’язковим пооб’єктним розшифруванням статей і джерел капітальних інвестицій.
Показники щодо придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів та придбання (створення) нематеріальних активів наводяться без пооб’єктного розшифрування, а із зазначенням джерел інвестування.
У разі здійснення витрат на ліцензійне програмне забезпечення та легалізацію комп’ютерних програм зазначені витрати потребують обов’язкового розшифрування у статті “Придбання (створення) нематеріальних активів”.
Загальний обсяг капітальних інвестицій, зазначений у пункті 8 таблиці 6, повинен відповідати показнику рядка 4000 “Капітальні інвестиції, усього” таблиці 4 фінансового плану підприємства та звіту про його виконання;
9) пункт 9 “Капітальне будівництво”. Загальна сума фінансування капітальних інвестицій, що спрямовується на капітальне будівництво, зазначена у графі 8 пункту 9 таблиці 6, повинна відповідати показнику рядка 4010 “капітальне будівництво” таблиці 4 “Капітальні інвестиції” фінансового плану підприємства та звіту про його виконання.
IV. Рекомендації щодо підготовки пояснювальної записки до фінансового плану та звіту про його виконання
4.1. Загальні відомості
Розділ містить інформацію про підприємство та його діяльність (структура підприємства, спеціалізація та виробнича потужність підприємства).
4.2. Формування дохідної частини фінансового плану
Розділ містить інформацію щодо особливостей формування дохідної частини фінансового плану, а саме:
узгодження цінової політики підприємства з кон’юнктурою товарного ринку та особливостями обраної ринкової стратегії, макроекономічною ситуацією на плановий рік та курсом гривні до іноземних валют;
акти законодавства, відповідно до яких затверджено ціни (тарифи), на основі яких сформовано фінансовий план підприємства (чинні чи за умови введення з відповідного періоду (указати дату) змін до цін (тарифів) на товари, роботи, послуги);
розрахунки формування чистого доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) та інших статей дохідної частини фінансового плану в розрізі структури доходів (грошовому та кількісному вираженні) та надання пояснень і обґрунтувань щодо значних відхилень.
4.3. Формування витратної частини фінансового плану
Розділ містить інформацію щодо особливостей формування витратної частини фінансового плану, а саме:
розрахунок собівартості реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг);
економічна доцільність планованих витрат.
Витрати підприємства повинні співвідноситися з доходами, які планується отримати в результаті фінансово-господарської діяльності підприємства, та не повинні перевищувати граничних розмірів, визначених законодавством;
розрахунок витрат на оплату праці та їх узгодженість із законодавством;
чисельність працівників, у тому числі за категоріями. Обов’язково зазначаються причини зменшення/збільшення чисельності працівників, фонду оплати праці, середньомісячної заробітної плати;
формування інших статей витратної частини фінансового плану.
Крім того, зазначається інформація щодо вжитих заходів з мінімізації витрат у відповідних сферах діяльності підприємства, у тому числі забезпечення дотримання підприємством обґрунтованого рівня витрат у межах, затверджених фінансовим планом. У разі наявності відхилень між плановими та фактичними показниками зазначаються причини за кожним показником фінансового плану.
4.4. Очікувані фінансові результати
Розділ містить інформацію щодо основних доходів та витрат, які впливають на формування результатів фінансово-господарської діяльності підприємства.
У пояснювальній записці до фінансового плану наводиться порівняльний аналіз показників фінансового плану планового року з показниками плану поточного року, факту минулого року та прогнозу поточного року. Надаються пояснення відхилень показників планового року більше ніж на 10 відсотків порівняно з прогнозом поточного року.
У пояснювальній записці до звіту про виконання показників фінансового плану зазначаються дані порівняльного аналізу фактичних показників поточного року з плановими показниками та фактичними показниками минулого року.
У пояснювальній записці до фінансового плану та звіту про виконання показників фінансового плану наводяться дані факторного аналізу як фактичних показників минулого року, так і запланованих показників, який повинен передбачати розрахунок внеску у фінансовий результат таких чинників:
динаміка цільового ринку;
вихід на нові ринки;
зміна асортименту;
зміна ринкової частки підприємства;
зміна цін на готову продукцію;
зміна цін на сировину, матеріали та інше;
зміна рівня оплати праці;
зміна продуктивності праці;
рівень податкового навантаження;
ефект від інвестиційних програм;
інше (залежно від специфіки підприємства).
Обов’язково надається інформація щодо кількості розірваних контрактів з керівниками підприємств із зазначенням причин їх розірвання.
4.5. Розподіл чистого прибутку
Зазначається інформація щодо розподілу чистого прибутку, у тому числі відрахувань до спеціальних (цільових) фондів підприємства, призначених для покриття витрат, пов’язаних із фінансово-господарською діяльністю підприємства.
4.6. Очікуваний/фактичний обсяг надходжень податків, зборів, платежів до бюджетів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
Наводиться інформація щодо очікуваних/фактичних обсягів надходжень податків, зборів, платежів до бюджетів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до бюджетів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування; погашення податкової заборгованості, реструктуризованих, відстрочених та розстрочених сум платежів до бюджетів.
4.7. Обґрунтування складових витрат на соціальну сферу та отримання доходів від її утримання
4.8. Інвестиційна діяльність підприємства
У пояснювальній записці до фінансового плану наводяться:
інформація щодо запланованих капітальних інвестицій з розшифруванням їх джерел, у тому числі щодо заходів, спрямованих на підвищення технічного рівня, модернізацію та реконструкцію підприємства;
розрахунки очікуваного економічного ефекту від здійснення капітальних видатків, зокрема терміну окупності проектів, коефіцієнта прибутковості, внутрішньої норми прибутковості, фондовіддачі проекту тощо.
У пояснювальній записці до звіту про виконання показників фінансового плану зазначається інформація щодо запроваджених інвестиційних проектів у звітному періоді та їх економічної ефективності.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту рішення Фастівської міської ради
«Про Порядок складання, затвердження та контролю за виконанням фінансових планів комунальних підприємств»
1. Визначення та аналіз проблеми, яку планується врегулювати шляхом прийняття рішення.
Опис проблеми:
Станом на 01.08.2015р. в спільній комунальній власності територіальної громади міста Фастів перебуває 6 підприємств : КП ФМР «Фастівводоканал», КП «Фастівський міський ринок», Фастівська житлово-експлуатаційна контора, КП ФМР «Фастівське БТІ» КП «Фастівтепломережа», Фастівський комбінат комунальних підприємств
Обґрунтування необхідності державного регулювання:
З метою ефективного використання комунального майна, поповнення бюджету та забезпечення рентабельності комунальних підприємств міста відповідно до Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” та Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” готується проект рішення «Про Порядок складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів підприємств міської комунальної власності".
На даний час відсутнє чинне регулювання для вирішення даної проблеми
2. Обґрунтування необхідності державного регулювання та неможливості розв’язання проблеми за допомогою чинного регулювання:
Ураховуючи вищезазначене, розроблено проект рішення «Про Порядок складання, затвердження та контролю за виконанням фінансових планів комунальних підприємств».
Основними цілями прийняття є:
- врегулювання питання організації процедури складання та виконання фінансових планів підприємствами комунальної власності;
-забезпечення контролю за фінансово-господарською діяльністю комунальних підприємств;
- зменшення кількості збиткових підприємств;
- поповнення бюджету міста
- зменшення адміністративних витрат комунальних підприємств
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей.
Під час розробки проекту рішення «Про Порядок складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів підприємств міської комунальної власності» розглянуто альтернативні способи досягнення визначених цілей:
1. Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.
У разі залишення ситуації без змін не можливе вирішення проблеми, так як на даний час спостерігається тенденція погіршення стану комунальних підприємств, не ефективне використання комунального майна і фінансових ресурсів.
Відсутність чітких вимог до діяльності комунальних підприємств може призвести до їх банкрутства.
2. Прийняття цього регуляторного акта.
Введенням в дію проекту рішення Фастівської міської ради «Про Порядок складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів підприємств міської комунальної власності" передбачає розв’язання визначеної проблеми в цілому.
В проекті визначені основні вимоги до комунальних підприємств, які передбачають виконання умов порядку в установлений термін, встановлення граничних обсягів витрат комунальних підприємств, порядок внесення змін до затвердженого фінансового плану комунальних підприємств. Затвердження такого регуляторного акту забезпечить поступове досягнення встановлених цілей з дня прийняття та дасть змогу покращити фінансовий результат комунальних підприємств.
Прийняття даного проекту надасть можливість поступово досягти встановлених цілей та дасть змогу покращити якість планування та фінансовий результат комунальних підприємств.
4. Механізм та заходи,які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.
Механізм дії даного регуляторного акта полягає у забезпеченні збалансованості інтересів органів місцевого самоврядування та комунальних підприємств (суб’єктів господарювання) на основі правових та організаційних засад, основних принципів здійснення державного контролю, визначених чинним законодавством.
Ступінь ефективності акта є високим, оскільки встановлюється процедура складання, затвердження та виконання фінансових планів підприємств комунальної власності, підвищення якості фінансового планування, проведення контролю, визначаються права і обов’язки сторін під час здійснення контролю, що сприятиме досягненню поставлених цілей державного регулювання.
Цей регуляторний акт містить норми, які спрямовані на приведення його у відповідність до чинного законодавства.
Організаційні заходи для впровадження регулювання.
Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи:
1. Провести погодження проекту регуляторного акта із зацікавленими центральними органами виконавчої влади та прийняти на сесії міської ради.
2. Забезпечити інформування суб’єктів господарювання про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення в засобах масової інформації та мережі Інтернет - на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта.
На дію цього регуляторного акта як позитивно так і негативно можуть вплинути зміни в чинному законодавстві, а саме податковому, та зміни в інших законодавчих актах, якими керуються комунальні підприємства, в залежності від роду діяльності.
Негативно на дію регуляторного акта може вплинути небажання суб’єктів господарювання виконувати його вимоги.
Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог регуляторного акта.
Впровадження вимог такого регуляторного акта не потребує додаткових витрат з місцевого та державного бюджетів, оскільки здійснюється в межах повноважень органів місцевого самоврядування.
Для комунальних підприємств додаткові витрати відсутні.
Враховуючи наявний штат кваліфікованих спеціалістів вбачається високий рівень реалізації його положень.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта, розрахунок витрат та вигод.
- Ефективне використання комунального майна, фінансових ресурсів комунальних підприємств.
- Збільшення надходжень до міського бюджету за рахунок стабільності та прибутковості комунальних підприємств.
-Покращення фінансово-бюджетної дисципліни комунальних підприємств.
Сфера впливу
|
Вигоди
|
Витрати
|
Інтереси держави та місцевої влади
|
Ефективне використання майна та фінансових ресурсів підприємств комунальної власності; збільшення надходжень до бюджету
|
Відсутні
|
Підприємства комунальної власності
|
Покращення фінансово-бюджетної дисципліни, недопущення збитковості, стабільність та прибутковість підприємств комунальної власності
|
Відсутні
|
Населення
|
Відсутні
|
Відсутні
|
7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта.
Строк дії запропонованого регуляторного акта постійний, із можливістю внесення до нього змін, доповнень та його відміни у разі зміни чинного законодавства.
8. Показники результативності регуляторного акта.
Виходячи з цілей державного регулювання, встановлено наступні показники результативності регуляторного акта:
розмір прибутку від фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання;
доходи, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування
витрати, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування;
розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і
державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта;
кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на
яких поширюватиметься дія акта;
державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта;
кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на
яких поширюватиметься дія акта;
розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами
господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням
вимог акта;
господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням
вимог акта;
рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або
фізичних осіб з основних положень акта.
фізичних осіб з основних положень акта.
Витрати, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування. Введення регуляторного акта в дію не вимагає від суб’єктів господарювання додатково коштів та часу для виконання його вимог. Інформування суб’єктів господарювання передбачається здійснити у ході оприлюднення проекту акта на офіційному сайті Фастівської міської ради.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.
Як цільова група розглядатимуться комунальні підприємства міста Фастова без визначення вибіркової сукупності.
Повторне відстеження буде проведено через рік після набрання чинності актом, але не пізніше, ніж через два роки. Повторне відстеження результативності регуляторного акта проводитиметься шляхом порівняння результативності показників, визначених під час проведення базового відстеження.
Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться із значеннями аналогічних показників, встановлених під час повторного відстеження.
Відділ економічного аналізу та бухгалтерського обліку
виконавчого комітету Фастівської міської ради.
6-09-57
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта
Проект рішення Фастівської міської ради «Про Порядок складання, затвердження та контролю за виконанням фінансових планів комунальних підприємств»
Виконавець заходів відстеження – Відділ економічного аналізу та бухгалтерського обліку виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Цілі прийняття акта - врегулювання питання організації процедури складання та виконання фінансових планів підприємствами комунальної власності, забезпечення контролю за фінансово-господарською діяльністю комунальних підприємств, зменшення кількості збиткових підприємств;
Строк виконання заходів з відстеження– 14 днів (04.09.2015 – 18.09 2015 рік)
Тип відстеження заходів– базове
Заходи які були виконані з відстеження результативності- вивчення чинного законодавства : Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №205 від 02.03.2015 «Про затвердження Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки»
Метод відстеження результативності – аналіз відповідно до статистичної звітності
Аналіз отримання значень показників результативності – відстеження результативності цього регуляторного акта здійснювався шляхом аналізу статистичної звітності фінансового стану комунальних підприємств міста Фастів.
Кількісні значення показників результативності
№
|
Назва
комунального підприємства
|
Доходи,що врахо
вуються при визначенні об’єкта оподат
кування
(2014 рік)
|
Витрати, що врахо
вуються при визначенні об’єкта оподат
кування
(2014 рік)
|
Розмір прибутку (збитку) від фінансово-господа
рської діяльності
(2014 рік)
|
Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і
державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта (2014 рік)
|
Кількість
суб'єктів господа
рювання
та/або
фізичних осіб,
на
яких поширюва тиметься
дія акта
|
Рівень поінфор
мованості суб'єктів господа
рювання
та/або
фізичних осіб з основних положень акта
|
1.
|
КП ФМР «Фастів
водоканал»
|
19220467,0 грн.
|
20853934,0
грн.
|
-1633467,0
грн.
|
248139,0грн.
|
Населення-
15407 осіб,
Бюджет -78
Госпро
зрахункові
- 353
|
Зміст регуля
торного акта розміщено
на офіцій
ному сайті Фастівської міської ради
|
2.
|
КП «Фастівський міський ринок»
|
700955,0
грн.
|
612248,0
грн.
|
88707,0
грн.
|
408600,0
грн.
|
180 абонентів
|
Зміст регуля
торного акта розміщено
на офіцій
ному сайті Фастівської міської ради
|
3.
|
Фастівська
житлово-експлуатаційна контора
|
9021402,0
грн.
|
10582998,0
грн.
|
-561596,0
грн.
|
2574749,0 грн.
|
Населення
8078
|
Зміст регуля
торного акта розміщено
на офіцій
ному сайті Фастівської міської ради
|
4.
|
КП ФМР
«Фастівське
БТІ»
|
1345177,0
грн.
|
1317979,0
грн.
|
27198,0
грн.
|
665200,00
грн.
|
Населення-
3009
|
Зміст регуля
торного акта розміщено
на офіцій
ному сайті Фастівської міської ради
|
5.
|
КП «Фастів
тепломережа»
|
14440285,0
грн
|
15759374
грн.
|
-319089,0
грн.
|
1941892,61
|
Населення-
336
Бюджет-
44
Госпроз
рахункові - 15
|
Зміст регуля
торного акта розміщено
на офіцій
ному сайті Фастівської міської ради
|
6.
|
Фастівський комбінат комунальних підприємств
|
9865900,0
грн.
|
10217103,0
грн.
|
-351203,0
грн.
|
451331,68
|
Населення- 4985
Бюджет- 18
Госпроз
рахункові- 170
|
Зміст регуля
торного акта розміщено
на офіційному сайті Фастівської міської ради
|
Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимого акта.
Виконання вимог регуляторного акта не потребує від суб’єктів господарювання та фізичних осіб, на яких він поширюється додаткових витрат не передбачених законодавством України.
Висновки та рекомендації Прийняття рішення Фастівською міською радою "Про затвердження Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів комунальних підприємств " надасть змогу ефективно використовувати комунальне майно та фінансові ресурси комунальних підприємств, що в свою чергу призведе до збільшення надходжень до міського бюджету за рахунок стабільності та прибутковості комунальних підприємств.
Відділ економічного аналізу та бухгалтерського обліку
виконавчого комітету Фастівської міської ради.
6-09-57