Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Аналіз регуляторного впливу
Ср, 09/03/2016 - 13:31 | Адміністрація2
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту рішення Фастівської міської ради
«Про затвердження Положення про порядок проведення земельних торгів у місті Фастів»
1. Визначення та аналіз проблеми, яку планується врегулювати шляхом прийняття рішення.
Статтею 134 Земельного кодексу України встановлено обов’язковість продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них на конкурентних засадах (земельних торгах).
Частиною 2 статті 127 Земельного кодексу України встановлено, що продаж земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) на конкурентних засадах у формі аукціону здійснюється у випадках та порядку, встановлених главою 21 цього Кодексу. Разом з тим частинами 3,5 статті 137 Земельного кодексу України встановлено, що земельні торги проводяться у порядку, встановленому законом, юридичною особою, яка має дозвіл (ліцензію) на проведення земельних торгів.
Земельний кодекс України (глава 21) регулює загальні правила проведення земельних торгів, проте не встановлює системну послідовність їх проведення.
2. Обґрунтування необхідності державного регулювання та неможливості розв’язання проблеми за допомогою чинного регулювання:
З метою вирішення питання щодо встановлення послідовності проведення земельних торгів на місцевому рівні відповідно до Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” та Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” готується проект рішення «Про затвердження Положення про порядок проведення земельних торгів у місті Фастів».
На даний час відсутнє чинне регулювання для вирішення даної проблеми.
Основними цілями прийняття є:
- забезпечити ефективне використання ресурсів територіальної громади;
- розвиток інфраструктуру на території міста;
- сприяння підприємницькій та інвестиційній діяльності в місті;
- забезпечення надання фізичним та юридичним особам рівних прав та можливостей для участі в аукціонах;
- збільшення надходження до міського бюджету;
- підвищення прозорості дій органів місцевого самоврядування шляхом встановлення чітких умов проведення аукціонів;
- забезпечити відкритості, доступності інформації про проведення аукціонів.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей.
Під час розробки проекту рішення «Про затвердження Положення про порядок проведення земельних торгів у місті Фастів» розглянуто альтернативні способи досягнення визначених цілей:
Можливі
способи
досягнення
цілей
|
Оцінка способу
|
Причини відмови від
альтернативного способу/аргументи
щодо переваги обраного способу
|
Залишення
чинного
регулювання
без змін
|
Частково забезпечує досягнення цілей державного регулювання.
Не повністю відповідає потребам у вирішені проблеми.
|
Не відповідає принципу
послідовності регуляторної
діяльності;
Суперечливість,наявність прогалин у правовому регулюванні земельних відносин і відсутність дієвих механізмів реалізації земельно-правових норм з порушеного питання, проблема не розв’язується.
|
Обраний
спосіб
(прийняття запропонованого регуляторного акта)
|
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання;
Повністю відповідає потребам у вирішенні проблеми;
Встановлює зрозуміле загальне регулювання, не примножуючи
кількості нормативно-правових актів з одного питання.
|
Відповідає принципам державної регуляторної політики; забезпечує досягнення визначених цілей;
Визначає єдиний, зрозумілий та відкритий організаційно-правовий механізм реалізації земельно-правових норм з порушеного питання;
|
Тому прийняття запропонованого регуляторного акта є найбільш прийнятним способом досягнення встановленої мети.
4. Механізм та заходи,які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.
Для досягнення визначених цілей проектом цього регуляторного акта передбачено затвердження Порядку проведення земельних торгів по продажу земельних ділянок або прав на них, розпорядження якими здійснює Фастівська міська рада.
З метою реалізації поставлених цілей пропонується проведення наступних заходів:
- добір земельних ділянок;
- розміщення інформації про умови проведення аукціонів в офіційних місцевих засобах масової інформації;
- прийняття документів на участь в аукціонах;
- проведення аукціонів та визначення переможців.
Запропонований спосіб відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.
Організаційні заходи для впровадження регулювання.
Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи:
1. Провести погодження проекту регуляторного акта із зацікавленими центральними органами виконавчої влади та прийняти на сесії міської ради.
2. Забезпечити інформування суб’єктів господарювання про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення в засобах масової інформації та мережі Інтернет - на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Поширення дії регуляторного акту на широке коло фізичних та юридичних осіб дає територіальній громаді та органу місцевого самоврядування можливість врегулювання відносин щодо продажу земельних ділянок та прав на них виключно на земельних аукціонах, збільшення надходжень до бюджету з метою впровадження програм розвитку міста.
На дію регуляторного акту можуть вплинути наступні зовнішні фактори:
- політико-правові: у разі настання політичної нестабільності, введення надзвичайного стану, змін в чинному законодавстві України;
- природно-екологічні: у разі стихійного лиха;
- соціально-культурні: у разі соціальної напруженості в суспільстві, рівня урбанізації, зміни демографічної ситуації в країні, рівня освіти населення;
- економічні: у разі інфляції, прискорення або уповільнення темпів економічного зростання, залучення інвестицій, змін у фінансово-кредитній системі країни, посилення державного регулювання.
Завдяки даному регуляторному акту підвищується інформованість осіб щодо проведення аукціонів, встановлюються чіткі процедурні умови,
підвищується прогнозованість (передбачуваність бізнесу), унеможливлюються зловживання та корупційні дії. Даним проектом регуляторного акту не передбачається настання будь-якої можливої шкоди.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта, розрахунок витрат та вигод.
· Встановлення єдиного, зрозумілого та відкритого організаційно-правового механізму подання та розгляду матеріалів щодо можливості продажу земельних ділянок або прав на них, добору та підготовки земельних ділянок до їх відчуження або прав на них, підготовки до проведення земельних торгів.
· Збільшення надходжень коштів до міського бюджету та обсягу інвестицій у соціально-економічний розвиток міста.
· Ефективне використання земельного фонду міста.
· Мінімізація ризиків вчинення корупційних правопорушень у процесі відчуження земельних ділянок або прав на них.
Сфери впливу
|
Вигоди
|
Витрати
|
Інтереси
органів місцевого самоврядування
|
- збільшення надходжень коштів до міського бюджету та обсягу інвестицій у соціально-економічний розвиток міста;
- ефективне використання земельного фонду міста;
- мінімізація ризиків вчинення корупційних правопорушень у процесі відчуження земельних ділянок або прав на них;
- посилення довіри до органів місцевого самоврядування.
|
- видатки на підготовку лотів до проведення земельних торгів;
- часові витрати на підготовку лотів до проведення земельних торгів;
- виплата винагороди виконавцю земельних торгів.
|
Інтереси суб’єктів господарювання
|
- забезпечення взаємодії органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання, учасників ринку земельних відносин;
- отримання прибутку за виконання робіт або надання послуг.
|
- видатки на організацію та проведення земельних торгів.
|
Інтереси громадян
|
Визначення єдиного, зрозумілого та відкритого організаційно-правового механізму реалізації земельно-правових норм з порушеного питання;
- встановлення прозорості, гласності і рівних умов конкуренції у процесі набуття прав на земельні ділянки на аукціонах.
|
- кошти на придбання лотів.
|
7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта.
Строк дії запропонованого регуляторного акта постійний, із можливістю внесення до нього змін, доповнень та його відміни у разі зміни чинного законодавства.
8. Показники результативності регуляторного акта.
Прийняття запропонованого регуляторного акта надасть можливість створити нове джерело надходжень до міського бюджету, збільшити обсяг інвестицій у пріоритетні напрямки соціально-економічного розвитку території міста.
Прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта будуть:
- кількість укладених договорів відчуження земельних ділянок;
- сума надходжень коштів до міського бюджету;
- сума обсягу інвестицій у соціально-економічний розвиток міста.
Прогнозні значення показників результативності регуляторного акта не можуть бути виражені у кількісній формі, оскільки результати кожного аукціону залежать від багатьох непрогнозованих чинників, кількісне значення яких стає відомим лише під час підготовки до проведення аукціону (кількість земельних ділянок, строки проведення аукціону, вартість права власності (оренди, суперфіцію) земельних ділянок, розмір внесків учасників і т. ін.) та під час проведення аукціону (наявність та кількість учасників аукціону, ціна продажу і т. ін.).
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.
Відстеження результативності регуляторного акта буде проводитися відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308.
Базове відстеження буде здійснюватися до набрання чинності регуляторного акта.
Повторне відстеження буде проведено через рік після набрання чинності актом, але не пізніше, ніж через два роки. Повторне відстеження результативності регуляторного акта проводитиметься шляхом порівняння результативності показників, визначених під час проведення базового відстеження.
Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться із значеннями аналогічних показників, встановлених під час повторного відстеження.
Відділ економіки та соціально-економічного розвитку
виконавчого комітету Фастівської міської ради.
6-16-70
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта
Проект рішення Фастівської міської ради «Про затвердження Положення про порядок проведення земельних торгів у місті Фастів»
Виконавець заходів відстеження – Відділ економіки та соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Фастівської міської ради, відділз питань раціонального використання земель міської ради
Цілі прийняття акта - удосконалення механізму вирішення питань, пов’язаних з використанням земельних ділянок, а також для забезпечення найбільш доцільного та ефективного використання земельних ділянок, залучення додаткових коштів до міського бюджету.
Строк виконання заходів з відстеження– 7 днів
(01.01.2016 – 10.01 2016 рік)
Тип відстеження заходів– базове
Заходи які були виконані з відстеження результативності- вивчення чинного законодавства : Земельного кодексу України, Закону України “Про оренду землі”, Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.09.2012 року № 579, та № 580.
Метод відстеження результативності – аналіз відповідно до статистичних даних.
Аналіз отримання значень показників результативності –
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися відділом економіки та соціально-економічного розвитку та відділом з питань раціонального використання земель міської ради, шляхом аналізу обсягу надходження коштів до міського бюджету, кількості укладених договорів та обсягу інвестицій у соціально-економічний розвиток міста за результатами проведення аукціонів.
Кількісні значення показників результативності
Показники
|
2014 рік
|
2015 р.
|
Кількість укладених договорів відчуження земельних ділянок
|
5
|
-
|
Сума надходжень коштів до міського бюджету
|
146 521 грн. 00 коп.
|
-
|
Сума обсягу інвестицій у соціально-економічний розвиток міста
|
-
|
-
|
Висновки та рекомендації Прийняття рішення Фастівською міською радою "Про затвердження Положення про порядок проведення земельних торгів у місті Фастів" надасть змогу зміцнити фінансову основу місцевого самоврядування; збільшити надходження до міського бюджету; підвищити рівень використання економічних ресурсів міста; спрямувати надходження коштів на вирішення соціальних проблем населення інфраструктури міста, збільшити фінансування місцевих бюджетних програм.
Оцінку результатів реалізації регуляторного акта та ступінь досягнення визначених цілей буде здійснено при проведені повторного та періодичного відстежень результативності регуляторного акта згідно вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Відділ економіки та соціально-економічного розвитку
виконавчого комітету Фастівської міської ради.
6-16-70