Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Обговорили актуальні питання системи охорони здоров'я м.Фастів і Фастівського району
Вт, 29/03/2016 - 15:06 | Адміністрація3
29 березня у м.Фастів в Палаці культури відбувся круглий стіл на тему : "Актуальні питання системи охорони здоров'я м.Фастів і Фастівського району". Захід було організовано за сприяння Фастівської міської ради, Фастівської районної ради та РДА, ГО «Рух реформ».
Учасники круглого столу: професор кафедри Національної академії державного управління при президентові України, член громадської групи “Реанімаційний пакет реформ” Тетяна Авраменко; експерт (аналітик) з питань охорони здоров'я ТОВ «Українська проектна система» та ГО «Рух реформ», викладач НТУУ «Київський політехнічний інститут», кандидат наук Геннадій Нерсесян, міський голова Михайло Нетяжук, секретар міської ради Наталія Датко, голова районної ради Геннадій Сиваненко, перший заступник голови РДА Лариса Скрипак, заступник міського голови Олена Давиденко, заступник голови районної ради Володимир Куценко, головні лікарі закладів охорони здоров'я Василь Курліковський, Валентин Чигирин, Лариса Криворучко, голови профспілок та представники трудових колективів закладів охорони здоров'я, депутати міської та районної рад, громадські активісти, представники місцевих ЗМІ.
Тетяна Авраменко та Геннадій Нерсесян презентували розроблений експертами ГО «Рух реформ» аналітичні матеріали щодо реорганізації та розвитку системи охорони здоров'я м.Фастів і Фастівського району. У аналітичних матеріалах визначено узагальнені рекомендації та пропозиції щодо необхідних змін у первинній медико-санітарній допомозі та вторинній медичній спеціалізованій допомозі; розроблені концептуальні засади реорганізації та розвитку медицини; зроблено аналіз охорони здоров'я району і сформовано пропозиції, визначено шляхи оптимізації фінансування та очікувані результати.
Експерти зазначали, що мета реорганізації і розвитку медицини Фастівського району і м. Фастів полягає у підвищенні доступності і якості надання медичної допомоги усім верствам населення.
Вони запропонували виокремити ряд пріоритетів і стратегічних векторів руху і розвитку:
1. Забезпечення доступності і покращення якості надання первинної, екстреної та вторинної медичної допомоги.
2. Оптимізація моделі медикаментозного та матеріально-технічного забезпечення, удосконалення нормативно-правової бази, реалізація програмно-цільових заходів.
3. Формування бази для впровадження медичного страхування, пошук шляхів додаткового фінансування системи охорони здоров'я (спонсорські внески, благодійна підтримка і т.д.).
Пріоритетом розвитку має бути забезпечення доступності та підвищення якості первинної, екстреної і вторинної медичної допомоги.
Концептуальний підхід до організації системи надання медичної допомоги на території у загальних рисах передбачає, що первинна ланка медичної допомоги фактично має взяти на себе 80% усіх звернень населення за медичною допомогою, охопивши 20% від номенклатури (переліку) усіх захворювань. В той же час, вторинна і третинна рівні мають узяти відповідно 20% усіх звернень і 80% номенклатури захворювань. Іншими словами, 80% візитів до сімейного лікаря зумовлені лише 20% номенклатури усіх можливих захворювань і станів. Саме ці 20% і має вміти лікувати сімейний лікар. Решту 80% він має виявити або припустити їх наявність і направити на обстеження та консультацію до вузького спеціаліста.
Основні акценти щодо реформування (реорганізації) медицини Фастівського району і м.Фастів зводяться до наступного:
1. Первинна медична допомога.
- Сімейний лікар - головна ланка медичної допомоги, перший медик, з яким контактує пацієнт.
- Первинна медична допомога має узяти на себе близько 80% усіх звернень населення.
- Чітке розмежування первинної і вторинної медичної допомоги.
- Формування оптимальної мережі закладів первинної ланки (ЦПМСД, амбулаторії, ФАПи, ФП) з метою забезпечення усього населення доступом до первинної медичної допомоги.
- Забезпечення належного оснащення закладів первинної ланки відповідно до табелів оснащення.
- Наближення фінансування первинної ланки до 30% від загального обсягу фінансування медицини регіону.
Сімейний лікар забезпечуватиме: оптимальний маршрут для пацієнтів; персональний підхід; медичні інтереси пацієнта; профілактику захворювань; зменшення витрат населення; покращення результатів лікування.
Пацієнт має вільний вибір сімейного лікаря, що підкріплюється фінансуванням його діяльності залежно від числа прикріплених до нього пацієнтів.
З огляду на чисельність міського і сільського населення відповідно до нормативів для надання належної первинної медико-санітарної допомоги має бути 12 амбулаторій для обслуговування міського населення та 10 амбулаторій для обслуговування сільського населення. Наразі у районі функціонує 14 амбулаторій, а у місті лише 1. Для міського населення їх не вистачає. Тому пропонується створення перспективно 4 амбулаторії для обслуговування населення міста. Таким чином, для потреб міста функціонуватиме 5 амбулаторій, діяльність яких може керувати окремо Фастівський міський центр первинної медико-санітарної допомоги.
Через те, що у місті фактично відсутні маршрути пацієнтів, більшість населення за первинною допомогою звертається безпосередньо до лікарень, перевантажуючи вузьких спеціалістів закладів вторинної медичної допомоги.
Недостатня чисельність лікарів ПМСД зумовлює їх пере завантаженість у порівнянні з нормативними і середньо українськими показниками. Перевантаженість лікарів впливає на якість і доступність медичної допомоги.
2.Екстрена медична допомога.
- Забезпечення оптимальної мережі (локалізації) пунктів (відділень) екстреної медичної допомоги.
- Дотримання нормативів забезпечення автомобілями, бригадами і пунктами базування.
- Оснащення відповідно до табелів, забезпечення медикаментами.
- Дотримання нормативів доїзду карет екстреної медичної допомоги.
- Дотримання нормативу «золота година» тощо.
3.Вторинна медична допомога.
Чітке перепрофілювання існуючої мережі закладів для надання спеціалізованої медичної допомоги:
-лікарні (заклади) інтенсивного лікування;
-лікарні (заклади) відновного лікування;
-лікарні (заклади) планового лікування;
-заклади для спільного надання лікування та догляду (медико-соціальної допомоги), хоспіси.
Умови ефективної реорганізації (спеціалізації) закладів вторинного рівня:
1.Оснащення закладів відповідно до табелів для надання якісної медичної допомоги.
2.Оптимізація ліжкових фондів з метою зниження витрат на їх утримання.
3.Оптимізація (реструктуризація/реорганізація структури відділень) лікарень з метою ефективного використання коштів, зокрема за рахунок зниження витрат на адміністрування.
4.Забезпечення належної доставки пацієнтів у спеціалізовані заклади медичним транспортом (швидкою допомогою).
Реорганізація вторинного рівня медичної допомоги на міжрайонному і міжміському рівнях із урахуванням створення госпітальних округів.
Взаємозв'язок рівнів медичної допомоги має забезпечуватись завдяки інформатизації (зокрема, паспорт закладу), із урахуванням стандартів медичної допомоги, клінічних протоколів, табелів матеріально-технічного оснащення, лікарського формуляру.
- Усі пропозиції щодо реорганізації системи охорони здоров'я неодмінно мають бути гармонізовані і взаємопов'язані із реаліями адміністративно-територіальної і медичної реформ, - зазначали експерти ГО «Рух реформ».
Під час заходу було обговорено основні проблемні питання і окреслено напрямки реорганізації і впровадження системних та послідовних змін у системі охорони здоров'я міста і району з метою покращення її доступності і якості для всіх мешканців. Присутні на круглому столі керівники та представники закладів охорони здоров'я активно долучилися до обговорення питань, внесли ряд своїх зауважень та пропозицій. Також багато пропозицій щодо реформування медичної галузі внесли депутати міської та районної рад, громадські активісти.
Експерти і медична спільнота прийшли до розуміння необхідності пріоритетного розвитку первинної ланки медичної допомоги шляхом оптимізації і належного облаштування мережі закладів охорони здоров'я, а також укомплектування їх сімейними лікарями. На вторинному рівні можна віднайти значний потенціал для підвищення ефективності використання бюджетних коштів, зокрема шляхом оптимізації і перепрофілювання ліжкового фонду, раціоналізації штату лікарні, досягнення економії витрат на утримання приміщень, витрат на енергоносіях тощо.
Міський голова Михайло Нетяжук, звертаючись до присутніх, зазначив, що медична галузь вимагає змін, їх потрібно проводити якомога швидше. Населення потребує якісних і доступних медичних послуг. Наявна експертна оцінка свідчить про диспропорцію у співвідношенні фінансування первинної та вторинної ланок, є диспропорція у розвитку первинної ланки міста і району. Потрібно вирішувати питання по укомплектуванню штатів, створенню у місті додаткових амбулаторій.
Михайло Володимирович наголосив, що міська рада готова розробляти програми розвитку медичної галузі, фінансувати відкриття амбулаторій, закупівлю обладнання, але й повинна контролювати доцільність використання коштів. Тому він запропонував керівникам закладів охорони здоров'я протягом місяця розробити програми розвитку медичної галузі, план дій на поточний та наступний роки, надати відповідні кошториси.
Учасники круглого столу висловилися про те, що реалізація запропонованих заходів покращить якість медицині в місті та районі, але подальший ефективний рух у напрямі реформування системи охорони здоров'я може здійснюватися лише на засадах консолідації спільних зусиль керівництва регіону, депутатського корпусу, медичної спільноти, експертів та громадськості.