Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Про звернення до Голови Верховної Ради України та народних депутатів України щодо недопущення ухвалення змін до Конституції України у частині надання особливого статусу окремим районам Донецької та Луганської областей
Чт, 14/07/2016 - 14:09 | Адміністрація2
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
08500, м. Фастів Київської області, площа Соборна, 1, телефони: 6-02-16; 6-31-00
_ Р Р І Ш Е Н Н Я
№ 3-ХV-VІІ
від 07.07.2016 року
Про звернення до Голови Верховної Ради України та народних депутатів України щодо недопущення ухвалення змін до Конституції України у частині надання особливого статусу окремим районам Донецької та Луганської областей
Відповідно до статей 25, 26, 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»
Фастівська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
Звернутися до Голови Верховної Ради України та народних депутатів України щодо недопущення ухвалення змін до Конституції України у частині надання особливого статусу окремим районам Донецької та Луганської областей (звернення додається).
Міський голова М.В. Нетяжук
Голові Верховної Ради України
Парубію А.В.
Народним депутатам України
ЗВЕРНЕННЯ
Фастівської міської ради щодо недопущення ухвалення змін до Конституції України у частині надання особливого статусу окремим районам Донецької та Луганської областей
На розгляді Верховної ради України знаходиться законопроект, внесений Президентом України, реєстраційний № 2217а від 01.07.2015 «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)», яким передбачається внесення змін до розділ ХV "Перехідні положення" шляхом доповнення, зокрема пунктом 18, який передбачає наявність особливого статусу здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей.
Вказані положення законопроекту щодо надання особливого статусу не приведуть до відновлення українського суверенітету над окупованою частиною Донбасу та стабілізації складної ситуації в нашій державі.
Саме ця норма в проекті закону викликала найбільше обурення депутатів, активістів та протестувальників під час ухвалення у першому читанні законопроекту 2217а, що відбулося 31 серпня 2015 року. Як наслідок, за результатами ухвалення в першому читанні вказаного законопроекту, в суспільстві виникла значна соціальна напруга, що призвела до різноманітних акцій, а під будівлею Парламенту відбулися масові заворушення з людськими жертвами.
Запропоновані зміни до перехідних положень Конституції в частині особливого статусу містять цілий ряд порушень Конституційних принципів та гарантій, зокрема принцип рівності, визначений в статтях 21, 24, 36, 38 та інших Конституції України.
Слід зазначити, що за правовою природою перехідні положення основного закону зазвичай мають тимчасовий характер, оскільки їх дія визначена певним проміжком часу чи певними умовами, а саме: вони визначають строк та умови введення в дію окремих конституційних норм, строк формування та умови початку діяльності нових органів тощо.
Пропонований Законопроект, пункт 18 розділу XV "Перехідні положення" Конституції України по суті не є перехідним, оскільки він не визначає ні строку дії передбачених ним положень, ні умов, за яких його дія вичерпується (припиняється). За своїм правовим змістом цей пункт є постійною конституційно-правовою нормою, що створює конституційні передумови для постійного існування "особливостей здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей".
Із пропонованого Законопроектом формулювання вказаного пункту абсолютно незрозуміло, які саме особливості місцевого самоврядування будуть запроваджені на зазначених територіях. Слід зазначити, що Конституційний Суд України неодноразово наголошував на необхідності забезпечення правової визначеності законодавчих положень.
Пункт 11 Комплексу заходів з виконання Мінських домовленостей у взаємозв'язку з положеннями примітки до цього пункту, а також положень Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей" від 16 вересня 2014 року № 1680-VII з наступними змінами, дає підстави для висновку, що вказане формулювання пропонованої Законопроектом конституційної новели може бути використане для збереження (закріплення) у звичайному законі наперед визначених положень щодо організації та діяльності публічної влади в окремих районах Донецької та Луганської областей.
Йдеться, зокрема, про: надання жителям вказаних районів права на мовне самовизначення; встановлення амністії для учасників подій на території Донецької, Луганської областей; особливості організації та діяльності судів та органів прокуратури (запровадження особливого порядку призначення керівників органів прокуратури та судів); утворення та функціонування спеціальних правоохоронних органів (народної міліції); неможливість дострокового припинення повноважень депутатів місцевих рад і посадових осіб, обраних на позачергових виборах; встановлення принципово інших, ніж для інших регіонів України, відносин між окремими районами Донецької та Луганської областей та центром (надання можливості органам місцевого самоврядування вказаних районів укладати угоди щодо економічного, соціального та культурного їх розвитку з Кабінетом Міністрів України та центральними органами виконавчої влади); наділення органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади окремих районів Донецької та Луганської областей правом укладати з адміністративно-територіальними одиницями Російської Федерації угоди про прикордонне (транскордонне) співробітництво, спрямовані на вирішення спільних проблем, посилення та поглиблення добросусідських відносин з регіонами Російської Федерації.
Таким чином, запропоноване Законопроектом формулювання пункту 18 розділу XV "Перехідні положення" Конституції України може стати конституційною основою для збереження (передбачення) у звичайному законі вказаних та інших положень, які виходять за межі здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей, безпосередньо стосуються здійснення на цих територіях виконавчої влади, специфічної регламентації окремих елементів конституційного ладу України, судоустрою та правоохоронної діяльності, встановлення на цих територіях особливих підстав, обсягу повноважень та способів діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування, що не узгоджуються із засадничими положенням Конституції України.
Як наслідок зберігається ризик, що вказані території на законодавчому рівні можуть бути значною мірою виведені з-під юрисдикції України, у тому числі в частині реалізації компетенції органів державної влади та їх посадових осіб, передбаченої Законопроектом. Зокрема, це стосується здійснення контролю уповноваженими органами державної влади України за дотриманням територіальними органами центральних органів виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами вимог Конституції та законів України на цих територіях. Так, Верховна Рада України, Президент України, префекти та Конституційний Суд України не зможуть реалізовувати свої повноваження, визначені пропонованою у Законопроекті редакцією статті 144 Конституції України, щодо зупинення дії актів місцевого самоврядування, визнання їх неконституційними та припинення повноважень голови ради, ради громади, районної та обласної ради, а також призначення позачергових виборів.
Отже, органи державної влади України та їх посадові особи не зможуть реалізовувати свої повноваження на території вказаних регіонів відповідно до конституційних принципів, закріплених в частині другій статті 6 та частині другій статі 19 Конституції України.
З такими повноваженнями та принципами відносин з центральною владою, як це передбачено Комплексом заходів з виконання Мінських домовленостей та Законом України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей", окремі райони Донецької та Луганської областей набувають ознак федеративних утворень, що є загрозою для унітарності України. Враховуючи, що йдеться про тимчасово окуповані території, зокрема, внаслідок збройної агресії Російської Федерації, на розвиток ситуації в яких великий вплив здійснює держава-агресор - Російська Федерація-(у тому числі через неможливість України повністю контролювати свій державний кордон), може виникнути реальна загроза територіальній цілісності України.
Вказані зміни до Конституції, нівелюються приписом частини другої статті 8 Конституції України, відповідно до якого закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
У будь-якому випадку зрозуміло одне – зміна Конституції – суверенне право українців, і вона не може відбуватися під диктовку будь-яких зовнішніх факторів, ігноруючи волю нації.
На підставі вище викладеного, - Вимагаємо від Голови Верховної Ради України та народних депутатів України як єдиного законодавчого органу не допустити ухвалення змін до Конституції України у частині надання особливого статусу окремим районам Донецької та Луганської областей.
Підтримано рішенням Фастівської міської ради
№ 3-ХV-VII від 07.07.2016 року
Теги: Рішення міської ради