Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Про впорядкування торгівлі алкогольними і слабоалкогольними напоями та пивом на території міста Фастова
1. Вжити відповідних заходів щодо впорядкування торгівлі алкогольними і слабоалкогольними напоями та пивом на території м.Фастів:
1.1. Заборонити роздрібну торгівлю алкогольними і слабоалкогольними напоями та пивом на об’єктах торгівлі, в тому числі на автобусних зупинках (окрім мережевих супермаркетів і закладів громадського харчування), які розташовані на відстані 50 метрів від земельних меж (огородження) навчальних закладів.
1.2. Зобов’язати суб’єктів підприємницької діяльності забезпечити суворе дотримання Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», інших законодавчих та нормативно-правових актів, що регулюють продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім на підвідомчих об’єктах (закладах).
1.3. Доручити відділу сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів здійснювати моніторинг дотримання суб’єктами господарювання вимог чинного законодавства та надавати матеріали щодо його порушників до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів у Київській області державної податкової адміністрації України та правоохоронних органів для вжиття заходів згідно наданих повноважень.
1.4. Рекомендувати Фастівському міському відділу міліції посилити відповідно до наданих повноважень контроль за виконанням суб’єктами господарювання вимог чинного законодавства щодо продажу та споживання алкогольних і слабоалкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива.
1.5. Доручити відділу з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності впорядкувати роботу магазинів, кіосків, секцій тощо, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними і слабоалкогольними напоями та пивом (за виключенням мережевих супермаркетів і закладів громадського харчування), заборонивши їм торгівлю алкогольними і слабоалкогольними напоями та пивом, а саме:
– для вбудованих в житлові будинки – з 23.00 години до 7.00 години;
– для окремо стоячих будівель – з 24.00 години до 7.00 години.
1.6. Зобов’язати суб’єктів підприємницької діяльності погоджувати графіки роботи об’єктів торгівлі та ресторанного господарства згідно Порядку встановлення режиму роботи закладів торгівлі, ресторанного господарства, сфери послуг, відпочинку та розваг з подальшим його щорічним поновленням.
2. Це рішення набуває чинності з дня його офіційного оприлюднення.
3. Визнати такими, що втратили чинність рішення міської ради від 12.05.2011 року №4-X-VI «Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Фастів» та від 07.02.2013 року №35-XXXVII-VI «Про внесення змін до рішення Фастівської міської ради від 12.05.2011 року №4-X-VI «Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Фастів».
4. Організацію виконання даного рішення покласти на відділ з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності та відділ сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань регулювання діяльності підприємств промисловості, транспорту, зв’язку, торгівлі та побутового обслуговування, сприяння розвитку підприємства та першого заступника міського голови Нестеренка О.О.
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.
На теперішній час на території міста Фастова продаж алкогольних та слабоалкогольних напоїв та пива здійснюється зі стаціонарних та напівстаціонарних об’єктів торгівлі, а також у закладах ресторанного господарства з торговою площею не менше 20 кв. м за наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.
Режим роботи вказаних об’єктів встановлюється відповідно до статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». При цьому режим роботи об’єктів у нічний час встановлюється виконавчим комітетом Фастівської міської ради окремо по кожному об’єкту. Перед власниками об’єктів торгівлі та закладів ресторанного господарства ставляться вимоги щодо дотримання на цих об’єктах деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму.
На сьогоднішній день, режим роботи у нічний час, а саме до 03.00 год., встановлено 1 магазину «Майдан» та 2 закладам ресторанного господарства «Стара Прага» і «Вернісаж». Зазначені об’єкти розміщуються в окремих будівлях.
Крім того, не встановлена кількість підприємств, які працюють у нічний час доби та здійснюють продаж алкогольних напоїв без погодження з виконавчим комітетом Фастівської міської ради. Як показує практика роботи, не на всіх об’єктах у нічний час дотримуються встановлені рівні шуму, про що свідчать звернення громадян на до міського голови та Київської облдержадміністрації через Урядову гарячу лінію. Тільки за 2011 – 2012 рік надійшло 19 скарг на порушення тиші у нічний час. Разом з тим, за інформацією органів міліції, більша частка скоєння злочинів відбувається в стадії сп’яніння у нічний час доби.
Питання щодо упорядкування торгівлі пивом, алкогольними та слабоалкогольними напоями не може бути вирішено за допомогою ринкових механізмів, оскільки діючим законодавством України не врегульоване питання щодо обмеження в часі продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних та слабоалкогольних напоїв. Однак, статтею 15-3 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв» міським радам надано право на час проведення масових заходів в межах відповідної адміністративної території обмежувати або забороняти продаж пива (крім пива у пластиковій тарі), алкогольних та слабоалкогольних напоїв. Пунктом 9 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року № 854 органам місцевого самоврядування надано право визначати місця, в яких торгівля алкогольними напоями заборонена.
На виконання Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя» під час роботи закладів ресторанного господарства, торгівлі та побутового обслуговування повинні забезпечуватись встановлені санітарними нормами рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях.
Даний проект рішення носить ознаки регуляторності, оскільки, відповідно до статті 1 розділу І Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», встановлює норми права і застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб.
Даний проект рішення стосується суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж алкогольних і слабоалкогольних напоїв та пива на території міста Фастова та які мають бажання здійснювати продаж зазначених товарів в нічний час, а також громадян, які користуються послугами нічних підприємств торгівлі та ресторанного господарства. Термін дії рішення встановлюється безстроковий.
2. Цілі державного регулювання.
З прийняттям даного регуляторного акта передбачається вирішити проблему щодо упорядкування продажу пива, алкогольних і слабоалкогольних напоїв, ліквідації скарг на порушення тиші в нічний час та зниження рівня злочинності в нічний час доби на території міста Фастова.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей.
Альтернатива 1. Відмовитись від встановлення обмежень у часі щодо продажу алкогольних напоїв. Погоджувати режим роботи об’єктів у нічний час відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». При цьому не буде вирішена проблема щодо упорядкування продажу алкогольних напоїв, ліквідації скарг на порушення тиші в нічний час та зниження рівня злочинності в нічний час доби на території міста Фастова.
Альтернатива 2. Провести перевірки об’єктів, яким погоджено режим роботи у нічний час, щодо дотримання встановлених рівнів шуму. За умови виявлення порушень, прийняти рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради про скасування встановленого режиму роботи у нічний час по кожному з об’єктів. Проведення цієї роботи дасть можливість зменшити кількість об’єктів торгівлі та ресторанного господарства, які працюють у нічний час, що сприятиме зменшенню скарг на порушення тиші та зниженню рівня злочинності на території міста Фастова у нічний час доби.
Альтернатива 3. Упорядкувати продаж пива, алкогольних і слабоалкогольних напоїв, та пива на території міста Фастова у нічний час доби шляхом прийняття Фастівською міською радою рішення «Про впорядкування торгівлі алкогольними і слабоалкогольними напоями та пивом на території м.Фастів».
На думку розробника проекту регуляторного акта – відділу з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності Фастівської міської ради, найбільш прийнятною є альтернатива 3, при якій:
- буде зменшена кількість об’єктів торгівлі, які здійснюють продаж пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв у нічний час;
- зросте рівень відповідальності власників закладів ресторанного господарства та супермаркетів, що працюють у нічний час, за дотриманням на об’єктах встановлених рівнів шуму для нічних годин доби та виконанням вимог Правил продажу пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв;
- знизиться кількість звернень громадян на порушення тиші у нічні години доби;
- покращиться криміногенна обстановка на території міста Фастова у нічні години доби за рахунок тісної співпраці виконавчих органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання та органів міліції по вирішенню проблеми щодо впорядкування торгівлі пивом, алкогольними і слабоалкогольними напоями та тютюновими виробами.
Неприйняття зазначеного проекту регуляторного акта призведе до:
- зростання кількості випадків порушення молоддю в стадії алкогольного сп’яніння громадського порядку у нічні години доби;
- зростання невдоволеності громадян міста щодо порушення тиші у нічні години доби, що заважає здоровому відпочинку.
4. Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми.
- регулювання побудоване відповідно до принципів державної регуляторної політики;
- проект регуляторного акта буде надано для ознайомлення та виконання суб’єктам господарювання, Фастівській ОДПІ, Фастівській районній СЕС, Фастівському МВ ГУ МВС України в Київській області;
- проект рішення встановить вимоги суб’єктам підприємницької діяльності щодо роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом на території міста;
- проект рішення встановить вимоги мешканцям міста щодо споживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива на території міста.
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Ресурсні можливості для впровадження та виконання вимог акта оцінюються як достатні.
Зміна чинного законодавства може мати як позитивний, так і негативний вплив на дію цього регуляторного акта. При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситися відповідні коригування.
Впровадження вимог такого регуляторного акта не потребує додаткових витрат з бюджету.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат.
Сфера впливу
|
Вигоди
|
Витрати
|
Місцева влада
|
- покращення громадського правопорядку в місцях розміщення торговельних об’єктів; - формування в суспільстві здорового способу життя, захист дітей від негативного впливу алкогольних виробів та пива |
відсутні
|
Суб’єкти
господарювання
|
- прозорість дій місцевих органів влади; - прозорість порядку провадження роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом; - встановлення єдиних вимог до обов’язків у сфері торгівельної діяльності алкогольними і слабоалкогольними напоями та пивом |
- приведення об’єктів торгівлі до вимог рішення.
|
Населення
|
- реалізація прав та державних гарантій громадян на захист фізичного та психологічного здоров’я підлітків; - покращення умов дозвілля мешканцям м.Фастова |
відсутні
|
Постійний із можливістю внесення до нього змін та доповнень вищого рівня, що регулюють дане питання.
8. Показники результативності регуляторного акта.
Статистичні:
- кількість отриманих скарг з приводу порушення вимог законодавства при здійсненні продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива;
- кількість складених протоколів за порушення правил торгівлі вищезазначеними товарами;
- кількість погоджень державного адміністратора на видачу ліцензій Фастівською ОДПІ.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.
Строки проведення відстеження:
- базове – до набрання чинності регуляторного акту;
- повторне – через рік від дня набрання актом чинності.
Вид відстеження: аналіз інформації відділу по роботі із зверненнями громадян, відділу з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності та відділу сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів, відділу з питань запобігання та протидії корупції, взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи виконавчого комітету Фастівської міської ради, Фастівської ОДПІ.
Виконавець заходів з відстеження – відділ з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності.
Мета прийняття акта: врегулювання питання щодо обмеження місць продажу пива, алкогольної продукції в окремих об’єктах торгівлі, ресторанного господарства, розташованих поблизу навчальних та дошкільних закладів, закладів охорони здоров'я, закладів соціального захисту дітей, місць проведення спортивних змагань, закладів культури та дозвілля, або на території таких закладів.
Строк виконання заходів з відстеження – 15 днів (01.03.-15.03.2013).
Тип відстеження – базовий.
Метод одержання результатів відстеження – аналіз статистичних даних.
Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних:
Відстеження результативності цього регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу інформації відділу по роботі із зверненнями громадян, відділу з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності та відділу сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів, відділу з питань запобігання та протидії корупції, взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Кількісні та якісні значення показників результативності:
1). Кількість отриманих скарг з приводу порушення вимог законодавства при здійсненні продажу алкогольних напоїв та пива.
В 2011р. – 1 (після детального вивчення прийнято рішення про закриття магазину «Добриня» по вул. Соборна, 51 – цілодобовий продаж алкогольних напоїв; 2012р. – 1 скарга; Ікв. 2013р.- відсутні.
2). Кількість складених протоколів за порушення правил торгівлі вищезазначеними товарами відповідно до ст.156 Кодексу про адміністративні правопорушення України.
В 2011р. надійшло 13 протоколів за порушення правил торгівлі вищезазначеними товарами, накладено адмінстягнень на суму 6385 грн.; 1 протокол закрито в зв’язку зі строком давності;
В 2012р. складено 9 протоколів про адмінпорушення, 7 протоколів повернуто для доопрацювання, накладено адмінстягнень на суму 1020 грн.
В І кв. 2013р. протоколи про адмінпорушення за ст.156 КпАПУ не надходило.
3). Кількість зареєстрованих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями /у випадку надання інформації РУ Департаменту САТ ДПС України у Київській області/.
Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей:
регуляторний акт має певний ступінь досягнення визначених цілей, результати реалізації його положень будуть мати позитивну динаміку в упорядкуванні торгівлі алкогольними і слабоалкогольними напоями та пивом на території міста.