Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Про затвердження Програми з енергозбереження та енергоефективності міста Фастова на 2016-2017 роки
Пт, 02/12/2016 - 12:29 | Адміністрація2
Проект
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Р І Ш Е Н Н Я
Про затвердження Програми з енергозбереження та
енергоефективності міста Фастова на 2016-2017 роки
Враховуючи зусилля, яких докладають місцеві органи влади у сферах економії викопних енергоносіїв (насамперед природного газу), використання альтернативних (біогаз) та відновлювальних джерел енергії (енергія води), заощадження тепла для обігріву будівель, а також керуючись Законом України "Про енергозбереження", Указом Президента України від 16.06.1999 №662/99 "Про скорочення енергоспоживання бюджетними установами, організаціями та державними підприємствами", Указом Президента України від 28.07.2008 №679/2008 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 травня 2008 року "Про стан реалізації державної політики щодо забезпечення ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів", розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.12.2008 № 1567-р «Про програми підвищення енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів», розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.02.2009 №159-р «Деякі питання реалізації державної політики у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів», наказом від 17.03.2009 № 33 Національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання ресурсів «Про затвердження Методики галузевих, регіональних програм енергоефективності та програм зменшення споживання енергоресурсів бюджетними установами шляхом їх раціонального використання», ст. 25, п.22 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"
міська рада
В И Р І Ш И Л А
1. Затвердити Програму з енергозбереження та енергоефективності міста Фастова на 2016-2017 роки, (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на міського голову.
Міський голова М.В. Нетяжук
Додаток
до рішення міської ради
ПРОГРАМА
З ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ТА ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ
міста Фастова на 2016-2017 роки
2016 рік
ЗМІСТ
Вступна частина 3
Напрямки реалізації програми 5
Прикінцеві положення 10
РОЗДІЛ І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1.1 Проблеми, на розв’язання
яких спрямована Програма
У сучасному світі необхідною умовою збереження життя і розвитку цивілізації стало забезпечення людства достатньою кількістю енергії і палива. Проблема обмежених запасів природних паливно-енергетичних ресурсів, до яких відносяться поновлювані джерела енергії (торф, вугілля, нафта, природний газ), змусила фахівців серйозно взятися за розробку Стратегій та Програм з енергозбереження. На даний момент енергозбереження стало основним і найефективнішим способом розвитку сучасної енергетики.
1.2 Мета
Стратегічною метою міської Програми з енергозбереження та енергоефективності на 2016-2017 роки є підвищення рівня ефективності використання енергоносіїв (насамперед блакитного палива) та електроенергії, а також впровадження заходів з енергозбереження, використовуючи альтернативні та відновлювальні джерела енергії. Дані заходи стосуються таких ключових секторів інфраструктури міста: соціальної сфери, комунальної, сфери послуг (вуличне освітлення, ТПВ та інше). Головним завданням Програми є створення економічних і соціальних умов для забезпечення максимально ефективного та раціонального використання енергетичних ресурсів.
1.3 Нормативна база для розробки Програми
Підставою та основними нормативно-правовими і нормативно-методичними документами, які визначають необхідність та порядок розробки міської Програми з енергозбереження та енергоефективності є:
· Закон України "Про енергозбереження";
· Розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.12.2008 № 1567-р «Про програми підвищення енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів»;
· Розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.02.2009 №159-р «Деякі питання реалізації державної політики у сфері ефективного використання
паливно-енергетичних ресурсів»;
паливно-енергетичних ресурсів»;
· Постанова Кабінету Міністрів України від 14.03.2001 №241 "Про використання бюджетних асигнувань на виконання енергозберігаючих проектів";
· Указ Президента України від 16.06.1999 №662/99 "Про скорочення енергоспоживання бюджетними установами, організаціями та державними підприємствами";
· Указ Президента України від 28.07.2008 №679/2008 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 травня 2008 року "Про стан реалізації державної політики щодо забезпечення ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів"»
· Наказ від 17.03.2009 № 33 Національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання ресурсів «Про затвердження Методики галузевих, регіональних програм енергоефективності та програм зменшення споживання енергоресурсів бюджетними установами шляхом їх раціонального використання».
1.4 Пріоритетні напрямки підвищення енергоефективності
Найбільший потенціал в напрямку енергозаощадження має соціальний сектор, а саме будівлі навчально-виховних та освітніх, (дитячі садки, школи), оздоровчо-лікувальних, культурно-мистецьких закладів (лікарні, музеї, Палац культури і. т.д.). Потрібно також проводити термомодернізацію житлового сектору (приватної та комунальної власності), багатоповерхових будинків,. В першу чергу це стосується зовнішнього утеплення фасадів, заміни покрівлі, заміни віконних та дверних пройомів, утеплення підвальних приміщень, заміна теплопунків.
Також до пріоритетних напрямків підвищення енергоефективності та енергозбереження слід віднести:
· у комунальному господарстві – модернізація вуличного освітлення (заміна ламп розражювання на енергозберігаючі та світло-діодні лампи).
· переведення опалення котелень (де це є економічно доцільним та не створює додаткових загроз комфорту мешканцям міста та екології) з природного газу на альтернативні види палива (пелети, інше).
· у альтернативній енергетиці - розробка проекту на будівництво сміттєпереробного комплексу;
· у відновлювальній енергетиці – розробка проекту на будівництво міні ГЕС на водному ресурсі міста (р. Унава);
1.5 Етапи реалізації Програми
Реалізацію Програми передбачається провести за період 2016 – 2017 років.
1.6 Очікуваний результат виконання Програми
· Підвищення ефективності і надійності функціонування енергетики міста шляхом модернізації існуючого теплогенеруючого обладнання та впровадження сучасних енергоефективних технологій і устаткування;
· Підвищення енергонезалежності об’єктів за умови впровадження енергозберігаючих заходів, залучення альтернативних та відновлювальних енергоресурсів;
РОЗДІЛ ІІ. НАПРЯМКИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
2.1 Соціальний сектор
Саме в будівлях соціальної сфери при впровадження заходів з енергозбереження можна досягти найбільшої економії енергоресурсів (оскільки дані будівлі, як правило великі за своєю площею та споживають значну кількість тепла). Наразі, найефективнішим методом економії енергії (як в натуральному так і в грошовому виразі) є проведення заходів з термомодернізації1.
Програма передбачає проведення заходів з термомодернізації абсолютно у всіх закладах соціальної сфери (перелік закладів див. в п.1.5). Програма визначає пріоритетність (першочерговість) проведення таких заходів:
1. В першу чергу заходи з термомодернізації будуть проводитись в закладах, в приміщеннях яких температурний режим НЕ ВІДПОВІДАЄ вимогам законодавчих та нормативних актів України;
2. В другу чергу заходи з термомодернізації будуть проводитись в закладах, в приміщеннях яких температурний режим ВІДПОВІДАЄ вимогам законодавчих та нормативних актів України, але які споживають значну кількість енергії в наслідок втрат тепла через застарілі вікна, двері, не утеплені стіни фасаду, стелі, підвального приміщення, не модернізованого теплопункту, вентиляції.
Програма визначає процедуру визначення переліку заходів з термомодернізації:
1. Проведення енергетичного аудиту закладу відповідними сертифікованими компаніями України;
2. Згідно акту обстеження, складеної членами комісії з представників депутатів міської ради, керівництва відповідного закладу, керівництва виконавчого комітету міської ради.
Джерела фінансування – кошти місцевого/обласного бюджетів в межах призначення, залучення грантових коштів або внутрішніх/зовнішніх інвестицій.
1Заходи з термомодернізації будівлі - комплекс ремонтно-будівельних робіт, спрямованих на поліпшення теплотехнічних показників огороджувальних конструкцій будівель, показників енергоспоживання інженерних систем та забезпечення енергетичної ефективності будівлі не нижче мінімальних вимог до енергетичної ефективності будівель.
2.2 Вуличне освітлення
Загальна протяжність мереж зовнішнього освітлення вулиць міста становить приблизно 200 км. Нараховується близько 4800 одиниць світлоточок, з них: 3000 одиниць ламп розжарювання ЛОН 500; 1500 одиниць ртутних ламп ДРЛ -250, 300 одиниць натрієвих джерел світла ДНаТ-150.
Враховуючи величезні витрати електроенергії на забезпечення освітлення, а також значні викиди СО2 в атмосферу (насамперед від ламп розжарювання) необхідно провести модернізацію (заміну) існуючих ламп більш сучасними. Дана програма передбачає закупівлю енергозберігаючих ламп в кількості 2800 штук та LED (світлодіодних) світильників в кількості 2000 штук.
2.3 Альтернативна та відновлювальна енергетика
2.3.1 Житлово-комунальне господарство КП«Фастівтепломережа»
На даний час в місті функціонує 27 котелень, які працюють на блакитному паливі та забезпечують теплом будівлі комунальної та бюджетної сфери, будівлі навчально-виховних, освітніх, спортивних, лікувальних, культурних закладів. Вік котелень (рік введення в експлуатацію) переважно молодий – тільки 4 котельні старші 2000 року, 6 котелень 2000-2002 років, решта 17 котелень не перевищують вік експлуатації - 9 років.
Необхідно, і є економічно доцільним, котельні, які споживають найбільший об’єм природного газу, перевести на альтернативні види палива, а саме - окреме встановлення (поруч з газовими) твердопаливних котлів з пелетним пальником. Дані заходи дадуть можливість зекономити енергоносіїв (в грошовому виразі) близько 45-60% в рік.
Котельні, які переводяться на альтернативні види палива в 2017 році
№ та адреса знаходження котельні
|
Рік введення в експлуатацію
|
Об’єкти, що опалюються
|
Споживання природного газу м3
|
№ 7, Комарова, 6
|
2007
|
ЗОШ № 4
|
37 382
|
№ 9, А. Саєнка, 2а
|
1982
|
КЗ «Фастівській центр ПСДМ», інші
|
136 996
|
№ 15, Якубовського, 12
|
2002
|
ЗОШ № 10
|
58 134
|
№ 16, Гетьманська, 41
|
2009
|
ЗОШ № 7
|
82 545
|
№ 19, Прикордонників, 1а
|
1981
|
ДЮСШ, 2 ДНЗ, інші
|
594 470
|
№ 20, вул. Київська, 57
|
1991
|
КЗ «Фастівська міська лікарня»
|
139 954
|
№ 22, Васильченка, 21
|
2007
|
ЗОШ № 3
|
77 125
|
№ 25, Ярослава Мудрого, 44а
|
2009
|
ЗОШ № 2
|
70 877
|
№ 30, Толстого, 9
|
2008
|
ЗОШ № 1, ДНЗ №1, 4
|
94 728
|
ВСЬОГО:
|
|
|
1 292 211
|
2.3.2 Будівництво сміттєпереробного Комплексу
Щорічно в місті утворюється близько 22 тис. тон твердих побутових відходів (далі - ТПВ), і з кожним роком спостерігається тенденція до зростання. В даний час діючий полігон переповнений і налічує близько 700 тис. тон ТПВ.
Безальтернативним виходом з ситуації, що склалась є будівництво сміттєпереробного Комплексу, з урахуванням економічних та екологічних технологій, які відповідають сучасним умовам і вимогам. Європейські та багато інших економічно розвинених країн роблять бізнес на переробці ТПВ, використовуючи на даний час найсучаснішу технологію по їх утилізації - технологію ПІРОЛІЗА – термічне розкладання ТПВ з виробленням СИНТЕЗ-ГАЗУ1 для подальшого його спалювання в когенераційному (або газоелектрогенераційному) устаткуванні для вироблення електроенергії. Даною програмою передбачено розробка проекту на будівництво сміттєпереробного комплексу.
Примітка:
1СИНТЕЗ-ГАЗ (або Водяний газ) – газ, отриманий в результаті проходження водяного пару (Н2) через розігрітий до 650оС моноокис вуглецю (СО, отриманий в результаті термічного розкладання ТПВ). У відсотковому відношенні СИНТЕЗ-ГАЗ складається: Н2 - від 30 до 50%, СО - від 40 до 60%. Володіє тепловою здатністю 2857 кКал та температурою горіння 2859оС.
2.3.3 Будівництво міні ГЕС (гідроелектростанції)
На даний час одним з найперспективніших напрямків отримання електроенергії з використанням відновлювальних джерел енергії є енергія води (водних ресурсів). Враховуючи те, що місто Фастів має водний ресурс (річку Унаву) та вже збудовані дві греблі – даною Програмою передбачається розробка проекту будівництва малої (міні) ГЕС максимальної потужності, яку дозволяє отримати параметри греблі, швидкість течії річки, об’єму та потужності водного потоку.
ОРГАНІЗАЦІЙНІ ТА ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ЗАХОДИ ПРОГРАМИ З ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ
ТА ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ МІСТА ФАСТОВА НА 2016 – 2017 РОКИ
№ пор.
|
Назва заходу
|
Термін
виконання
|
Виконавці
|
Джерела фінансування
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1
|
Розвиток та вдосконалення системи енергетичного менеджменту в місті Фастові
|
Протягом дії Програми
|
Міський голова, Відповідальна особа з енергетичного менеджменту міста.
|
|
2
|
Здійснення щоденного моніторингу споживання енергоносіїв у бюджетній (соціальній) сфері міста
|
Протягом дії Програми
|
Відповідальна особа з енергетичного менеджменту міста, управління освіти міста, відділи з питань молоді та спорту, культури та туризму.
|
|
3
|
Проведення енергетичного аудиту в бюджетних установах міста
|
Протягом дії Програми
|
Сертифіковані компанії (організації).
|
Кошти місцевого/обласного бюджетів в межах призначення.
|
4.
|
Підвищення енергетичної ефективності будівель бюджетної сфери та багатоповерхових житлових будинків у м. Фастові (утеплення фасадів, покрівлі, підвальних приміщень, заміна старих вікон на енергозберігаючі, реконструкція теплопунктів, вентиляційних систем, тощо)
|
Протягом дії Програми
|
Керівники комунальних підприємств, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчих органів.
|
Кошти місцевого/обласного бюджетів в межах призначення.
|
5.
|
Заміна в вуличному освітленні міста ламп розжарювання на сучасні енергозберігаючі лампи.
|
Протягом дії Програми
|
Фастівський комбінат комунальних підприємств
|
Кошти місцевого бюджету в межах призначення, грантові кошти фонду Е5Р
|
6.
|
Модернізація котелень з встановленням обладнання на менш енергоємне по вулицях:
Комарова, 6;
А. Саєнка, 2а;
Гетьманська, 41;
Київська, 57;
Васильченка, 21;
Ярослава Мудрого, 44а;
Толстого, 9
|
Протягом дії Програми
|
КП «Фастівтепломережа», відповідальна особа з енергетичного менеджменту міста.
|
Кошти місцевого бюджету в межах призначення.
|
7.
|
Виготовлення проектної документації на будівництво сміттєпереробного комплексу.
|
Протягом дії Програми
|
Фастівський комбінат комунальних підприємств.
|
Кошти місцевого бюджету в межах призначення.
|
8.
|
Виготовлення проектної документації на будівництво мінігідроелектростанції.
|
Протягом дії Програми
|
Відповідальна особа з енергетичного менеджменту міста.
|
Кошти місцевого бюджету в межах призначення.
|
9.
|
Проведення заходів з популяризації енергозбереження, які спрямовані на формування в суспільстві свідомого ставлення до необхідності підвищення енергоефективності (проведення днів сталої енергії чи тижнів енергоефективності в місті) та обмін досвідом у сфері енергозбереження шляхом участі в робочих зустрічах, навчальних семінарах, форумах, конференціях, "круглих столах"
|
Протягом дії Програми
|
Відповідальна особа з енергетичного менеджменту міста, залучені організації
|
Кошти місцевого/обласного бюджетів в межах призначення.
|
РОЗДІЛ ІIІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
Об’єкти, які зазначені в даній Програмі не є вичерпними. В разі необхідності перелік об’єктів, яким потрібно провести заходи з енергозбереження та енергоефективності, дозволяється розширити відповідно до законодавства України та чинних процедур.
Секретар міської ради Н.І.Датко