Адміністративні послуги
- Повний перелік послуг
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання
- Паспорт громадянина України
- Державна реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та речових прав на нерухоме майно
- Держгеокадастр
- Адмінпослуги підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради (діти, земельні питання, архітектура тощо)
- Оформлення документів дозвільного характеру
ЖКГ
- КП Фастівської міської ради «Фастівтепломережа»
- КП Фастівської міської ради «Фастівводоканал»
- Фастівська Житлово-експлуатаційна контора
- Фастівський Комбінат комунальних підприємств
- КП «Центр торгівлі та благоустрою»
- КП «Фастівське БТІ»
- Плани роботи на тиждень
- Звіт про роботу за поточний тиждень
- Актуально-енергозбереження
- Фастівська філія по експлуатації газового господарства ВАТ "Київоблгаз"
- Житлова політика
- Питання землі та майна
Люстрація
Міські програми
ЗМІ Фастівщини
Користувацький вхід
Головні новини
Програма
Додаток 1
до рішення міської ради
№ 3-ХХІІ-VII від 29.12.2016 року
ПРОГРАМА
«Партиципаторнебюджетування
(бюджет участі)
у місті Фастові на 2017-2020 роки»
м. Фастів
ЗМІСТ
стор.
1. Паспорт Програми
|
3
|
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
|
3
|
3. Мета Програми
|
4
|
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, строки та етапи виконання Програми
|
4
|
5. Перелікзавдань і заходівПрограми
|
5
|
6. Обсяги та джерела фінансування Програми
|
9
|
7. Контроль за ходом виконання Програми
|
10
|
8. Очікувані результати виконання Програми
|
10
|
1. Паспорт Програми
ПАСПОРТ
ПРОГРАМА «Партиципаторнебюджетування (бюджет участі)
у місті Фастові на 2017-2020 роки»
1.
|
Ініціатор розроблення Програми
|
Виконавчий комітет Фастівської міської ради; депутати міської ради
|
2.
|
Розробник Програми
|
Депутати міської ради;
Управління економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради
|
3.
|
Відповідальні виконавці Програми
|
Робоча група з питань розробки основних положень та принципів громадського бюджету на території Фастівської міської ради; управління економіки та міжнародного співробітництва і фінансове управління виконавчого комітету Фастівської міської ради; структурні підрозділи виконавчого комітету Фастівської міської ради
|
4.
|
Учасники Програми
|
Структурні підрозділи виконавчого комітету Фастівської міської ради, комунальні підприємства, громадські організації, об’єднання та інші, одержувачі бюджетних коштів, жителі міста Фастова
|
5.
|
Термін реалізації Програми
|
2017 – 2020 рік
|
6.
|
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього
|
Загальний обсяг громадського бюджету на території Фастівської міської ради на поточний та наступні бюджетні роки складатиме по 500,0 тис. грн., але в залежності від дохідної частини міського бюджету може коригуватися по роках
|
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
В сучасному громадянському суспільстві зросла соціальна активність людей та з’явились активісти, які мають бажання долучатись до вирішення проблем суспільства. Зокрема у людей, які постійно проживають у м. Фастів, виникають ідеї, як покращити своє місто чи вулицю.
В той же час чинне законодавство не дає чітких орієнтирів щодо залучення громадян до процесів місцевого управління та формування бюджету, хоча й пропонує деякі механізми, які можуть бути застосовані при залученні громадських активістів до процесів управління на місцях (громадські слухання, громадські ради, місцеві ініціативи). Разом з тим, на сьогодні має місце низький рівень довіри до всієї влади, у тому числі і до місцевої.
Таким чином, соціальна активність суспільства вимагає від Фастівської міської ради створення дієвих інструментів співпраці з власною громадою та долучення громадськості до вирішення місцевих проблем.
Найбільш вдалим світовим досвідом щодо технології залучення громадян до процесу вироблення та прийняття рішень є використання громадського бюджету на місцевому рівні, запровадженого в рамках Проекту «Партисипаторний бюджет – можливості для підвищення громадської активності і встановлення належного партнерства з органами влади» Міжнародною громадською організацією «Фундація українсько-польської співпраці ПАУСІ» за сприянням Польсько-Канадської Програми Підтримки Демократії DFATD.
Саме методологія партисипаторного бюджетування (від англ. participatory budgeting) як форма прямої демократії, що визначається як відкритий процес дискусії та прийняття рішень, в якому кожен мешканець міста має можливість подати власну пропозицію та шляхом голосування вирішити, у який спосіб витрачати частину місцевого бюджету є основою реалізації громадського бюджету на території Фастівської міської ради відповідно до Положення, у рамках цієї Програми.
Таким чином, затвердження Програми реалізації громадського бюджету на території Фастівської міської ради на 2017-2020 роки сприятиме залученню громадян до бюджетного процесу, запровадженню процесу демократичного обговорення та прийняття рішень, у якому звичайні люди вирішуватимуть, як розподілити частину бюджету міста та допоможе зміцнити довіру громадян до місцевої влади.
3. Мета Програми
Метою Програми є створення та запровадження ефективної системи взаємодії влади та громадськості в бюджетному процесі для задоволення потреб мешканців міста Фастова.
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, строки та етапи виконання Програми
Вирішення проблеми здійснюється шляхом розроблення механізму взаємодії структурних підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради та громадян в бюджетному процесі залучаючи населення до процесу прийняття рішень на місцевому рівні та розв’язуючи найбільш нагальні проблеми міста.
Виконання Програми розраховано на 2017 - 2020 роки і передбачає виконання відповідно до Положення про партиципаторне бюджетування (бюджет участі) на території Фастівської міської ради, завдань та заходів, визначених у розділі 5 цієї Програми.
5. Перелік завдань і заходів Програми
Основними завданнями Програми є:
1. Подання проектів.
2. Аналіз пропозицій.
3. Визначення проектів-переможців.
4. Реалізація проектів-переможців.
План заходів щодо реалізації завдань Програми
№
п/п
|
Зміст заходів
|
Виконавці
|
Термін
виконання
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Завдання 1. Подання проектів
|
|||
1.1
|
Інформаційна кампанія щодо ознайомлення жителів міста з основними принципами та можливостями громадського (учасницького) бюджетування, вимогами до подання проектів та заохочення мешканців до подання пропозицій.
|
Робоча група з питань розробки основних положень та принципів громадського бюджету на території Фастівської міської ради (далі – Робоча група);
Управління економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради (далі – уповноважений робочий орган)
|
Протягом строку дії Програми
|
1.2
|
Подання проектів за формою згідно з додатком 1 до Положення:
- в паперовому вигляді за адресою: Київська область, м. Фастів, пл. Соборна, 1 або в електронному вигляді через рубрику «Громадський бюджет» на офіційному сайті міста Фастова
|
Учасники
|
Щороку з 1 березня протягом 45 календарних днів
|
1.3
|
Створення переліку поданих проектів та їх сканування
|
Уповноважений робочий орган
|
Протягом 5 робочих днів після закінчення терміну подання проектів
|
Завдання 2. Аналіз пропозицій
|
|||
2.1
|
Перевірка повноти та правильності заповнення бланку пропозицій (проекту) та передача до структурних підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради, до повноважень яких відноситься реалізація проектів відповідно до норм Положення
|
Уповноважений робочий орган
|
Протягом 5 робочих днів після закінчення створення переліку поданих проектів
|
2.2
|
Розміщення відсканованих проектів (за винятком інформації про персональні дані та на розповсюдження якої автори не дали своєї згоди) на сайті Фастівської міської ради
|
Уповноважений робочий орган
|
Протягом 5 робочих днів після закінчення створення переліку поданих проектів
|
2.3
|
Передача відсканованих перевірених проектів до структурних підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради
|
Уповноважений робочий орган
|
Протягом 3 робочих днів після перевірки заповнення бланку-пропозицій
|
2.4
|
Здійснення аналізу поданих проектів за результатами яких заповнюється картка оцінки проекту, які передаються до уповноваженого робочого органу
|
Робоча група
Структурні підрозділи виконавчого комітету Фастівської міської ради, до повноважень яких відноситься реалізація проектів
|
Протягом 30 календарних днів з дати отримання проектів; у виключних випадках термін аналізу проектів може бути продовжено до 40 календарних днів
|
2.5
|
Узагальнення карток-оцінки проектів, створення переліків проектів, які отримали негативну та позитивну оцінки
|
Уповноважений робочий орган
|
Протягом 5 робочих днів після отримання останнього бланку - аналізу пропозицій
|
2.6
|
Остаточне визначення проектів, які допускаються до голосування.
|
Робоча група
|
Протягом 3 робочих днів після остаточного визначення проектів, які допускаються до голосування
|
2.7
|
Розміщення на сайті Фастівської міської ради:
-перелік та власне проекти, які допускаються до голосування;
-перелік проектів, які отримали негативну оцінки (із обґрунтуванням відмови)
|
Уповноважений робочий орган
|
Не пізніше 14 календарних днів до дня початку голосування
|
Завдання 3. Визначення проектів-переможців
|
|||
3.1
|
Визначення громадської думки шляхом голосування
|
Громадяни України, які зареєстровані та проживають на території міста Фастова і мають право голосу на місцевих виборах
|
Протягом 30 календарних днів з 1 вересня, що передує плановому
|
3.2
|
Підрахунок голосів
|
Робоча група
|
Протягом 10 робочих днів після закінчення голосування
|
3.3
|
Встановлення підсумків голосування та визначення проектів-переможців, які будуть фінансуватися в рамках Програми
|
Робоча група
|
Протягом 10 робочих днів після закінчення голосування
|
3.4
|
Розміщення на сайті Фастівської міської ради результатів голосування
|
Уповноважений робочий орган
|
Протягом 3 робочих днів після підведення підсумків голосування
|
Завдання 4. Реалізація проектів-переможців
|
|||
4.1
|
Обов’язкове включення головними розпорядниками коштів до бюджетних запитів на відповідний бюджетний період проектів-переможців, з врахуванням вимог Бюджетного кодексу України та інструкції з підготовки бюджетних запитів
|
Головні розпорядники коштів
|
Відповідно до вимог статей 35, 75 Бюджетного кодексу України
|
4.2
|
Включення бюджетного запиту із проектом-переможцем до проекту міського бюджету перед поданням його на розгляд виконавчому комітету Фастівської міської ради
|
Фінансове управління виконавчого комітету Фастівської міської ради
|
Відповідно до вимог статей 75, 76 Бюджетного кодексу України
|
4.3
|
У випадку відсутності встановлення підсумку голосування та визначення проектів-переможців, які будуть фінансуватися в рамках Програми, передбачити у проекті міського бюджету на наступний рік видатки за цією Програмою за фінансовим управлінням виконавчого комітету Фастівської міської ради, з подальшим розподілом видатків за результатами голосування за розпорядниками коштів до повноважень яких відноситься реалізація проектів та додержанням вимог пунктів 4.1-4.2 завдання 4.
|
Фінансове управління виконавчого комітету Фастівської міської ради
|
Відповідно до вимог статей 75 Бюджетного кодексу України
|
4.4
|
Виконання проектів - переможців
|
Головні розпорядники коштів, розпорядники коштів нижчого рівня, одержувачі коштів, автори проектів - переможців
|
Протягом бюджетного року
|
4.5
|
Офіційне подання головними розпорядниками коштів до Робочої групи квартальних звітів стосовно стадії виконання проекту-переможця
|
Головні розпорядники коштів
|
Щоквартально до 15 числа місяця, що наступає за звітним кварталом
|
4.6
|
Офіційне подання головними розпорядниками коштів до Робочої групи річного звіту щодо виконання проекту-переможця, із результативними показниками та показниками затрат, продукту, ефективності, якості, а також за можливістю фото виконаного об’єкту
|
Головні розпорядники коштів
|
Протягом 10 робочих днів після виконання проекту
|
4.7
|
Розміщення узагальнених квартальних та річних звітів головних розпорядників коштів на офіційному сайті Фастівської міської ради
|
Уповноважений робочий орган, Фінансове управління виконавчого комітету Фастівської міської ради
|
Щоквартально протягом 3 робочих днів після отримання звітів від головних розпорядників коштів
|
6. Обсяги та джерела фінансування Програми
Фінансування Програми здійснюється відповідно до діючого законодавства за рахунок коштів міського бюджету за кодами класифікації видатків та визначається в рішенні «Про міський бюджет» на відповідний рік.
Головними розпорядниками коштів міського бюджету видатків на реалізацію Програми є управління та відділи виконавчого комітету Фастівської міської ради, до повноважень яких відноситься реалізація проектів-переможців, визначених відповідно до Положення та цієї Програми, видатки якої погоджуються з фінансовим управлінням виконавчого комітету Фастівської міської ради.
№
|
Напрями використання коштів
|
Прогнозний обсяг коштів, тис. грн
|
|||
2017 р.
|
2018 р.
|
2019 р.
|
2020 р.
|
||
1.
|
Заходи з реалізації Програми (підготовка, супровід, інформаційна компанія щодо ознайомлення жителів міста з основними принципами та можливостями громадського (учасницького) бюджетування, організація та забезпечення процесу голосування за проектами у пунктах голосування, тощо)
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Загальний та спеціальний фонд
|
|||||
2
|
Реалізація проектів-переможців
|
500,0
|
500,0
|
500,0
|
500,0
|
Примітка: Щороку обсяг громадського бюджету на території Фастівської міської ради складатиме по 500,0 тис. грн., але в залежності від дохідної частини міського бюджету може коригуватися по роках, з розподілом 60:40 між капітальними та поточними видатками з урахування норм Положення.
7. Контроль за ходом виконання Програми
Контроль за виконанням Програми здійснюють Фастівська міська рада, виконавчий комітет Фастівської міської ради, Робоча група, постійна комісія міської ради з питань бюджету, економіки та фінансів.
Відповідальні виконавці у процесі виконання Програми забезпечують цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації проектів-переможців громадського бюджету у межах визначених бюджетних призначень.
Головні розпорядники коштів в межах своїх повноважень здійснюють оцінку ефективності Програми, що передбачає заходи з моніторингу, аналізу та контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів. Оцінка ефективності Програми здійснюється на підставі аналізу результативних показників, а також іншої інформації, що міститься у бюджетних запитах, кошторисах та звітах про виконання кошторисів.
8. Очікувані результати виконання Програми
Основними результатами, яких планується досягти, є:
· створення ефективного механізму взаємодії структурних підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради та громадян в бюджетному процесі;
· залучення населення до процесу прийняття рішень на місцевому рівні;
· формування довіри громадян до місцевої влади;
· підвищення відкритості діяльності органів місцевого самоврядування;
· підвищення рівня прозоростіпроцесу прийняття рішень шляхом надання жителям міста Фастова можливості безпосереднього впливу на бюджетну політику;
· вирішення проблем, які найбільш хвилюють жителів міста Фастова.
№ п/п
|
Очікувані показники:
|
Одиниця виміру
|
2017 р
|
2018 р.
|
2019 р.
|
2020 р.
|
1
|
Витрат
|
|
|
|
|
|
1.1
|
Заходи з реалізації Програми
|
тис. грн
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1.2
|
Реалізація проектів-переможців
|
тис. грн
|
500,0
|
500,0
|
500,0
|
500,0
|
2
|
Продукту
|
|
|
|
|
|
2.1
|
Кількість інформаційних заходів щодо ознайомлення жителів
|
одиниць
|
до 10
|
до 10
|
до 10
|
до 10
|
2.2
|
Проведення процедури голосування
|
одиниць
|
1
|
1
|
1
|
0
|
2.3
|
Кількість реалізованих проектів
|
одиниць
|
більше 1
|
більше 1
|
більше 1
|
більше 1
|
3
|
Ефективності та якості
|
|
|
|
|
|
3.1
|
Відсоток виконання проектів - переможців
|
%
|
100
|
100
|
100
|
100
|
3.1
|
Відсоток залучення жителів м. Фастів до участі в громадському бюджету
|
%
|
2
|
3
|
4
|
4
|
Секретар міської ради Н.І. Датко